4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

MIGRACE: Kdyby Čechy ležely u moře...

„Čechy leží u moře“ – tak se jmenovala loutkohra libereckého Naivního divadla, oceněná loni na podzim cenou za nejinspirativnější českou loutkovou inscenaci sezóny. Za hru o tajuplné mořské říši, plnou magické fantazie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 21.7.2017 14:33

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Než se západní státy do libyjského konfliktu "zapojily", měl Kaddáfí letectvo i armádu schopnou těch pár tisíc rebelujících islamistů odstranit nebo odstrašit. Zásahem Anglie a Francie (USA až později, až už to hrozilo ostudou pro NATO) o letectvo a armádu přišel, tedy neměl jak džihádisty zkrotit.

S tím generálem po bitvě jděte někam... Po Afghánistánu, Egyptě, Jemenu,... není žádné ospravedlnění pro blbce, který uvažuje,jak jste připsal západním politikům. V Afghánistánu za bojů proti SSSR se ještě dalo uvažovat o "bastardech, ale našich bastardech" - od té doby, co Usáma založil AlKáidu, je vše jasné.

J. Kanioková 21.7.2017 19:02

A "rozjetí" konfliktu v Sýrii pomohla Kaddáfího porážka.

Z libye se pak začly hodně, hlavně do Sýrie, přesouvat zbraně. Z dobytých libyjských skladů zbraní..

A k "araabskému jaru"... kdopak od počátku objížděl tamní země k rozhovorům s tamními místními rebely ? McCain !!!

J. Rey 21.7.2017 13:09

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Aha, a Vy jste letadlo.:-)) Ty nálety Frantíků, Italů a Britů, to bylo jen špásování mezi kámoši. Vy jste ale kujón. Víte co, raději mlčte, a nedělejte zde ze sebe b lbce.

P. Zinga 21.7.2017 10:35

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Nikam je nemusí vozit. Stačí, když je nepustí do italských výsostních vod.

M. Prokop 21.7.2017 11:47

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Snažit se, aby dostali. Ona by se nějaká Libyjská vláda našla, která to odsouhlasí.

V. Novák 21.7.2017 14:34

Re: A při tom je řešení tak prosté,

A dodrží?

A vynutí dodržení?

B. Rameš 21.7.2017 16:37

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Kdyby bylo po mém, na souhlas Libye nebo kteréhokoli jiného "státu" (uvozovky proto, že tyhle státy jednoduše nefungují, nesplňují základní atribut zajistit svým občanům ochranu a alespoň jistou úroveň práva) bych zvysoka kašlal. S prominutím, kde to jsme - z mého území se někdo vypraví někam, kde nemá co dělat, ale já ho zpátky nevezmu, protože nechci?? Totéž při odsunu těch, kterým nebyl udělen azyl - jejich státy je prostě nepřijmou. Fakt drsný. Tak jsem asi fašoun, ale klidně bych obnovil kolonie v Africe, beztak se měla drtivá většina tamních lidí líp, když tam byla aspoň nějaká správa, která vymáhala dodržování zákonů. Pokud si to tedy chtějí dělat po svém, OK, ale pak ať sem nechodí brečet. Až sem bude ročně zdrhat deset milionů lidí z Afriky, bude už fakt pozdě. A nemá to nic společného s rasou nebo náboženstvím - kdyby si dejme tomu Švédi rozložili vlastní stát a pak přišli sem a řekli "tak nás tady máte, my tu teď budeme bydlet a vy se o nás postarejte", poslal bych je kamsi stejně tak.

D. Ondrejkovič 21.7.2017 11:07

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Zřejmě vám blbne klávesnice - vypadlo vám tam písmeno "s" na začátku jednoho slova......

Jak prosím poznáte na první pohled topícího se ilegála od topísího se legála?

Děkuji

V. Novák 21.7.2017 11:34

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Legál se netopí, neb přilétá oficiálním spojem a je vybaven pasem a vízem.

Kdo toto nesplňuje, je ilegál.

D. Ondrejkovič 21.7.2017 11:38

Mýlíte se. Oficiálním spojem a vybaven pasem a vízum přílétají obvykle teroristé. Legální uprchlík, tedy ten, komu dle mezinárodních dohod hrozí smrt nebo obdobné nebezpečí si obvykle nemá kde koupit letenku a také lze těžko očekávat že by mu jeho kat byl ochoten nechat vystavit vízum.

V. Novák 21.7.2017 16:20

Re:

Vízum vystavuje cílová země, což asi nebude kat onoho uprchlíka, když ten se tam snaží silou-mocou dostat.

D. Ondrejkovič 21.7.2017 17:03

Slyšel jste někdy jméno Mohamed Atta, například?

V. Novák 24.7.2017 22:37

Re:

Jste si jist, že víte, na co reagujete? Protože vaše reakce mi přijde naprosto nelogická...

V. Student 21.7.2017 11:40

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Promiňte, ale Váš dotaz je stejně "nemanipulativní" jako dotaz mámičů peněz z metra ve stylu: "Chcete přispět na slepé děti?" Každá jiná odpověď než souhlasná je náhle nemorální. Vy jste je trumfnul - na Vaší otázku je totiž nemorální každá odpověď. A takhle z nás děláte nemorální jedince všichni sluníčkáři. A když už někoho opravujete, že mu vypadlo "s", tak přijměte upozornění, že "topísího" je špatně česky, hnidopichu.

D. Ondrejkovič 21.7.2017 11:41

Jojo, taky mi blbne klávesnice. Ale dotaz ti nebyl určitě - otazník na konci jsem psát nezamýšlel

B. Rameš 21.7.2017 17:47

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Klávesnice je OK. Copak je sprostého na dodržování pravidel?

Jasně, že nepoznáte. Dovezeme je sem všechny. Za pár let jich budou milióny, možná desítky milionů ročně. Pak už si můžeme opravdu vybrat mezi nekompromisní střelbou a ztrátou vlastní identity. Já si mezi tím vybírat nechci. Takže vracet, dokud to jde, zastavit tu ekonomickou migraci, je to nejhumánnější, co lze dělat. Tedy, pokud nechcete udělat z Evropy Afriku.

D. Ondrejkovič 21.7.2017 17:50

Jak poznáte topícího se legálního imigranta (uprchlíka podle mezinárodního práva) od topícího se nelegálního imigranta? To vám neřekne ani ekonomický imigrant Okamůra :-)

P. Vaňura 21.7.2017 21:11

Žádný topící se legál NEEXISTUJE

Uměle se vydávají za trosečníky, spoléhajíce na naši "humanitu" (čti idiocii). Klidně bych je nechal se utopit! Je jasné, že se trosčníky nestali nešťastnou náhodou, což je ZÁKLADNÍ atribut trosečníka!

D. Ondrejkovič 21.7.2017 21:14

Nikdo se nestane trosečníkem nešťastnou náhodou. Každý vždycky nasedne do lodě dobrovolně, respektive úmyslně.

K. Zelený 21.7.2017 9:43

A už je to tu zase !

Štětění se kvůli pohledu do zrcadla. Nemůžu si pomoci, nijakou radost mi to nedělá, ale Černého termín „čecháčkovství“ zdejší štětináče vystihuje nejlépe. Snažíte se nalézt jakkoliv nesmyslnou kličku, abyste zpochybnili Rakušanové analogii a jakkoliv nesmyslný důvod, vrcholící hovadinou o nějakými spiklými, asi evropskými, politiky řízenou invazí muslimů s cílem zničit Evropu, abyste zdůvodnili vlastní lhostejnost a sobectví. Uvědomte si prosím, že ne Západ se proměnil, ne paní Rakušanová se proměnila či dokonce zblbla nebo se zaprodala – to vy postupně procitáte z obrazu Západu formovaného z jedné strany komunistickou propagandou a z druhé katalogy Otto a Neckermann.

V. Student 21.7.2017 9:56

Re: A už je to tu zase !

Západ se proměnil, a proměňuje se čím dál víc, nemáte pravdu, pane Zelený. Učte se u paní Rakušanové, ta psát umí. Pocity "viny z naší lhostejnosti a sobectví" se v nás snaží vyvolávat méně nápadně. Od vás to působí spíše rušivě a spolu s nadáváním dokonce kontraproduktivně. Neumíte to, pane Zelený.

K. Zelený 21.7.2017 10:09

Re: A už je to tu zase !

Nevím, mé literární schopnosti asi nejsou předmětem článku a diskuse o nich mi připadá nepřínosná, nicméně za nabádání se k učení od paní Rakušanové děkuji.

Západ se samozřejmě proměňuje, stejně jako celý svět neboť panta rhei, ovšem směrem, kterým se ubírá, od posledního výkyvu WW II, od francouzské revoluce. Co se bohužel nemění, to je vaše vnímání Západu, ať už tehdejšího z před třiceti let, tak nynějšího.

V. Student 21.7.2017 10:18

Re: A už je to tu zase !

Pro mě Západ (už) není synonymem toho, jak se mají věci dělat správně. I Západ umí dělat chyby. A není jednotný - Západní aktivisté začínají být napadání Západními politiky za spolupráci s pašeráky. Západní levicoví politici vidí situaci jinak než pravicoví, rakouští politici začínají vidět neustálý příliv migrantů jinak než němečtí. Nemluvě o tom, že "Západ" se rozšířil o země jako ČR, SR, Polsko..., které také mají právo vnímat dění svou optikou. My nejsme pro vás "Západ"? Možná je s přehodnocením toho zastaralého termínu na řadě někdo jiný, nemyslíte?

S. Netzer 21.7.2017 11:04

Re: A už je to tu zase !

Myslíte, že váš subjektivní názor je směrodatný? Jen přežvýkáváte, co jste někde pochytil.

Mimochodem, "Západ" se nerozšířil o země jako ČR, SR, Polsko. Ty zůstávají nadále Západní Asií.

V. Student 21.7.2017 11:07

Re: A už je to tu zase !

Dobrá, opusťme subjektivní názory a držme se objektivních faktů: začněme tedy tím, že nás obohatíte o sdělení, která odborná publikace nás řadí mezi země Západní Asie.

S. Netzer 21.7.2017 12:12

Re: A už je to tu zase !

Chtěl byste se nechat "obohatit odbornými publikacemi"?

To vám nestačí, co vyvádějí Kaczynski a Orban?

Zřejmě ne. U západního Asiata nepřekvapí.

V. Novák 21.7.2017 11:32

Re: A už je to tu zase !

Samozřejmě nikoli!

Směrodatný je přece pouze zcela objektivní názor Frau Netzer!

Jakýkoli jiný názor je nejen subjektivní, ale i nesprávný - ba zločinný a tudíž se na něj nevztahuje ani nedělitelná svoboda projevu!

Natož PO projevu!

S. Netzer 21.7.2017 12:13

Re: A už je to tu zase !

Jste trapný.

J. Lambert 21.7.2017 12:41

Re: A už je to tu zase !

Jste mnohem trapnejsi.

Chybi k tomu uz jen Vas tradicni smich, Fraunecr-Tayrle

S. Netzer 21.7.2017 12:47

Re: A už je to tu zase !

Vaše příspěvky ad rem vždycky potěší, nulo.