2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jiří Zahrádka 29.12.2008 15:44

Re: Jsem velmi zvědav,

Kde je link na to, že chtěl VOLNÝ POHYB OSOB s těmito státy?

Mimochodem, tuším ještě před Klausovou zmínkou právě tuším o Maroku a Kazachstánu se tuším přímo pro rozšíření EU o Maroko vyslovil belgický ministr pro Evropu.

JJ 29.12.2008 15:46

Re: Jsem velmi zvědav,

Rozsireni EU o tyto staty, zvlaste v pojeti EHS, ktery pan KLaus propaguje znamena predevsim volnost pohybu osob.

Ivan Nový 29.12.2008 15:47

JJ,

volný pohyb osob nevadí, nezakládá povinnost živit migrující osoby, kvóty tuto povinnost ale zakládají.

JJ 29.12.2008 15:56

Re: JJ,

Pokud je volny pohyb s pravem pracovat, tak pak dana osoba ma pravo na stejne davky, jako obcan dane zeme.

Ivan Nový 29.12.2008 16:05

JJ,

opravdu? A to je špatně. Tento systém totiž vede k absurditám ala EU. Sociální dávky byste měl čerpat jen v domovské obci, nikde jinde.

JJ 29.12.2008 16:09

Re: JJ,

Socialni davky muzete brat tam, kde musite platit socialni pojisteni. ;-D

Ivan Nový 29.12.2008 16:22

JJ,

no a to sociální pojištění můžete platit domovské obci. Tento systém by byl mnohem lepší. EU by se nestala cílem nájezdů uprchlíků, protože nárok na dávky by měl jen někdo, kdo má domovskou obec. A vůbec by to nebránilo volnému pohybu osob.

Jiří Zahrádka 29.12.2008 16:12

Re: Jsem velmi zvědav,

Ano, uznávám. Spojil jsem si to se Schengenem, ale to jste netvrdil.

Ivan Nový 29.12.2008 15:46

JJ,

volný pohyb osob je ale něco jiného než kvóty, z volného pohybu nevyplývá totiž povinnost zajistit živobytí osobám, které sem přijdou. Eurokrati nejsou schopni připustit volný pohyb osob, protože by to znamenalo nutnost sociálních reforem v Západní Evropě, tak vymýšlejí jak to obejít, a nenapadlo je nic hloupějšího než kvóty, které samozřejmě povinnost zajistit ono živobytí s sebou nesou. A tak se dostávají do stále větších a větších absurdit. Stejný problém měl socialismus u nás, stát vlastnil podniky a stal se tak zodpovědný za jejich výsledky, tím se ale dostal do neřešitelné situace, protože všechny podniky nemohou mít dobré výsledky a zároveň stát nemůže zrušit nějaký podnik, protože by se to bralo jako selhání státu nikoliv toho podniku .... Socialismus nefunguje.

JJ 29.12.2008 15:57

Re: JJ,

Vy se nedokazete drzet tematu vidte. Necekejte ode mne reakci na ukroky stranou.

Ivan Nový 29.12.2008 17:02

JJ,

no LS je úkrok stranou od skutečných problémů Francie a Německa.

volič 29.12.2008 21:09

Re: Jsem velmi zvědav,

to si vážíšm pěkného vola

Antonín Hrbek 29.12.2008 15:12

Základní otázkou pro mne je

co je to skutečná suverenita České republiky a co je moje osobní suverenita.

Do roku 1620 do roku 1918 žádná suverenita českých zemí nebyla. V letech 1918 až 1938 měla Československá republika jen zcela omezenou suverenitu, jak se nakonec ukázalo ve Mnichově. V letech 1938 až 1989 o "suverenitě" nešlo vůbec mluvit. Takže naše historické zkušenosti jsou, na rozdíl například od Velké Británie, naprosto mizivé. A je kupodivu, že státy s dlouhodobou zkušeností se skutečnou suverenitou proti LS neprotestují. Jenom někdo podél cesty si neustále otvírá ústa.

Po pečlivém pročtení LS jsem nenašel pasáž, která by moji osobní suverenitu nějak omezovala. Naopak EU se svými smlouvami mi otevřela řadu možností, které jsem dosud neměl.

Klaus bojuje proti tomu, aby se pročistilo současné hospodářské i politické ovzduší v ČR, za prodejné neumětelské poslance a poslance s máslem na hlavě, senátory kterým stačí ke zvolení jeden a to dokonce jejich hlas, za diktaturu dvou největších rozhádaných stran, za zájmy komunistů, za to, aby voliči neměli skutečné právo rozhodovat. A samozřejmě za ješitnou prestiž své osoby. Štěká na auto, které ujíždí dopředu a nebere jej sebou.

V zásadě jsou tyto možnosti - neschválit LS a vyřadit se z evropských civilizovaných zemí, které začnou hledat cestu mimo ČR - počkat až Klausovi vyprší podvodně získaný mandát - zahájit proces vystoupení z EU. LS není samozřejmě nic dokonalého, ale je krokem k posílení úlohy Evropy a tím i ČR v budoucích letech. Nejrozumnějším řešením by bylo vypsat co nejdříve závazné referendum, jehož výsledkem by se museli řídit všichni trubci. Proč Klaus nebojuje za toto referendum? Ví dobře proč!

Ada 29.12.2008 15:18

Tondo, dej si té,...

to uklidňuje i nejrozpálenější eurokebule... ;-PR^

www racek 29.12.2008 15:24

Re: Základní otázkou pro mne je

no, také mám takový docela reálně podložený dojem, že z euroskeptiků nečetl lisabonskoui smlouvu ani jeden. pardon, jeden ano. klaus. ale ten četl jen to co chtěl a jen tak, aby to potvrdilo předem získaný názor. což je klaus in natura.na tuhle dobu už bohužel nemá. zůstal se svými názory někde v letech šedesátých ...

yorik 29.12.2008 16:11

Re: Základní otázkou pro mne je

Spolu s většinou obyvatel Evropy. :-D

Jiří Zahrádka 29.12.2008 15:27

Re: Základní otázkou pro mne je

Používáte přejaté a mimózní teze. Sorry. Pojem "suverenita" se užíval v souvislosti se státními celky. Až poslední dobou eurofilové ve snaze rozmlžit fakt ztráty suverenity v EU, začali uměle rozvádět téma "státní vs. osobní suverenita."

Termín "suverenita" má svou definici, kterou lze dosud nalézt ve slovnících. Jde především o LEGISLATIVNÍ svrchovanost státní moci na státním území. Význam pro jednotlivce - občana je v tom, že v rámci homogenního celku (demokratické obce, politického národa) může lépe prosadit své osobní zájmy prostřednictvím demokratických voleb. Takto vygenerovaná národní politická reprezentace, zpětně kontrolovaná občany - voliči, pak může na území daného státu prosazovat vůli většiny voličů.

V nehomogenním celku, v němž navíc jednotlivec je menší frakcí celku a v němž navíc vazba mezi voličem a voleným je, řekněme, složitější může jednotlivec prosadit své zájmy systémově složitěji, než v rámci demokratické obce (politického národa).

Vaše teze o "otevírajících ústa podél cesty" ukazuje, jak si představujete demokracii. Především jste ale mimo, protože právě ve Velké Británii je proti LS mezi voliči odpor. Brown konec konců asi ví, proč referendum nakonec nevyhlásil.

Vaše závěry pro neschválení LS se mi zdají buď vědomě manipulativní, nebo neinformované. I kdyby ostatní vytvořili "novou EU" bez ČR, nemohou zrušit závazky vůči ČR, vyplývající z nynějších smluv (které jsou jednostranně nevypověditelné). V legislativní pasti jsou oni, ne ČR.

JJ 29.12.2008 15:37

Re: Základní otázkou pro mne je

Mozna by byly v legislativni pasti, ale Vy jste naprosto mimo realitu, kdyz si myslite, ze by CR mohlo jit proti 25-26 zemim EU. Dostalo by ferovou nabidku upravit sve vztahy podle vzoru Norska a pokud by CR nemelo zajem, tak by si pak nemohlo stezovat na odvetne kroky.

elsie 29.12.2008 15:41

Re: Základní otázkou pro mne je

nepochybně, EU by byla velice férová, už vzhledem k našim zásobám ropy a zemního plynu na Slapech;-D

JJ 29.12.2008 15:43

Re: Základní otázkou pro mne je

Ci Svycarska, chcete li jiny priklad.

elsie 29.12.2008 15:50

Re: Základní otázkou pro mne je

jistě, v českých bankách si ukládá jmění půlka zeměkoule, naše Pavlovské velehory máme prošpikovány systémy krytů, skladišť zbraní apod. a na výzvu prezidenta Klause vytáhne každý český muž kalašnikova z almary a začne bránit ohroženou vlast ... hihi

Jiří Zahrádka 29.12.2008 15:42

Re: Základní otázkou pro mne je

1) Ano, norský model není špatný. Pro nás je výhodný společný trh (ten Norové a další v rámci Evropského hospodářského prostoru mají), pokud jde o bezpečnost, jsme v NATO (je výhodné být bezpečnostním partnerem USA, nejen pragmatické Evropy).

2) Současná Smlouva o založení ES je jednostranně nevypověditelná (nemá ustanovení o odstoupení nebo výpovědi, pro takové smlouvy platí příslušná ustanovení Vídeňské úmluvy o smluvním právu). Kdyby ČR nesouhlasila s ukončením svého členství v ES, zůstaly by vzájemné závazky (např. volný obchod) v platnosti i tehdy, kdyby například zbytek EU vytvořil nový celek bez ČR.

JJ 29.12.2008 15:45

Re: Základní otázkou pro mne je

Norsky model znamena prebirat vse bez moznosti to prakticky ovlivnit. Norsko by ovsem muselo prispivat prilis mnoho do rozpoctu a tak neni divu, ze se jim dotoho nechce. Ale to je jediny duvod (mozna by potrebovali vyjimku s tim, ze jim nikdo nezakaze lovit velrryby a to by obsahlo vse podstatne).

Jiří Zahrádka 29.12.2008 16:20

Re: Základní otázkou pro mne je

Ano, tak to prezentují eurooptimisté. Avšak pominu-li, že ta ČÁST  EU-norem, platná i pro EHP, je tuším přijímána společným výborem EU - ESVO, a že již v přípravných fázích legislativy mají nečlenové EU tuším na úrovni expertů podobnou či snad shodnou pozici, jako členové EU, vidím celkovou sumu výhod a nevýhod jako pozitivní pro Nory. Pokud se nemýlím, státy EHP bez členství v EU nejsou celní ani daňovou unií (svoboda v těchto politikách) a ony normy se týkají především obchodu (nikoli dalších oblastí, které v EU podle mě nabývají na významu). Přitom mají společný trh.

Poslouchat s našimi 3,5% hlasů (podle LS ještě méně) musíme tak jako tak. To platí zvláště při rušení jednohlasnosti. Celkově je tedy lepší, když budeme muset některé OBCHODNÍ normy přejmout (to musíme totiž už teď), ale nebudeme muset přejímat normy ne-ekonomické a asi ani některé ekonomické (ony daně a cla).

JJ 29.12.2008 16:33

Re: Základní otázkou pro mne je

V Norsku se vede diskuze o tom, jestli je pro ne lepsi byt bez moznosti cokoliv realne ovlivnit a usetrit na prispevcich do EU, ci naopak. Vychazi jim to zatim tak, ze radeji usetri, protoze ty poplatky by byly opravdu velke. Ale pokud by nemeli takove prijmy z ropy a plynu, tak budou v EU, jiny duvod tam proste nemaji.

Jiří Zahrádka 29.12.2008 16:55

Re: Základní otázkou pro mne je

No, oni Norové jsou v něčem evropštější než Evropané, řekl bych. Na jedné debatě zástupce tuším norské vlády strávil značný čas tím, jak se téměř omlouval, že nejsou v EU, resp. vysvětloval, jak tam vlastně skoro jsou (nebyla to debata politiků, bylo to setkání na půdě Informačního centra EU, volně přístupné). Na mou otázku, proč by měli chtít do EU, když společný trh mají už teď a vzhledem ke svému HDP by byli od začátku čistými plátci a s jejich populací by reálně neměli šanci stejně ovlivnit legislativu začal pan euronor nějakými usměvavými úhyby, jak mu připomínám jeho bratra nebo co a pak dodal něco o tom, že se to nedá takhle počítat. Česká překladatelka, která tam celou dobu seděla a nepřekládala, se najednou probrala a rychle vysvětlila, že ano, že opravdu, to se nedá takhle počítat...

JJ 29.12.2008 17:10

Re: Základní otázkou pro mne je

Clovek musi mit k tem norum celkem respekt, to co delaji s primy z ropy a plynu a jak jsou tezce v pohode ...

Byl jsem 3 mesice pracovne v Oslu a tak tam trochu neco clovek pochytil, ale s politiky jsem se pravda nesetkaval.

yorik 29.12.2008 16:15

Re: Základní otázkou pro mne je

Vážený pane, pokud Lisabonskou smlouvu neratifikuje byť jediný stát, tak neexistuje. Členské státy se musí dohodnout na jiném dokumentu, tak jako vždy v minulosti. Žádný trest v podobě vylučování EU nezná. Takže úplně nová smlouva za účasti všech. Nešiřte tu nepravdy.

JJ 29.12.2008 17:17

Re: Základní otázkou pro mne je

Jiste, ovsem pokud se 490 milionu z 500 na necem shodne a tech 10 nenabidne zivotaschopnou alternativu tak to bude bud s nimi, nebo bez nich. Namlouvat si cokoli jineho je naprosto mimo realitu.

Antonín Hrbek 29.12.2008 15:56

Re: Základní otázkou pro mne je

Myslím, že se hluboce, ale skutečně hluboce mýlíte. Slovo suverenita má více významů a kromě svrchované státní moci i v oblasti jednotlivých občanů. Vy jste ještě v životě neslyšel,že se někdo chová jako suverén (jako například občan Klaus), že někdo někoho suverénně přehrál apod.

A nelze si také plést závazky vůči ČR s tím, co mohou jednotliví členové EU, zejména eurozóny, vůči ČR podniknout. Třeba taková maličkost jako je přísná kontrola všech českých automobilů, drobný nákupní "nájezd" na korunu s cílem zlikvidovat český export, a řada dalších.

Pokud chcete dělat přednášku o demokracii, tak si něco přečtěte o tom, jak se ve skutečné demokracii přijímá rozhodnutí. Obdivuji "schopnosti" některých poučovat celý svět a mít doma prasečí chlívek.