10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

UKRAJINA: Mezi genocidou a válčením

V souvislosti s děním na Ukrajině padlo opakovaně slovo „genocida“, jeden z nejsilnějších a emoce nejvíc budících pojmů užívaných v politice. Je tedy Vladimir Putin pachatelem genocidy? A dá se to vůbec říct s určitostí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 2.5.2022 18:35

Azov je všude! :-P

V. Církva 2.5.2022 16:36

Právě proto jak autor na konci píše jsem donedávna říkal strčte Putinovi Krym i Do bas i se zrádci do jeho nenežrané tlamy a zastavte to.

Teď si nejsem jist jestli ta možnost vůbec někdy existovala. Psychologové dobře ví že co masovým vrahům projde v tom pokračují dál. Pak by skutečně mohl Putin skončit přinejmenším v Berlíně.

Tak nevím. Ale k jednání se Putler teď určitě nemá!

P. Diviš 2.5.2022 18:34

Kecáte, a to tak že ve všem (pokud rovnou nelžete). Dodávání zbraní Ukrajině genocidě zatím brání. Putin kecá každý den něco jiného, jednou, že Ukrajina nemá právo na existenci, jindy že musí být "denacifikována" (to by potřebovalo spíš Rusko), se Zelenským jednat nechce. Jak nemám Zemana v oblibě, tak tohle vystihl: "Útok na Ukrajinu zničí Rusko ekonomicky, politicky i reputačně."

J. Farda 2.5.2022 14:01

Odnacizování Ukrajiny? Osvobození od banderovců? Velké Puťpúťovo gowno, loupežná výprava rusácké chátry! https://www.securitymagazin.cz/security/uz-se-perou-putinovy-jednotky-mezi-sebou-bojuji-o-korist-1404068665.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu * https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rusko-ukrajina-hajun-project-posta-baliky-vojaci-video_2204051158_ind

V. Čermák 2.5.2022 17:51

Zase kvokáte, Slépko? ;-D

H. Lukešová 2.5.2022 13:09

"Židé jsou největší antisemité"... řekl Lavrov. Nemám důvod mít sympatie k Lavrovovi, ale někteří Židé jsou skutečně velkými antisemity, levičáky, nenávidějící Stát Izrael. Původ nic nevypovídá o něčím antisemitismu. I Židé můžou být antisemité...

Takový Soros, Falk, Finkelstein, Golan, Naturei Karta atd. atd. ... Zhruba 5% Židů jsou levicoví antisemité, kteří uráží, špiní, znevažují Stát Izrael, izraelské pravicové politiky, vojáky a osadníky.

V. Novak 2.5.2022 14:10

Lavrov řekl (na Zelenského tvrzení, že "jaký nacismus, když já jsem Žid") "To nic neznamená, moudrý židovský lid říká, že nejzuřivější/nejvášnivější/nejzanícenější (překladů je povícero) antisemité jsou zpravidla Židé".

H. Lukešová 2.5.2022 14:15

Takže Lidovky, Novinky a další nepřekládaly úplně pravdivě a vytrhly z kontextu.

R. Langer 2.5.2022 14:39

Takže jako obvykle... ;-)

V. Novak 2.5.2022 15:29

Oni se to snad učí na těch fakultách žurnalistiky a sociálních věd...

Vzpomínám jak z výroku Zacharčenka "Ano, bojují za nás i bývalí ruští vojáci, i ze specnaz. Jsou tady na dovolené" ČT09 zcenzurovala (pardon - ztratila v překladu) to "bývalí."

Jsou tací, kteří z toho dosud mají několikanásobné Vánoce...

B. Rudolf 2.5.2022 15:26

Například Jair Lapid s vámi nesouhlasí: Hitler měl židovskou krev, tvrdil Lavrov. Neodpustitelné, míní Izrael - Seznam Zprávy (seznamzpravy.cz) Lavrovův výrok je projevem vrcholné státnické debility.

K vašemu textu: Kritika nemusí vždy pramenit z nenávisti.

H. Lukešová 2.5.2022 15:47

Tak mohl mít židovskou krev, nemusel. To však nic nemění a hrůze holocaustu, během kterého Němci ve jménu nacistického antisemitismu vyvraždili 6 milionů Židů, včetně 1,5 milionů židovských dětí, což odpovídalo 2/3 evropské židovské populace a ze ztráty z holocaustu se Židé dodnes nevzpamatovali a dlouho nevzpamatují....

Ale mně nejde o Hitlera jako takového, ale o židovské odpadlé antisemity, kteří Stát Izrael nenávidí, pomlouvají ho, špiní, dehonestují po nacistickém stylu, tito lidé jsou odpadem a ten se vykytuje v každém národě, ne jenom v tom židovském. Kritika ano, ale ne popírat právo Izraele na existenci, snaha o jeho bojkot, to právě představuje ryzí antisemitismus....

H. Lukešová 2.5.2022 15:53

.....na hrůze...

B. Rudolf 2.5.2022 16:03

Ono to asi v mém textu nebylo dobře poznat. Ale uvedl jsem odkaz na článek, ve kterém se Izrael proti Lavrovovým slovům ostře ohradil.

Srovnám-li vámi uvedená jména v předchozím komentáři s charakteristikou: "dehonestují po nacistickém stylu", myslím si, že to přeháníte.

Dobře míněná kritika může být cenná a to i v těch případech, kdy je mylná. Naše (lidské) myšlení by nemělo být tak jednoduché, abychom to, co nám připadá přátelské, automaticky považovali za správné, a to, co nám připadá nepřátelské, automaticky považovali za špatné. I když tento omyl není tak zlý, jako když považujeme za přítele toho, kdo nás (lidské bytosti) chválí, a za nepřítele toho, kdo nás upozorňuje na naše (možné) chyby.

V. Čermák 2.5.2022 12:39

Tak zatím tu válku natahují USA, které si Zelenského vodí jako kašpárka. Ale je fakt, že jim to vyhovuje, neboť je tím oslabováno jednak Rusko a druhak EU, obchodní konkurent USA. Mopslíci typu ČR pak budou oslabeni nejvíc. Na Ukrajině pak nezáleží nikomu. ...;-DRv

H. Lukešová 2.5.2022 13:00

Tak slabá EU by mi osobně vůbec nevadila. Uskupení tlačící neomarxistickou ideologii podporující islámskou migraci do Evropy a palestinské teroristy? No to ať je raději co nejslabší...

V. Církva 2.5.2022 16:41

Myslíte jako když EU bude slabá, že bude se staneme hůř kořistí Islámu a Ruska?

H. Lukešová 2.5.2022 16:45

Já bych chtěla Evropu národních států, ne nadnárodní moloch EU, která islám do Evropy tahá, šikanuje Izrael a proti Rusku je stejně bezmocná. Copak kdy udělala dobře EU?

V. Církva 2.5.2022 17:03

Ano, ale je to vytloukání klínu klíem. Aby nás v slabé Evropě neomarxismu zbavilo Rusko nebo Čína, to je blata do ho.

A zbavit se Islámu podvolením čínské nebo ruské diktatuře? To státy EU opravdu nemají sebeočistné mechanismy? Myslím, že problém není jen v nedostatku národních států. Problém je dekadence Západu a dlouhý pochod institucemi.

H. Lukešová 2.5.2022 17:27

Abyste mě dobře chápal, já nechci, islám, progresivismus-neomarxismus, ale ani Rusko a Čínu, chtěla bych evropskou Evropu. Copak jsou jen dvě varianty, buď EU-progresivismus-islám, nebo rusko-čínský chomout? No tak to jsme na tom už asi hodně špatně.

P. Hák 2.5.2022 20:23

Ono to hlavně oslabí ekonomiky členských států... to Izraeli nepomůže.

Kdyby to oslabilo jen Brusel, bylo by to fajn, ale toho se to zatím moc netklo.

J. Farda 2.5.2022 13:36

Vážně hlava votevřená - krumpáčem? ;-)

R. Langer 2.5.2022 14:39

Jó, to Farda je silák. Hlavně hubou. ;-D

M. Boháček 2.5.2022 14:54

R^

V. Církva 2.5.2022 16:44

Jako kašpárka si tebe a tvé "souvěrce" vodí Rusko. Zaprodat se Rusku a jít proti vlastním je "jidášství". Jidáš dopadl špatně, naprosto, ani jeho duše snad není spasena.

K. Wágner 2.5.2022 12:19

Šéf ruské diplomacie Lavrov prohlásil, že to, že ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj je žid, ještě neznamená, že jeho země není nacistická. Nacistický vůdce Adolf Hitler měl mít podle Lavrova také „židovskou krev“. Teorii, že byl Hitler žid, už vyvrátila celá řada historiků. Skandální výroky ruského ministra zahraničí Sergeje Lavrova vyvolaly v Izraeli pozdvižení.

D. Bowman 2.5.2022 12:25

Já tuhle teorii poprvé četl v knize Shimona Wizenthalla, známého lovce nacistů. Prý měl židovskou babičku z matčiny strany.

J. Farda 2.5.2022 13:38

Jo, a proto kryl židovkého lékaře rakovinou své matky. To už tu bylo - a dál? :-)

D. Bowman 2.5.2022 17:28

Dál? Jedna story praví, že jeho máti uklízela ve Vídni u Rothschildů a on ji tam zbouchnul. Tak byla odvezena na venkov a postarší Herr Hitler si ji vzal i s outěžkem.

V. Církva 2.5.2022 16:50

Nevím, podle paternální Y-DNA byl Hitler typu E. Tu má v Rakousku tak 8 procent mužů jinak ve střední Evropě ca 5. Askenazi Jews ca 20 procent.

Blízcí předkové Hitlera Židé snad nebyli. U nějakého prapraděda by to už možné bylo.