30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ronald 20.9.2006 10:56

Omluva

Omluvy byla opravdu voda na arabský mlýn. A s jídlem roste chuť, takže jim to nestačí a žádají více. Tvrdý kurs a žádná V !

Muhammad Ali Horáček 19.9.2006 14:22

Jen ho klidně pochval.

Ty ho za urážku pochválíš, někdo jiný mu za ní zase dá pár facek, tak už to na světě chodí, vole.

David 18.9.2006 22:29

pochvalen bud kazdy, kdo urazi proroka Mohameda

pochvalen bud kazdy, kdo urazi proroka Mohameda, kazdy, kdo nenavidi to, co se z islamu stalo

Muhammad Ali Horáček 19.9.2006 14:24

Re: pochvalen bud kazdy, kdo urazi proroka Mohameda

Ty ho za urážku pochválíš, někdo jiný mu za ní zase dá pár facek, tak už to na světě chodí, vole.

Fafa 18.9.2006 19:11

Jonasi:

a přesto se tam za sto let vraždilo na potkání, bordel byl v každý vsi a whisky tekla proudem

Nevrazdilo, nebyl a netekla. Tyhle veci se dely na hranicich, ale treba v Nove Anglii byl poradek vetsi nez v Evrope.

Obecbe je ale problem je v tom, ze na cerstve dobytych uzemich se jaksi lepe prosazuji fanatici nez kultivovani tolerantni intelektualove.   

Fafa 18.9.2006 19:02

Jonasi:

"Kolik vyvraždili muslimové domorodých obyvatel v Asii a obou Amerikach"

Dobra otazka. Do Ameriky se nikdy nedostali;  v zapadni Asii, severni Africe a casti Evropy prakticky behem sta let dokazali "vymenit" obyvatelstvo. Odhaduje se, ze napriklad dobyti Egypta neprezilo 90 procent puvodniho obyvatelstva. 

jonáš 18.9.2006 20:48

Re: Jonasi:

Jistě, a tam kam se nedostali to za ně zmákla jejich katolická decentní veličenstva :-/

Sýček 18.9.2006 21:58

Re: Re: Jonasi:

Které konkrétní historické události máte na mysli? Předpokládám, že dobytí říše Inků. Cortéz a jeho - kolik - no informace se liší od méně než sta až po čtyřista mužů. No poražení snad až desetimilionové říše hrstkou špatně vyzbrojených raubířů je hodně neuvěřitelný obraz. Jiná věc je, že Cortézovi vydatně pomáhali domorodci z podrobených kmenů, jejichž příslušníci soužili k masovým obětem Inckých kněží. Pak už je toto tažení věrohodnější.

A co se týče zavlečení evropských nemocí, na něž umírali indiáni - např. rýma. Také můžeme indiánům vyčítat rozšíření drog, které dosud decimuje evropany - třeba tabáku. Počet obětí je nesrovnatelný. Jo vím, že je toto z mé strany demagogie, ale je to jen reakce na jiné polopravdy.

Historik 18.9.2006 22:43

Sýčku, pletete si Aztéky a Inky

Cortéz dobyl říši Aztéků a příčinnou jeho úspěchu byla mimo skvělé vojenské a politické kvalifikaci (zde mu pomohla i jeho aztécká milenka Malinali, "dona Marina," s níž měl syna Martina svou znalostí poměrů) opravdu nenávist porobených kmenů k aztécké krutovládě, ke které se přidala epidemie neštovic v obleženém hlavním městě Tenoctitlanu (dnes Mexiko).

Říši Inků, mnohem lepších než Aztéci porazili Pizzaro a Almagro. Ale i oni měli podporu části obyvatelstva, neboť v zemi právě končila krvavá občanská válka, v které Atahualpa porazil svého (nevlastního ?) bratra Huascara, patrně právoplatného panovníka. Tito dobyvatelé neměli formát Cortéze a nakonec nechal Pizzaro popravit Almagra a později byl sám jeho přívrženci zavražděn. Říše Inků (Inka byl titul panovníka a "Sapa Inka" bývá překládáno jako božský císař) bývá často idealizována, ačkoliv její vládci považovali válku za přirozený stav a podmaněné kmeny se občas proti jejich nadvládě bouřily. Panovník měl právo nad životem a smrtí i těch nejvyšších hodnostářů.

David 18.9.2006 22:30

Re: Jonasi:

ale dostali, treba zrovna pred 5 lety - to byla práce arabských podlidí

Fafa 18.9.2006 18:50

Jonasi:

"No představte si nějakého vrcholného muslimského politika, jak jen tak mezi řečí zacituje z Mein Kampfu něco o Endlosungu"

Tak jsem si to predstavil a presto nejdu zapalit nejblizsi mesitu.  

Andy 18.9.2006 19:50

Re: Jonasi:

R^

Al-Flasi 18.9.2006 20:14

Re: Jonasi:

A proto ve valce civilizaci prohrajes :-).

David 18.9.2006 22:31

Re: Re: Jonasi:

ten nick vypadá odporně - skoro jako kdybys sympatizoval s islámskými prasaty... a obdivoval jejich prasečího boha

Rys 18.9.2006 18:35

Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

"Ukažte mi, co Mohamed přinesl nového, a uvidíte, že jsou to věci samé špatné, nelidské, jako příkaz šířit víru mečem.“

To je samozrejme urazka! V komplikovanem textu prednasky se tak hned nenajde proc to papez rekl a ze to jako urazku nemyslel. Kazdopadne bylo rozumne ze se papez za nedorozumeni omluvil a jiste ne neda mluvit o umyslu. To je ten obrovsky rozdil k debate o Mohamedovych karikaturach ktere byly umyslne v Dansku zneuzity ve volebnim boji.

Harpyje 18.9.2006 18:47

Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

Vámi citovaná věta není urážka ne adresu mohamedánů, protože ji papež pouze citoval. Z toho důvodu se též neměl za co omlouvat, takže se také neomluvil.

jonáš 18.9.2006 20:50

Re: Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

Jo, on ji totiž musel citovat .. asi jako pravil kdysi na pískovišti můj pěti syn o své tříleté sestře, "já jí musim pískovat" ;-D

VerkaVerkovata 18.9.2006 21:47

Re: Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

Po dlouhé době zdravím kultivovanou přispěvatelku. Samozřejmě, že máte pravdu, citát není urážkou , navíc jej nelze vytrhávat z kontextu, a mne jen zajímá, jak dlouho budeme my, příslušníci euroatlantické civilizace ustupovat rozběsněným davům muslimů, kteří mají jedinou náplň života - množit se, nepracovat, modlit se a vést džihád, to jest nejméně od 10 let lítat s kameny a kalašnikovy a rozněcovat nepokoje, nedodržovat příměří a úmluvy atd. Držím palce Izraelcům - zatím jediné hradbě proti rozpínavému militatntnímu islámu.VVVV

Harpyje 18.9.2006 22:04

Re: Re: Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

To byl jen malý výlet. Zrovna píšu dopis jedné milé osobě, ale na chvilku jsem se podívala, kde se co děje.;-)

Nordic 18.9.2006 22:30

Re: Re: Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

Jsem tehoz mineni jako Vy, ale nemam dobry pocit z toho, jak servilne se Evropa vuci islamu chova, myslim si, ze by se mela muslimskemu nasili, vydirani a hysterii postavit  a centra sireni nenavisti proti vsemu zapadnimu (mesity a jejich nenavistne imamy) uzavrit a vyhnat...Gesta dobre vule nejsou k nicemu, dialog, ani jakekoliv dohody s muslimy nejsou mozne...Asi bude muset dojit k mnoha tragediim, nez se Evropane vzpamatuji...

čtenář 18.9.2006 18:50

Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

Hele Rysi, já už opravdu začínám pochybovat o tvé příčetnosti. Raději už nepiš, nebo aspoň se snaž pochopit význam písmen složených do slov a význam slov, složených do vět. Tu svou první větu, citaci papeže, si napiš aspoň 1.000x za sebou a sleduj ji pečlivě, jak ti plyne zpod propisky. Bůh s tebou, synku.

Mozek 18.9.2006 19:12

Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

Ano, je to urážkaq, ale nevyřkl ji papež nýbrž Byzantský císař. To budeme muset kvůli Muslimům vymazávat kapitoly historie? To už tady bylo!

Flasi 18.9.2006 20:38

Re: Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

No muslimove uz Byzanc vymazali, tak asi neslysi radi, ze se dochovaly nejake citaty :-).

Rys 18.9.2006 20:42

Re: Veta vytrzena z kontextu je samozrejme urazliva

Zdeseni ve Vatikanu je velike. Podle komentaru z Vatikanu byvaly vsechny prednasky papezu drive konsultovany s diplomatickym oddelenim. Papez Benedikt si ale rec napsal sam - bez konsultace. Zkuseni diplomati ktere Vatikan bezpochyby ma by ho jiste byli varovali a tak se ted snazi napachanou skodu honem napravit.

jonáš 18.9.2006 22:35

Však je taky ve službě krátce,

voni ho to časem naučej ;-)

jiri 18.9.2006 18:17

Papez vyjadril litost za to,

jak byly jeho vyroky nespravne pochopeny. Manuel II vyjadril litost nad blizicim se padem Byzance.

dragon 18.9.2006 17:58

nejhorší je

jak se opět všichni posrali a odvolali co říkali. Takže násilí vítězí, stačí si jen dupnout a hlava církve nejcírkvovatější řekne co jí přikážou z mešity. Příšerné ...

mik 18.9.2006 18:20

Re: nejhorší je

Ale papez neodvolal co rekl, jen prohlasil, ze lituje jak to muslimove pochopili. Mel jen predem vedet, ze ilamofasouni nemaji zajem neco chapat, oni chteji terorem ovladnout svet a k tomu potrebuji zfanatizovat masy a kazda zaminka je dobra.

David 18.9.2006 22:37

Re: Re: nejhorší je

muslimové jsou prasata, tkerá si vždy najdou příležitost vyjádřit nenávist proti západní civilizaci.... proti civilizaci, která na rozdíl od té jejich světu přinesla mnoho pozitivního - jejich civilizace je negativní, jsou to zbyteční lidé - modleme se, aby na muslimy byla seslána pohroma, která je všechny zničí

vládík 18.9.2006 17:31

Ještě Madona

Inspirace příspěvky:

Terorisují nás fotbaloví "fanoušci", výtržníci při příležitosti summitů, extremisté. Nejsme jiní. Jen v současnosti máme tu výhodu, že již nemáme jen jediného vůdce (jako byl dříve papež, nebo je dnes duchovní vůdce islámu), že jich /vůdců či radoby vůdců/ jsou stovky. Takže nešílíme jako národ či celá "kultura". Když  se podaří, aby zvítězil jeden k terorismu směřující vůdce, víme, jak dav šílí (Hitler v Německu, ale třeba i Henlain v Sudetech). Jedno, jaké kultury, jakého náboženství. Konec konců není terorem někomu vnucovat demokracii, když se mu líbí třeba kmenové společenství?