11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

RUSKO: Vojna i mir

Jednání NATO s Ruskem je více než potřebné. Situace je napjatá a Rusové jako slabší z protivníků nemají jinou možnost než ji napínat, aby se problémy řešily. Jinak by se s nimi nikdo nebavil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ganaur 23.1.2022 9:10

Ale místní bolševici Vám to jistě vyvrátí!;-D;-D;-D

V. Čermák 23.1.2022 13:06

A Ukrajina v té době byla Co a patřila Komu? ;-D

J. Vosicky 23.1.2022 15:51

Ukrajina spadala 300 let do rise Polsko-Litevske. Dodnes se tam proto mluvi takovou polskorustinou.

V. Novak 23.1.2022 21:49

Ukrajina v té době neexistovala.

P. Brecík 23.1.2022 20:25

LUkavští - a další. Krym hlavně byla od r. 1921 AUTONOMNÍ socialistická svazová republiky. Název se v čase měnil, slovo AUTONOMNÍ zůstávalo. Víte, co to znamená ? Kromě jiného měl Krym vlastní parlament a prezidenta. Víte na co ?

V. Podracký 23.1.2022 14:27

Já nemohu v krátkém článku psát historické pasáže. Není na to místo. Doufal jsem, že si historii nastudujete, ale někteří to neudělali a po mně chtějí dělat učitele. Krym patří Rusku zhruba od doby, kdy vznikly USA, tedy dost dlouho, aby nebylo pochyb, že mu patří, asi tak jako Kalifornie patří USA. Vinit mne z toho, že nedělám učitele dějepisu je od věci. A ještě: obyvatelstvo Krymu je ruské asi tak jako obyvatelé Kalifornie jsou Američané, prostě pomíchané obyvatelstvo, různí přistěhovalci, kteří se sjednotili na nějakém jazyku a příslušnosti k národu. O původní obyvatelstvo, nejde v obou případech, tvoří zanedbatelnou menšinu.

J. Kouk 23.1.2022 7:40

Tak nevím, když Ukrajina získá Doněcko, jak budou šťastní v Kyjevě a jak v Doněcku ta snad je každému jasné. Tak kdo chce, může je jít pro Kyjev "osvobodit".. řekl bych, že mnoha lidem jde jen o Krym a Doněcko, jako o instituci, nikoli o lidi, kteří na tom území žijí...Fakt nevím, protože jsem historii nestudoval, jak postupovalo tehdejší Československo po svém vzniku k občanům bydlících v Sudetech, zda jim odvážilo kolik kilo zavazadel si mohou vzít a vysídlit je. Jako to udělalo Německo v případě Čechů po zabrání Sudet. Ti se nemohli rozhodnout sami a byli jim to nadiktováno, pokud se nemyslím. Jak by to bylo po znovu ovládnutí Doněcka, si mohu domyslit z vyjádření politiku ovládajících Ukrajinu a nedomnívám se, že volání na náměstích před pouhými pár léty bylo jen proklamací na několika shromážděních. Mimochodem považuji odtrhávání se na "závislosti" od ruského plynu a ropy za krátkozrakou a nebezpečnou politiku. Rusko totiž navyšuje dodávky do zemí mimo EU a či bude pak, až nás nebude potřebovat, protože naše obchody prevzal jiný? Jsem radši když je na nás Rusko závislé, je to záruka větší, než podepsané memorandum...

F. Žůrek 23.1.2022 3:31

Pravda bolí. Jsou naše peníze poctivé?

Inflace není legrace. Pravda není zadarmo. To naši legionáři věděli, že pravda bolí. Naše svoboda v roce 1918 bolela, nezapomínejme... Važme si pravdy a pravdivosti. Zdař Bůh!

O. Seliger 22.1.2022 23:01

Oligarchové Ukrajinští mají dobré západní přátele. Mají velký prachy. On ten Janukovič taky s amíky upekl průzkumy a těžbu plynu, nafty atd.a radil mu jistý pan Manford poradce to i Trumpety. Za 40 mega asi poradil, aby Januk rychle zdrhnul, než ho dá boxer demokrat Kličko podříznout jako Kadáfího, což na Mejdanu sliboval. Taky ta krásná demokratka Timoška, když ji západ podporou krvavého Majdanu osvobodil a vyšla z krimoše vyřvávala, že 8mega ukrajinských Rusů nechá postřílet a mít atom, tak letí na Kreml. A její oligarcha manžel, když seděla a umírala v báni, tak se s konty ukrýval pod sukni koho pak? demoTOP 09. A Mejdanem znělo bijte Rusy bijte a střílejte. Této společnosti nasliboval komik, že zvládne za své vlády vrácení Krymu a východu a asi bez dodržení Minských a jiných dohod. Takže Zelenského parta je jak se říká v časové tísni. Preference klesají a klesají. Stejně jako Bidenovi, jehož family se také dostalo něco drobásků z Ukrajinského koláče. A proto partičky spustili mediální humbuk, co trvá už nejméně čtvrt roku. Jsem jen zvědav zda se jim podaří ta protiteroristická krvavá čistka na Krymu a východě o kterou kráčí. Záminky už jsou dávno připraveny. Teď záleží na tom, seženou li dost ochotných žoldáků umírat za slíbený velký prachy. A dobrá byla reakce Zelenského v řeči k národu, aby nepanikařili s nákupy sirek, svíček, pohanky a nerujnovali banky výběry, když nic nenasvědčuje změnu v tom co se děje více let. Jaký to kvas je tam asi, to dobře vědí hoši z US embasy a tak raději snižují stav a budou mizet domů.

F. Žůrek 22.1.2022 19:58

Také souhlasím s panem Podrackým.

Rusko je největší stát, je to velmoc. Rusko však nemá zažitou ekonomickou historii svého hospodářského růstu a rozvoje, proto také například nemá svou přírodu nějak zdevastovánu jako třeba evropské státy, avšak zase nevyspělo Rusko tak jako tato západní společnost, pokud se týká hospodářského rozkvětu v rámci kapitalismu. Ale dokáže se také ekonomicky vzpamatovat, když je to zapotřebí. Třeba se to ukázalo, když se bránilo Rusko Hitlerovi. Tolik úvodem.

Ano. Přírodní (nerostné) bohatství je lákavé pro hospodářský (a také energetický) rozvoj. Toho Rusko má dostatek, neboť je to velký - rozsáhlý stát, jak jsem již předeslal. Rusku hrozí neustále rozpad. To je dosti zřetelné. Současný vládce Ruska se však tomu brání. Snaží se udržet svůj velký stát (Rusko) pohromadě. Proto se dnes Ukrajina stává velkým politickým problémem...

Takže: Ukrajina je velké území na půdě Evropy. Problém Ukrajiny je ryze evropský problém!!! A přitom je to závažný problém, pokud se má Ukrajina zcela osamostatnit jako stát. Je však zapotřebí vyřešit veškerá vzájemná propojení mezi Ruskem a Ukrajinou. Taková propojenost je zde dosti silná. Do toho by neměl stát USA vůbec zasahovat! To by měla velmi intenzívně řešit Evropská unie. Ale je toho vůbec schopna? To je důležitá kardinální otázka! A tak je zde VELKÝ POLITICKÝ ZMATEK! Snad to nepovede k nejhoršímu. O to se zde jedná...

I. Schlägel 22.1.2022 20:20

Pěkně jste to zmotal.:-)

J. Ganaur 23.1.2022 9:23

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

J. Lukavsky 23.1.2022 9:30

"nemá svou přírodu nějak zdevastovánu jako třeba evropské státy" i Vy žertéři! Já pamatuji jak nám soudruh vykládal jak se naši lesníci jeli do SSSR učit "nové metody". O přestávce účastník toho školení potajomky sdělil, že tam povídali, že když se vykácí paseka - tak že se má zase osázet. Což u nás pravda nařídila už Marie Terezie. A největší environmentální průsery jsou v bývalém SSSR, kde na přírodu zvysoka.... Ale ta plocha Sibiře je tak obrovská, že pořád ještě ten les tam spíš přibývá, přeze všechnu devastaci. J.L. end

P. Smetana 22.1.2022 19:42

Sedmnáct dnů před uzavřením mnichovské dohody řečnil Adolf Hitler na sjezdu NSDAP o „nevýslovném utrpení“ sudetských Němců.

Dnes v podobném duchu řeční Putin o ruské menšině na Ukrajině a zdůvodňuje tak anexi Krymu a ruskou podporu hrdlořezů na Donbase. A rusofilové typu Podráckeho či Haška to poslušně a bez důkazů papouškují tady. Zrušení jazykového zákona v roce 2014 (který ovšem platil jen dva roky od r. 2012) berou jako příčinu všeho zla a důkazem brutálního utlačování ruské menšiny na Ukrajině.

A. Renjascu 22.1.2022 21:04

Asi jste ten článek moc nečetl a situace na Ukrajině vás zas tak moc nezajímá. Srovnání s Hitlerem je naprosto mimo, protože Hitler usiloval o odtržení území, které bylo více než tisíc let součástí českého státu a chtěl toto území přičlenit k Německu jehož součástí nikdy nebylo. To samé udělali sovětští vládci, když odtrhli území, které bylo součástí jiných států (Polsko, ČSR, Maďarsko, Rusko, Rumunsko a tato území přičlenili ke území Ukrajiny jehož součástí nikdy nebylo. Krym usiloval o odtržení od Ukrajiny a přičlenění k Rusku ihned po rozpadu sovětského svazu a Ukrajina ačkoliv jim již v 1991 přislíbila referendum, tak jej nikdy nepřipustila (podobě jako třeba Španělsko. Británie jej naopak Skotsku již opakovaně umožnila) a podobně se zavázala k povolení referenda v Doněcku a Luhansku a přesto jej také stále nepovolila realizovat. A to je ten hlavní důvod napětí na Ukrajině, protože ty části nikdy nesrostli k sobě a zůstaly rozdělené, což bylo vidět v každých volbách.

http://www.pozitivnisvet.cz/wp-content/uploads/2015/03/MAPA_od_1654.jpg

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/54302/stanislav-drahny-ma-se-ukrajina-rozdelit-jako-kdysi-ceskoslovensko.html

P. Smetana 22.1.2022 22:13

Děkuji za historickou přednášku, velice nepřesnou, dokonce si troufám říci vylhanou. České království bylo víceméně vždy součástí Římské říše národa německého, popř. Rakouské monarchie. Nebudu se šířit jak se hranice přelévaly a panovníci z různých šlechtických rodin měnili. Nicméně sudetští Němci, když chtěli Heim ins Reich, tak ani moc nelhali a Hitler je mohl brutálně využít a zneužít. Vaše tvrzení je naprosto nerelevantní, a nebojím se napsat tendenčně vylhané.

A stejně tak bych mohl pokračovat s dalšími vašimi výplody. Je ale už pozdě a už mě nebaví vyvracet historické lži kdejakeho škrábala.

A. Renjascu 23.1.2022 0:11

To tady ovšem pletete hrušky s jabkama. České království (zpočátku knížectví) sice bylo součástí tzv Svaté říše římské (takový předskokan EU), podobně jako mnoho jiných zemí a mělo tam také v podstatě velkou nezávislost (větší než v dnešní EU) a taktéž bylo osvobozeno téměř od všech povinností vůči této říši, ale po celou dobu - a to platí i pro období , kdy bylo nedobrovolně součástí RU - bylo vždy všem jasné, kde a v jakém teritoriu se nachází toto České království. To je naprostý rozdíl oproti Ukrajině, která nikdy nebyla žádným samostatným územím, jehož nynější hlavní město Kyjev bylo počátkem ruské a nikoliv ukrajinské státnosti a jehož území nepřesahovalo území ČR. Toto území bylo v podstatě vždy součástí ruské říše a později SSSR. V rámci této říše k tomuto území bylo vnitřním členěním připojováno území, které Ukrajině nikdy nepatřilo, ale jelikož to bylo v rámci vnitřního uspořádání Ruska a poté SSSR, tak to nikdo neřešil. Pokud jde o území přičleněná před čtyřmi sty lety, tak tam již k určitému propojení došlo, ale území, která byla připojena sovětským svévolným diktátem - ne nepodobným vnitřnímu Mnichovu - k Ukrajině teprve před pár lety nikdy s touto zemí nesrostla (podobně jako nesrostlo Slovensko s Českem) a chtějí být buď "samostatná" a nebo připojena k původnímu území. Zkuste starousedlíky v podkarpatské Rusi a hned vám bude jasné, kde chtějí být a to mají s bývalým Československem společného mnohem méně než má Krym, Luhansk, Doněck a zbytek Novorosije s Ruskem. Možná kdyby nebyl na Ukrajině takový bordel, nevládli tam banderovci a kdyby nevedla válku proti svým obyvatelům a to hlavně civilistům, tak by ty odstředivé tendence nebyly tak silné. Ale Ukrajinu ovládají a vysávají oligarchové jak v Rusku za Jelcina. Škoda, že se tak bojíte odkazů včetně přiložené historické mapy či článku v Reflexu.

https://m.youtube.com/watch?v=f4uhedrMhnw

P. Smetana 23.1.2022 0:57

Nevím čeho se snažíte těmi částečně zjednodušenými a částečně vylhanými fakty dosáhnout.

Paralela je celkem zřejmá. Hitler se snažil zneužít nespokojenosti sudetských Němců ke svým barbarským cílům, stejně jako se dnes Putin snaží zneužít nespokojenosti ruské menšiny na Ukrajině ke svým cílům. Hitlerovi se podařilo rozbít suverénní stát Československo a Putin se snaží rozbít suverénní stát Ukrajinu. Metody používá Putin stejné jako Hitler. Jestli se ukáže být stejným šílencem jako Hitler, tak se máme na co těšit. Lidstvo se asi nikdy nepoučí.

A. Renjascu 23.1.2022 1:12

Která z uvedených faktů jsou vylhaná? Prostě a jednoduše východní část od Dněpru na východ nikdy ukrajinská nebyla a velká část západní Ukrajiny také ne, ale byla svévolně odtržena bolševiky Leninem, Stalinem a Chruščovem od Ruska (Polska, Rumunska, Maďarska, ČSSR). Říkáji vám něco názvy Podkarpatská Rus, Besarabie, Novorosijsko... To, že nemáte rád rusy je vzhledem k naší zkušenosti pochopitelné, ale to, že kvůli tomu musíte lhát už pochopitelné není.

J. Kočvar 23.1.2022 22:12

Velice se mýlíte - právě ukrajinská území na východ od Dněpru, odkud ukrajinští kozáci po roce 1648 natrvalo vyhnali Poláky, představovala tu část Ukrajiny, která byla v roce 1654 po dohodě cara s Ukrajinci připojena k Rusku.

A. Renjascu 23.1.2022 22:34

Ukerajina žádný státní utvar nikdy neměla.

https://www.youtube.com/watch?v=4Q1PKP_dwLE

http://www.rukojmi.cz/files_web/images/007c.jpg

http://www.rukojmi.cz/clanky/zahranicni-politika/382-hranice-ukrajiny-historie

J. Kočvar 23.1.2022 22:47

To je jako tvrdit, že Slovinci nebo Slováci žádný státní útvar nikdy neměli, a proto si sousedi můžou kus Slovinska nebo Slovenska uloupnout.

Mapa, kterou spamujete, je lživá. Ukrajinci v roce 1654 od cara nic nedostali, naopak mu dali půlku Ukrajiny. V roce 1667 se ukrajinský úsek polsko-ruské hranice ustálil na Dněpru s výjimkou Kyjeva, takže Ukrajinci od cara nemohli dostat území západně od Kyjeva. Chmelnický před Perejaslavskou radou ovládal obrovské území, a to území bylo ukrajinské:

https://sl.wikipedia.org/wiki/Kozaški_hetmanat

J. Kočvar 23.1.2022 22:50

Ostatně jako poloviční Rumun byste mohl vědět, že i Budžak, který je na mapě zakreslen světlemodrou barvou, by ve skutečnosti měl být zelený, protože byl připojen až za Stalina (mapa mylně tvrdí, že se tak stalo v roce 1939, ale ve skutečnosti Moskva ukradla Rumunsku Besarábii, Bukovinu a starý rumunský region Herca až v roce 1940).

J. Lukavsky 23.1.2022 8:36

"Nebudu se šířit jak se hranice přelévaly a panovníci z různých šlechtických rodin měnili." Nicméně hranice českého království byly naprosto jasně dány, byla to česká kotlina ohraničená horami. Od Bořivoje (?). A český král pozval na svoje území kolonisty z Němec, na své území. Čili hranice se nepřelévaly, tak jako se nepřelévá hranice zahrady s domem když jí koupí někdo jiný. J.L. end

J. Ganaur 23.1.2022 9:29

Ale přelévaly.Jak na rakoské hranici, tak s Polskem nebo Německem.Jak to že Říšská falc je teď v Čechách?8-o8-o8-o

J. Lukavsky 23.1.2022 9:35

"na rakoské hranici" Změna Vitoraska byla výměnou za stejně velké území u Dyje. A výměna byla odsouhlasena oběma Parlamenty, tedy pokud vím. U Slezka nevím, kdysi patřilo M.Terezii, pak ho dobyli Prušáci. ... Ale neřekl bych, že by to bylo teď území sporů Čechů a Poláků. J.L. end

P. Boleloucký 22.1.2022 19:35

Podracký super !R^R^R^

J. Urban 22.1.2022 18:51

No vida. Spanelsko vysila do Cerneho more sve valecne lodstvo. Kkt Putin drazdi hada bosou nohou, zda se.

Š. Hašek 22.1.2022 19:22

No vida! Co se do toho montují Španělé? Jako nějakou kocábku na bububu?

Stejně nakonec to budou chtít zaplatit z brusele, tedy i od nás. I ty pomeranče by bez otroků z Maroka ani nesklidili.

A. Renjascu 23.1.2022 0:20

Tak Španělsko už Ukrajině ukázalo v Katalánsku, jak se to má řešit. Seřezat a zmrzačit desetitisíce obyvatel Katalánska, odsoudit a zavřít jeho politické představitele k dlouholetým žalářům a je to hned. Škoda, že tehdy nezasáhlo NATO jako to udělalo proti Srbsku.