16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pamětník starejch dob 7.11.2007 19:57

Re: Re: Místo toho, aby je pro posílení vlastní kultury (a moci) adaptovali, tak proti nim bojují....?

Jistý muž, jménem Adolf Hitler s tím hnout uměl. A kdyby, jak se o něm vyjádřil jistý J.V.Stalin "věděl, kdy se zastavit," možná by mu to i vydrželo.

chytrý horák 7.11.2007 19:48

Že odbočuji,

teď jsem na Nově viděl na vlastní oči opravdového příslušníka odboru environmentální kriminality. Docela mě to vyděsilo. Teď už si dám pozor vyplivnout žvýkačku na chodník. Vidět to takový nějaký drsnější příslušník odboru environmentální kriminality, asi by mě umlátil ekologickým bukovým pendrekem.

MR 7.11.2007 19:10

Skvelé!

Rys 7.11.2007 18:39

Dnesnim meritkem geopolitiky je boj o suroviny

..."Kdo bude čí nepřítel? Na koho si dát pozor a s kým se spojit? Má vůbec cenu zbrojit, nebo je všem válkám konec?"...

Dnes je jedine meritko geopolitiky boj o ropu, nerostne suroviny a vodu. Vsechno ostatni je podradne. Bez ropy OKAMZITE zacne rozpad civilisaci at zapadni anebo jine. VSECHNO v nasem dennim zivote zavisi na prisunu ropy. Proto se vedla iracka valka a povedou dalsi a uzaviraji nova spojenectvi.

Problem vody je v okamziku v pozadi - nicmene na prikladu Israele je zrejmy. Hlavni zdroj vody reka Jordan vysycha a proto nechce Israel vratit Golanske vysiny - kde voda je - Syrii (proto bez problemu odevzdal Gazu kde je malo vody a jenom spatne kvality). Z toho stejneho duvodu vytlacuje ve West bank Palestince od Jordanu. A nakonec: prepad Libanonu vloni byl pokusem dostat se k novym zdrojum vody: cilem operace byla reka LITANI. Pro hodne analystu tahle valka byla PRVNI VALKA O ZDROJ VODY.  

chytrý horák 7.11.2007 18:12

Re: Uvedomujete si

a proto carpe diem, hora ruit, neboť právě prožívané šťastné chvíle relativní svobody jsou jen apendixem na dlouhé a klikaté, leč neodvratné cestě dp p*dele.

chytrý horák 7.11.2007 18:00

Re: Re: Re: Re: Re: reformní

Teď koukám, co jsem napsal a docvaklo mi, jak by to mohlo být vnímáno. V žádném případě jsem nechtěl naznačit, že od Vás očekávám leda nějakou kravinu. Je zajímavé, že ač píši dvěma prsty, přesto ruce někdy předběhnou hlavu. Čím to může být?:-)

chytrý horák 7.11.2007 17:54

Re: Re: Re: Re: reformní

Souhlasím. Populismus politiků by samozřejmě potřeboval nějaké mantinely v podobě, jak říkáte, jasných a nepřekročitelných pravidel. Taková pravidla by však musela vzejít ze širšího společenského konsensu, a ten si neumím představit v době, kdy není společenská poptávka ani po diskuzi k jeho nalezení. Nikdy, zdůrazňuji, ani jednou jsem nezaregistroval náznak veřejné diskuze na téma, co by tzv. potřební chtěli nebo co by považovali za konečný, ideální cílový stav. Třeba: chtěli bychom, aby průměrný plat manuálně pracujícího dělníka dosáhl 50, 100 nebo 150% průměrného platu špičkového manažera. Nebo: chtěli bychom, aby průměrný příjem nezaměstnaného dosáhl 50, 100 nebo 150% úrovně průměrného příjmu ředitele banky...etc. Taková představa by pak mohla totiž být podrobena celospolečenské diskuzi o její oprávněnosti, spravedlnosti či dlouhodobé hospodářské únosnosti. To ovšem není žádoucí, neboť spravedlnost ani dlouhodobá prosperita společnosti cílem není. Cílem je vyždímat výpalné pod pohrůžkou sociální destabilizace společnosti. V tomto duchu jsou požadavky "potřebných" také formulovány: prostě "máme málo" nebo "chceme víc". Proč nebo dokonce za co je dotaz politicky nekorektní. Prostě za to, že vám nevypálíme krám, jak to známe z krimi rubrik. A že se takto vynucená "solidarita" krutě podepíše na solidaritě skutečné, společenské důvěře a mezilidských vztazích vůbec je nabíledni.

Ludva 7.11.2007 17:47

Re: Jedině pokud nám laskaví imámové povolí výjimku co se týče konzumace piva

To je správná připomínka, oni ti imámové zase nejsou tak nepružní. slyšel jsem , že vyškrtli z koránu Mohamedovu myšlenku, že konec islámu nastane, až lidská noha šlápne na Měsíc.

Leto_Atreides 7.11.2007 17:47

Samozřejmě, že naše civilizace JE lepší než ty ostatní a zejména než ta islámská

Neboť demokracie JE nadřazena diktatuře a svoboda JE nadřazena nesvobodě. ;-)

Západní civilizace jako jediná dokázala spojit v jedno ekonomickou prosperitu a relativní osobní svobody. Ostatní (zejména státy JV Asie) jen více nebo méně dobrovolně integrovaly tento model do svých kultur. A fungují nepochybně lépe, než dříve.

No 7.11.2007 17:37

Re: Několik poznámek

A že vy máte VUML?. Já tedy ne, ale slyšel jsem, že rusáčtí komunobolševici rádi používají pojem Eurasie. Znáte tu slavnou větu K. W. Fruerst von Metternich o hranicích Asie hned za okny jeho vídeňské kanceláře?

cb 7.11.2007 17:33

Uvedomujete si

ze jsme stastnou generaci, ktera jeste zazila svobodne 90. roky? Nasi potomci uz zazijou jen zeleny teror a pak islam.

Leto_Atreides 7.11.2007 17:30

Jedině pokud nám laskaví imámové povolí výjimku co se týče konzumace piva

;-)

Hobo 7.11.2007 17:28

Re: Re: Autor má v mnohém pravdu, ale stavět rovnítko mězi chování Ruska a arabského (či obecněji islámského) světa je trochu mimo mísu

Já ne.

Hobo 7.11.2007 17:26

Re: Re: Re: reformní

Demokracie vede k socialismu. Nařízené kompromisy, jako je např. přerozdělovací sociální systém, který snaživým bere a líným dává, vede k socialismu. Je tedy třeba redukovat bezhraničný populismus politiků jasnými nepekročitelnými pravidly, které současné demokratické systémy vesměs postrádají. Sociální systém je třeba redukovat natolik, aby pomáhal opravdu jenom těm, kteří se vlastním úsilím o sebe nepostarají - vidím v našich poměrech zhruba dvě takové skupiny - staří a zdravotně handikapovaní. Bude-li se lůza, jak je nazýváte (já s označením souhlasím), muset opravdu starat o obživu, bude se postupně redukovat. V současně době platí, že sociální systém - nejen u nás - umožňuje její kvantitativní růst. (Co je podporováno, prospívá.) Kromě toho jsem přesvědčen, že skutečná solidarita je ubíjena "solidaritou" nařízenou. Proč by si lidé pomáhali, když to na sebe vzal stát a odebírá jim proto z příjmů polovinu? Na rozdíl od socialistů, kteří lidem nevěří a proto je k dobru donucují, jsem já přesvědčen, že lidé jsou dobří a jsou schopni pomáhat mnohem efektivněji. Také mnohem lépe rozliší, kdo si pomoc zaslouží.

Ludva 7.11.2007 17:25

Re: Autor má v mnohém pravdu, ale stavět rovnítko mězi chování Ruska a arabského (či obecněji islámského) světa je trochu mimo mísu

Nevím jaký máte původ, ale zrovna o Čechy se bát nemusíte. Ti se přizpůsobí jakémukoliv režimu a náboženství. V islámské Evropě se Češi budou klanět k Mecce dvakrát častěji než Arabové.

chytrý horák 7.11.2007 17:09

Re: Re: Re: Re: Vážené dámy, vážení pánové

Taktak. Jen doplním, že relativnost vnímání bohatství má i časovou dimenzi a v přítomnosti má více vrstev. Mám-li se lépe než dřív, je to dobré. Jsem-li příslušníkem bohatší skupiny (stát, společenská vrstva etc.), je to také dobré. Bohužel ono vymezování se k bohatství souseda je nejsilnější a také mindrákem občanů postkomunistických zemí, kterým je pocit sounáležitosti a společného zájmu v širším společenském kontextu celkem pochopitelně po letech hrůzovlády a mravního marasmu cizí. Jediné, s čím se identifikují, je jejich rodina a úzký okruh nejbližších přátel. Odtud také pramení dvojí morálka, typická pro postkomunistické země. Jedna pro mě, moji rodinu a přátele, druhá pro zbytek společnosti. Odtud také ona nepřejícnost k ostatním, závist a patologický zájem o talíř souseda. 

Leto_Atreides 7.11.2007 17:04

Ano, tuhle válku vyhrajeme. ;-)

Ať žije císařpán. ;-P

Hobo 7.11.2007 17:04

Re: pěkné

Myslím, že jisté měřítko se dá nastavit při pohledu na vztah Číny k Tibetu. Tady jaksi západní hodnoty neakceptuje.

Hobo 7.11.2007 17:02

Re: Autor má v mnohém pravdu, ale stavět rovnítko mězi chování Ruska a arabského (či obecněji islámského) světa je trochu mimo mísu

Žádné rovnítko jsem v článku nenašel. Nevím proč, ale při četbě Vaší analýzy se mi vybavila brilantní analýza jistého Josefa Švejka. Že dějiny nakonec šly jinudy... (jak to tam je?)

chytrý horák 7.11.2007 16:46

Re: Re: Re: Re: reformní

To jste mě potěšil. Máte to u mě. Napište něco, ať Vás mohu také pochválit. Třeba ňákou kravinu, to je jedno. Nechci zůstat dlužen.:-)

Schumacher 7.11.2007 16:45

Kdo má pravdu ?

Obvykle ten kdo přežije ;-)

chytrý horák 7.11.2007 16:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: reformní

Jde o to kde Jánošík visí. Pokud by visel ve správně fungujícím liberálně demokratickém systému za žebro, považoval bych jej za neschopného. Pokud by visel v systému neliberálním a nedemokratickém, nebo dokonce v systému schopné diskriminujícím či dokonce vyhlazujícím jako např. režimy komunistické, vůbec by neschopný být nemusel. To ovšem samozřejmě neplatí v případě lupiče Jánošíka. 

chytrý horák 7.11.2007 16:16

Re: Re: Re: Re: reformní

Samozřejmě souhlasím, vědomě používám zažité socialistické výrazivo, deformované propagandou, protože takových zpotvořenin je v běžné komunikaci užíváno takovou měrou, že bychom si hodinu museli upřesňovat pojmy, než bychom se dostali přes jednu větu. Solidarita v americkém modelu znamená situaci, kdy někdo někomu něco dá, v evropském zase, že někdo někomu něco vezme:-)

Majda 7.11.2007 16:07

Re: Re: Re: Hezký článek v podstatě o ničem. Jinak řečeno, lidi si poradí i bez úředníků a bez "vůdců". Článek by se nechal nahradit jednou Churchillovou větou,

To je většina muslímských států tam vládne to co řekl prorok.

chytrý horák 7.11.2007 16:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: reformní

O "ž r a n í" se holt člověk postarat musí. Když se to ale povede, "s r a n í" už nebývá žádný problém.

chetgar 7.11.2007 16:03

Re: Re: Re: Vážené dámy, vážení pánové

80 tisíc EUR není nic moc, když jste v Německu. Ještě méně je to, jste-li Švýcar. Naopak mít takový obnos v Etiopii, jste tamní obdobou oligarchy. Bohatství se měří především ve srovnání s vaším okolím (ostatně jedním z velkých hybatelů lidské činnosti, ať v pozitivním či negativním smyslu, je obyčejná závist). Máte-li dvakrát více než váš "nejbohatší" soused, cítíte se být bohatý, ať už to znamená mít dvě podvyživené krávy v tržní hodnotě 5000 Kč nebo vilu na Floridě za milion dolarů. Proto argumentovat nějakým průměrem je takřka nesmyslné - to byste se musel primárně srovnávat s cizinou, což sice není vyloučeno, ale ten soused je tak nějak blíže.

Když tedy váš Němec se srovná s bohatším sousedem, nutně se cítí být chudým. Ten pocit si kompenzuje maximálně dva týdny v roce během dovolené někde na Turecké rivéře, kde se svým chudým německým příjmem krátkodobě patří mezi deset nejbohatších lidí v pobřežním městečku a může si dovolit koupit cokoli - od večeře v nejlepším restaurantu po největší koberec u prodejce kilímů... Pak se vrátí domů a je zase chudý.

Leto_Atreides 7.11.2007 16:00

Autor má v mnohém pravdu, ale stavět rovnítko mězi chování Ruska a arabského (či obecněji islámského) světa je trochu mimo mísu

Rusové se nyní chovají mnohem racionálněji než Arabové. V moderní historii dokázali vybudoval mocnou a jednotnou říši, to islámský svět dovolím si tvrdit NIKDY nesvede. Rusové nejsou v krátko- a střednědobém horizintu Západu nebezpeční; k obnovení národního sebevědomí jim stačí Kremlem pečlivě dávkovaný nacionalismus, slušný hospodářský růst a zbrojení. Rusko se odrazilo ode dna, je relativně stabilní. Největším jeho problémem je alkoholismus (průměrné dožití mužů 53 let) a samozřejmě - jako na celém světě s čestnou výjimkou latisnké Ameriky - islám. Muslimové podle demografických prognóz ruského medvěda spolehlivě "vykuchají zevnitř" ještě rychleji než se jim to povede s Evropou. A muslimské Rusko, spolu s jeho jaderným dědictvím, to bude teprve za třicet, čtyřicet let terno. Pevně doufám, že muslimové budou svoji neskutečnou drzost a agresivitu vůči (zatím) připosranému Západu jen přitvrzovat - a to alespoň současným tempem. Jen to totiž dosud sekulární Evropu přiměje k tomu, aby odhodila pseudohumanismus, sebrala odvahu a vypráskala je ze svých měst. Je smutné, že od břehů Atlantiku po Ural se o laickost své země nejvíce starají Turci.

chytrý horák 7.11.2007 15:56

Re: Re: Hezký článek v podstatě o ničem. Jinak řečeno, lidi si poradí i bez úředníků a bez "vůdců". Článek by se nechal nahradit jednou Churchillovou větou,

ba ne, nejhorší je krátký žebřík :-)

cb 7.11.2007 15:55

Re: Re: Hezký článek v podstatě o ničem. Jinak řečeno, lidi si poradí i bez úředníků a bez "vůdců". Článek by se nechal nahradit jednou Churchillovou větou,

Jak to vis? Kdo to je ten stat?

chetgar 7.11.2007 15:54

pěkné

souhlas co se týče hodnocení Arabů a Rusů. Na druhou stranu Čína se mi nejeví tak "optimisticky" jako autorovi. Ač bezpochyby vřeleji akceptuje "cizí dobré", má sama jistý problém v akceptaci objektivity (pravda, možná je to jen objektivita měřená západními měřítky).