23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

MIGRACE: Kdyby Čechy ležely u moře...

„Čechy leží u moře“ – tak se jmenovala loutkohra libereckého Naivního divadla, oceněná loni na podzim cenou za nejinspirativnější českou loutkovou inscenaci sezóny. Za hru o tajuplné mořské říši, plnou magické fantazie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 24.7.2017 22:37

Re:

Jste si jist, že víte, na co reagujete? Protože vaše reakce mi přijde naprosto nelogická...

J. Jurax 21.7.2017 23:44

Re: Nejde přeci o to, zdali jaký sát leží u moře,

"12.7.2017 Mimořádná flotila lodí neziskovek se blíží k italským břehům." http://pilloni.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=614272

A další zpráva by měla být: "13.7.2017 Torpédoborec Andrea Doria a fregaty Grecale a Libeccio přehradily cestu flotile lodí neziskovek pašujících migranty do EU. Při pokusu o proniknutí do italských výsostných vod byla jedna loď neziskovek potopena, ostatní se stáhly a jsou eskortovány k libyjskému pobřeží.

J. Jurax 21.7.2017 23:36

Re: Zajímalo by mne,

Ano.

A proč přestat?

J. Jurax 21.7.2017 23:32

Re: Pokud si ti sluníčkáři myslí

No jo, v čacké EU je dohod, co se nedodržují - od schodku přípustného pro euro - první porušilo Německo a Francie (pro sichr si to bruselští pitrysové odhlasovali bez sankcí) až po dublinské dohody.

A nechat si zamuslimit zemi kvůli blbosti, neschopnosti a pochybným ideovým východiskům rudozeleného vedení EU by byl zločin na našem národě.

J. Jurax 21.7.2017 23:26

Re: Itálie má smůla nadvakrát. Předně má

No jo, dokud bude transport připrchlíků výnosný kšeft, i na politiky nejen italské zbude.

Mimoto zejména italští politikové slynou po evropě vpravdě nevídanou odolností proti korupci, že ano.

R. Morava 21.7.2017 23:26

Re: Pokud si ti sluníčkáři myslí

Máte samozřejmě pravdu nebude to dobré ani po imigranty ani pro Evropany. Paní R ale naráží na "dohody" - Lisabonskou smlouvu, které jsme podepsali a zdánlivě má pravdu. Jenže dohody, které byly nedemokraticky natlačeny a nedá se z nich vyklouznout jsou špatné. Dnešní podobné dohody slouží proti všem lidem Evropy. Je morálně správné se jimi potom neřídit. A morálka je nad lidské zákony.

J. Jurax 21.7.2017 23:22

No jo,

"Do námořního přístavu v Českých Velenicích připlouvá britská vojenská loď Echo se 400 uprchlíky na palubě, hlásí v pátek v 6:30 mluvčí české pobřežní hlídky do Prahy. Loď patří k operaci Sophia, která je součástí mise Evropské unie, na níž se podílí 25 evropských zemí. Ve čtvrtek dorazila do přístavu Mikulov loď Aquarius záchranné organisace SOS Mediterranée s 1032 lidmi. K českému pobřeží směřuje v tuto chvíli 22 lodí s 12 500 uprchlíky na palubě."

Jistě - a česká pobřežní stráž by varovala, že vylodění uprchlíků v Českých Velenicích i v Mikulově nebude povoleno. Vysazováni mají být na ostrůvku Laa v deltě Dyje, kde je detenční tábor, kde budou vysazení podrobeni lustraci, zda mají nárok na vstup do republiky. Zároveň by připomněla, že za každého vysazeného bude od majitele vysazující lodi žádán poplatek 5000 euro splatný předem. A že pobyt v detenčním táboře není časově omezen.

R. Morava 21.7.2017 23:21

Paní Rakušanová nenecháme se vydírat

Když řeknou, že dle Lisabonské dohody máme spáchat sebevraždu, není správné to udělat. A s "Mnichovskou" nás nevydírejte, i proto nejsme Evropě zavázáni tak si holt jednou nesplníme, v EU přeci nikdo nikdy neplnil, jak nám spojenci nejednou předvedli.

D. Ondrejkovič 21.7.2017 21:14

Nikdo se nestane trosečníkem nešťastnou náhodou. Každý vždycky nasedne do lodě dobrovolně, respektive úmyslně.

P. Vaňura 21.7.2017 21:11

Žádný topící se legál NEEXISTUJE

Uměle se vydávají za trosečníky, spoléhajíce na naši "humanitu" (čti idiocii). Klidně bych je nechal se utopit! Je jasné, že se trosčníky nestali nešťastnou náhodou, což je ZÁKLADNÍ atribut trosečníka!

J. Vintr 21.7.2017 21:00

Pokud si ti sluníčkáři myslí

že dovozem afričanů do Evropy je těmto lidem poskytováno nějaké dobrodiní, tak se škaredě pletou. Ty lidi tady v žádném případě žádné štěstí nečeká. A není tak zcela vyloučeno, že věci dojdou tak daleko, že to s nimi skončí jako s přemnoženými králíky v Austrálii. A to by byla ještě ta lepší alternativa, protože ta horší je, že nás sežerou.

P. Vaňura 21.7.2017 20:48

Do historie se vracím proto, že dokonce i ministr Zaorálek

žvanil něco o vině za kolonialismus. Ve skutečnosti dluží muslimové nám (z Moravy odvlekli v 17 století do otroctví 22000 žen a dětí), nikoliv my jim! Dokonce i pan Jakl, od něhož bych to nečekal, žvaní cosi o zbohatnutí z kolonií!!

No a americký ministr zahraničí (Afroameričan) Colin Powell řekl, když africké země chtěli náhradu za otroctví "a to budete platit vy mě, nebo já vám." Realita je ta, že Afroameričané jsou potomky těch, které jejich krajané PRODALI evropským otrokářům.

Otrokářství barbarských severoafrických států zabránilo až obsazení Alžíru Francouzi. Tamní mocipáni byli na obchodu s otroky existenčně závislí a proto každou smlouvu dříve či později porušili!

P. Vaňura 21.7.2017 20:37

Pravda, Tripoliska (tehdy někdy ztotožňovaného s celou

současnou Lybií, její druhá část byla Kyrenaika) se spíše týkala 1. Barbarská válka). Roku 1815 následovala Druhá barbarská válka, kde byl hlavním nepřítelem Alžír. Tripolisko a Tunisko se zavázalo přestat s pirátstvím bez boje. ALE alžírský Dej si mírovou smlouvu zase rozmyslel a k rozumu ho přivedl až Brity vedený útok r. 1816.

Z toho, že vládcí tří zmíněných území jednali bez dohody s centrem Osmanské říše ukazuje, že jejich příslušnost k říši byla spíše formální.

J. Vintr 21.7.2017 20:29

Re: Zajímalo by mne,

Problém je v tom, že kdyby se našla nějaká politická strana, která by otevřeně hlásala, že nedovolí, aby nám sem někdo cpal muslimské vetřelce, tak ji nejspíš "demokraticky" zakáží a její představitelé budou čelit trestnímu stíhání za podněcování k nenávisti.

J. Kanioková 21.7.2017 19:07

Re: Nejde přeci o to, zdali jaký sát leží u moře,

17.07.2017 Itálie, Milán: ,,Chci zemřít pro Alláha", křičel migrant, když se dnes snažil zapíchnout policistu. 31 let, původem z Guinei měl již dekret o vyhoštění za násilnosti . Degradace Milána se stupňuje každým dnem- http://pilloni.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=614272

12.7.2017 Mimořádná flotila lodí neziskovek se blíží k italským břehům. Phoenix již zakotvila na Sicílii v Trapani. Výlet italských představitelů do Estonska na sjezd EU byl naprosto zbytečný - invaze pokračuje.- http://pilloni.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=614272

J. Kanioková 21.7.2017 19:02

A "rozjetí" konfliktu v Sýrii pomohla Kaddáfího porážka.

Z libye se pak začly hodně, hlavně do Sýrie, přesouvat zbraně. Z dobytých libyjských skladů zbraní..

A k "araabskému jaru"... kdopak od počátku objížděl tamní země k rozhovorům s tamními místními rebely ? McCain !!!

J. Kanioková 21.7.2017 18:15

Přesně..

P. Harabaska 21.7.2017 18:08

Re: Zajímalo by mne,

Prý jsme ještě stále (vzdor četným pochybnostem) parlamentní demokracie. Je proto třeba využít aspoň toho jediného prostředku, který nám ta slavná demokracie v rukách nechala. Po popřemýšlení hlavou zvolit takové politiky, kteří budou hájit zájmy opravdu národní.

R. Mayer 21.7.2017 17:51

Re: Kdysi milovaná Liduška nám multikulti zblbla.

Asi nezblbla. Dokud byla před 17. listopadem v RFE, tak ve svých textech někdy nápadně, někdy nenápadně prezentovala mírně řečeno vstřícnost a přátelství k Němcům, zejména k různým sudetoněmeckým spolkům. To se mi ani tenkrát moc nelíbilo, ale chápal a vysvětloval jsem si to jako jakýsi projev vděčnosti k lidem, kteří jí pomohli. Ona emigrace není žádná legrace.

Odkud se ale bere její současná "vstřícnost" migrantům, to si vysvětlit neumím.

D. Ondrejkovič 21.7.2017 17:50

Jak poznáte topícího se legálního imigranta (uprchlíka podle mezinárodního práva) od topícího se nelegálního imigranta? To vám neřekne ani ekonomický imigrant Okamůra :-)

B. Rameš 21.7.2017 17:47

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Klávesnice je OK. Copak je sprostého na dodržování pravidel?

Jasně, že nepoznáte. Dovezeme je sem všechny. Za pár let jich budou milióny, možná desítky milionů ročně. Pak už si můžeme opravdu vybrat mezi nekompromisní střelbou a ztrátou vlastní identity. Já si mezi tím vybírat nechci. Takže vracet, dokud to jde, zastavit tu ekonomickou migraci, je to nejhumánnější, co lze dělat. Tedy, pokud nechcete udělat z Evropy Afriku.

M. Moravcová 21.7.2017 17:43

Re: Ne přesně k autorce

přesně

M. Moravcová 21.7.2017 17:39

Kdyby byly v perdeli ryby

zase povýšenecké moralizování? Stačí dodržovat evropské zákony a smlouvy - ochrana vnějších hranic. Tečka.

D. Ondrejkovič 21.7.2017 17:03

Slyšel jste někdy jméno Mohamed Atta, například?

J. Krásenský 21.7.2017 16:41

Nejde přeci o to, zdali jaký sát leží u moře,

ale jestli mocní toho státu jsou ochotní bránit svou zemi a její obyvatele před migranty, agresivními migranty, kteří svou nekulturu vnucují kam se hnou a od okolí očekávají ubytování, jídlo, zdravotnictví a peníze podle svých představ. Jsou to agresoři, jsou to okupanti.

B. Rameš 21.7.2017 16:37

Re: A při tom je řešení tak prosté,

Kdyby bylo po mém, na souhlas Libye nebo kteréhokoli jiného "státu" (uvozovky proto, že tyhle státy jednoduše nefungují, nesplňují základní atribut zajistit svým občanům ochranu a alespoň jistou úroveň práva) bych zvysoka kašlal. S prominutím, kde to jsme - z mého území se někdo vypraví někam, kde nemá co dělat, ale já ho zpátky nevezmu, protože nechci?? Totéž při odsunu těch, kterým nebyl udělen azyl - jejich státy je prostě nepřijmou. Fakt drsný. Tak jsem asi fašoun, ale klidně bych obnovil kolonie v Africe, beztak se měla drtivá většina tamních lidí líp, když tam byla aspoň nějaká správa, která vymáhala dodržování zákonů. Pokud si to tedy chtějí dělat po svém, OK, ale pak ať sem nechodí brečet. Až sem bude ročně zdrhat deset milionů lidí z Afriky, bude už fakt pozdě. A nemá to nic společného s rasou nebo náboženstvím - kdyby si dejme tomu Švédi rozložili vlastní stát a pak přišli sem a řekli "tak nás tady máte, my tu teď budeme bydlet a vy se o nás postarejte", poslal bych je kamsi stejně tak.

V. Novák 21.7.2017 16:22

Re: A už je to tu zase !

Trefil jsem brňavku? To mě těší...

V. Novák 21.7.2017 16:20

Re:

Vízum vystavuje cílová země, což asi nebude kat onoho uprchlíka, když ten se tam snaží silou-mocou dostat.

J. Schwarz 21.7.2017 15:51

Re: Smutně pravdivé

Liebe Frau, to, že jste tu specialistka na poštěkávání jsem psal už před minimálně sedmi lety. Nějakou argumentaci tu z vaší strany ještě nikdo nezaznamenal - možná krom pana Rudolfa, který ovšem sám "argumentuje" pomocí ideologických výkřiků a zbožných přání a je tedy svým způsobem vaším duchovním bratrem.

J. Schwarz 21.7.2017 15:47

Re: A při tom je řešení tak prosté,

A to ti "uprchlíci" nevědí dopředu že to tak bude - tedy že je pašeráci opustí s instrukcí, že mají vyslat nouzový signál? Trosečník je, milá paní, člověk který vyrazí na moře s tím že po čase zase někde přistane a ne že na moři počká až se na obzoru objeví plavidlo, pak udělá do své lodi díru a začne volat o pomoc. To není trosečník ale podvodník, případně vyděrač!