24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

JAK TO SKONČÍ: Cynicky o válce na Ukrajině

Vítejte ve světle reál politiky, kdy se pokusím sejmout ideové brýle zbožných přání z obou stran.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brecík 27.3.2023 21:06

Jasně - proto mají vrcholní představitelé EU za dědečky generály SS a další. A IG Farben, vyrábějící Cyklon - B fungovala 8-o financovaná před i po válce z USA. Milý církvo, když jste podporovali Majdan, PROČ už nejste ve Francii a v Nizozemsku. Tam také police brutálně bije demonstranty, pokojně demolující město ?!? Jo, pardon - to není proti Rusku. To se musí zastavit co nejtvrději !!

J. Karza 27.3.2023 21:05

Při vší úctě k vašemu přesvědčení nevím, kde spatřujete příslib budoucí prosperity pro zemi, která byla od nabytí samostatnosti až do začátku ruské invaze v loňském roce na sestupné ekonomické, demografické a sociální trajektorii. Krátce před válkou předstihla Albánii a Severní Makedonii a stala se nejchudší evropskou zemí.

Z této trajektorie se naopak vymanily země, v nichž autoritativní režim omezil moc oligarchů, částečně omezil bezbřehou korupci a zvrátil ekonomický a sociální upadek. Například v Rusku.

Chce to sledovat tvrdá data a nepodléhat mediálním obrazům.

P. Diviš 27.3.2023 21:02

Nemohl. Vy ráčíte býti něco jako Moravec (Emanuel), nebo Bilak (Vasil)?

P. Diviš 27.3.2023 21:00

Asi jako Bělorusko, že? :-P

P. Diviš 27.3.2023 20:59

Poradenství nepomůže tam, kde je špína po dlouhá desetiletí zažraná.

P. Diviš 27.3.2023 20:57

Chyba je to hlavně pro Rusko. Co by v tom "vehnání" měl Západ dělat jinak mne nenapadá.

M. Tuma 27.3.2023 20:35

Vážení čtenáři a diskutující, děkuji Vám za Váš čas, který jste věnovali na přečtení mé úvahy a reakci na ní. Bohužel nemám tolik času, abych nějak více a nad rámec už napsaného jednotlivě reagoval na vaše příspěvky, ale budu o nich uvažovat. Jsem rád, že pořád otevřená a svobodná diskuze funguje a že to není jenom o vzájemném nadávání.

Můj názor je, že pokud by se podařilo udržet sankce, je Rusko na sestupné křivce a Ukrajina jako na suroviny a lidské zdroje bohatá země může prosperovat a zkusit si vzít svoji zem zpátky, politicky, nebo silou, kdo ví. Za naprosto osudovou chybu považuji "vehnání" Ruska do područí Číny. Ještě jednou děkuji z Váš čas a přeji hezký večer

J. Urban 27.3.2023 20:07

Ba ne. Serou se do všeho a do všech už 300 let.

J. Urban 27.3.2023 20:06

Endlösung chystal Putin Ukrajincům. No, nevyšlo to, naštěstí nejen pro Ukrajince.R^

V. Církva 27.3.2023 20:04

Víceméně, nás ještě nedávno považovali za póvl, ale s Francouzi i Brity byli schopni se už v 70 kách bavit. Německo bylo už v 50kách celkem demokratické.

J. Jurax 27.3.2023 20:03

Nicméně ten názor je pravdivý. Opravdu chtěli mír, ačkoliv Hitler jen hubou.

V. Církva 27.3.2023 20:02

To je pravda. Tím spíš, protože proti ruské jaderné mafii nejde dojít až do Moskvy, je třeba o to větší důslednost. Žádné Rusy na olympiádě, žádné bankovní operace, žádná kulturní, vědecká výměna, jen jedna železná opona.

Číňané se za ni mohou klidně taky schovat. Je to na jejich rozhodnutí. Nejsou ale pro Západ žádným přínosem.

J. Kulheim 27.3.2023 20:00

Rusové žijí v Rusku a mají jiné tradice a jinou historii. Nájezdníci, kteří mířili do Evropy šli přes Rusko. Maďaři, Turci, Tataři, atd.

Tradice plynou většinou z náboženství. Komunistická ideologie přišla z Německa. Poznamenala je nejvíc. Možná pět generací. Přesto si dokázali udržet svoje tradice.

".ta společnost neléčitelná, už přes 100 let."

Jsou jiní než Angličané, Němci, Francouzi, Američané, atd. To neznamená, že jsou horší nebo lepší. Jsou jiní. My jsme také jiní jak Němci, atd.

Chrání si svoje životní teritorium. Kdo chce přežít tak to musí udělat. Nejdou na západ, ale NATO se dere na východ.

J. Jurax 27.3.2023 19:59

Mýlíte se, a to tak, že úplně. Ostatně jako takměř vždy.

J. Jurax 27.3.2023 19:57

Jo, dokud nacisti nevymřeli stářím. Dnes je již od těch starých nacistů vskutku denacifikováno.

V. Církva 27.3.2023 19:56

Možné je cokoliv. Jisté ale to, že všichni co ruské fašisty a vrahy podporují, neujdou spravedlivému trestu.

V. Pavelka 27.3.2023 19:56

U Kubů , bů,bů, zhasněte,trdlo.

V. Církva 27.3.2023 19:52

Nepopíratelně. Porazit Hitlera stálo stamiliony lidských životů. Byla to hrůza.

Přesto jsem zatím nenašel nějaký seriozní článek že by se to dalo vyřešit jinak. Jedině snad soudržnost a zarazit Hitlera na začátku, když se sápal na ruské regiony (pardon německé) v Československu.

Put-in ass a dnešní Rusové jsou taky magoři, možná menší, ale zase mají ZHN.

V. Pavelka 27.3.2023 19:51

No Madaři s Rusy v Budapešti bojovali , U východních zemí , je vztah k Rusku , pragmaticko nostalgický ? Co nám vlastně Rusové udělali ? Finové a Švédi mi přijdou patetičtí ..S bušením na vrata NATO . Dokud USA neovládli Evropu , žilo se s Rusy celkem v poklidu !

P. Brich 27.3.2023 19:44

Když nebudou utíkat dostatečně rychle, kuráž jim dodají leopardy.

Vidím, že už máte Endlösung připravený:-([UA] Heydrichovi byste mohl dělat pobočníka.

V. Pavelka 27.3.2023 19:37

Nebýt Zelenského Mobilizace , A pokusu o dohodu s Putinem ??

V. Církva 27.3.2023 19:35

V Itálii nevím, v Německu došlo k ekomickému rozmachu i denacifikaci. To druhé pravda, trvalo přes 50 let

V. Církva 27.3.2023 19:33

Tak naštěstí míň než v Rusku nebo na Západě. Bolševismus je očkováním alespoň na 40 let, Západ je nenaočkovaný a v Rusku nežijí lidé, ale jiný živočišný druh a to neočkovatelný.

Nebo vážně. Rusové jsou lidé jako jiní, jen natolik promoření, že je ta společnost neléčitelná, už přes 100 let.

Gorbačov by mohl vyprávět.

P. Urban 27.3.2023 19:31

Francie se po Vídeňském kongresu vrátila do hranic z roku 1791. Její "Donbasy a Krymy", a že jich bylo, jí nikdo nenechal.

Rusko totálně porazit nelze. Stačí netotálně, jako v roce 1856.

V. Pavelka 27.3.2023 19:30

Eu nebude bohatnout na Ukrajinské podpoře , spíše se bude sama rozpouštět , Čínská auta tomu v EU nepomůžou . Zemědělská a zelená politika Bruselu si zasadí sama své direkty , ve všech oblastech i Bankám ! Nespokojenost všech zmatených evropanů ,podpoří , Ruské sledování situace i střetu s ukrajinou ...

P. Urban 27.3.2023 19:28

Že Čína z války profituje (není ostatně sama), je jasné. Jak autor přišel na to, že rozhoduje o dálce války, jasné není.

Marshallův plán měl nakopnout evropské ekonomiky, které potřebovaly rozběhnout výrobu a poptávku. Rozhodně nebyl určen k potlačování mafií. Tam, kde vládly, tedy na Sicílii, je také nepotlačil. Spíše naopak.

V. Církva 27.3.2023 19:21

Hm tak země kde ukončili lidé válku v Vietnamu a kde se říká nas mnoga není ani USA ani není v NATO.

V. Církva 27.3.2023 19:20

S druhou částí vašeho komentáře by se téměř dalo souhlasit, až na to nepochopení Ruska a Číny.

Asi proto je první část vašeho komentáře naivní. Ukrajinci správně pochopili, že s Rusem by měli mrtvých stejně, k tomu gulagy a nesvobodu, zemi možná ne rozbitou ale po letech soužití s Ukrajinou na dně. Nakonec v Československu to dobře známe. Dodnes jsme se z internacionální pomoci ekonomicky nevzpamatovali. U nás a především na Slovensku je hodně lidí co se nevzpamatovali ani politicky. Rusko milují snad nějakým Stockholmským syndromem.

V. Církva 27.3.2023 19:10

Tak možná se Rusům dalo pomoct víc, v nějakém protikorupčním poradenství nebo co.

Ale asi máte pravdu, realita je totiž taková, že po revoluci vznikly okamžitě mafie které si Rusko rozdělily a rozkradly.

Dnes to kdesi popisovali u životopisu Solovjeva. Zahraniční podnikavci měli ruské partnery. Ti je ale většinou stejně vypekli. Solidnější firmy v Rusku po revoluci podnikaly přes ruské firmy co korumpovaly mafie. A tak nějak to je s Ruskem.

V. Církva 27.3.2023 19:03

Není moc důvodů si myslet že by Rusko chtělo zastavit válku. I kdyby, určitě ne bez podmínky odzbrojení Ukrajiny.

Pokud by přibližně v současném stavu šlo válku zastavit dohodou, bez demilitarizace Ukrajiny, myslím že by to nějak smysl dávalo.

Jakkoliv:

Putin jasně řekl že Ukrajina není samostatná země a jde je denacifikovat = zavést tvrdou perzekuci s "gulagy" a mrtvými. Těžko tak bude chtít jednat o míru. V tom je autor mimo, RuSSáci chtějí celou Ukrajinu, že neví, kde končí Rusko dokud nedostanou do držky je realita.

I kdyby dohoda neměla podmínku demilitarizace Ukrajiny, Ukrajinu nikdo vyzbrojovat nebude, nejsou peníze ani dostatek soudržnosti ani pochopení kdo jsou to RuSSáci. Pravda ale je, že jakkoliv se putinosexuálové chvástají, že v Rusku jsou plné obchody a ekonomika šlape, nebýt Číny půjde to pomalu pod kytky. Možná ale, že si to Čína prostě celé vezme. Tak alespoň máme čas než zkoupí i nás.