10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Větší vlastenec 29.8.2009 16:28

Potěšitelný projev pokroku

Proti líté zvěři vynašli jsme zbraně. Proti hladu, chladu a moru vědu a techniku. I plodili jsme a množili se, naplnili Zemi. Spokojeni však nejsme. Zbraně blesku podobné s množstvím lidu zplodily válečné lítice dřív nevídané. Vší lékařská věda dokáže v posledku jen prodloužit stáří. Hojnost přinesla nové choroby, nyní prý ohrožuje samu naši existenci. Touhy a strach zůstaly stejné. Štěstí nelze dosáhnout jinak než na úsvitů věků, neštěstí přichází stále stejně rychle. Kde je tedy pokrok ?

Snad, možná, zde. Po věky byl styk se světem duchů a démonů nebezpečný; ti, kdož do něj vstupovali, byli z lidu vyzdviženi i vyloučeni. Pro obyčejného člověka spojení s nečistými silami končilo vždy špatně; bohatství získané prostřednictvím duchů bylo iluzí či vedlo ke zkáze.

Však dnes mohu světélkující stopy reje dvou strašidel pozorovat téměř bez nebezpečí, nemusím být ukryt na Popravčím vrchu, v ruinách prokletého domu. Na obrazovce sleduji, tiše se raduji. Duchů, jež jsem vyvolal, nemohu se zbýti. Však dokážu-li je proti sobě postaviti ? Ach ne, spojí se proti mně, patří k sobě, já jsem pro ně jen maso a krev, chutný mozek a morek. Pryč od zhoubné myšlenky.

Pokrok je zde : v bezpečí mohu sledovat strašidel rej. Poklady zlaté ukázány mně nebudou, leč tělo mé a duše pohromadě zůstanou.

Radix omnium malorum est cupiditas

Harpyje 29.8.2009 12:46

Pokračování

Určitá individuální predispozice, nezávislá na biografii, je nutná k tomu, aby se z člověka stala svině. Vzpomeňte si na ten "španěláčkův" obraz, který jste mi jednou poslal. Výraz v tváři postiženého není zahořklý, není to ani výraz blahoslaveného, chudého duchem, nýbrž je vyrovnaný a smířlivý.

Radim 29.8.2009 12:31

Re: Čas se sklonit aneb Pády pachatelovy

Ahimé, io amo me stesso. Perché? Per qualche bene/ch'io abbia fatto a me stesso?

              O no, ahimé, se mai odio me stesso,/ per le azioni odiose che ho commesso.

              Sono uno scellerato... oppure mento, non lo sono!/...

              Finiro disperato. Non c'é creatura che m'ami,/ e, se muoio, nessuna anima avrá pietá di me...

              E perché dovrebbe, dato che io stesso/ non trovo in me pietá alcuna verso me stesso?         Atto V

Harpyje 29.8.2009 10:37

Re: Čas se sklonit aneb Pády pachatelovy

Ich, um dies schöne Ebenmaß verkürzt, / Von der Natur um Bildung falsch betrogen, /

Entstellt, verwahrlost, vor der Zeit gesandt / In diese Welt des Atmens, halb kaum fertig

Gemacht, und zwar so lahm und ungeziemend, / Daß Hunde bellen, hink ich wo vorbei

Und darum, weil ich nicht als ein Verliebter / Kann kürzen diese fein beredten Tage,

Bin ich gewillt, ein Bösewicht zu werden / Und feind den eitlen Freuden dieser Tage. Myslíte, že je to pouhá pověra, že zlá povaha (jako v případě Richarda III) je důsledkem různých tělesných vlastností a s nimi souvisejících ústrků a křivd?

Radim 29.8.2009 7:46

Re: S hlavou hrdě vztyčenou budovatelé jdou vpřed !

Jako Gianni Morandi: 

Io cerchero il perdono da te, e bacero le tue mani amor.Ritornero in ginocchio da te, l'altra non é, non é niente per me.

Plazte se jak had, neskákejte furt jako žabák.

Radim 29.8.2009 7:39

Re: S hlavou hrdě vztyčenou budovatelé jdou vpřed !

v hlavě to nemáte srovnaný Vy, páč, dybyste uměl francouzsky a nevopisoval tu furt něco z netu, tak byste věděl, že je tam imperativ "čtěte!" a ne indikativ. Ale to je pro Vás stejně španělská vesnice, že jo? Eště tak španělský ptáčky, že jo? A moc mě neprovokujte k nějakejm peprnej poznámkám, moh byste toho pak litovat.

A teď k vážnejm věcem. Proč tu furt taháte Madame za fusekli? Dyť vona si to nezaslouží. Nechala se vobalamutit nějakejma Vašema svůdnejma kecama po telefonu a eště jí nedošlo, že máte doma váleček na nudle. Copak se to dělá? Nejdřív ji vyhecovat a pak, když za Váma přijede, skovávat se jako malej kluk? A co ste jí to napovídal, zajímalo by mě, dyť je to votevřenej případ psychologickýho plagiátu. Dyť by Vás mohla i žalovat. Sedotta e abbandonata. Radím Vám upřímně, vraťte se k ní, lezte po kolenou a poproste ji, aby Vám vodpustila.

(Io cercherò il perdono da te, e bacerò le tue mani amor.Ritornerò in ginocchio da te, l'altra non è, non è niente per me.)

Třeba Vás eště trochu ochlístá, ale ovno sem ovno tam, to Vám přece nemůže vadit, že jo?

Buďte gentleman!

Větší vlastenec 29.8.2009 6:44

Re: Čas se sklonit aneb Pády pachatelovy

...

(Y)

...

!!

Radim 29.8.2009 6:40

Re: Čas se sklonit aneb Pády pachatelovy

Paní Harpyje,

nevěřte mu, už zas na Vás šije nějakou boudu. On pravopis nezná a tak se tu ohání nějakými pochybnými teoriemi jistého Rudraufa o zvukomalbě. A co má znamenat to video o Richardovi III? Snad se s ním, chudák, nechce identifikovat. Podívejte se raději na video, co dali na Youtube jeho kolegové, aniž by o tom věděl. To je jeho pravý portrét. Chybí tam jen turBAN, co musel sundat kvůli sluchátkům na uších. Právě mi ho poslal jeden jeho spolupracovník.

http://www.youtube.com/watch?v=iJqOc6CmZZI

Snad byste si s ním nedělala těžkou hlavu! Jen hlístejte dál. Stejně si, grázl, nic jiného nezaslouží.

Ruku líbá Váš věrný a spolehlivý přítel. 

Větší vlastenec 29.8.2009 2:44

S hlavou hrdě vztyčenou budovatelé jdou vpřed !

No tak kouknou, voni vosobo dubiosní. Milostivá paní jim uš napsala že na mě takakorát upouští. A to pjekně s vejšky, páč je to vosoba vysoko postavená.  R^

A srovnaný to nemaj. Nejdříf že prej milostivá čte ve vostatních jak ve votevřenej knize, a teďkon že vo mě nic neví.  :-/

Jak se menuju vopravdicky po tom je jim tak akorát nic. Že sem se nevozval bylo zapřičiněný karambólem páč mě nejdřív přetřeli válečkem a pak hodili pod válec. Eštěže uš bylo po pracovní době.

Jo a proč tak rát píšu do těchdle vodlehlejch končin. Páč se nemusim inženýrovat psát jak mi kopítka narostli (i = mám je měký).

Byla jsem člověk nešťastný a vratký, kam vítr - plášť, všem vichrům na pospas, co smetí honily po rozích křižovatky, než, soudruzi, já potkala jsem vás. (M.Pujmanová)  >-  Volte ČSSD a KSČM !

Větší vlastenec 29.8.2009 2:08

Čas se sklonit aneb Pády pachatelovy

Pádu, milostivá. Neboť "v někoho" (věřit) je genitiv a "někomu" je dativ.

Jak dobře víte, Strana, ve své nekonečné moudrosti, mne v mých 15 letech poslala k lopatě.  R^  Takže zatímco Vy (a Vám podobní) jste se učili skloňovat (deklinovat), já (a mně podobní) jsme se učili klást cihly vodorovně. Zatímco Vy jste se učila derivace, já se učil demolice. Atd.

Takže, co se týče cizích jazyků, ty mi už navždy cizí zůstanou. Ale vlastní používat dovedu. I když, pravda, dnes, vzhledem k pokročilému věku + pokleslému způsobu života, používám více jazyka mateřského. (Jestli sem ta osoba dubiosní přičiní poznámku o kopítku, tak ji pošlu do (Y) .)

Ovšem pachatel a oběť. A dolchštos. No jasně. To se splést nedá. Tady : The Last Stand of Richard III . Tohle kdyby zlosyn viděl předtím, nestal by se zlosynem. A o čem by pak psal labuťák avonský ? O skutečných číchsi činech ? To by byla tragédie.  ;-(

Dělník je smrtelný, práce je živá ! (J.Wolker)  >-  Volte ČSSD a KSČM !

Radim 28.8.2009 23:42

Re: Mon ame est ravie

Tak vidíte, já jsem to pořád říkal, že, co se škádlí, rádo se má. Tak se zase hezky usmiřte,  a bude zas mír pod olivami. Vy na něj sice nadáváte, ale pak, celkem vzato, na něj nedáte dopustit a on zas kouká, jak by ve Vás vzbudil žárlivost a tak si myslím, že by se to dalo urovnat, ne? Hlavně, ať pan Š. nebo jak se jmenuje, ukáže, jestli je hoch od Drážďan nebo z Berouna. Jestli je od Drážďan, tak ho bez váhání kopněte do řiti, ať si letí až někam do Vladivostoku a tam provolává rusákům socialistická hesla. Brzy ho to přestane, to Vás ujišťuju. Jen se divím, že při tak dlouhé virtuální známosti, jste toho z něj nevytáhla víc. Jiná by na Vašem místě věděla i jaké barvy měla prababička punčochy . A nespokojila by se jen posloucháním jeho lamentací nebo žvaněním o předcích. Jo, jestli Vám na něm záleží, musíte být rázná a praktická, jinak mu zazpívejte "pre jedneho beďára" a je to. Nechci se do toho plést, není to moje věc, ale musíme si přeci mezi sebou pomáhat.

Tím ciao bambina jsem nemyslel nic zlého, ale trochu provokace v tom bylo. Vidíte, Vy jste se ozvala, ale pan Š. nebo jak se jmenuje, ne. Pročpak?  Že by se styděl? No, natropil toho tady už dost. Má se tedy stydět za co. Doufejme, že mu to vydrží na dlouho.

Tak dobrou noc.

Harpyje 28.8.2009 20:19

Re: Mon ame est ravie

Ciao, ciao, bambina? Ale ne. Omlouvám se za sebe i za p. Š. Il reste entre nous un peu de comptes a régler.

Radim 28.8.2009 19:55

Re: Mon ame est ravie

Rači se mezi ně nebudu plíst, nebo nakonec eště něco schytám. Když se dva perou, třetí je bit.

Mille violini suonati dal vento

Tutti i colori dell'arcobalenoVanno a fermare una pioggia d'argentoMa piove, piove sul nostro amor  Ciao, ciao, bambina, un bacio ancoraE poi per sempre ti perderòCome una fiaba, l'amore passaC'era una volta poi non c'è più  Cos'è che trema sul tuo visino?È pioggia o pianto? Dimmi cos'èVorrei trovare parole nuoveMa piove, piove sul nostro amor  Ciao, bambina!Ti voglio bene da morire!Ciao! Ciao!  Ciao, Arpia, mon amour!

Radim 28.8.2009 19:39

Re: Výjimečný omyl neomylné H.

Bezpečné známosti je nějaký český detektivní román. Četl jsem jen recenzi, víc nevím. Nemá to nic společného s Les liaisons dangereuses od de Laclose.  Asi Vás rudochvost nějak napálil. A něco Vám zas nažvanil. Je to velký afabulátor jako baron Prášil.

Harpyje 28.8.2009 19:31

Nedůvěryhodný bloud?

Pádu? Mais mon cher R., vous confondez la déclinaison avec la conjugaison! Und den Täter und das Opfer. VV

Radim 28.8.2009 19:12

Re: Mon ame est ravie

Plutot, anon raviolie?

Větší vlastenec 28.8.2009 19:11

Re: Mon ame est ravie

Ehm... V prvním plánu máte naprostou pravdu, milostivá. Jako ostatně téměř vždy. R^

Ovšem, jak doufám uznáte, použití "správného" pádu by můj nejapný textík nijak nevylepšilo, a značnou měrou by poškodilo japné poémy Guérinovu i Berliozovu.  ;-)

Takže obé, jak, jako obyčejně, neobyčejně správně píšete, dopadá v můj neprospěch : nepochopení i pravda.  ;-(  (Nedopadá to však na mou hlavu - ta je již tak řádně obalená různým hrůzným neřádstvem, že se jí štítí i špinavá lež.)

Jen prosím za příští oběť (objekt) : Sdělte mu rovnou, že "Harpyje" není maska proti děsným ptačím démonům, jak se kdysi mylně domníval jeden nedůvěryhodný bloud.

Harpyje, ta pravá, starořecká, je Váš nomen omen. V

Harpyje 28.8.2009 18:43

Re: Výjimečný omyl neomylné H.

;-D Liaisons sures?

To jsem netušila. ;-D

Harpyje 28.8.2009 18:38

Re: Mon ame est ravie

Mais non, voyons! Vous ne croyez pas en moi! Vous me croyez! 

To je velký rozdíl: věřit v někoho a věřit někomu. Chápete ten rozdíl? Stejný, jako v češtině. Ten první smysl slova je o důvěře, ten druhý o pravdě. Obé ovšem dopadá ve Váš neprospěch.

Ebenfalls V

Radim 28.8.2009 18:38

Re: Výjimečný omyl neomylné H.

Milostivá paní Harpyje,

Lisez dans les pensées des autres comme dans un livre ouvert

"Comment Savoir Instantanément si on vous Dit La Vérité... ou Si On Vous Ment"

Nejlepší je smluvit si schůzku, když se dotyčný zdráhá, má asi strach z válečku na nudle. A ty Bezpečné známosti to byl román nebo kancelář? Kolikrát jsem se na to chtěl zeptat. Mente diabolica ten rudochvost! Jen chvístejte podle libosti, na koblize to bude vypadat jako tekutá našedlá šlehačka. Chudák, kdo se na ni chytí.

Vzhůru, soudruzi, (Y) nás čeká! Zááá sociááálizmus, zááá vykořisťování člověkááá člověkem!  Avanti, popolo, alla ricotta!

Větší vlastenec 28.8.2009 17:38

Mon ame est ravie

Milostivá, v tomto případě je crois en vous. Opravdu.

Pochopil jsem již tehdy, že mne chcete přimět k setkání, abyste mi nabila. Přinejmenším.

Jistě, on to "není Váš styl". Vy používáte jiné metody. Konkrétně kombinaci obecně ženských a speciálně ptačích.  :-)  "Zchvístala" jste mne natolik, že je Vám nyní ze mně špatně.

Nu, račte pokračovat; už se těším na další Váš ctěný chvist.

Maucta + milostivou ručku líbám.   V

Harpyje 28.8.2009 17:07

Re: Výjimečný omyl neomylné H.

Fuj! On ne croit pas... Sorry!

Harpyje 28.8.2009 16:54

Re: Výjimečný omyl neomylné H.

Vážený pane, my ptáci přece nedefekujeme jako lidé! To, co my ptáci produkujeme, se nazývá chvist a podle Etymologického slovníku jazyka českého je "chvístati" mimo jiné též "pleskavě stříkati, např. blátem (ne vodou!), slinou, řídkým lejnem...", takže jako harpyje pralesní na pana Š. stříkám pouze řídkým lejnem.

Ten, kdo se zajímá o ptáky (aves, abych předešla nedorozuměním), ví, že existuje jeden druh ptáka, zvaný rudochvost VV. Myslím, že by nebylo špatné, kdyby se Vv, vzhledem k myšlenkám a sloganům, které hlásá, přejmenoval na rudochvosta. Vloni na podzim se mi nepodařilo přimět ho k setkání, abych nabila jistoty o jeho přesvědčení. ;-P

Radim 28.8.2009 13:16

Re: Výjimečný omyl neomylné H.

Páni, jen jsem si na chvilku vodskočil, a ty dva se zas pohádali. Ke všemu jsem samej mravenec, mrchy naskákaly na mne ze stromů. Musím se jít vosprchovat.

Tak von se ten Větší vlastenec ráno zdál ňákej umořenej, jediný na co se zmoh, byla ta (Y) a tak jsem si řek, "no páni, kdo ho tak zřídil? Asi ho doma párkrát přejeli válečkem na nudle, když vyšlo najevo, že při diskuzi bere na žencký." Já mu furt říkal - "nech je bejt, žencký sou element imperialistickej", a von né, nedal si říct a tak to tedy vodskákal. Ale zase ho tak moc nezmandlovali, když tu zas nadává. Von si jako myslí, že tyhle věci nevíme, že sme se narodili včera ráno, že jo? Že máme na jednom voku šunku a na druhým kolečko salámu? Akorát toho zombiho neznám, jen sem jednou viděl, jak s ním diskutuje, ale já všecky ty příspěvky nečtu, naučil bych se sprostě mluvit. A to jeho hovado dee sem tu taky jednou vokřik. Co se tu má co roztahovat, blbec, stejně česky neumí a eště bude říkat, že má bohatýho tátu. No, kdo si takovýho vola moh vymyslet? Copak ňaký emigranti můžou na západě zbohatnout?  Může se zbohatnout jen za socializmu, ňák to Většímu vlastenci ideologicky hampluje.

Ale, paní Harpyje, já neříkám, že Vy jste on a on je zas někdo jiný a ten jiný jste zas Vy, i když Vy se zdáte být někdo zcela jiný než je ten jiný. Vy jste zajisté velmi slušný pták, ale na hlavu Většímu vlastenci raději neserte, už tam má ten turBAN, pak máslo a teď ještě na to Vaše, s prominutím, hOvno, vždyť z něj bude úplná kobliha. A ke všemu pochybné stravitelnosti.

Jinak Vám ručku líbám. Con deferenza. Váš přítel a obdivovatel.

Harpyje 28.8.2009 11:38

Re: Výjimečný omyl neomylné H.

On ne crois pas les menteurs. Tel qui a menti, mentira toujours. Dobře víte, že se s mythologickými harpyjemi neztotožňuji a jako slušný pták nikomu do jídla nekálím. Nanejvýš některým na hlavu. ;-D:-P

Větší vlastenec 28.8.2009 11:03

Výjimečný omyl neomylné H.

Musím s lítostí konstatovati, milostivá, že se (velmi výjimečně) mýlíte.

Tvrzení, že já jsem °°°, zombie atd. je stejně pravdivé, jeko že já jsem Vy, resp. že Vy jste Slon75 apod.

Samozřejmě jinak máte pravdu : Obyčejně jsem neobyčejně vulgární. Ale při hlubším odhalování svého nečistého nitra používám zásadně nick "doowahdeedee".

Jak se dnes nedaří Fíneovi ?

Přeji Vám utěšeně bouřný let.

Větší vlastenec 28.8.2009 10:48

Re: UŽ SE TĚŠÍM NA POKRAČOVÁNÍ!

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/174964/dybbuk

(Y)

Zaddik 28.8.2009 10:17

Re: UŽ SE TĚŠÍM NA POKRAČOVÁNÍ!

Slovo "dybbuk" bych na Vašem místě nepoužíval, pane zombie (auf-Sprung, aus-Sprung, fla/esh, time/lack) . Nejsme ani vzdáleně příbuzní. :-P 

Přeji šťastný let. A návrat v nové inkarnaci.

Radim 28.8.2009 8:29

Re: UŽ SE TĚŠÍM NA POKRAČOVÁNÍ!

A co to sou, s dovolením, ty dva dybuci? Snad majitelé DyBook D1 Laptop ?

Augustýn 28.8.2009 8:04

Re: UŽ SE TĚŠÍM NA POKRAČOVÁNÍ!

Chápu. Shit, anyway!

Pitomci celého světa, spojte se! Záá sociááálizmus!

VSTAVAJ DEMOKRATIJEJ ZAKLEJMJONNYJ!

Čeká Tě futuro dell umanitá! (Y) Anyway!