1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

EVROPA: Soumrak budoucnosti?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pepe 23.7.2007 13:09

Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Možná plní.Ale,kde berete tu jistotu,až tak kategorickou,že tomu tak je?Já bych byl přeci jenom opatrnější.Navíc ten,co tvrdí opak než Vy má stejné "argumenty"jako Vy.Jde jen o víru.A kvůli víře ještě nemusí být hlupák.

qwert 23.7.2007 11:58

pokud tím Rusko vžene východní nové členské země do náruče USA

pokud tím Rusko vžene východní nové členské země do náruče USA, rohodně to nebude Francouzi či Němcovi vadit - každopádně již nikdy nebudou mít ruská vojska za humny, jak tomu bylo ještě před 20. lety.

Cruton 23.7.2007 11:34

Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Ukázal jste se jen jako arogantní hlupák. Zmiňovanou smlouvu Rusko řádně plní. Tak jako řádně plní desítky dalších smluv.

vládík 23.7.2007 11:32

Nevím jak kdo

Ale já také odstupuji od smluv, které protistrana "zapomněla" podepsat, či ke kterým vymáhá dodatky, se kterými nesouhlasím.

Cruton 23.7.2007 11:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Ne, není to špatné. Je však špatné obviňovat Rusy za to, že smlouva nebyla doposud státy NATO ratifikována. Rusové podepsanou smlouvu ratifikovali a jednostranně ji plní.

V.Novák 23.7.2007 11:16

Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Příklad?

Odkaz?

V.Novák 23.7.2007 11:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Celé tohle vlákno je o kritice ruského zrušení ratifikace.

Docela by mě zajímalo, jestli ratifikace neměla být zrušena automaticky, jakmile se někdo pokusil do už ratifikované smlouvy vnést další požadavky. Přece ten, kdo jako první potvrdí smlouvu, nemůže být za svou ochotu bit tím, že mu tam méně ochotní vloží cosi, co on neschválil.

V.Novák 23.7.2007 11:11

Re: Re: Bipolární vidění světa je cestou do pekel

Nóóó... Česko sotva...

V.Novák 23.7.2007 11:10

Re: Jednoduchá odpověď?

A nebo v 90. letech nemělo na to, aby jakkoli reagovalo?

Jelcinovo Rusko nedokázalo ani zabezpečit výplaty vojákům, ani zaplatit za dodávky tepla a elektřiny na základny a do vojenských sídlišť. Kdesi na Dálněvýchodním okruhu se stalo, že teplárna odpojila základnu a sídliště - a vojáci (pod velením důstojníků!) přijeli v tancích je přesvědčit, že to nebyl dobrý nápad...

Obávám se, že v USA si ještě nevšimli, že tahle doba je pryč a Rusko už není dlužníkem světa, naopak je jeho věřitelem. Že si dokonce zaplatilo za to, aby mohlo splatit dluhy předčasně.

pepe 23.7.2007 10:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Jenomže poslední Vaše dvě věty jsou směřovány na můj příspěvek.

čtenář 23.7.2007 10:53

Pro toho Šándora to musí být hotovej soumrak bohů. : - )))))

V Čechistánu vždycky slyším, že nejdůležitější je mít informace. Mnóó, na škodu to určitě není, důležité ovšem je, pokud ty informace mám, tak s nimi také umět pracovat, dávat je do správných souvislostí, aby z toho nebyla změť řečená bramboračka. No, hlavně když se z toho ten Šándor vypíše. Škodu tím neudělá a hlavně, že má ty informace sestavené do správného výstupu. Bože, to je prd*l !!

loula 23.7.2007 10:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Netvrdím to o Vás osobně,  ale obecně je tento krok Ruska v tisku kritizován jako návrat ke studené válce.

pepe 23.7.2007 10:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Můžete mi říci,kde kritizuji ,že Rusko zrušilo ratifikaci?

Hrouda 23.7.2007 10:16

Princ dostal obrázek krásné princezny z daleké země

Ihned mu bylo jasné, jak je chytrá, pracovitá, tolerantní a bude ho milovat. Princezna je jistě bohatá a bude o něj pečovat, jako o oko, ve své hlavě. Přece si nebude vybírat z princezen z okolních království. Ty o něm přece vědí, že jediné, co umí, je honit zvěř po lesích a hrát karban u vína s kamarády. A tak požádal krále, svého otce, aby vypravil do daleké země poselstvo. Pak sebral kamarády a jel pytlačit do lesů sousedních kralovství.

jkotek 23.7.2007 10:12

Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Pro Rusko je jakakoliv smlouva pouhy car papiru. Rusko se totiz stale hlasi k jedne ze zasadnich doktrin Sovetskeho svazu, ktera povazuje automaticky jakoukoliv smlouvu za neplatnou, pokud jiz neni vyhodna pro Sovetsky svaz (ci Rusko).

Teto doktriny se Rusko nejen nezreklo, ale vyslovne se k ni prihlasilo. Takze jakekoliv mezinarodni smlouvy s Ruskem jsou jen car papiru. Rusko je bude porusivat jak se mu zachce.

Hrouda 23.7.2007 10:02

Jednoduchá odpověď?

Třeba cítí, že tímto krokem směřují USA mnohem dále, než tomu bylo v 90.letech. Konec konců, napadlo Vás před 2 roky, že se bez radaru neobejdeme, protože nám hrozí ztráta suverenity? Co a proč se tak změnilo?

xtl 23.7.2007 9:58

Re: Re: Šándorovo zaměňování příčiny a následku

Zřejmě Vám uniklo jedno slůvko, "rozšiřování", které způsobuje trvalý a stále se zvětšující tlak, on ten radar může být onou pověstnou kapkou, po níž džbán přetekl. Zkuste příště číst pozorněji.

RL 23.7.2007 9:52

Re: Šándorovo zaměňování příčiny a následku

Má to malinkatý háček pane kolego. Americká vojenská přítomnost ve střední Evropě už je dávno a ve větším množství než jaké je planováno pro protiraketovou základnu s radarem. Pročpak tedy Rusko nereagovalo už v 90-tých letech minulého století?? (Mám tím na mysli americkou leteckou základnu v Maďarsku)

Hrouda 23.7.2007 9:47

Jak jsem zaznamenal v nějakém komentáři

stáhnutí vojsk skutečně podmínkou nebylo. Zdroj byl tuším v MF Dnes zhruba 2-3 týdny zpět.

loula 23.7.2007 9:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Ale vůbec to není špatné, takže řekněme, že ta smlouva se doladuje, to, že ji Rusko ratifikovalo, byl jejich omyl a tím, že tu ratifikaci odřeklo, tak to vrátilo na normální stav. Ale pokud se nemýlím, tak se Rusko kritizuje právě za to, že tu ratifikaci zrušilo. V tom je rozpor, na jedné straně říkáte, že smlouva ještě není hotová, a zároven kritizujete, že Rusko zrušilo její ratifikaci. Tyto dvě věci prostě nejdou dohromady.

xtl 23.7.2007 9:45

Šándorovo zaměňování příčiny a následku

Každý argument je dobrý, jak dokazuje pan Šándor, hodí se i takové, které zaměňují příčinu a následek. I když mohou být věci jinak, je zřejmé, že Ruská federace chápe rozšiřování americké vojenské přítomnosti do východní Evropy kriticky a musí na ně reagovat. Odstoupení od smlouvy o konvenčních zbraních, která nebyla ratifikována západními zeměmi, je důsledkem mimo jiné i zamýšlené stavby americké vojenské základny v Brdech, které hodlá česká vládní garnitura přikývnout bez ohledu na názor českých voličů a přestože je její slabý mandát založen pouze na podpoře dvou podvodníků z opozice.

pepe 23.7.2007 9:25

Re: Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

A to je špatné,když se něco dolaďuje?My také máme dvukomorový systém.Parlament navrhuje zákony,a senátoři de facto připomínkují a event. doplňují.Souhlasíl bych s připomínkou,že poslanci nemají mnohdy jasno.Ale nelze to aplikovat na celý svět.

čtenář 23.7.2007 9:11

Re: Re: Bipolární vidění světa je cestou do pekel

Z euroblbů dostávají pupínky především Spojené státy a nějaká další spolupráce v původní představě těchto euroblbů, tj. vy to všechno potáhnete a my (EU) se povezem a přitom vám (USA) budem pod ty táhnoucí nohy házet klacky, definitivně skončila. Kdo chce, může myslet něco jiného, brzká budoucnost to všechno ukáže. To pak bude divení. ;-D

čtenář 23.7.2007 9:05

Nevím, jak ten Šándor přišel na to,

že odstoupením od té smlouvy hodlá RF posilovat své konvenční síly na své západní hranici, respektive bude je posilovat proti zemím NATO. RF pouze reaguje na nadcházející konfrontaci, před kteroužto skutečnosti evropští členové NATO strkají hlavu do písku. S trochou nadsázky lze říci, že ten Šándor střílí hezky, zajímavou municí, ale vedle. Tohle je zajímavý stát, tenhle Čechistán, takový zvláštní. Nebyl ten Šándor kdysi šéfem nějaké čechistánské zvláštní služby ????

Cruton 23.7.2007 8:54

Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Smlouva o konvenčních ozbrojených silách má velmi silné kontrolní mechanismy. Státy mají například právo provádět nenadálé inspekce kdekoliv (např. i v nevojenských objektech) a na druhou stranu mají povinnost takovéto inspekce přijímat. Pokusy o nedodržování smlouvy tak jsou prakticky vyloučeny.

Hrouda 23.7.2007 8:53

Běžci ve štafetě

Pokud budeme hledat do týmu dalšího běžce na předávku štafety, pak ano, budeme hledat co nejlepšího. Dnes jedním týmem v závodech jsou USA, druhým musí být EU. A naším zájmem je, nenechat naše nejlepší sportovce běhat za tým USA. Vždyť ty jsou silné i tak, navíc budeme závodit i dalšími týmy a tedy není naším zájmem se nechat oslabovat.

Mirek2 23.7.2007 8:48

Díky,

pane Šándore.

Cruton 23.7.2007 8:47

Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

Ano, máte pravdu v tom, že po podpisu smlouvy lze až do její ratifikace navrhovat dodatky. Normální stav to však není a svědčí o tom, že strana, která klade dodatečné podmínky, nemá ve svých požadavcích jasno.

jirka.s. 23.7.2007 8:44

Re: Re: Re: Re: Re: no, ta smlouva totiž byla cáírem papíru

A my, PÁNI, můžeme také kritizovat?

loula 23.7.2007 8:40

Re: Re: Voják haraší zbraněmi?

naopak, neustále je mluví o tom, že tento radar proti Rusku není namířen, že jde pouze a jen o obranné zařízení namířené proti darebným státům - jmenovitě Irán/Irák. Severní Korea je blbost vzhledem k její geografii.. Zajímavé jsou údaje uvedené v ATM 7/2007 věnované problematice nabídky Ruska využit radar v Gabale. Radar v Brdech je schopen monitorovat celou evropskou část Ruska ( až po Ural), ale jeho dosah je zhruba do poloviny Arabského poloostrova,  zatímco radar v Gabale je schopen monitorovat pouze jihovýchodní směr v rozsahu 160 stupnů (tedy přesně ty darebné státy - celý Arabský poloostrov, Indii  včetně Avganistánu), ale Rusko schopen monitorovat není. Závěr toho článku je jednoznačný, pokud cílem radaru a raketové základny je eliminace nebezpečí z Iránu/Iráku, potom lépe tomuto účelu by sloužil radar v Gabale.  Dále se hovoří o hlavicích ničících kinetickou energii. Ale nemluví se o tom, že jde o rakety Minuteman III, které tvoří strategickou sílu USA a jsou tudíž primárně vybaveny jadernými hlavicemi. Takže výměna kinetických hlavic za hlavice jaderné je nejen možná, ale pravděpodobně snadná, protože k tomu účelu byly rakety Minuteman III konstruovány.