4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Prorok 14.5.2009 9:14

Jinými slovy papež obecně plkal a k ničemu dobrému nepřispěl

Ostatně jako vždy.

Vodnik 14.5.2009 9:12

Ano, Harpyje

kdyz jsou fakta nepopiratelna (cti: jejich popiranio zatim neni zakazano), nazveme je antisemitismem; u tech neprijemnejsich dokonce "maximem antisemitismu".;-D

Vodnik 14.5.2009 9:11

Udavani...

...bylo, je  a bude u tebe a tvych pratel, kteri se nezbavili bolsevicke mentality ani po 20 letech, jedinym zpusobem jak se vyporadat s neprijemnymi fakty. Go ahead, jedine, ceho muzes dosici, je zaplaceni soudnich vyloh po prohranem procesu.;-D Zde jsi dosahla jedineho uspechu: censor me zabanoval a budu moct z domova prispivat zas az se mi zmeni IP.:-/

A ver, ze si od tebe nenecham radit, jakych slov mam pouzivat!

daimonion 14.5.2009 9:09

Re: PAPA-RATZI ...

človíčku - v 18 letech nebylo možné být pionýrem a Ratzingerovi byl v roce 1945 18 roků ... ;-)

ja 14.5.2009 9:07

Tak to jsme tedy dva.

Mě taky ty Gerlofovy sprosťárny dokázaly vytočit. těší mě, že nejsem sám.

Vodnik 14.5.2009 9:07

Mejlo

pro bolsevickou komisarku Andy je nebezpecnym zlocinem kazda neprijemna pravda.;-D

Vodnik 14.5.2009 9:06

Re: Tohle chucpe je opravdu nechutné!

Neznate!;-€

Informace 14.5.2009 9:03

Cesta Benedikta XVI

Jak zdůrazňují všechny komentáře k cestě Benedikta XVI, jeho mise měla dvojí cíl, diplomatický a pastorální. Z politické stránky snahou papeže bylo přispět k překonání konfliktu mezi Izraelci a Palestinci. To se nejjasněji projevilo v jeho proslovech v Betlémě a v uprchlickém táboře v Ajdě. Je zapotřebí odstranit všechny zdi, které oddělují lidi, jak fyzické tak v myšlení, řekl papež. Je zapotřebí přervat spirálu nenávisti a nepřátelství, překonat strach a nedůvěru, je zapotřebí velkomyslnosti pro dosažení míru po létech ozbrojeného konfliktu. Pokud jde o pastorální složku mise, papež vyzývá k usmíření a koexistenci tři velká monoteistická náboženství. V omelii z 12.května se obrací ke křesťanům, aby neopouštěli Svatou zemi, kde je místo pro všechny: pro tři monotestická náboženství a pro dva národy a státy, které mohou žít v míru mezi sebou. Ti, kteří věří v jediného Boha – řekl papež – vědí, že jsou zodpovědni před jeho tváří za své skutky, proto mají osvobodit svá srdce od nenávisti, zloby a pomsty.

Byla to mise svým způsobem spojená s rizikem, že nebude plně pochopena a využita některou ze stran pro své zájmy. Papež se setkal s nepochopením Izraele v Jeruzalémě, kde jeho projev byl komentován novinářem Tomem Segevem v Haaretz jako banální a prázdný ve srovnání s tím, co se od něj očekávalo. Odpovědí na tuto kritiku je článek docentky historie na La Sapienza v Římě Anny Foa. Podle autorky se papež nejen vyslovil o nutnosti udržovat stále živou paměť na utrpení Židů v Holokaustu, ale jeho projev byl jakýmsi mostem, který měl překlenout vzdálenost mezi utrpením Shoa a všemi případy persekuce, genocidami, masakry v historii lidstva. Tato univerzalistické čtení Shoa nebylo v Izraeli pochopeno – říká autorka - což je znakem, že staré rány se ještě nezhojily a že očekávání, spojená s touto cestou papeže, jsou těžko dosažitelná.

http://chiesa.espresso.repubblica.it/articolo/1338409

certik 14.5.2009 9:03

Re: Prolhaný článek

Tak tak, Ratzinger byl v utlem veku povolan do armady. Za dezerci trest smrti. Gerloff se ovsem zminuje o Hitlerove mladezi, protoze ta ma ve svem nazvu to proklete slovo od H, takze na slabsi mozky lepe zapusobi.

KPNV je premalovana inkvizice, nemecka bezpecnostni sluzba je premalovane gestapo, izraelska tajna sluzba jsou premalovani Lehi, a hasici u vas na vesnici jsou premalovane Lidove milice.

Prorok 14.5.2009 8:54

Vrchol drzosti

"Řeč ... postrádala jakoukoli známku osobní účasti, jakékoli pochopení pro trauma židovského národa, sebemenší vědomí viny vůči židům, kterou na sebe křesťané v průběhu staletí uvalili."

Kdy se alespoň jednou omluvili Židé za násilnou instalaci komunismu v Rusku a následné zasvinění půlky Evropy touto úchylnou ideologií? Kdy se omluvili za násilnou okupaci Palestiny a vznik Izraele? Kdy se omluvili za jimi šířený multikulturalismus? Klidně i bez osobní účasti. Vědomí viny je těmto lidem naprosto cizí, ne nadarmo mluvil Ježíš o břevnech v jejich očích. Znal je dobře.

certik 14.5.2009 8:53

Re: Prolhaný článek

No slava, nekdo se dokonce diva na zoubek tomu co precetl. Da se k tomu dodat, ze rodinu Ratzingerovych podezrivat z nacistickych sympatii je proste jenom neznalost faktu.

Vono to vypada, ze nekde uvnitr krestanske obce je spousta nevyrizenych uctu a gerloff asi stoji na strane "jedne" kdezto papez na strane "druhe". Ted jenom zjistit, ktere ucty si gerloff vyrizuje.

Anonym 14.5.2009 8:51

Re: Prolhaný článek

Tak tedy realita:

Hitlerjugend nehitlerjugend, pionýr nepionýr - jediný zástupce Boha na Zemi byl od roku 1943 až do konce války v německé armádě. Že by byla pravidelná armáda kterékoli země přirovnatelná k dětské organizaci by mě dost překvapilo.

Navíc bych řekl, že je dost příznačné, že pracoval léta ve funkci prefekta Kongregace pro nauku víry. Pokud to náhodou nevíte, tak je to jen přemalovaná inkvizice, která, jak se možná shoneme,  tvoří jedno z nejstinnějších historických období katolické církve.

Takže podle mého názoru se zrovna tenhle Papež moc nepovedl a není třeba jej ani démonizovat.

j 14.5.2009 8:47

Re: Proč pořád překrucujete?

Milý ja, já ale reaguji na váš původní článek ne na autorův. Prostě mě některé sprosťárny vytáčí

pp 14.5.2009 8:43

Re: Papež přece nebyl členem Hitlerjugend. A kdy se Židi omluví za komunismus ?

A co Hitler? O něm se přece ví, že měl částečně židovskou krev

pp 14.5.2009 8:41

Re: Naopak

Já mám naopak pocit, že Češi by se měli mnoho a mnohým hluboce omlouvat, a především sami sobě.

ja 14.5.2009 8:40

Proč pořád překrucujete?

Celý Gerloffův článek není o připomínání, ale o nedostatečném omlouvání. Jste schopen ten rozdíl pochopit?

Mirek F. 14.5.2009 8:38

Re: Naopak

Například?

j 14.5.2009 8:33

Re: Naopak

Stačí si přečíst některé blogy a reakce na ně

j 14.5.2009 8:31

Re: jaké omluvy?

Myšleno tak, že si všichni připomínájí  a mají si stále připomínat, to v pořádku akorát Izrael dle některých pisatelů nesmí a nebo za tím hledají kdo ví co

Jarda 14.5.2009 8:29

Re: Křesťan Gerloff

Otázka je, za které "křesťany" Gerloff píše, když tak neobjektivně kritizuje papeže, který je představitelem poloviny z nich. Když jsem si vyjel jeho články na Psu, tak jsou vesměs o Izraeli, ne o křesťanech.

Jarda 14.5.2009 8:27

Re: jaké omluvy?

A taky zahynulo 8 milionu Poláků a 20 milionů Rusů. Má tedy snad znamenat, že třeba Poláci vzhledem k poměru se mají chovat jinak než Češi?

viktor čistič 14.5.2009 8:26

Re: ž nebo Ž?

takže slovo Čech coby příslušník národa lze napsat Čech i čech?

Mejla 14.5.2009 8:16

Jardo, jak víte, že Bronstein a spol. byli odpadlíci ?

.

Jarda 14.5.2009 8:16

Re: ž nebo Ž?

Dle pravidel pravopisu jsou v češtině možné obě varianty, s malým i velkým písmenem.

xy 14.5.2009 8:16

Křesťan Gerloff

 "Židovská strana vyvinula horlivé úsilí, aby zástupce více než miliardové obce křesťanů vylíčila v pozitivním světle." Tato věta pana Gerloffa zajisté přesně vystihuje odvěké úsilí synů Izraele vůči křesťanům a ostatním jinověrcům:-).

Mejla 14.5.2009 8:15

AndyP, Vám asi v hlavě přeskočilo. Můžete udávat třeba přímo u soudruh předsedy vlády Fischera,

ten ještě před pár lety hajloval v KSČ a po r. 1989 zase uctívá jen chanuku apod., dle svých vlastních slov.

ja 14.5.2009 8:13

Re: jaké omluvy?

Ano, píšete o připomínání. To je v pořádku. Ale Gerloffův článek není o připomínání, ten je o nedostatečném omlouvání. A to očekávané "dostatečné omlouvání" je přesně ve stylu "nadšeného souhlasu" očekávaného od uvědomělých občanů této země za režimu nedávno minulého

Mirek F. 14.5.2009 8:12

Re: Naopak

Od koho konkrétně chtějí Češi nějaké omluvy? Sdělte nám, prosím, očividně jste zasvěcen.

Mejla 14.5.2009 8:11

Marx, Engels, Lenin, Bronstein, Salomon, Geminder, Schling, Frankel

atd. atd. Téměř všichni hlavní tvůrci rudého teroru v Rusku i jinde. Že se ke komunistům pak dali i jiní na této skutečnosti nic nemění.

Jarda II 14.5.2009 8:08

Prolhaný článek

Tento článek je naprosto prolhaný. Už nadpis říká, o co autorovi jde, totiž aby papež ztratil lesk. A dále jen tak mimochodem podsouvá jednu desinterpretaci za druhou. Pomiňme tendenční styl typu "zahajovací návštěva...proběhla ještě dobře" (což naznačuje, že bude průšvih) atakdále, zaměřme se na hlavní tvrzení:

1. "někdejší člen Hitlerjugend a protivzdušné obrany". Ve věku 12 let, kdy začala válka, lze asi těžko vyžadovat od chlapce odbojovou činnost v podobě nevstoupení do povinné organizace. O většině zde diskutujících, Neffovi atd. lze říct "člen komunistického pionýra".

2. "Řeč v památníku postrádala jakoukoli známku osobní účasti". Lze si ji přečíst na http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=11225, mimochodem říká: "Mlčky zde stojíme a v našich srdcích se ozývá jejich křik. Je to volání, které se pozvedá proti každému aktu nespravedlnosti a násilí. Je to věčné odmítnutí prolévání nevinné krve. Je to křik Ábela, stoupající ze země k Všemohoucímu... Drazí přátelé, jsem hluboce vděčný Bohu i vám za poskytnou příležitost spočinout zde v tichosti: v mlčení, které vzpomíná, v mlčení, které se modlí, v mlčení, které doufá." To není osobní účast?

Mimochodem, v tomto je také tragédie prolhané novinařiny: odkaz na původní projev chybí. Autor doufá, že si čtenář papežův projev nepřečte, ale jenom si přečte, že prý "postrádal jakoukoli známku osobní účasti, jakékoli pochopení pro trauma židovského národa".

3. Palestinský soudce vyzýval proti Izraeli. To ovšem autor kupodivu moc nekritizuje. Co ovšem zamlčel a co je zásadní, tak papež během té palestinské kritiky uprostřed projevu OPUSTIL SÁL na znamení prostestu. Tohle pro Gerloffa nic neznamená. Potřebuje kritizovat papeže, takže tohle vypustíme. Vyjadřuje se pouze k výroku papežského mluvčího, který ovšem hodnotí jako "vzácně nediplomatický", čímž jaksi naznačuje, že je to jenom vyjímka. Takže výsledek článku je démonizování papeže bez ohledu na realitu.