30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
exyu 4.6.2008 21:07

Re: Re: "Tak nám zabili Ferdinanda" a proto vypukla WW1

nesmysl, Uskoci byli v okoli Senje, a Chorvati, jejich pamatka je Senjska kula.

exyu 4.6.2008 21:04

Re: 100x opakovaná lež pravdou?

Ano, jak ne za vše může "zavera Nemačke i Vatikana" probudite se Srbi, dosta je bilo srbovanja, ovo vam je wake up call!!

Joska 3.6.2008 11:48

A víte

že už se Srbové objevili v amerických filmech jako bídáci? Zřejmě politické zadání.

Anton 2.6.2008 22:51

Tito

Národnostní, náboženská, jazyková a politická slepenina zvaná Jugoslávie fungovala po leta díky charismatické osobnosti zakladatele Tita. Po jeho smrti došlo k logickému procesu ve zhuštěné podobě.

Podobně se vedlo i Československu po smrti charismatického zakladatele Masaryka. Proces rozpadu tenkrát urychlila válka a po jejím konci částečně obnovený status quo konzervoval po léta komunistický systém.

pbla4024 2.6.2008 21:07

Re: Počase zavítám a demagogie, lží a nepravd stále více. Co povíte na toto :

Opravdu?

Skybird 2.6.2008 20:45

Počase zavítám a demagogie, lží a nepravd stále více. Co povíte na toto :

22.10.2003 byl na základě zatykače Interpolu zadržen bývalý velitel UCK Agim Ceku. Zatykač byl vydán za vraždy a mučení mnoha srbských i albánských civilistů,  vraždy srbských policistů  jichž se UCK dopouštěla v Kosovu v letech 1998-99.

23.10.2003 byl ale  Ceku propuštěn  na svobodu, stejně jako předtím Hasim Thaci, kterého zadržela maďarská policie na letišti v Budapešti. Toto na základ zásahu šéfa OSN v Kosovu Harry Holkeriho.

Nevůle "mezinárodního společenství" zatknout a soudit oba byla očividná. Agim Ceku je v současnosti nejvyšším představitelem Kosova a velitelem "Ochranného sboru Kosova /TKM/ Tento  je složen  z  členů UCK, kterou se západ snažil marně odzbrojit a která byla na seznamu teroristických organizací. UCK byla financována organizovaným zločinem a rozsévala teror, aby vyvolala odezvu srbských ozbrojených sil.

Pokud by Hasim Thaci stanul před soudem, vyšly by naplno najevo pro řadu představitelů západu nelichotivé skutečnosti - podpora teroristů /zbraně, výcvik, finance/. Zároveň by  bylo přiznáno, že Thaci je obyčejný kriminálník, který se dopustil řady zločinů. Tyto skutečnosti však zatím vzhledem k zásahu NATO v Kosovu a bombardování celé Jugoslávie na základě vylhaných důvodů nesmí být oficiálně přiznány…

pbla4024 2.6.2008 19:50

Re: Díky za podporu,

Proč? Strhnou vám prémie, když někdo neuvěří vaší propagandě, rudý komisaři?

pbla4024 2.6.2008 19:49

Re: Re: Díky za podporu,

Podle dostupných informací to spíše vypadá, že se několik srbských politiků dostalo k moci za použití příslibu vytvoření Velkého Srbska, což pak vedlo k sérii válek (a zmenšení Srbska). Ještě pár budou budovat a Srbsko bude menší než Vatikán.

Vodník 2.6.2008 19:29

Re: Re: Re: Velmi primitivní prosrbší demagogové jako je Vodník nebo čtenář zdrojů...

Nebrečte! Třeba umíte líp vařit nebo řídit auto! ;-)

Vodník 2.6.2008 19:29

Re: Re: Re: Velmi primitivní prosrbší demagogové jako je Vodník nebo čtenář zdrojů...

Naprosto stejný scénář, jako v Kosovu? Jak říkám, dostudujte si okolnosti...Rv

RedHorse 2.6.2008 19:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Občanská války se vyznačuje tím,

Ne není tam taková menšina, protože pro vyhlášení vlastního pseudostátu nemají žádný důvod (jsou v Srbsku víceméně spokojeni) a hlavně neobývají žádné souvislejší a větší území (kromě Maďarů ve Vojvodině). O tom je právě to bezproblémové promísení národností v Srbsku. Žádná gheta a etnicky vyčištěné oblasti jako v Kosovu a Bosně.

RedHorse 2.6.2008 19:14

Re: Díky za podporu,

Děkuji za upozornění, ale já si ještě jeden post neodpustím.

Jaroslav 2.6.2008 18:11

Re: Re: Velmi primitivní prosrbší demagogové jako je Vodník nebo čtenář zdrojů...

Vodniku kde jsi nechal Juchelku ? S vama obema byla na diskusich vzdycky sranda, a jak vidim tak ses furt cvaklej jak ten Juchelka. Jinak nic ve zlem, nemuze kazdej bejt chytrej jako Juchelka a Vodnik. ;-D

vita 2.6.2008 17:39

Díky za podporu,

ale diskutovat s pbla je zbytečné a připomíná cestu dartmoorskými blaty, kde řádil pes Baskervillský a utopil se Stapleton.

Poloněmec 2.6.2008 17:35

Re: Re: Re: Re: Re: Obezretny politik

Není to přesné, za císařství byly tzv. panské národy, Němci, Maďaři, Italové a ku podivu i Poláci a na druhé straně tzv. poddanské národy, Češi, Slováci, Slovinci, Rusíni, Rumuni a ku podivu z maďarského pohledu i Chorvaté. Významným kritériem třídění byla existence národní vyšší šlechty. Například o tom píše A. J. P. Taylor v The Habsburg Monarchy 1809–1918. To je ten britský historik, který neměl rád Maďary, na rozdíl od většiny a proto ho Rakušáci nemají rádi.

vita 2.6.2008 17:34

Re: Re: 100x opakovaná lež pravdou?

Srbpvé se především snažili držet celistvou Jugoslávii.

Bylo jim řečeno, že jsou špatní, protože Jugoslávii je třeba rozdělit. Takže se dělilo - a Srbové byli vyhnáni z území, které bvylo dle rozhodnutí Tita nesrbské. Z rozhodnutí komunistického diktátora Tita - najednou se hodil. Stejně jako u SSSR se hodilo dělení prosazené Stalinem.

Načež se ukázalo, že ani toto neplatí a Srbsko musí skákat, jak velmoci pískají.

Možná si vybere velmoc, která mu píská přijatelněji - což bude vydáváno za důkaz jeho antievropanství a omluvu pro bezprecedentní znásilnění suverénního státu.

PetrN 2.6.2008 17:15

Re: Re: Re: Vrtění psem - Kobylo

Ano prosím - mohu potvrdit z vlastních cest do Srbska, Kosova a makedonie. I v době vrcholícího bombardování Srbska žily v této zemi desetitisíce Albánců  a - světe div se - nikdo je nevyháněl, nepořádal na ně pogromy, nevraždil je... A tak je to dodnes... :-/

Poloněmec 2.6.2008 17:08

Re: Re: Re: hamare

Kde jste vzal toho Skaderbecka? I když se jeho jméno psalo skutečně nejrůznější formou, -beck tam nebylo.  Beg je albánská varianta tureckého bey.

Česky se ta divise jmenovala 21. horská divise SS Skanderbeg, německy 21. Waffen-Gebirgs-Division der SS „Skanderbeg“

Saša 2.6.2008 16:14

Problémy států s národnostními menšinami...

Existuje-li v národním státě silná národnostní menšina, nepřátelsky zaměřená vůči majoritě a obývající ucelené území, jsou možné pouze dvě varianty rozumného řešení:

a) existuje-li národní stát, v němž daný národ není menšinou, ale jde o jeho národní stát, je třeba přistoupit k odsunu - příslušníky národnostní menšiny vystěhovat (i s majetkem) do státu, kde již nebudou národností menšinou, kde budou mezi svými...

b) neexistuje-li národní stát dané národnostní menšiny, je třeba provést secesi jejího území - vytvořit na něm nový národní stát této menšiny. (Jsou-li inkompatibilní národnosti ve státě roztroušeny, je třeba nejprve zajistit teritoriální homogenitu a pak teprve rozdělit území.)

Jiná řešení vytvářejí nestabilitu a jsou živnou půdou pro mnohogenerační revanšismus.

pbla4024 2.6.2008 15:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Občanská války se vyznačuje tím,

Tak je v Srbsku nějaká menšina, schopná vyhlásit vlastní pseudostát (jako se Srbové pokusili v Chorvatsku) nebo ne?

Mirco1 2.6.2008 15:04

Re: Re: Velmi primitivní prosrbší demagogové jako je Vodník nebo čtenář zdrojů...

A co je podle vás vyhlášení Republiky srbská Krajina 1.4.1991? A Babičovo vyhlášení, že tato se připojí k Srbsku? Naprosto stejný scénář, jako v Kosovu.

Mirco1 2.6.2008 14:59

Re: 100x opakovaná lež pravdou?

Celosvětové dějiny jako jedno velké ubližování Srbsku - v tomhle jsou si s Rusy opravdu velmi podobní. A cudně zamlčíme co se dělo na začátku devadesátých let, jak se Srbové pokusili odtrhnout si své "republiky" z chorvatského a bosenského území, že?

Vodník 2.6.2008 14:58

Re: Velmi primitivní prosrbší demagogové jako je Vodník nebo čtenář zdrojů...

Zkuste si získat pořádné informace, než budete obviňovat protivníky z primitivní demagogie. Srbsko nikdy nikomu žádné území "krást" nechtělo, to snad netvrdila ani štvavá protisrbská propaganda v 90. letech. O kousek níž je pár vitových komentářů o tom, co je to občanská válka, nebudu je opakovat.

Mirco1 2.6.2008 14:56

Re: Škoda, že ten soudruh autor

Tyhle ty "velké" sny mají či měly s výjimkou Bosny všechny balkánské státy. Kdyby kolem toho nebylo tolik mrtvých, bylo by to až groteskní, ovšem Balkán není nafukovací.

Některé již vyhasly (jako třeba řecká Megali Idea), nebo se dávno zdiskreditovaly (Velké Chorvatsko). V posledních 15ti letech se o "Velkou" podobu svého státu pokoušely dva: Srbsko a Albánie.

LK 2.6.2008 14:53

Re: ach jo

A hádejte proč?

Mirco1 2.6.2008 14:51

Velmi primitivní prosrbší demagogové jako je Vodník nebo čtenář zdrojů...

.. moc kvalitní práci neodvádějí. Ono to ani není moc jednoduché, protože to samé, co teď "udělali ti zlí zápaďáci Srbsku" se o 8 let dříve pokusilo udělat Srbsko Chorvatsku - tj odtrhnout od něj území osídlené (v době rakouské vojenské hranice) "Republiku Srpskou Krajinu" a v Bosně "Republiku Srbskou". Čili pane vodníku a čtenáři zdrojů, když dva dělají totéž, není to vždy totéž, že?

Jinak s osamostatněním Kosova nesouhlasím, je to nesmysl. Ale zrovna Srbsko kvůli tomu litovat v žádném případě nebudu.

RedHorse 2.6.2008 14:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Občanská války se vyznačuje tím,

Můžete mi prosím vysvtělit, kde máte hranici pro mísení národů? Chcete mi tvrdit, že pokud by byla druhá nejpočetnější národnost 17%, tzak ani to pro vás nebude dostatečné? A pokud ano, tak proč se nemůže se Srby promísit 10 různých národností, ale jedna dostatečně velká ano?

vita 2.6.2008 14:31

Re: Re: Škoda, že ten soudruh autor

Rusku byla na Balkáně velmocensky přiřčena role toho, kdo smí bojovat proti Turskům, ovšem nově vzniklé/obnovené státy dostaly německé krále - aby se Rusko moc neposílilo a aby němečtí králíci měli kam se utáhnout. Ve sjednoceném Německu jich byl značný přebytek...

Když pak na Turky zatlačili už moc, tak se museli oslabit Krymskou válkou - to by tak hrálo, aby se dostali volně do Středozemního moře!

vita 2.6.2008 14:26

Re: Re: Re: Re: Re: hamare

Ale máte zřejmě pravdu, zkusil jsem si to ověřit - a (s výjimkou kuriózního Skanderberga) se to uvádí v neponěmčeném tvaru...

Ludva 2.6.2008 13:51

Lidi to nechápou.

Každé rozdělení státu vám bere životní prostor, ve kterém se nejlépe můžete realizovat. Na zmenšení státu může pár lidí vydělat, ale většina prodělá. Češi a Slováci určitě prodělali na rozdělení Československa, ale není to zase až tak patrné, protože všichni jsme vydělali na vstupu do Evropské unie. Na původ je nejlépe zapomenout a být v prvé řadě člověkem.