21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

HISTORIE: Válečné zločiny Rudé armády

O zvěrstvech nacistů toho bylo napsáno hodně a nikdo rozumný je nezpochybňuje. Ovšem brutální násilí komunistů a jejich ozbrojených složek si s nimi v mnoha případech nezadalo. O tom je třeba také mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 1.1.2020 13:57

nic jste nepochopil, Lenci. Jako obvykle.

V několika mých komentářích tu píšu, že revizi dějin 2.světové války těžce odnese Ukrajina, nikoli Rusko.

Ano, máte pravdu s tím Krymem a východní Ukrajinou. To je totiž jen začátek dělení dnešní oslabené Ukrajiny. Rusové začali odkrajovat Ukrajinu od jihu a východu poněkud předčasně.

Usnesením evropského parlamentu o paktu Ribbentrop-Molotov začne opožděně odkrajování Ukrajiny od západu. Poláci jsou na to velmi nažhavení. Jen to neříkají veřejně nahlas. Doma to ale řeknou na plnou hubu, a to stejně, jako se doma netají svou nenávistí k Židům.

J. Jurax 1.1.2020 13:52

15. března to byl taky jenom vstup. Koneckonců státní prezident Hácha předal Čechy a Moravu pod ochranu říše, pravda po jistém nátlaku. Tohle se sovětům v osmašedesátém nepovedlo.

Nicméně ano, termín okupace pro oba zmíněné akty je nekonečně přiléhavější.

M. Šejna 1.1.2020 13:51

To ani nevím, že Brežněv byl Ukrajinec. Pokud vím, tak to byl Rus.

Ale znám jednoho slavného ukrajinského vlastence jménem Bandera. Už mu postavili na Ukrajině pár pomníků. :-P

J. Hrdlička 1.1.2020 13:50

Jasně, kdokoliv jiný než Němci může za nástup Hitlera..... :-)

A co v ní bylo tak katastrofálního, že si chudáci Němci museli vybrat Adolfa?

J. Hrdlička 1.1.2020 13:47

Takže přes Drážďany už nejezdily vojenské transporty, nepracovalo se tam pro válečné úsilí, válka byla u konce, stačilo prostě počkat si, žádná snaha se dál nemusela vyvíjet.....

Prostě Varšava, Coventry, Rotterdam byly tak nějak oprávněné, ale Drážďany, fuj, to byl zločin....

J. Vintr 1.1.2020 13:46

Ano, za nástup Hitlera samozřejmě mohla vesrasileská smlouva, diktovaná pomstychtivostí zamindrákovaných Francouzů. A není tak úplně nepravděpodobné, že si přisolil i Stalin, který měl zřejmě s Hitlerem své plány. Nacistická strana nepochybně potřebovala i finanční prostředky...

J. Jurax 1.1.2020 13:46

Souhlas.

A ovšem u čtvrté říše EU, v níž je Německo lídrem, "nový" pohled na dějiny Evropy v tomto punktu nepřekvapuje.

Za chvilku se dostane i do čítanek, jen co vymřou poslední pamětníci.

J. Fridrich 1.1.2020 13:46

V roce 1968 to byl VSTUP - že, soudruhu Černý...

Tak okupaci země a unesení tří nejvyšších, řádně zvolených představitelů suverénní země je tedy VSTUP...

Máte bujnou fantazii a malý mozeček...

J. Černý 1.1.2020 13:45

Co udělal zločinného ? O vítězství KSČ rozhodli voliči a hloupá politika ostatních stran.

J. Černý 1.1.2020 13:43

Němci dosud nezaplatili reparace a nikdo jim to nevyčítá. Ale politika Merkelové s podoba Hitlerově ve snaze ovládnout celou Evropu

Vůbec se nezměnili

J. Hrdlička 1.1.2020 13:43

Ale spor není přece o tom, že šlo nejen v těchto případech o obludné vraždění.

Vy tedy s jistotou tvrdíte, že počty obětí bolševiků byly násobně vyšší než oběti nacistů a zároveň, že to není spočítáno, když se vás zeptali na fakta.

Vaše poslední reakce je jen pokus o odvedení pozornosti.

J. Vintr 1.1.2020 13:41

Nejde omlouvat jeden zločin jinými zločiny. Bombardování Drážďan se vymyká tím, že k němu nedošlo uprostřed války, ale v době, kdy už byla válka prakticky u konce. A také tím, že se nikdo ani nepokoušel předstírat, že jde o vojenský cíl, ale celé to bylo provedeno tak, aby zahynulo co nejvíc civilistů. A to "nejen" Němců, ale i spousta uprchlíků a zajatců z různých zemí, kteří sev té době v Drážďanech nacházeli.

J. Jurax 1.1.2020 13:41

Jistě. To je všeobecně známo.

Akorát nechápu, jak tato Vaše replika souvisí s mým příspěvkem.

J. Černý 1.1.2020 13:40

Klasická relativizace německých zločinů. Prostě sice Němci něco dělali, ale to je nic proti Rudé armádě.

Posselt by to lépe nenapsal. Takže nyní už chápu, proč není 15. březen 1939 Památným.dnem. Sice Němci zde pak vyvraždili 360 000 lidí, ale to je nic proti cca 150 lidem, kteří zahynuli v souvislosti se vstupem vojsk VS v srpnu 1968.

J. Hrdlička 1.1.2020 13:39

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/stalin-putin-pamatnik-zed-narku-velky-teror-cistky.A171030_182935_zahranicni_aha

Můžete to samozřejmě zkusit "politicky vysvětlit", že je to vlastně úplně naopak.

A kteří Rusi? Nebo všichni Rusi jako jeden muž? Je vám známo, tak povídejte.

P. Lenc 1.1.2020 13:34

Pane Zadáku, svého času toto proběhlo i v našem tisku a myslím si, že údaje jste snad schopen si dohledat.

J. Jurax 1.1.2020 13:32

Ano, vybombardování Drážďan byl zločin (a předtím třeba Hamburku či Essenu a Kolína jistě taky), kdežto bombardování Varšavy ne, to bylo vynuceno vojenskou nezbytností, Poláci se bránili a furt nechtěli přestat, bombardování Rotterdamu byl dokonce omyl zapříčiněný chybou v komunikaci (technicky vzato opravdu byl), kdežto bombardování Londýna byl napřed omyl navigační a pak už bylo jen oprávněnou odpovědí na odvetný nálet na Londýn. Též nálet na Coventry byl oprávněnou reakcí. A sovětské nálety na Berlín na sklonku léta 1941 byly čin už jednoznačně teroristický, neboť sovětský, že ano.

Ono holt záleží, jaký (a čí) úhel pohledu zvolíme. Nicméně Totalenkrieg je jak zjevno slovo německé.

Š. Hašek 1.1.2020 13:31

Přesně, pane Zingo!

P. Lenc 1.1.2020 13:31

Šejno, začínáte být opravdu úsměvný.Takže Gruzie, Krym, východní Ukrajina vám nic neříkají a slovo demagog také ne.;-D;-D

J. Uzel 1.1.2020 13:27

Německo po válce nacistické zločiny nijak netajilo a trestalo nacistické zločince? Tohle nemůžete myslet vážně.

P. Lenc 1.1.2020 13:27

R^R^

P. Smetana 1.1.2020 13:20

Historii píší vítězové. To je známé. A že ji patřičně přizpůsobují je také známé. Na věčnost to ale není.

Š. Hašek 1.1.2020 13:17

Pročtete si diskusi níže.

"Argument" o vymytých mozcích používají: jednodušší jedinci, opilci, hysterky, štětky pouliční, .......... a jeden diskutér Smetana (ale četl jste indiánky, co?).

Jste v dobré partě .....

P. Smetana 1.1.2020 13:10

Směsna a demagogická tvrzení vymytého mozku. Howgh.

Š. Hašek 1.1.2020 13:08

Jste hlupák, mazejte se Němcům omluvit.

A přečtěte si projev Heydricha, když přijel do Prahy. Podívejte se na snímky z Auschwitz, plynových komor, střílení Židů na Ukrajině.

Jste hlupák, který by německé hordy snad i uklidňoval chlebem a solí.

J. Jurax 1.1.2020 13:08

Souhlas.

Jen tak mne potměšile napadá - troufl byste si dnes napsat něco ve smyslu, že za nástup Hitlera k moci mohly i Versailleská smlouva, tvrdé reparace a krize, ale vše ostatní, co se v Německu dělo potom už je německá "home made" a odpovídá to jejich mentalitě, která se pořád nezměnila.

Nebyla by to tak zcela nepravda, resp. byla by to obdobná pravda jako Váš výrok o Rusku.

P. Smetana 1.1.2020 13:06

Narodil jsem se pár let po válce a s Němci mluvím velmi často, protože tam napůl žijí. Všichni Němci, s kterými jsem doposud mluvil, se za zločiny svých předků stydí, odsuzují je a považují je za neomluvitelné. Vybombardování Drážďan litují, jako každý uměnímilovný člověk. Vědí ale, že to nutné a uvědomuji si, že jejich předci toho zničili mnohem víc. Němci, s kterými přicházím do styku, nejsou zaslepení a neprošli jednostranným vymíváním mozků jako jako leckteří našinci. Třeba jako vy.

Š. Hašek 1.1.2020 13:04

O zločinech bolševismu, zejména na vlastním území (teoretické základy německé!!!) se zná dost. Tedy kdo chce!

Přestávájí se důkladně rozebírat a počítat zločiny Německa na území celé Evropy. Celé Evropy! Rasová teorie, holocaust, plány s Východem a Slovany ....

Někteří mudroslavové už tady přepočítávají Lidice, na nějaký stejnohodnotový koeficient zločinnosti!!!

Tak jo, historie v "režii Německa a brusele". Těšte se, Vy hlupáci tady, kterak z toho zakrátko "vyleze" president Beneš, Gabčík, Lidice ...... a nakonec naše celé pohraničí. Schw. by Beneše ostatně poslal do Haagu rovnou.

Budete se ještě Němcům pokorně omlouvat a recitovat, že v SSSR Stalin "udělal stovky obcí Lidice"!!! Jste hlupáčkové, netušící, kam to směřuje.

P. Zinga 1.1.2020 13:03

"Evropská unie směr zásadně změnila. Místo do slepé uličky míří teď někam do bažin. Stačí si přečíst usnesení o tzv. evropské paměti, odhlasované v polovině letošního září. Ti, kdo ho sepsali, i ti, kdo pro něj hlasovali, působí dojmem, jako by jim bylo úplně jedno, jestli druhou světovou válku vyhrál SSSR, anebo Hitler. Nám jako příslušníkům národa určeného v tom druhém případě k likvidaci, by to tak úplně jedno být nemělo."

Co vy, revanšističtí rusofobové, na to?

P. Jášek 1.1.2020 12:59

Co se týče těch Drážďan, v tom si nezadají s rusofilckami. ;-)