8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

SVĚT: Bude někdo dalším Ferdinandem?

„Tak nám zabili Ferdinanda,“ řekla posluhovačka panu Švejkovi, který opustiv před léty vojenskou službu, když byl definitivně prohlášen vojenskou lékařskou komisí za blba, živil se prodejem psů, ošklivých nečistokrevných oblud, kterým padělal rodokmeny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 21.12.2021 9:45

Souhlasím. Stačí se podívat na volební výsledky za posledních třicet let, kdy vždy jinak volila západní Ukrajina, jinak východní a jinak Podkarpatská Rus.

P. Diviš 21.12.2021 10:01

I v Polsku volí části jinak.

A. Renjascu 21.12.2021 10:02

www.reflex.cz/clanek/komentare/54302/stanislav-drahny-ma-se-ukrajina-rozdelit-jako-kdysi-ceskoslovensko.html

P. Diviš 21.12.2021 10:05

Nechal bych to na Ukrajincích. Bez "zelených mužiků".

V. Novák 21.12.2021 10:11

A bez tryzubských a pravosektornických teroristů?

P. Diviš 21.12.2021 11:13

Slepice nebo vejce?

A. Renjascu 21.12.2021 10:26

Zelení mužíci s tím nemají moc společného, protože Krym usiloval o referendum téměř třicet let a Ukrajina jim jej přes sliby opakovaně zakazovala. Je to trochu pochopitelné, protože tam žije pouze 6,4% obyvatel hlásících se k ukrajinské národnosti. Podobně obyvatelé Doněcka a Luhanska (a dalších východních oblastní) se v drtivé většině hlásí k ruské a nikoliv ukrajinské národnosti a pokud by tam Kyjev uspořádal referendum, tak by nebylo co řešit. Sice se ten státní útvar nazývá Ukrajina, ale spíše je to taková Jugoslávie, kdy společně žijí obyvatelé, kteří spolu mají společného jen to, že ještě nedávno byli součástí Sojuzu. Ještě předtím však byli součástí Ruska,Polska, Československa, Besarabie, Maďarska a jen malá část byla obyvateli Ukrajiny.

P. Diviš 21.12.2021 11:15

Zelení mužici a "dovolenkáři".

Ano, je to smíchané a klidně uvěřím, že by se to i rozpadlo. Jediný problém je, JAK. Pokud to rozpadá Rusko vojensky, tak je to průser.

J. Jelínek 21.12.2021 9:45

Nebyli ti snílci spíše z Moskvy?

A. Renjascu 21.12.2021 9:55

http://www.pozitivnisvet.cz/hranice-ukrajiny/

Š. Hašek 21.12.2021 10:09

1. "Snílci z Moskvy" nemají na Ukrajině volební právo. Nevím, kde jste je tedy vyhrabal.

2. "Snílci z Moskvy" asi v Kyjevě nepoužívají symboly zrádcovských vojenských uskupení, které bojovaly po boku Hitlera. A vraždili až v Polsku.

3. Je celkem logické, že Moskva podporuje ruské obyvatelstvo, které se ocitlo za jeho hranicemi - na Ukrajině. Jsou oblastí, kde se jedná o 75 - 95 % obyvatelstva..

Z. Lapil 21.12.2021 10:47

Tohle by se vám mohlo líbit: https://www.databazeknih.cz/knihy/obrazy-z-kulturnich-dejin-ruske-religiozity-235596

V. Novák 21.12.2021 10:19

Kyjevská Rus nebyla nikdy "protorepublikou", natož kupeckou, v době nástupu Moskevského knížectví už de facto neexistovala - zanikla společným rozhodnutím knížat, že se nebudou podle složitého systému střídat na trůnech jednotlivých knížectví včetně "velkého kněžení" a dorazili to Bátúovi Mongolové.

No a Novgorod pohltil Ivan IV. Hrozný, který už nebyl knížetem.

J. Kočvar 21.12.2021 13:48

Novgorod pohltil už Ivan III. na sklonku patnáctého století.

R. Valkovič 21.12.2021 8:58

Takže když pár pitomců na Ukrajině, kteří ani nevládnou, něco pokřikuje, je to pro Rusko dostatečný důvod porušit mezinárodní smlouvu a ukrást Krym, se kterým nemá ani kousek pozemní hranice, kvůli fiktivnímu ohrožení plně vyzbrojené vojenské základny. A aby Rusko odvedlo pozornost, rozpoutá válečný konflikt v Doněcku a Luhansku, a schová (unese) ukrajinského prezidenta, takže zbytku ukrajinské vlády nezbývá nic jiného, než ho odvolat a bránit se agresi. Pak najednou jsou rusové mírotvůrci, kteří přece musí pomoct Ukrajině? Ukrajina na svém území svoji armádu shromažďovat nemůže? Copak si někdo opravdu myslí, že Ukrajina závislá na ruském plynu hodlá v zimě zaútočit? Pane Vlku, historii znáte, ale její aplikaci na současnost berete hodně jednostranně. Blízký východ a spol. zničili hlavně místní, jestli se v tom angažoval tzv. Západ, tak míň než Rusko - jen řečmi a troškou peněz.

F. Kusák 21.12.2021 9:34

Já myslím, že V. Vlk historii nijak nedeformuje, jen se na věci diva trochu jinak, třeba i ruskýma očima. To je v současnosti, kdy jsme zasaženi protiruskou všestrannou nenávistí a extrémní propagandou, docela žádoucí. My, kteří si pamatujeme ruskou invazi v roce 1968, víme velmi dobře, co by znamenal konflikt s Ruskem. Mám zcela jednoznačný dojem, že si to pitomci, kteří touží po nějakém konfliktu s Ruskem ani nedovedou představit. A pak, ta západní schíza, kdy na jedné straně toužíme po ruských surovinách a na druhé straně vyhlašujeme sankce všeho druhu, je pro mě nepochopitelná. Chceme-li ukazovat svaly, tak jsme se na to měli jinak připravit včetně bojeschopnosti našich armád. Obě hrůzostrašné ideologie mají svůj původ v Evropě a teď přicházíme s novou, a nemylme se, není to jen Německo. Jde mi hlava kolem, kolik technických diletantů u nás podporuje fantasmagorické nesmysly. Zkuste s nimi rozumně diskutovat, nejde to.

A. Renjascu 21.12.2021 9:39

Sankce se vyhlašují, ale řekněme si na rovinu, že západ je na rozdíl od nás nedodržuje a dodává dokonce i komodity na Krym.

F. Kusák 21.12.2021 9:58

Smutné je, že se sice za Západ považujeme, ale vlastní identitu a představu o naši existenci nemáme. Dost obyvatel Česka s k této republice staví jako k nájemnímu bytu, který mohu kdykoliv vyměnit za apartmán v lepší čtvrti.

P. Diviš 21.12.2021 10:04

"Smutné je, že se sice za Západ považujeme, ale vlastní identitu a představu o naši existenci nemáme. "

Vy, a kdo ještě?

P. Diviš 21.12.2021 10:02

" ... kdy jsme zasaženi protiruskou všestrannou nenávistí a extrémní propagandou, ..."

Vy, a kdo ještě "je zasažen"? :-P

A. Renjascu 21.12.2021 9:38

Tak ona hlavně ani velká část západní Ukrajiny není původní Ukrajina, ale Polsko, Československo (Podkarpatská Rus), Rumunsko... Východní Ukrajina na tom také není o moc lépe, protože odtržené oblasti Doněcka či Luhanska jsou vesměs ruské (koneckonců je Ukrajině daroval Lenin spolu s dalšími oblastmi, protože historická Ukrajina je pidistat, viz odkaz), Kyjev je považován za kolébku ruské státnosti (Kyjevská Rus) a i samotný název Ukrajina znamená pohraničí či hraniční oblast. No moc těm " Ukrajincům" nezávidím...

Krym se nikdy nepovažoval za součást Ukrajiny, ale hned po odtržení Ukrajiny od SSSR usiloval o referendum, ale Ukrajina toto referendum nikdy nepřipustila ačkoliv se zavázala, že jej uspořádá.

Krymský parlament schválil v květnu 1992 "akt státní nezávislosti Krymské republiky". Na nátlak Kyjeva své rozhodnutí odvolal, Krym ale získal rozsáhlé pravomoci.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/krym-patri-ukrajine-uz-60-let-co-predchazelo-posledni-ruske-invazi.A140302_155143_ln_zahranici_ttr

https://cz24.news/wp-content/uploads/2021/03/Ukraine-History.jpg

V. Novák 21.12.2021 10:25

Celá Ukrajina je bolševický koncept. UkrSSR - což byl první neefemérní státní útvar Ukrajinců - vytvořil Lenin spojením několika maloruskýh gubernií s Novorossijí. A Stalin pak připojil Halič (na základě paktu Molotov-Ribbentrop), Zakarpatí a Severní Bukovinu.

A UkrSSR byl první státní útvar, v němž "spisovná ukrajinština", takto výtvor několika maloruských intelektuálů v 19. století v Petrohradě, byla úředním jazykem.

V. Novák 21.12.2021 10:14

Máte opravdu podivné informace o dění na Ukrajině - silně připomínají dějeBIS...

P. Rajman 21.12.2021 8:56

Podle historizujících argumentů, které uplatňujete autor vůči Ukrajině, by hlavním městem Německa musela být Praha. Protože jím ale není, je zřejmé, že pan Vlk uplatňuje dvojí metr. Jeden pro Němce a Čechy a druhý pro Ukrajince a Rusy.

J. Koutský 21.12.2021 9:26

Škoda,že Praha není hlavní město Německa!!R^EU

J. Vlček 21.12.2021 9:32

Až na tu hlavu by to šlo, že, pane Koutský. ;-D

F. Kusák 21.12.2021 9:39

A kdy jste naposledy byl v Berlíně, a hlavně, co jste tam hledal? Jo, pervitin tam je zcela jistě levnější, to je fakt.

P. Diviš 21.12.2021 8:51

Jak napsat lež hned pod titulek: "Podívejme na zejména Západem a jeho pokrokářskými vůdci šponovaný konflikt na hranicích Ukrajiny."

Západ má (bohužel) pokrokářské vůdce. Ti ale ani neštěngrují Rusy na východě Ukrajiny (což činí Ukrajinci z blbosti, vybuzené odporem k dlouholetému ruskému ovládání, dílem prostě ruskou politickou "kulturou", která je i v nich), ani nevysílají zelené mužiky a Buky, což je zase výsledek recidivy ruského imperialismu.

V. Novák 21.12.2021 10:28

No aspoň že uznáte, že ti na východě Ukrajiny jsou Rusové, Staronový Prokope.

Nějak nevidím důvod, proč by měli dobrovolně přijmout ukrajinskou neobanderovskou politickou "kulturu", která jim mimo jiné zakazuje i používat rodný jazyk i v neúředním styku.

P. Diviš 21.12.2021 12:53

Celkem klidně by mohli, příliš se neliší od dříve vládnoucí "kultury" ruské neonáckovské.