30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

RUSKO: Jak je to vůbec možné?

Válka na Ukrajině trvá již dva měsíce. Po celou tu dobu mnozí Rusové otevřeně podporují „speciální operaci“ a zavírají oči před zabíjením a znásilňováním, ostřelováním měst, nepředstavitelným pustošením a miliony lidí, kteří přišli o domov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 30.4.2022 9:01

O Kramatorsku se už nemluví ani u nás. Spadla tam totiž prokazatelně a zřejmě i cíleně ukrajinská raketa, aby obrázky mrtvých nasměrovala propagandu proti Rusům. Neštítí se ničeho.

J. Farda 30.4.2022 11:55

Duračina prostofilja, ovado rusotupé prolhané! Rv

P. Diviš 30.4.2022 15:32

Klasická ruská lež, podobně jako ruské lhaní kolem MH 17.

J. Jurax 30.4.2022 15:47

No, když ono propaganda je válka lží i pravd a zároveň i víry. A zároveň vytváření té víry.

A je-li aspoň trochu šikovně dělaná, dokazuje se nejen lež, ale i pravda velice těžko.

Důsledkem je, že jeden každý tu věří, tu nevěří tu pravdě, tu lži v individuálním mixu, jenž je ovlivněn mnohým. Případně zásadně nevěří ničemu, což je na rozdíl od postoje věřit všemu logicky nerozporně možné.

V. Církva 30.4.2022 15:48

Evidentně jedna raketa narušila tvou kůru mozkovou! A ta určitě smrděla Rusky.

Kdyby Rusové nenapadli Ukrajinu, nebyla by žádná raketa v Kramatorsku. Nehodlám řešit jestli ta raketa byla ruská. Asi ano, ale není to podstatné.

J. Nevrkla 30.4.2022 16:41

Byla to ukrajinská raketa, kterou Ukrajinci střelili na civilisty, aby to mohli svést na Rusy. To udělali i němečtí nacisté snad jen jednou na začátku války.

Jak jste odsuzoval všechny americké invaze do zemí, ve kterych žádné nebezpečí Američanům a Americe nehrozilo? Pochlubte se konečně svým zásadovym a spravedlivým přístupem. Tedy pokud už vám senilita nevzala paměť. Jinak si to lehko domyslím.:-)

J. Farda 30.4.2022 20:28

Tak znovu a úsporněji: Ovado rusotupé prolhané! Rv

Z. Pícha 30.4.2022 16:07

Od prorusáka Nevrkly to sedí.

B. Rudolf 30.4.2022 9:00

Nejdřív jsem si říkal: "Taková nenávist a takové zblbnutí propagandou. Je to vůbec možné?" A pak jsem si uvědomil existenci ještě jednoho vlivu, který může být podstatný.

Většina soudně uvažujících lidí si uvědomuje, že velmocenská role Ruska ve světě (přinejmenším na hodně dlouho) končí. A že Rusko směřuje k drastickému ekonomickému propadu a k tomu, aby se stalo vyvrhelem podobným Hitlerovskému Německu. To znamená, že Rusy čeká nejen bída, ale i hanba a hluboké ponížení, tedy něco, co je psychicky blízké smrti.

Reakce mnoha Rusů tedy může být blízká jedné z prvních fází reakce člověka na oznámení o jeho nevyléčitelné nemoci a blízkém úmrtí. Typicky člověk v této situaci prochází "fázemi": 1. Negace, 2. Agrese, 3. Smlouvání, 4. Deprese, 5. Smíření.

F. De Winter 30.4.2022 9:28

Zajímalo by mě, jak jste přišel na to, že se Rusko stane vyvrhelem světa. K sankcím proti Rusku s k americké nelibosti přidaly jen jejich satelity a zbytek světa stojí buď na straně Ruska, nebo na to hází bobek.

Jak to bude s tím ruským ekonomickým propadem nevím, ale zato vidím rozjíždějící se ekonomický propad u nás. Draslovka Kolín nebo Juta už ukončily výrobu a budou následovat další. Např. všechny sklárny v ČR hlásí, že se nezadržitelně blíží k okamžiku, kdy budou muset zavřít. A to nás od plynu ještě neodstřihli.

B. Rudolf 30.4.2022 9:29

Je to tak. První fází je Negace.

Z. Lapil 30.4.2022 10:36

Možná lepší než vyvrhel je slovo outsider.

Na youtube je přednáška M. Romancova, a ten ukazuje nějaké grafy a porovnání. Zaujalo mě a snad si pamatuju dobře:

V 80. letech poklesla doba dožití z 68 let na 64 a pozor - je tam dodnes.

Vývoz z Ruska je - na rozdíl i od té Číny a dokonce i Brazílie - tvořen z ohromné části surovinami, zbytek je dřevo a - zhruba cituji - "jediné, co potřebuje nějakou lidskou práci, je obilí". Astonovy oblíbené budíky nezmiňuje :-).

V Rusku je největší část bohatství (99%? Ale to je srovnávací číslo) soustředěna do rukou extrémně málo lidí. Srovnáváno se "skupinou" BRIC (Brazílie, Rusko, Indie, Čína). A co horšího - k tomu bohatství přišli ti lidé skrze konexe (další možnosti: podnikání, dědictví a pár dalších).Romancov vysloveně zmínil Putinovy příbuzné a spolužáky, nikdo jiný že v Rusku opravdu velké peníze nemá; to beru jako nadsázku.

A pozor - Rusko víceméně stagnuje (podobně jako USA a Západ vůbec), ale děsivě ztrácí především vůči Číně.

Pan Romancov dokonce tvrdí, že "jediné, v čem má Rusko význam srovnatelný se světem, jsou jaderné zbraně. Což v souvislosti s Putinovým "zažijete, co jste nezažili" nebo jak to zformuloval zní docela děsivě.

A to je ještě otázka (stále opisuju z přednášky), jak dlouho vydrží status quo na výchdě, kde sousedí liduprázdná bohatá Sibiř se skokově se rozvíjející Čínou.

Ta přednáška (shodou okolností ze 24. 2. 2022): https://www.youtube.com/watch?v=dBSzZSkVzyk&t=5353s

D. Laurencikova 30.4.2022 12:00

Aniz bych to chtela hodnotit - vetsi polovina lidstva neni proti Rusku, a pak, drasticky ekonomicky propad nas ceka vsechny. Uz je to tady, uz je to na ceste. A neni to zdaleka jen vysledek konfliktu Ruska s Ukrajinou (potazmo USA), je to vysledek mizerne politiky zapadnich "elit" poslednich par desitek let.

Jeste k te "velmocenske" roli Ruska, ktera ted udajne konci... Neni to spis tak, ze Rusko prave demonstruje, ze je velmoci a ne pouhou "regionalni mocnosti", jak jej 25.03.2014 nazval Barack Obama? Nedopadne to dobre pro nas pro vsechny. Nevim, v jake fazi se nachazite vy, ale k euforii asi nemate duvod.

B. Rudolf 30.4.2022 12:19

K euforii důvod opravdu nemám. Ale to je tak všechno. Rusko právě teď demonstruje, že pozbylo pudu sebezáchovy a demonstruje svou neschopnost i v oblasti vedení války, tedy v jediné oblasti o které svět soudil, že je v ní Rusko schopné. Je to zkorumpovaná rozkradená převlečená pumpa na plyn a na ropu, která nic neumí, jen přepadat a terorizovat slabší.

D. Laurencikova 30.4.2022 12:46

To je samozrejme vas nechytry a zvulgarizovany pohled, ktery neodpovida a nemuze odpovidat realite. Odpovida ale zrejme propagande, kterou vam nase vlada umozni poslouchat. ;-)

P. Diviš 30.4.2022 15:34

Ovšemže realitě odpovídá.

Že si to nechcete přiznat, to na věci nic nezmění.

J. Jurax 30.4.2022 15:59

Jenže ta zkorumpovaná rozkradená převlečená pumpa na plyn a na ropu ovládaná diktátorem nám i jen skrze ten plyn a ropu právě teď dost zatápí. A je schopna zatopit ještě víc. To je teď náš podstatný problém.

B. Rudolf 30.4.2022 17:14

V tom bezpochyby máte pravdu. Byla to chyba vstřícnosti evropských vrcholných politiků k Rusku v minulosti. Nějak se s tím budeme muset vyrovnat a nebude to snadné. A snažit se Rusům zatopit ještě víc.

J. Jurax 30.4.2022 17:45

Jo, jenže momentálně právě skrz ty suroviny zatápějí a mohou ještě víc zatápět oni nám.

F. Svoboda 30.4.2022 15:58

Všechny ty výše uvedené úvahy lze shrnout do jediné skutečnosti - Rusko a jeho obyvatelé jsou na rozdíl od nás totiž jiná, odlišná civilisace s jinými hodnotami. Takže dalších diskusí již není třeba !!!

B. Rudolf 30.4.2022 16:54

To, co jsem napsal, takto shrnout v žádném případě nelze. Popsal jsem obecnou lidskou reakci na situaci, kterou nemůže odvrátit a se kterou se ani neumí vyrovnat.

S prominutím, co je to za hloupost, že když je někdo jiný, odlišný s jinými hodnotami, tak dalších diskusí není třeba?

M. Grundmann 30.4.2022 20:45

Další reakcí také může být stisknutí jaderného tlačítka. To je dokonce ta nejpravděpodobnější reakce.

B. Rudolf 1.5.2022 6:32

Naštěstí není.

M. Grundmann 1.5.2022 10:12

Opravdu nechápu, jak jste došel k tomuto závěru. Kdyby obklíčení ukrajinští vojáci měli jaderné tlačítko, už by ho dávno zmáčkli. Žádný stát s jadernými zbraněmi se nikdy nevzdá a své zbraně použije, pokud by mu hrozila vojenská porážka. Pokud Západ začne ve válce s Ruskem vyhrávat, použití jaderných zbraní Ruskem je 100 % jistota.

B. Rudolf 1.5.2022 12:59

Není to pravděpodobné. Rusové nemají na Ukrajině co dělat. Ukrajina není součást Ruska. Pokud Ukrajinci pomocí Západních zbraní vytlačí Rusáky ze svého území, nebude to ještě ohrožení Ruska, pouze Ruské věrchušky.

Ale ani Ruská věrchuška nestojí o to, aby Rusko bylo zdevastované na dlouhá desetiletí dopředu. A navíc, vzhledem k ruskému nepořádku a korupci skoro ve všem Rusové riskují, že jim jaderné hlavice bouchnou ještě na zemi před startem nebo krátce po startu.

M. Grundmann 1.5.2022 14:45

Ano, Američané skutečně počítají s tím, že ruské jaderné zbraně už nefungují nebo jsou zastaralé. Svým způsobem USA hrají jadernou ruskou ruletu. Pro mě je to příliš nebezpečná a hlavně úplně nebezpečná sebevražedná hra. Proto nesouhlasím s eskalací konfliktu. Je to v podstatě jediná věc, která mi na současné americké politice vůči Rusku vadí. Nechci riskovat, že Praha bude v rámci této hloupé ruské rulety zničena.

M. Grundmann 1.5.2022 14:46

Chtěl jsem napsat úplně zbytečná hra.

B. Rudolf 1.5.2022 17:01

Na to, že by Ruské jaderné zbraně vybouchly už při jejich odpálení na zemi nebo ještě ve vodě, se spoléhat nemůžeme. Myslel jsem to jako dovedení do důsledků naší zkušenosti s tím jak se projevila ruská armáda, zejména její vedení: jako spolek ňoumů.

Tím, že nenecháme Rusko, aby Ukrajinu spolklo, skutečně hodně riskujeme. Ale hrozba třetí světovou válkou, která bude jaderná, je hrozba absolutní a takovou hrozbou by v principu bylo možné vynutit si cokoliv. Proto by bylo hrubou chybou takové hrozbě ustoupit.

Jediná rozumná odpověď na takovou hrozbu je: Ten, kdo začne jadernou válku, bude zničen. A zejména (pokud to budou Rusové) bude nutné si pohlídat, aby to nepřežil nikdo z ruského vedení. Jadernou válku nesmí přežít nikdo z FSB, nikdo z GRU, nikdo z vlivných podporovatelů války na Ukrajině.

M. Grundmann 1.5.2022 17:26

Hlavním smyslem ruských jaderných zbraní je ochránit Rusko před ovládnutím ze strany USA. Bohužel, přesně to dnes americká administrativa veřejně prohlašuje jako oficiální cíl své politiky. Biden chce vytvořit nový světový řád v čele s USA. Proto je riziko použití jaderných zbraní Rusy tak vysoké, Rusové celý svůj jaderný arzenál budovali, aby je chránil před americkou nadvládou.

Ukrajina je pouze zástupný problém. Rusové celou Ukrajinu nechtějí spolknout, chtějí pouze dosáhnout toho, aby Ukrajina vojensky nespolupracovala s USA. Ukrajina je pro Rusy jenom zdrojem problémů a snaží se ji ovládnout jenom proto, že nevědí, jak jinak vojenské spolupráci Ukrajiny s USA zabránit.

D. Laurencikova 1.5.2022 17:47

Bravo!R^