3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SVĚT: Bělorusko na hranici, ovšem čeho?

Nebýt Běloruska a Lukašenka, tak bychom až na atraktivně protitrumpovské gangsterské kravály Black Lives Matter neustále slyšeli jen o covidu. Nevím, zda je pravda, že covid-19 napadá i mozkovou tkáň a nervovou soustavu, ale mně ničí nervovou soustavu denní „koronavirové hlášení“ na ČT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Rucker 18.8.2020 18:23

Skvělé pane Vlku! Vidím to stejně. Byl jsem v Bělorusku za posledních deset let několikrát a potvrzuji Vaše postřehy. Jen bych ještě dodal: v té zemi nejsou žádní oligarchové!

J. Vavruška 18.8.2020 5:51

Myslite třeba výrobu elektroniky v Lotyšsku (která zanikla brzy po osamostatnění) nebo sportovního náčiní v Estonsku (stejný osud)?

J. Vavruška 18.8.2020 5:46

Mimochodem, ty dva miliony Bělorusů byly za války vyvražděny pod bilo-červeno-bílou vlajkou, kterou dneska mávají demonstranti. Asi by chtěli opět vyvraždit čtvrtinu obyvatel, aby se v tom Bělorusku tolik netlačili...

J. Peták 17.8.2020 22:49

No on pan Vlk mluví o úbytku obyvatel nikoliv občanů. Otázka je, kolik z těch emigrantů jsou Rusové, kteří nechtěli/nezískali občanství a prostě šli ke svým a kolik byli Lotyši, Estonci nebo Litevci.

Bohužel se mi to nepodařilo nikde najít.

P. Milan 17.8.2020 22:25

"Ameriku hrůza jímá, za námi jde rudá Čína!" :-P

S. Ševeček 17.8.2020 21:08

US Air Force buduje u Černého moře základnu a US Navy vojenský přístav.

/Okupace

J. Krynický 17.8.2020 21:00

Šli se podívat ... a nějak se nevracejí ... bumážko.

Jestli jste si nevšim, tak už je to třicet let, mladým lidem, co nesměli ani do sousední SSR je padesát.

P. Dostál 17.8.2020 20:50

Demokracie. Pokud nemáte potřebu za demokracii prohlašovat jen režim všeobecného volebního práva (což je novinka 20. Století), pak demokracie byla typická ve středověku pro Rusko a Polsko. V Rusku to skončilo Ivanem Hrozným, v Polsku to zůstalo víceméně až do konce polského státu v 18. století. Demokracie je každopádně historicky vlastní spíš Evropě východní než západní, tam to byla v 19. století novinka.

P. Milan 17.8.2020 20:35

Starý průmysl zničili během svého dlouhodobého působení komouši. Jelikož jsem v některých těch starých průmyslech pracoval, tak o tom ani chvilku nepochybuji.

Vybudovat nový chce finanční kapitál a schopné pracovníky. Ti nejschopnější dostanou "venku" peníze hned, doma až po čase a kdo ví, jestli. Místní levičáci vidí cizí kapitál neradi a sami nemají žádný.

J. Jurax 17.8.2020 20:28

Mýlíte se.

P. Boleloucký 17.8.2020 20:26

Pane Vlku díky !

J. Jurax 17.8.2020 20:22

Ale no tak ... myslete politicky. V Katalánii, na Krymu před odtržením a východě Ukrajiny se podporovat rebelie proti vládě nesmí, v Kosovu, v Bělorusku by se rebelie podpořit měly. Jako na Ukrajině Majdan.

Jaký je názor politbyra EU na Abcházii či jižní Osetii netuším.

J. Jurax 17.8.2020 20:03

Pročpak se režim u nás nerozložil už třeba v roce 1979?

No protože ještě nebyl dost rozložen SSSR a nepovolil by to.

J. Jurax 17.8.2020 19:59

:-)

J. Jurax 17.8.2020 19:55

Paraguayci ... :-)

V. Novák 17.8.2020 18:54

Že by pochopili, že ty "jejich" země krachují, nemají jim co nabídnut, protože starý průmysl si dobrovolně zničili a nový nevybudovali?

A nikdo jim v tom pomáhat nebude...

V. Novák 17.8.2020 18:52

Jo - šli se podívat a už se nevrátili.

V. Kučer 17.8.2020 18:38

Republiku znali již ve středověku, pokládali ji za dobrý režim stejně jako monarchii. Špatný režim byla demokracie (vláda lůzy) a oligarchie (vláda boháčů). Nezávislé soudy byly již v té době i když řízené církví, odsoudily mistra Jana přestože dostal od císaře ochranný glejt. Pak začali války a skončilo to bitvou u Lipan. Doufejme že Bělorusko nedopadne podobně.

M. Bednář 17.8.2020 18:27

Lukašenko není Husák. https://necyklopedie.org/wiki/V%C3%A1clav_Havel#Prezidentsk%C3%A1_volba

M. Němec 17.8.2020 18:12

Furt mi nejde do hlavy, proč opustily ty statisíce Estonců, Litevců, Lotyšů, a koneckonců Rumunů a Bulharů (Čechoslováci, Poláci, dederoni, Maďaři vzali ara už za komunistů, taky po statisících) ty svoje země ?

Proč to neudělali Švédi, Dánové, Švýcaři, Rakušáci nebo Němci ?

Třeba mi to někdy lidový vypravěč Vlk vysvětlí.

P. Milan 17.8.2020 17:56

Ale já nepochybuji, že tam jsou, pouze o tom, že by dokázali udržet klid. Že by to měli za úkol. Mimochodem, v Rumunsku je občas dost neklid.

P. Milan 17.8.2020 17:54

Jo.

Zato Rusáci, nakvartýrovaní tam sovětskými bolševíky, ti tam zůstávají a ječí, že jsou utiskováni, mají-li znát jazyk země, v níž žijí.

M. Němec 17.8.2020 17:44

Když říká Vlk A, měl by říct B.

Když mluví o tom, kolik statisíců obyvatel opustilo pobaltské země, měl by dodat, proč.

Řeknu to za něj - díky okupantům z Ruska a desetiletí ruské tyranie. Mladí lidé, kteří nesměli bez bumážky ani do jakékoliv sousední SSR, a najednou se jim zčistajasna otevřely brány jejich zdevastovaného koncentráku do širého světa. Šli se podívat do světa.

J. Krynický 17.8.2020 17:40

To je dost dobře možné. Ovšem to je jednak jen jedna z hranic a hlavně šlo o to, že když místní chtějí, tak klidně vycestovat mohou.

J. Krynický 17.8.2020 17:37

Souhlas. Rusové neutrální nejsou.

EU and USA ovšem také ne. Takže kdo?

V. Vlk St 17.8.2020 17:24

No, abych neurážel o pitomostech račte si kliknout na https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/americane-zridi-zakladny-i-v-bulharsku/r~i:article:141839/, nebo https://www.natoaktual.cz/v-mediich/americke-jednotky-dorazily-do-bulharska.A170216_135708_na_media_m02 -tam to píše velení NATO. No a co tohle https://www.natoaktual.cz/v-mediich/usa-jednaji-s-bukuresti-o-nasazeni-dalsich-jednotek-do-rumunska.A200810_205054_na_media_m02

Doporučuji co říkal jistý Lenin: Učit se učit se, učit se.

J. Pavelka 17.8.2020 17:02

Pokud vím, tak na hranici s Polskem drátu jsou...Alespoň jsem to četl v článku o Bělovežském pralese..

P. Milan 17.8.2020 16:37

No a teď si představte, že jsou docela mocní politici, kteří na nějakou morální stranu vyloženě serou a starají se jedině o své vlastní udržení u koryta. Putin, Lukašenko, Egdogan, Si, ... nebo jen o to jak se pomstít a nasrat co nejvíce lidí - třeba Zeman.

P. Milan 17.8.2020 16:35

Taky se těším. Hlavně, jak se budu Číňani bezmocně vztekat a jejich zdejší pátá kolona také, případně to komentovat různými stupiditami. Že, pane Fajte?

P. Zinga 17.8.2020 16:33

Realismus se dnes nenosí. Je totiž podmíněn fakty a fakta... Na co fakta, když věřím, že jsem na té správné, "morální" straně...Do pr*ele s morálkou a "lidskými právy".

Když přijedou mí sousedé z práce, nemají kde zaparkovat: těch pár míst, neobsazených "postiženými", je zabráno ejncvaj.