27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vlastimil 6.11.2008 11:39

Re: Nedostatečná z dějepisu

Další nedostatečná z dějepisu, tentokráte pro vás. Obyvatele Východního Pruska hnala před sebou koncem války ustupující německý armáda. Byli potom chvíli i u nás jako "národní hosté" a domů se už nikdy nevrátili. Původních obyvatel tedy v Königsbergu zbylo jen velmi málo.

Ale 6.11.2008 11:34

Re: Dotaz

Většina ztrát, které v II. světové válce utrpěl SSSR byla způsobena tím, že Německo pro svůj protiútok využilo situace, kdy SA byla rozmístěna v nástupních prostorech a dokončovala přípravy k napadení Německa - a v těchto prostorech byla prvním útokem prakticky zničena. To umožnilo Německu postoupit k Moskvě a Stalingradu. V opačném případě - SA v mírovém stavu a rozmístění v obranné linii - by Němci nebyli schopni dojít ani k Dněpru, antož jej překročit. Ale co dělat, když Dněperská říční flotila byla přesunuta na Dunaj k útoku na Rumunsko a do Plockých bažin k přesunu Dněpro-Bužským kanálem k postupu do povodí Visly a Středoněmeckým kanálem dál do Německa, že?

Na slabý bod ruské taktiky blitzkreegu (ostatně vyvinuté společně Guderianem a Žukovem), doplatili i Arabové v roce 1967. Úplně stejně, jako Stalin.

Finrod Felagund 6.11.2008 11:33

Re: Víťa ví všechno lépe

Mám tomu rozumět tak, že se Rusové chystají na genocidu? Velká část obyvatel Ruska prostě nejsou Rusové ať se Vám to líbí nebo nelíbí (například Čečenci, Ingušové, Tataři, Něnci, Jakuti, další a další a v neposlední řadě desítky milionů Číňanů) a pokud chtějí Rusové ruské Rusko, tak jim doporučuji si zmenšit území, protože jinak se takový požadavek dá chápat jedině jako požadavek genocidy.

Jan Žižka 6.11.2008 11:31

Americké tajné služby opět selhaly-agent KGB presidentem!!!

Americké tajné služby opět selhaly-agent KGB presidentem!!!  Marx-leninská matka Obamy, jako agentka KGB a militantní feministka, rozvracela nejenom USA, ale pod krytím obránkyně lidských práv i Indonésii a jako špiónka KGB pomáhala v Indonésii k útěku komunistům po nepodařeném komunistickém puči. Hodně by nám o tom mohl vyprávět Jiří Dienstbier (GRU), který se na tomto neúspěšném puči rovněž podílel a napsal o tom knihu... Obamová, jako správná revolucionářka a feministka,  se o svého syna Baraka - na rozdíl od komunistů - prakticky vůbec nikdy nestarala, ale vychovávali ho její bílí rodiče. Ti špiónovali v Honolulu pro KGB největší americkou vojenskou základnu v celém Tichomoří (rodiče tam odešli z kontinentu pod záminkou, že tam její otec chce založit obchod s nábytkem, do kterého - v případě amerických námořních důstojníků - vkládalo KGB odposlechy.) Biologický otec Obamy pomáhal budovat jako marx-leninský ministr  socialismus v Keni, nakonec se téměř upil k smrti, ale zemřel v autohavárii. S druhým manželem, nevlastním otcem Obamy, se jeho matka seznámila na kurzu ruštiny (!!!) v Honolulu, pak s ním jela zachraňovat komunisty do Indonésie, ale i  s ním se zanedlouho po svatbě rozvedla.  Vše lze nalézt v anglické verzi na internetu, ale v českých "svobodných a nezávislých" masmédich KGB se o tom nedočtete ani slovo. 

vita 6.11.2008 11:29

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

To máte zastaralé informace - viz odpovědět pitomci Felagundovi dole.

Mirek F. 6.11.2008 11:28

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Blokáda ovšem dala Izraeli i mezinárodní ospravedlnění. Jdu-li někoho blokovat, dávám mu argument k třeba i násilnému proražení blokády a tím i konfliktu.

Marcel Derian 6.11.2008 11:28

Re: takticke reci?

Ano, máte pravdu. Vojenskou infrastrukturu fašistického Německa, Ruskové rychle využili pro sebe. I když byla masivním bombardováním v roce 1944 a 1945 poškozena. Ale v souvislosti s výhrůžkou umisťování raket Iskander, které jsou tak velké že se na ponorku nevejdou a mají větší jaderné hlavice, je vhodné připomenout Rusku, že toto území není tak jistě jeho.

Finrod Felagund 6.11.2008 11:28

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Lžete - Litva není závislá na ruské elektřině, té si dost vyrobí ve své jaderné elektrárně Ignalina (80% spotřeby je vyrobeno tam, takže nevím, kde máte svých 60%). Ano, elektrárna se má zavírat, ale letos byl schválen plán výstavby nové velké elektrárny s pracovním názvem Visaginas (hned vedle té stávající) pro všechny tři pobaltské země. Má být použita technologie od společnosti Westinghouse s reaktory podle amerického vzoru, tedy naprosto kompatibilní s jaderným palivem dodávaným z USA. Takže energeticky se Pobaltí Ruska fakt bát nemusí, navíc se momentálně staví dálkové energetické vedení z polských Suwałek do litevského Kaunasu, které umožní totéž do doby otevření JE Visaginas. Tahounem estonského ekonomického zázraku překvapivě není tranzit zboží z Ruska ale IT sektor a drobné podnikání. Totéž platí ostatně i pro Lotyšsko a Litva, jejichž životní úroveň počítaná HDP na hlavu je víc než dvakrát vyšší, než ta ruská (9 tisíc USD v Rusku, 21 tisíc USD v Estonsku), navíc HDP na hlavu v Kaliningradské oblasti je 3758 USD na hlavu. Takže v řiti jsou spíš Rusové. A která baltská flotila myslíte? Jediná flotila, která jim může pomoct, je Severní flotila, ale to by se nějak musela dostat přes Skagerrak a Kattegat. Víte Vy vůbec, jaké možnosti má na Baltu NATO?

vita 6.11.2008 11:26

Re: Autore, malá připomínka ...

Možná, že Litva by měla vrátit Polsku Vilnius s okolím...

Ale 6.11.2008 11:26

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Já měl doposud pocit, že litevská atomka vyrábí elektřinu pro většinu Pobaltí, včetně Kaliningradu

JJ 6.11.2008 11:25

Re: Autore, máte pravdu.

Obdobne byly zalidneny Sudety. Cukr v tomto pripade staci.

vita 6.11.2008 11:25

Re: Víťa ví všechno lépe

Argumentujete mimoběžně. Do války se v Rusku nežene nikdo a ruský šovinismus je výmyslem západních propagandistů typu Astona.

Ale Rusové jsou Rusové a chtějí být ve státě s Rusy. Kaliningradská oblast je převážně ruská a pokus o její odtržení od Ruska by se v ní nesetkal s žádnou podporou. Autor klidně může "odtržení" říkat "osvobození" - akorát nějak neříká koho od čeho. Rusů od Ruska? Blbost, že... I když v intencích gruzínského (a námi vychvalovaného) přístupu "osvobození" Osetie od Osetů, případně v 90. letech pokus těchže o osvobození Abcházie od Abcházů...

To bylo to jediné, o čem jsem psal.

Marcel Derian 6.11.2008 11:24

Re: Autore, máte pravdu.

Ano, Stalin po válce nahnal do Kaliningradu hodně etnických Rusů aby si jej přivlastnil i etnicky. Stejně tak, jako vystěhoval mnohé kavkazské národy (jednalo se o miliony lidí), tak pro něj nebylo problémem zalidnit vyprázdněný Kaliningrad. Domy tam byly, infrastruktura také a na nějakou nechuť proti stěhování se moc neohlížel.

Ale 6.11.2008 11:24

Re: Autore, malá připomínka ...

Lukáši, vaše povědomí o historii se nebezpečně blíží stroboskopu

Ale 6.11.2008 11:22

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Izrael šestidenní válku "zahájil" tím, že napadl útočné svazy připravené vtrhnout na území Izraele. Pokud by arabské armády nebyly v nástupních prostorech naskládané jak sardinky, neměl Izrael nejen důvod na ně útočit, ale ani by je nemohl oslabit, až zničit jedním bleskovým úderem. Blokáda Tiranské úžiny byla důvodem marginálním (spíše symbolickým vyjádřením nepřátelství). Pokud Izraeli vadila tato blokáda, mohl ji snadno prorazit.

Ve skutečnosti zahájili šestidenné válku Arabové tím, že shromáždily armády ke vpádu do Izraele a Izrael pouze předcházel nevyhnutelnému útoku, který by jej byl schopen vymazat z mapy, pokud by jej připustil

Rudla 6.11.2008 11:22

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Tím že blokádu nazve jinak, se nic nezmění, pořád to bude blokáda....

Marcel Derian 6.11.2008 11:22

Re: Autore, malá připomínka ...

Problematika Krymu je jiná, odpovídá spíše Aljašce. Krym byl darován Aljaška prodána. To je něco jiného než když do násilím obsadím. Podobně jako Krym je na tom Zakarpatská Ukrajina, která byla darována presidentem Benešem. Ve všech těchto případech je asi těžko hovořit o nějakém vracení.

pbla4024 6.11.2008 11:17

Re: Dotaz

Zase lžete, soudruhu komisařu. Sověti měli na začátku bojů na východní frontě masivní převahu.

xyz 6.11.2008 11:15

nevidi tram ve vlastnim oku

nechapu ze vam vadi nejaky blby Kaliningrad, me by spis vadilo ze zachvli budeme mit neco podobneh u nas, viz oblast Ivanovych Var..

Ale 6.11.2008 11:15

Re: Pozor, autor se pokouší podvádět

Myslím, že jste příliš příkrý. Pokud bude v Rusku existovat nějaká forma tržního hospodářství, bude se Kaliningrad vyvíjet odlišně od zbytku Ruska a bude hledat těsnější styky se sousedy (čili EU). V případě obnovy ruské krize z 90. let je Kaliningrad dobrým typem na projev secese, právě pro tyto důvody. V případě, že bude obnovena studená válka a Rusko v ní znovu prohraje, je taková krize velmi pravděpodobnou a minimálně demilitarizace Kalinigradu a jeho přeměna ve zvláštní zónu připojenou spíše k Evropě, než k Rusku bude zcela jistě v takovém případě na stole.

Ale to všechno jsou hodně moc předběžné úvahy

Lukas 6.11.2008 11:14

Autore, malá připomínka ...

Jen bych si dovolil skromně připomenout, že když jste si to tak pečlivě nastudoval, měl byste  studovat ještě trochu podrobněji, a pak nám sdělit, jestli by třeba Ukrajina potom neměla  vrátit Krym, který jí věnoval Chruščov v rámci tehdejšího SSSR, podobně to bylo s Abcházií, Osetií a dalšími. Když se Sovětský svaz rozpadal a tvořily se nové územní celky, měly se podle mě ty oblasti, které tam historicky nepatřily, vrátit Rusku. Nepřipadá vám i toto logické ?

yt 6.11.2008 11:12

Re: Nedostatečná z dějepisu

Nicméně zůstává pravdou, že rusáci t¨m původní obyvatele vyhladili a část vyhnali.

Magor Milda, Mgr. etc. 6.11.2008 11:10

Víťa ví všechno lépe

německá televize natočila v Kaliningradu reportáž, té předcházel krátký úvod do dějin. Redaktoři se vyptávali mládeže, zejména z Kantova gymnázia, ale i lidí na ulici. Nějaký ruský šovinismus tam nenašli, naopak, lidi se těšili, že žijí v tak slavném městě. Na Litvě žije těch Rusů také dost a podle jiné reportáže se vstupem do EU nesouhlasí pouze nepatrná ruská menšina. Nenasazujte proto obyčejným Rusům psí hlavu, chtějí hlavně trochu blahobytu a klid, do války se ženou jenom generálové a imperátoři.

JJ 6.11.2008 11:04

Vidim to na jiny precedent

Zapadni Berlin.

Zapad by ziskanim Kalinigradu stejne nic moc neziskal.

Mirek F. 6.11.2008 10:55

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

Jasně, já neútočím, já se jen preventivně bráním, protože ten druhý na mě chtěl určitě zaútočit. Max. obrana je dobrá věc, ale jinak prosím, chladnou mysl, zapomenout šílenosti typu námořní blokády Kaliningradu a uvědomit si, že tohle je takové do jisté míry kočkování, neboť v systému založeném na jaderném odstrašení mají jak Rusové tak Američané zaměřeny svoje rakety na raketové i protiraketové systémy toho druhého, aniž by toužili rozpoutat atomové inferno. Prostě klasika - nové rakety, nový radar, příslušná reakce druhé strany ve formě zaměření svých raket. Jedna i druhá stana by se zachovaly stejně.

vita 6.11.2008 10:54

Re: Dotaz

Žukov znal především taktiku - pošlu tam dvakrát až třikrát víc tanků, děl a kaťuší, než má nepřítel.

Což nemohl realizovat na začátku války, když Sověti zdaleka neměli převahu a pořádné tanky teprve začínali vyrábět.  Až evakuované závody vyrobily do konce r. 1941 víc těžkých tanků, které posléze rozhodly válku, než měla Rudá armáda v červnu 1941.

Podívejte se ale na operaci Bagration a související.

vita 6.11.2008 10:49

Re: Propaganda

Článek je naprosto pitomý.

Mirek F. 6.11.2008 10:48

Re: Dotaz

Finové vskutku masové útoky nepotřebovali, protože stupidní taktika sovětských velitelů + extrémně  drsné přírodní podmínky činily případné finské masové útoky přebytečnými. Rovněž tak bych v pusanském perimetru zůstal v obraně, jestliže druhá část ozbrojených sil už se chystá vylodit u Inč-chonu.

vita 6.11.2008 10:48

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

To všechno, milá Felagunde, můžete dělat tak týden. A to do té doby, než se na místo přesune Baltská flotila.

Pak můžete dělat dvě věci - ustoupit, nebo se pustit do války.

Co se Litvy týče, tak ta musí být hodně zticha, nechce-li přijít o ruskou ropu a zejména ruskou elektřinu. Je na ní závislá odhadem ze 60%. Lotyšsko a Estonsko jsou zase závislé na poplatcích za tranzit ruského zboží do jejich terminálů. Od té doby, co Rusové směrují tok zboží zčásti přes nedostavěný Primorsk, je po "pobaltském ekonomickém zázraku" a Lotyši i Estonci mají v řiti vši, jak měli vždy.

hank bukowsky 6.11.2008 10:45

Re: Jinak pominu-li připomínky uvedené od ostatních v diskusi

to čumím