4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

MIGRACE: Kdyby Čechy ležely u moře...

„Čechy leží u moře“ – tak se jmenovala loutkohra libereckého Naivního divadla, oceněná loni na podzim cenou za nejinspirativnější českou loutkovou inscenaci sezóny. Za hru o tajuplné mořské říši, plnou magické fantazie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Student 21.7.2017 14:09

Re: Zajímalo by mne,

No jo, ale když je těch hostů už několik milionů a stále přibývají, to už může být problém... Souhlasím s komentářem p. Vintra, že v současnosti důležitější téma neexistuje, i s důvody, o které to opírá. Můžeme o tom nemluvit a nepsat, ale to neznamená, že ten problém přestane existovat.

J. Jurax 21.7.2017 23:36

Re: Zajímalo by mne,

Ano.

A proč přestat?

B. Rameš 21.7.2017 9:46

A při tom je řešení tak prosté,

jak to i v pohádkách bývá. Lodě mají vozit ilegály nikoli do Evropy, ať již její pobřeží nazveme Itálií či Bohémií, ale tam, odkud přišli. Na takové lodě rádi přispějeme, myslím, všichni.

V. Hájková 21.7.2017 9:55

Re: A při tom je řešení tak prosté,

A skromná otázka- kam je mají vozit - když nedostanou souhlas od Libye s něma vplout do přístavu?

V. Student 21.7.2017 10:09

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Nikam. Nejde o trosečníky, proboha!

V. Hájková 21.7.2017 10:17

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Vaše reakce jsou skutečně užasné :-))))))))))))))))))))) Laskavě si přečtěte nač odpovídám !!!!

V. Student 21.7.2017 10:21

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Vy jste na nic neodpovídala, vy jste se ptala,kam je mají vozit...

V. Hájková 21.7.2017 10:24

Re: A při tom je řešení tak prosté,

A stačilo- je vidět s jakým inteligentem mám tu čest! :-)))

V. Hájková 21.7.2017 10:23

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Je vidět, že ani náhodou nevíte co se na tom moři odehrává! Ona totiž většina těch přeplněných gumových člunu, když se dostanou do mez. vod je pašeráky opuštěna a zbývá jim jen vyslat signál o pomoc ! Prosím nepište nějakou tu vaši hovadinu, že si toho lodě FRONTEXU - nemají všímat! Oni totiž podle námořních zákonu si toho všímat musí!

V. Novák 21.7.2017 10:30

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Ale nemusí je vozit do Itálie.

Záchrana na širém moři je něco jiného než činnost dopravní kaceláře.

Itálie u dávno měla 1) uzavřít přístavy a 2) internovat jak ilegální migranty, tak ty, kdo je přivážejí. Frontexu jako oficiální organizaci by nezbylo než uposlechnout - a NGO nobordery zavřít.

V. Student 21.7.2017 10:50

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Pro začátek by stačilo ve spolupráci s Libyí chytit a odsoudit pár pašeráků, spolu s nimi pár aktivistů a ono by toho ubylo. A pořád platí, co jsem psal předtím. Nejde o trosečníky!

P. Vaňura 21.7.2017 11:33

Ty lodě tam především vůbec nemají být!!! A KAŽDÁ

ZEMĚ MŮŽE ZAKÁZAT TĚMTO LODÍM VSTUP DO PŘÍSTAVU! To se dělo už před WW2, dokonce lodě, plující do Ameriky se musely vrátit do Evropy! Ať si najdou zemi, která je vezme! Ať se plaví sem tam třeba 10 let!!!! Pokud je nechce přimout Lybie, proč by je proboha měla brát Itálie!

A KAŽDÁ mezinárodní dohoda se dá vypovědět a co se pak stane??? NIC!

P. Boublíková 21.7.2017 11:41

Re: Ty lodě tam především vůbec nemají být!!! A KAŽDÁ

Přesně. Když je nebere Libye nebo kdokoliv jiný, proč by je měla brát Itálie nebo kdokoliv jiný? 100 % souhlas.

J. Schwarz 21.7.2017 15:47

Re: A při tom je řešení tak prosté,

A to ti "uprchlíci" nevědí dopředu že to tak bude - tedy že je pašeráci opustí s instrukcí, že mají vyslat nouzový signál? Trosečník je, milá paní, člověk který vyrazí na moře s tím že po čase zase někde přistane a ne že na moři počká až se na obzoru objeví plavidlo, pak udělá do své lodi díru a začne volat o pomoc. To není trosečník ale podvodník, případně vyděrač!

J. Vintr 21.7.2017 10:17

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Zrovna tak můžou dostat ten zákaz od Itálie. A můžou si s nimi jezdit sem a tam, dkud je to nepřestane bavit a nevysypu je zpátky do moře.

V. Hájková 21.7.2017 10:25

Re: A při tom je řešení tak prosté,

UŽASNÉ!! :-)))

J. Vintr 21.7.2017 10:52

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Pokud máte nějaké humanistické ohledy k těm lidem z Afriky, tak byste si mohla uvědomit, že pokud se nezastaví tenhle pašerácký kšeft, tak se budou také pořád nějací lidé topit. Když je nebudou tahat z moře a pár set jich nechají utopit rovnou, tak to ti ostatní přestanou zkoušet a ve výsledku se utopí mnohem míň lidí.

V. Student 21.7.2017 11:03

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Když se může upálácet miliardami dolarů Erdogan, proč neuplatit pár důležitých Libyjců? A na souhlas s vplutím lodí do libyjských přístavů bych se ptal tehdy, jestli také tyto přístavy daly předtím souhlas s vyplutím těch lodí...

V. Hájková 21.7.2017 11:08

Re: A při tom je řešení tak prosté,

CHUDÁČKU- gumové čluny nevyplouvají ze žádných přístavu !!!

V. Student 21.7.2017 11:17

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Né? Čluny o sto a více hlavách nemusí podle námořního práva vyplouvat výhradně z míst k tomu určených? A jestli se to neděje, tak je to snad o důvod víc uplatit pár Libyjců, aby na to dohlédli (bude ovšem potřeba je přeplatit, protože už je uplácejí pašeráci, aby na to nedohlíželi). Zrovna tak nešetřit penězi, aby tito důležití Libyjci spolupracovali při chytání pašeráků a aktivistů, kteří s nimi přímo spolupracují. Věc nelehká, důležití Libyjci by se připravili o zdroj příjmů, ale řešitelná!

V. Novák 21.7.2017 11:28

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Nechcete si přečíst ten příspěvek ještě jednou?

B. Hančl 21.7.2017 12:41

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Vy jste stejně blbá jako Neser, nejste sourozenci?

P. Harabaska 21.7.2017 14:52

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Někdy je lépe otočit hlavu a nevidět. Že to není humánní? A je humánní, když i např. Itálie bombardovala tu Libyi a tam umírali lidé? Mají umřít na souši nebo ve vodě?

J. Novotny 21.7.2017 15:37

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Uplatit musíte důsledné vracení. Tak, aby ten co přejde přes moře měl nulovou šanci. Pak si to migranti řeknou a vyhazovat peníze za pašeráky přestanou.

M. Prokop 21.7.2017 11:48

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Jezdit ne, to už by byli na pevnině. Plout.

V. Novák 21.7.2017 10:21

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Proč se ohlížet na neexistující stát?

A od koho by to povolení mělo přijít, když Libye nemá vládu, resp. má jich přespříliš, což je totéž?

Británie a Francie se nerozpakovaly vybombardovat armádu existujícího státu Libye, pomoci zavraždit jejího vládce - a teď má být problém, že nějaká "vláda", která v Tripolisu vládne možná hotelu, v němž sídlí, nedá povolení...

J. Smola 21.7.2017 10:24

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Myslíte od té Libye, která má asi 3 samozvané vlády a kterou Itálie vydatně pomáhala rozbombardovat, nechala (spolu s ostatními učastníky Fr. UK a USA) odstranit Kaddáfího, který těch 50 kmenů držel jakž takž za ohlávku ? A výrazně tak napomohla nastolit ten strašlivý chaos který tam teď panuje ?

J. Vintr 21.7.2017 11:04

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Lybii nikdo nerozbombardoval a Kadáfího si zabili Libyjci sami. Za ten bordel který tam mají si můžou také sami. Tohle sraní si na vlastní hlavu a vyvolávání pocitu viny je jednou z nejzákeřnějších metod multikulti - sluníčkářské propagandy, která má lidí odvést od toho, aby se začali bránit muslimské invazi.

V. Novák 21.7.2017 11:26

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Francie a Británie rozbombardovaly s americkou dopomocí libyjskou armádu, USA dodávaly zbraně islamistickým povstalcům a britští speciálové navedli povstalce na Kaddáfího kolonu.

Nebýt toho všeho, Kaddáfí měl šanci džihádisty zvládnout. Jako je zvládl když se pokoušeli o bordel kvůli karikaturám Proroka - Západ se DOMA zmohl jedině na kníkání, že ty bordely, co dělali islamisté tam, jsou proti svobodě projevu. Kaddáfí svoje islamisty pozavíral v Benghází do basy - a povstalci je pustili.

Pokud je někdo, kdo z Libye zase udělá stát, je to Chalífa Haftar, kdysi Kaddáfího kámoš, potom nepřítel, agent CIA a dnes kamarád s Ruskem.

J. Vintr 21.7.2017 13:48

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Když se západní státy vložily do libyjského konfliktu, tak už bylo povstání proti Kaddafímu natolik rozjeté, že by to Kaddáfí asi nezvládl a hrozil vleklý konflikt podobný jako v Sýrii. Pomoc západních států tomu předešla. Asi se domnívali, že když je Kaddáfí hajzl, tak ten, kdo je proti němu, nemůže být horší. Byl to omyl. Jak se to jeví, tak mnohem rozumnější by bylo pomoct Kaddafímu. Jenže po bitvě je každý generál.