29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

PUTIN: Mírotvorce a humanista v rozhovoru s Carlsonem

Většinu otázek asi dostali Rusové předem, připravili se na ně, a i konečnou formu rozhovoru asi schvalovali nebo editovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 13.2.2024 16:02

Jo jo, Putinův Zelený bolševik v akci. ;-D

P. Tronner 13.2.2024 16:00

S tím nemám problém, pokud to bude podložené argumenty. Ale on když někdo tvrdohlavě trvá třeba na tom, že "dohoda byla, já slyšela rozhovor" ačkoliv se mu pošle link na rozhovor jednoznačně sdělující, že dohoda nebyla a dále se mu sděluje, že žádná písemná dohoda prostě není a dokonce to přiznává i ruská strana, tak je to holt těžké.

L. Konečný 13.2.2024 15:54

R^

J. Lukavsky 13.2.2024 15:51

"byť jsou třeba k takovému Maďarsku nespravedlivé" dříve to tak bylo, Maďarsko vsadilo na špatného koně, prohrálo - a platilo. To tak tenkrát chodilo. Ztratilo Horní Uhry a Slováci jako národ přežili. Až Marshallův plán po 2 sv. válce to zavedl jinak a USA pomohlo na nohy poraženému Německu (Západnímu) a Japonsku. J.L. end

J. Lukavsky 13.2.2024 15:44

No nebezpečí bylo v tom, že by Rus zdegeneroval, začalo by ho zajímat víc jestli má lepší koupelnu než soused, novější auto a co dobrého k večeři a kam letos na dovolenou.... jako většinu Zápaďáků, Ale naštěstí přišel Velký Vůdce a obrátil kormidlo. Dneska je opět Rusko velké a každý se ho bojí. Pravda stálo to zatím pár stovek tisíc životů, ale "nás mnógo".... J.L. end

P. Tronner 13.2.2024 15:41

Ano, Biden je senilní, souhlasím. Je to určitě ostuda USA. Ale to s putinovým rozhovorem nesouvisí. Fakt, že Putin je schopen vést 2h v podstatě monolog je jedna věc, druhá zda se mu dá věřit. Vím o historii dost, takže tvrdím, že se mu věřit nedá a hlavně se nedá z jeho „výňatků“ vyvozovat nějaké historické právo. Pokud by například volal po referendu na východě Ukrajiny, aby se místní rozhodli, kam vlastně chtějí, dalo by se to snad nějak pochopit (ovšem Čečenci nesměli mít referendum? A co třeba Inguši?). To ho ale vůbec nezajímá, on nechce vědět, co místní chtějí. On chce prostě to území a z rozhovoru je to jasné. Je divné, že jeho zastáncům takové odkopání nevadí.

J. Lukavsky 13.2.2024 15:39

"A jak by to Trump udělal?" Zcela prostě, zatelefonoval by do Kremlu "Vladimíre Vladimíroviči, jak se máš? Neblbni a přijeď za mnou do USA, dáme řeč...." A bylo by to. J.L. end

Ś. Svobodová 13.2.2024 15:38

Na tom se shodneme. Bohužel pro mně není Carlson žurnalista. Žurnalista by si nastudoval nejen otázky, ale i správné odpovědi, aby věděl, kdy mu protistrana lže nebo úmylsně zamlčuje a mohl vést rovnoprávnou diskuzi. Takový se ale k Putinovi nedostane. Pro úplnost - takový se nedostane ani k Bidenovi.

P. Tronner 13.2.2024 15:37

S tím, že je Putin člověk s nevábnou minulostí souhlasím, proto o to opatrněji naslouchám tomu, co říká. Nevěřil bych mu ani přesný čas a raději si vše ověřím.

K vašim výhradám - myslím, že autor tendenčně neodsuzuje, on píše konkrétní věci, které se mu nezdají, já bych to řekl stručněji, on má takovýto styl. Co se Majdanu týče, tak to je velmi složité. Majdan měl svůj důvod vypuknutí (hrozba ukončení jednání o vstupu do EU), svou agresivní fázi (obě strany se obviňují), svou část vzpoury (dohoda s Janukovyčem nebyla dodržena) a své následky. Rusko ihned po Majdanu anektovalo Krym, před tím, než vypukly jakékoliv tamní násilnosti. Tím vše brutálně eskalovalo. První mrtví na Donbase nebyli proruští demonstranti, ale proukrajinský aktivista na proukrajinské demonstraci. Občanská válka tam vypukla poté, co tam dorazil Girkin a spol a začal to organizovat atd. To fakt není jednoduché, ale faktem prostě je, že Rusko zcela brutálně zasáhlo do (velmi složitého) vývoje v sousední zemi a zásadním způsobem ho eskalovalo.

Co se Kyjevské Rusi týče - nezlobte se, to jsou kecy. Před 1000 léty nebyli ani Rusové, ani Ukrajinci, pouze východní Slované. Mimochodem, Kyjevská Rus je až pozdní název, oni si tak neříkali. Odvozovat z tohoto něco je nesmysl, v 9-10 století jsme my, Poláci, Slováci a další západní Slované také mluvili stejným jazykem a třeba Boleslav I ovládal Krakov - máme na něj dnes nárok? Putin má tu smůlu, že já jsem taky amatérský historik a na rozdíl od něj tu historii znám lépe. Vytrhávat z historického kontextu nějaké události či na základě dávných skutečnosti vyvozovat aktuální důsledky, to je nejběžnější manipulace. Faktem prostě je, že dnes jsou Ukrajinci a Rusové dva národy a jejich jazyky se liší více, než čeština a slovenština. A to Putin odmítá respektovat a ukrajinskou státnost se „nenápadně“ snaží podrývat.

Proč byl vyjednávač zavražděn nevím, já Ukrajince nechci ve všem obhajovat, upřímně, je to z našeho pohledu východ, stejně jako Rusko.

L. Konečný 13.2.2024 15:34

Ale tady vám někdo přinesl názor druhé strany.Tak jak to tedy je?

L. Konečný 13.2.2024 15:30

Nerozumím tomu.USA zvedly své hospodářské výsledky na základě zvýšení zbrojní výroby za IIWW.Se mi zdá,že sankce nesankse Rusům se podařilo něco podobného.Že nás to nenapadlo,že?

Ś. Svobodová 13.2.2024 15:30

Lidí je na světě jako much. 150 milionů lidí si pustí kde co, třeba i koťátko vypadlé z košíčku. Neznamená to, že tvůrce je génius, ale že to někdo umí zpropagovat.

L. Konečný 13.2.2024 15:26

Ano,to se říká nebo píše.Afrika je svatá,protože tam přeci napravujeme křivdy navíc je odtamtud příliv nové krve.To není důvod k existenci NATO.Čínu jsme potřebovali,a nyní nám,z důvodu naší chamtivosti a lenosti přerostla přes hlavu a roste dále,přeplácí mozky.Navíc ta miliarda...Ale je to důvodu k existenci NATO a s tím Ruskem je to zlatý důl pro vrchnosti.

D. Laurencikova 13.2.2024 15:23

Jen se vypovidejte, pane Lukavský. Nebudu vás rušit.

D. Laurencikova 13.2.2024 15:23

Jen se vypovidejte, pane Lukavský. Nebudu vás rušit.

J. Lukavsky 13.2.2024 15:18

No ta provize mě nenapadla. No ještě že v Rusku dělníci, rolníci a pracující inteligence po večerech vyřezávají Kalachy z lípového dřeva, jen mezikontinentinetální rakety ze dřeva bukového.... ale všechno zdarma, po práci. No za ty peníze co leží na Ukrajině ve spálených tancích a letadlech by každý Rus měl auto a svoji vlastní (koupenou) porcelánovou mísu na WC. A spousta mladých Rusů by makala v práci a neležela v zemi na Ukrajině. Ale hlavně, že Rusko je veliké a každý se ho bojí. J.L. end

D. Laurencikova 13.2.2024 15:17

Já bych uvítala, kdyby takových "idiotů", kteří dělají svůj job, místo demonstrování toho "správného" názoru, bylo mezi journalisty víc.

K. Zelený 13.2.2024 15:16

Sorry, k tomu nemám co bych dodal, snad jen, že jsem překvapivě uspokojen vaším souhlasem. Jasně, je těžké čtyři dny po zveřejnění rozhovoru, který rozebírají a komentují média a osobnosti na celé zeměkouli přinést o něm cokoliv nového a neotřelého. Jste zřejmě náročný čtenář s nesmírné širokým dosahem všeho,v této věci publikovaného.

L. Konečný 13.2.2024 15:16

R^

D. Laurencikova 13.2.2024 15:11

S vůdcem se jistě hovořit dá, není vůle, řekla bych. Pan Zelensky - také vůdce - to dokonce zakázal pet dekret. 😉

A. Teplý 13.2.2024 15:10

Ale já netvrdím, že s článkem nesouhlasím.

Já tvrdím, že tento rozvláčný článek nepřinesl žádný konkrétní důkaz ruské propagandy.

A. Teplý 13.2.2024 15:07

Z geopolitického hlediska by politici měli být schopní uvažovat, jestli nám nehrozí náhodou nebezpečí i z blízkého východu, severní Afriky, Číny.

A že není dobrý nápad vehnat Rusko do náruče Číny - to jsem nevymyslel já - ale nějaký Kissinger.

K. Zelený 13.2.2024 15:06

Ciwe ale já se neptal, která tvrzení jsou přínosná či opakovaná ale která jsou lživá. Jestli je jediná vada, že jste pravdivá tvrzení v tomto článku už viděl, slyšel či četl jinde a dříve, pak OK. Negativní názor pana Guttmanna na Putina je vyargumentován konkrétními Putinovými výroky a důkazem jejich lživosti či propagandistického překroucení.

No, vmetl ... napsal jsem to a je to pravda, nejste trochu cimprlich?

D. Laurencikova 13.2.2024 15:04

Přesně tak! NATO by se nemělo proti komu "bránit". Rusko v NATO, to je naprosto absurdní.

A. Teplý 13.2.2024 15:04

Až si Váš rozhovor pustí na "první dobrou" 150 miliónů lidí, pak snad můžete někoho označovat za idiota.

Takto to připomíná vlastní gól.

P. Tronner 13.2.2024 15:03

Pane Teplý, to jsem udělal už včera v komentáři. Nechce se mi sem tapetovat už jednou uvedené, ale bylo to tam jasně a stručně napsané. I zde jsem něco komentoval, ale stejně jako včera, žádné věcné reakce jsem se nedočkal. A mimochodem, pan autor třeba zmínil překroucení začátku 2.sv.války, argumenty o ruském historickém právu (máme právo na Maďarsko, když jsme měli Velkou Moravu?), ignoruje Budapešťské memorandum (ignoruje toho více, třeba snahu o nezávislost po 1.sv.v), naivní chválení ruské duše (zde níže rozebrané) atd. Stačí to tak?

D. Laurencikova 13.2.2024 15:02

Možná provizi od amerických zbrojních firem?

D. Laurencikova 13.2.2024 15:02

Možná provizi od amerických zbrojních firem?

L. Konečný 13.2.2024 15:01

Zkusme vážně.Rusko v NATO.Když jsem toto již dříve slyšel,tak jsem si myslel,že jde o vtip.Co by bylo podstatou NATO?

D. Laurencikova 13.2.2024 15:01

V dezolátním duševním stavu je vas tu opravdu hodně. Vy jste jeden z těch nejzdevastovanejsich. Klidně pobudte, jako doma.