29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

HISTORIE: Válečné zločiny Rudé armády

O zvěrstvech nacistů toho bylo napsáno hodně a nikdo rozumný je nezpochybňuje. Ovšem brutální násilí komunistů a jejich ozbrojených složek si s nimi v mnoha případech nezadalo. O tom je třeba také mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hrdlička 1.1.2020 13:50

Jasně, kdokoliv jiný než Němci může za nástup Hitlera..... :-)

A co v ní bylo tak katastrofálního, že si chudáci Němci museli vybrat Adolfa?

P. Lenc 1.1.2020 13:27

R^R^

M. Šejna 1.1.2020 11:40

Usnesení evropského parlamentu o paktu Ribbetrop-Molotov je předstupněm pro revizi výsledků 2.světové války. To je také důvod, proč Rusko proti tomu protestuje a naopak Polsko bylo jedním z nejhorlivějších propagátorů tohoto usnesení.

Rozdíl je v tom, že Rusové na té revizi moc neztrátí, zatímco Poláci hodně získají. Málokomu u nás totiž dochází, že východní hranice Polska je zhruba v té linii, na které se Ribbentrop s Molotovem před válkou dohodli.

A zatímco ze západní částí Polska byli Němci vyhnáni a ještě museli Polsku kus německého Slezska odevzdat, tak vychodní Polsko zůstalo po válce Sovětskému svazu.

Dnes je východní Polsko součástí Ukrajiny a usnesení evropského parlamentu je předstupněm pro další revizi ukrajinských hranic.

Rusko se vzteká kvůli přepisování dějin, ale Ukrajina se brzy bude muset připravit na přepisování hranic.

Š. Hašek 1.1.2020 12:50

Přesné, souhlas.

M. Šejna 1.1.2020 10:50

A proč tedy po napadeni Polska Německem, Slovenskem a SSSR vyhlásily Francie a Británie válku jen tomu Německu?

Proč se dnes všechno svádí jen na Rusy, zatímco Ukrajinu musíme milovat. Jak je možné, že "rusáky" anektovaná část Polska dodnes patří nám povinně milované Ukrajině a nikoli tomu hnusnému Rusku?

P. Lenc 1.1.2020 11:09

Takže ta sovětská zvěrstva neexistují, ty miliony mrtvých zavražděných bolševiky nejsou pravda a my "povinně milujeme" Ukrajinu.Úžasné.A to, že ani Francie, ani Británie nebyli připraveni na válku jako takovou a už vůbec ne na válku na dvou frontách, tak to vám jaksi uniká.Nakonec, protisovětská akce po napadaní Finska, známý plán na letecký útok na kavkazská ropná pole také z tohoto důvodu nebyl uskutečněn.A ano, Rusko je stále stejné, imperiální,často hnusné.

M. Šejna 1.1.2020 11:26

Ano,

sovětská zvěrstva existují. Opakuji: SOVĚTSKÁ.

To by ovšem hned na to nesměl Lenc napsat, že Rusko je stále stejné, imperiální. Tím potvrdil moje tvrzení, že milovaná Ukrajina se už změnila a jsou to naši spřátelení bratři.

;-D

J. Vintr 1.1.2020 11:54

Pokud Rusko není pokračovatelem bolševického Sovětského svazu, proč mu vadí zveřejňování pravdy o bolševických zločinech? Německo po válce nacistické zločiny nijak netajilo a trestalo nacistické zločince. Proč se nic podobného nestalo v "demokratickém" Rusku?

M. Šejna 1.1.2020 12:03

To je dáno mentalitou, pane Vintře.

Ukrajinci dělají, že se jich bývalý Sovětský svaz netýká, i když revize 2.světové války se bude fyzicky týkat hlavně Ukrajiny, zatímco Ruska se to dotkne jen pocitově. Ukrajincům to ale ještě nedošlo.

I Češi se cítí být pokračovateli Československa a tak jsou na revizi Benešových dekretů velmi citliví, zatímco Slovákům je to ukradené, i když na tu revizi oni doplatí mnohem víc.

V. Vlk St 1.1.2020 12:09

Pane Vintr , Němci nezveřejnili nic. Také dělalo vše proto, aby nacisté nebyli potrestáni. To zkoušeli Spojenci. Došli k číslu , že hrdelními procesy by museli postihnout více než osmdesát tisíc Němců. Stalin měl chuť napadnout Západ a tak to Spojenci zabalili. Nacisté prakticky zůstali nepotrestáni a to včetně usvědčených masových vrahů. Marně o jejich potrestání či vydání žádala Francie, Itálie, Holandsko , Československo atd. Dožili v blahobytu a s vysokými penzemi. Mimochodem, chcete li dnes získat něco historického od Němců, musíte tvrdě zaplatit. Za fotku, za dokument. Rusové to mnohde tají, Němci také a za to, o čem se ví, za dokumenty o svých zločinech si nechají dobře zaplatit. Takže většinu dokumentů lze získat jen před USHM v USA a nebo od Jad Vašem.

J. Vintr 1.1.2020 12:19

V Německu je popírání nacistických zločinů trestné. V Rusku je popírání bolševických zločinů oficiální státní politikou. V Německu nebyli sice potrestáni všichni nacističtí zločinci, ale v Rusku nebyl potrestán žádný bolševický zločinec. Nevidíte v tom jistý jemný rozdíl?

J. Hrdlička 1.1.2020 12:34

V tom případě půjde asi sedět i samotný Putin, který kritizoval zločiny stalinského režimu:-).

J. Vintr 1.1.2020 12:47

Jaké zločiny Putin kritizoval? Pokud je mi známo, tak Rusi už například zase značinají zpochybňovat ruské "autorství" katyňského zločinu, které přiznal Jelcin.

Š. Hašek 1.1.2020 12:52

Je Vám špatně známo.

J. Hrdlička 1.1.2020 13:39

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/stalin-putin-pamatnik-zed-narku-velky-teror-cistky.A171030_182935_zahranicni_aha

Můžete to samozřejmě zkusit "politicky vysvětlit", že je to vlastně úplně naopak.

A kteří Rusi? Nebo všichni Rusi jako jeden muž? Je vám známo, tak povídejte.

J. Vintr 1.1.2020 17:41

Všichni Rusové určitě ne, ale asi většina. Ale hlavně je to jejich oficiální politika.

J. Hrdlička 1.1.2020 18:48

Takže protiargumenty 0. ale asi jste s tou většinou mluvil.

Je to dle vás státní politika to utajovat, ale kupodivu jejich nejmocnější persona o tom otevřeně mluví.

M. Šejna 1.1.2020 12:48

tak to asi nejspíš Beria umřel na spalničky, že?

On je trochu rozdíl trestat za členství v totalitní partaji a trestat za prokazatelné zločiny a za genocidu.

V Německu byli potrestání vůdcové německého nacismu a váleční zločinci. Nebyli trestáni členové NDSAP jen za to že to byli vysocí funkcionáři.

Š. Hašek 1.1.2020 12:51

Přesně!!!

J. Vintr 1.1.2020 17:46

Beriu nezastřelili za jeho zločiny, ale v rámci rvačky o to, kdo bude šéfem po Stalinovi. Podobně u nás neoběsili Slánského za to, za co si zasloužil viset (to jest za to, že se velmi aktivně podílel na instalaci bolševického režimu v naší zemi), ale pod vymyšlenou záminkou, že zradil bolševický režim.

Z. Lapil 1.1.2020 21:54

Ne tak úplně: https://www.knihydobrovsky.cz/obvineni-z-dachau-zivotni-pribehy-ze-svedeckych-vypovedi-a-procesu-s-valecnymi-zlocinci-143017461

J. Uzel 1.1.2020 13:27

Německo po válce nacistické zločiny nijak netajilo a trestalo nacistické zločince? Tohle nemůžete myslet vážně.

J. Jurax 1.1.2020 12:53

No jo, no ... v současnosti se už dlouho v médiích píše o zvěrstvech výhradně nacistických, kdepak Němci, ti tam snad ani nebyli, a když, tak leda okrajově, to všechno nacisté. Ale zvěrstva bolševická či komunistická, resp. sovětská, jsou zásadně popisována jako ruská.

Je to příznačné. Kyvadlo je v opačné úvrati než před třiceti a více lety. Ono se to zase za dalších řekněme padesát let srovná.

P. Lenc 1.1.2020 13:31

Šejno, začínáte být opravdu úsměvný.Takže Gruzie, Krym, východní Ukrajina vám nic neříkají a slovo demagog také ne.;-D;-D

M. Šejna 1.1.2020 13:57

nic jste nepochopil, Lenci. Jako obvykle.

V několika mých komentářích tu píšu, že revizi dějin 2.světové války těžce odnese Ukrajina, nikoli Rusko.

Ano, máte pravdu s tím Krymem a východní Ukrajinou. To je totiž jen začátek dělení dnešní oslabené Ukrajiny. Rusové začali odkrajovat Ukrajinu od jihu a východu poněkud předčasně.

Usnesením evropského parlamentu o paktu Ribbentrop-Molotov začne opožděně odkrajování Ukrajiny od západu. Poláci jsou na to velmi nažhavení. Jen to neříkají veřejně nahlas. Doma to ale řeknou na plnou hubu, a to stejně, jako se doma netají svou nenávistí k Židům.

F. Kusák 1.1.2020 11:38

Víte, ono je to všechno pravda a dělat si nějaké iluze o režimu v Sovětském svazu je hloupé, ale zase házet do jednoho pytle všechny lidi, žijící pod jejich vládou, je na stejně pitomé. A co už vůbec nesnáším, porovnávat tehdejší události s dnešním viděním světa. A samozvaným historikům bych doporučil, aby nevykládali jednotlivá fakta bez historických souvislostí. Ale jinak fandím každému, kdo má jako hobby historii, ale ať si nemyslí, že má patent na rozum.

P. Jášek 1.1.2020 12:07

To hoďte do azbuky a pošlete do Kremlu. Třeba se něco stane. ;-)

J. Fridrich 1.1.2020 10:11

Andrej Dmitrijevič Sacharov byl přední sovětský fyzik, disident a obránce lidských práv, nositel Nobelovy ceny míru - on je s Jakovem Zeldovičem otec ruské vodíkové pumy, která z SSSR udělala světovou velmoc - a s pomocí našeho zdarma dodávaného uranu.. On tvrdě a odvážně protestoval proti tomu odpornému režimu v Rusku - počet vlastních nevinných občanů zavražděných jejich bolševiky stanovil na cca 20 milionů lidí...

No a " činili " se i v Pobaltí, v Polsku, Mad'arsku, u nás a v mnoha dalších zemích " Tábora míru "...

V. Zadák 1.1.2020 10:27

O zdarma dodávaném uranu máte jistě pravdivé a vyčerpávající informace. Podělíte se o ně s dalšími?

L. Severa 1.1.2020 11:41

Od člověka zaměstnaného v Jáchymově. Rusové platili uran za náklady + 10 %. Ty náklady, s ohledem na využívání Muklů, byly ovšem minimální.