21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

HISTORIE: Válečné zločiny Rudé armády

O zvěrstvech nacistů toho bylo napsáno hodně a nikdo rozumný je nezpochybňuje. Ovšem brutální násilí komunistů a jejich ozbrojených složek si s nimi v mnoha případech nezadalo. O tom je třeba také mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 1.1.2020 12:19

V Německu je popírání nacistických zločinů trestné. V Rusku je popírání bolševických zločinů oficiální státní politikou. V Německu nebyli sice potrestáni všichni nacističtí zločinci, ale v Rusku nebyl potrestán žádný bolševický zločinec. Nevidíte v tom jistý jemný rozdíl?

P. Jášek 1.1.2020 12:16

To je většina Rusů!

F. Houžňák 1.1.2020 12:15

Ovšem Estonce, Lotyše, Litevce, Ukrajince, Poláky a další národy Sovětského svazu z toho, "co se dělo poté", vy nějak tak vyviňujete, že ano. Za všechno podle vás mohli Rusové, s typickými Rusy jako Stalin, Berija, Dzeržinskij a Trockij v čele. Jste nenávistný lhář.

P. Jášek 1.1.2020 12:14

Nikoliv, píšu o anketě z dnešní doby. U nás se do takové ankety Gottwald ani nedostal a to byl Čech.

J. Vintr 1.1.2020 12:13

Hranice samostatného Československa se určily administrativně a nikdo se neptal lidí, žijících na územích, které takto připadly našemu státu, jestli to chtějí. Proto byla v dokumentech o založení našeho státu rozhodčí doložka, podle které se měly dodatečně řešit případné problémy, které by z toho vyplynuly. Pokud na uzemich, kde žila nadpoloviční většina nemecky mluvícího obyvatelstva, projevili lidé přání patřit k Německu, šlo vzhledem k těmto dokumentům o zcela legální požadavek.

Co se týká vyzbrojenosti Francie, tak se Francouzi na základě mylné domněnky, že v první světové válce vyhráli, orientovali jen na statickou obranu hranic. Britové vůbec s nějakou potřebou válčení v Evropě nepočítali a jejich armáda byla výhradně orientována na obranu zájmů Británie v koloniálních územích. Na samotných britských ostrovech měli jen nepočetnou armádu, která se vůbec nemohla rovnat německé.

P. Jášek 1.1.2020 12:10

To je fakt, ale to nemůže vyvinit Rusy z toho, co se dělo poté. A navíc, za Stalina začala prachsprostá rusifikace celého SSSR.

V. Vlk St 1.1.2020 12:09

Pane Vintr , Němci nezveřejnili nic. Také dělalo vše proto, aby nacisté nebyli potrestáni. To zkoušeli Spojenci. Došli k číslu , že hrdelními procesy by museli postihnout více než osmdesát tisíc Němců. Stalin měl chuť napadnout Západ a tak to Spojenci zabalili. Nacisté prakticky zůstali nepotrestáni a to včetně usvědčených masových vrahů. Marně o jejich potrestání či vydání žádala Francie, Itálie, Holandsko , Československo atd. Dožili v blahobytu a s vysokými penzemi. Mimochodem, chcete li dnes získat něco historického od Němců, musíte tvrdě zaplatit. Za fotku, za dokument. Rusové to mnohde tají, Němci také a za to, o čem se ví, za dokumenty o svých zločinech si nechají dobře zaplatit. Takže většinu dokumentů lze získat jen před USHM v USA a nebo od Jad Vašem.

P. Jášek 1.1.2020 12:07

To hoďte do azbuky a pošlete do Kremlu. Třeba se něco stane. ;-)

M. Šejna 1.1.2020 12:03

To je dáno mentalitou, pane Vintře.

Ukrajinci dělají, že se jich bývalý Sovětský svaz netýká, i když revize 2.světové války se bude fyzicky týkat hlavně Ukrajiny, zatímco Ruska se to dotkne jen pocitově. Ukrajincům to ale ještě nedošlo.

I Češi se cítí být pokračovateli Československa a tak jsou na revizi Benešových dekretů velmi citliví, zatímco Slovákům je to ukradené, i když na tu revizi oni doplatí mnohem víc.

V. Vlk St 1.1.2020 12:00

Vážená paní, moc se necháte unášet vášněmi. A pak plácáte nesmysly. Rusové nikdy nepoužívali plynové komory. Ano na to neměli zařízení. Viděla jste někdy plynovou komoru? Asi ne. Mimochodem, plyn jako smrtící začali jako první používat v USA. Kde jste ve své fantazii sebrala Lenina a Čeku? Gulagy v severských oblastech byly vražené ,ale jak to tam fungovalo, si můžete přečíst v knize od Solženicyna "Jeden den Ivana Denisoviče". Místo vášnivých výkřiků byste měla raději studovat fakta. Ale jak říkal Masaryk: "Myšlení bolí", že?!

J. Vintr 1.1.2020 11:57

Jak mohl "člověk, zaměstnaný v Jáchymově" vědět, co nám Rusko platilo za uran? To jako každý vagon, co šel do Ruska platil nějaký Rus "keš" hned u nakládací rampy v dolech?

J. Vintr 1.1.2020 11:54

Pokud Rusko není pokračovatelem bolševického Sovětského svazu, proč mu vadí zveřejňování pravdy o bolševických zločinech? Německo po válce nacistické zločiny nijak netajilo a trestalo nacistické zločince. Proč se nic podobného nestalo v "demokratickém" Rusku?

F. Houžňák 1.1.2020 11:49

Jasně, byly svobodné volby a tam si Rusové zvolili Stalina jako předsedu komunistické strany. Tak jste to myslel?

V. Vlk St 1.1.2020 11:48

Paní Heidlerová, začnete li vykřikováním v diskuzi o "Putinovi a jeho pohůncích" tak jste na úrovni stalinistické propagandy. Já si pamatuji Trumana a jeho pohůnky, Tita a jeho pohůnky, Slánského a jeho pohůnky. S takovými řečmi se račte jít vycpat. Jistě, Stalin likvidoval celé národy ale to nemění nic na to, že původní článek je propagandistická snůška nesmyslů.

F. Houžňák 1.1.2020 11:46

No, komunismus a bolševismus zavedli v Rusku a na Ukrajině Němci, prostřednictvím syfilitika Uljanova a dvaceti miliónů zlatých marek. Takže není divu, že ukrajinští, litevští, lotyšští, estonští, polští a ruští bolševici byli stejná svoloč jako pozdější ukrajinští, litevští, lotyšští, estonští a němečtí nacisti.

V. Vlk St 1.1.2020 11:43

Pane Vintr vaše nadšení je úžasné. Leč tvrzení, že v gulazích zemřelo "násobně víc" než v koncentrácích je blud. Počet mrtvých v koncentrácích je zhruba stejný jako celkový počet vězňů gulagů. Pletete všechno dohromady. Nacistické plynové komory byly jen částí vražedného systému, celkem nacisté zavraždili okolo 11 milionů lidí.Počet všech vězňů v gulagu byl cca 6 milionů, počet komunisty zavražděných byl cca 20 milionů atd atd. Plete mnoho věcí dohromady. To není diskuze, to je jen mlácení prázdné slámy.

L. Severa 1.1.2020 11:41

Od člověka zaměstnaného v Jáchymově. Rusové platili uran za náklady + 10 %. Ty náklady, s ohledem na využívání Muklů, byly ovšem minimální.

M. Šejna 1.1.2020 11:40

Usnesení evropského parlamentu o paktu Ribbetrop-Molotov je předstupněm pro revizi výsledků 2.světové války. To je také důvod, proč Rusko proti tomu protestuje a naopak Polsko bylo jedním z nejhorlivějších propagátorů tohoto usnesení.

Rozdíl je v tom, že Rusové na té revizi moc neztrátí, zatímco Poláci hodně získají. Málokomu u nás totiž dochází, že východní hranice Polska je zhruba v té linii, na které se Ribbentrop s Molotovem před válkou dohodli.

A zatímco ze západní částí Polska byli Němci vyhnáni a ještě museli Polsku kus německého Slezska odevzdat, tak vychodní Polsko zůstalo po válce Sovětskému svazu.

Dnes je východní Polsko součástí Ukrajiny a usnesení evropského parlamentu je předstupněm pro další revizi ukrajinských hranic.

Rusko se vzteká kvůli přepisování dějin, ale Ukrajina se brzy bude muset připravit na přepisování hranic.

F. Kusák 1.1.2020 11:38

Víte, ono je to všechno pravda a dělat si nějaké iluze o režimu v Sovětském svazu je hloupé, ale zase házet do jednoho pytle všechny lidi, žijící pod jejich vládou, je na stejně pitomé. A co už vůbec nesnáším, porovnávat tehdejší události s dnešním viděním světa. A samozvaným historikům bych doporučil, aby nevykládali jednotlivá fakta bez historických souvislostí. Ale jinak fandím každému, kdo má jako hobby historii, ale ať si nemyslí, že má patent na rozum.

J. Vintr 1.1.2020 11:29

To, že se o zločinech bolševismu u nás čtyřicet let nesmělo ani zmínit, samozřejmě v hlavách spousty lidí zůstalo a proto jim je proti srsti, když někdo "pomlouvá" naše "osvoboditele". Spousta lidí také žije v domění, že Sovětský svaz nás okupoval teprve v roce 1968 a že současné Rusko je něco ale úplně jiného než bolševický Sovětský svaz. Jenže právě postoj současného Ruska k odhalování bolševických zločinů (jen částečnému, protože o celém rozsahu bolševických zločinů se nikdy nedovíme) dokazuje, že současné Rusko je přímým pokračovatelem zločinného a nelidského bolševického režimu a že to zlo není mrtvé, ale jen není tak zjevné.

M. Šejna 1.1.2020 11:26

Ano,

sovětská zvěrstva existují. Opakuji: SOVĚTSKÁ.

To by ovšem hned na to nesměl Lenc napsat, že Rusko je stále stejné, imperiální. Tím potvrdil moje tvrzení, že milovaná Ukrajina se už změnila a jsou to naši spřátelení bratři.

;-D

P. Lenc 1.1.2020 11:09

Takže ta sovětská zvěrstva neexistují, ty miliony mrtvých zavražděných bolševiky nejsou pravda a my "povinně milujeme" Ukrajinu.Úžasné.A to, že ani Francie, ani Británie nebyli připraveni na válku jako takovou a už vůbec ne na válku na dvou frontách, tak to vám jaksi uniká.Nakonec, protisovětská akce po napadaní Finska, známý plán na letecký útok na kavkazská ropná pole také z tohoto důvodu nebyl uskutečněn.A ano, Rusko je stále stejné, imperiální,často hnusné.

M. Šejna 1.1.2020 11:01

Pokud Hitler nepovažoval německé Židy, německé levičáky a neárijské podlidi s německým občanstvím za své spoluobčany, pak máte pravdu :-P

M. Šejna 1.1.2020 10:50

A proč tedy po napadeni Polska Německem, Slovenskem a SSSR vyhlásily Francie a Británie válku jen tomu Německu?

Proč se dnes všechno svádí jen na Rusy, zatímco Ukrajinu musíme milovat. Jak je možné, že "rusáky" anektovaná část Polska dodnes patří nám povinně milované Ukrajině a nikoli tomu hnusnému Rusku?

P. Jášek 1.1.2020 10:37

Tak třeba v tom, že ruští bolševici vybíjeli ve velkém svoje spoluobčany, což AH nedělal.

P. Jášek 1.1.2020 10:33

No aspoň jste zapomněl na ty židy nebo v jiných diskuzích je také používáte, jako dnešní rusobolševici?

Rusáčci opravdu byli děsní chudáčci a proto si za největšího Rusáka zvolili Džugašviliho, že?

V. Zadák 1.1.2020 10:30

V čem je předčily?

V. Zadák 1.1.2020 10:27

O zdarma dodávaném uranu máte jistě pravdivé a vyčerpávající informace. Podělíte se o ně s dalšími?

V. Zadák 1.1.2020 10:26

Lenin nebyl poloviční Němec. Lenin byl směska. Rus, Tatar, Němec, Žid, Francouz.

J. Fridrich 1.1.2020 10:11

Andrej Dmitrijevič Sacharov byl přední sovětský fyzik, disident a obránce lidských práv, nositel Nobelovy ceny míru - on je s Jakovem Zeldovičem otec ruské vodíkové pumy, která z SSSR udělala světovou velmoc - a s pomocí našeho zdarma dodávaného uranu.. On tvrdě a odvážně protestoval proti tomu odpornému režimu v Rusku - počet vlastních nevinných občanů zavražděných jejich bolševiky stanovil na cca 20 milionů lidí...

No a " činili " se i v Pobaltí, v Polsku, Mad'arsku, u nás a v mnoha dalších zemích " Tábora míru "...