2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Harpyje 23.10.2009 16:53

Re: Obětem nacizmu

Přemysl Pitter taky ne. V první sv. válce se přihlásil dobrovolně do armády. Z obou mužů tato zkušenost udělala přesvědčené pacifisty. Velký rozdíl je v tom, jak se k nim zachovaly následné režimy.

Petr Benes 23.10.2009 18:41

Re: Obětem nacizmu

tak jednoho nasledny rezim zavrel do koncentraku, druheho prinutil k emigraci, tak nevim. :-P

Jaroslav 23.10.2009 17:46

Re: Obětem nacizmu

Pasacku, a ten napis v tom Bostonu je vytesan do zuly v cestine, nebo zas delas chytryho ze dokazes prekladat z anglictiny do cestiny ? ;-D

PS. Ovsem na druhou stranu je videt ze zas tak blbej nejses kdyz nas poucis ze Boston je hlavni mesto statu Massachusetts. ;-)

Hm 23.10.2009 19:23

Re: Obětem nacizmu

Jardo, to je trochu prihloupla otazka a konstatovani. Predmet diskuze je trochu jinde a dulezitejsi..

Jaroslav 23.10.2009 23:57

Re: Obětem nacizmu

Vy asi moc toho filipa nemate. ;-)

Informace 23.10.2009 18:24

Re: Obětem nacizmu

The poem was published in a 1955 book by Milton Mayer, They Thought They Were Free, based on interviews he'd conducted in Germany several years earlier. The quotation was widely circulated by social activists in the United States in the late 1960s. The poem's exact origin is unclear.

Informace 23.10.2009 18:45

Re: Obětem nacizmu

Upřímný pacifista?  wrote to Adenauer that he opposes German participation in Western defense--his letter has been posted by the Communists all over the Soviet zone- ?

Harpyje 23.10.2009 18:58

Re: Obětem nacizmu

Ano, pacifista, jak se sluší a patří: "wrote to Adenauer that he opposes German participation in Western defense"... Niemoeller dostal dokonce i jakési sovětské vyznamenání. Pacifisti se vždy dostali do úlohy užitečných idiotů, ale to snad nemírní jejich utrpení a jejich zásluhy. Které jejich odpůrci dokázali dokonale využít, aby je zdiskreditovali.

Informace 23.10.2009 19:24

Re: Obětem nacizmu

Uznávám jeho zásluhy a sebeobětování při pomoci trpícím, ke kterému byl veden cítěním křesťana.  To cítění ho vede i k pacifizmu. A tady jsem toho názoru, že se křesťanské učení nemůže aplikovat na mezinárodní politiku.  Pacifisti nebyli vždy jen užitečnými naivními idioty, ale většinou chytrými nahrávači silným. To se netýká pastora N., ale těch milionů mírubudovatelů a míruochránců, co hájily "mírové" snahy SSSR a dalších.

Harpyje 23.10.2009 19:34

Re: Obětem nacizmu

R^ V žádném případě. Odstrašující je už příklad Carterův. ;-D

Informace 23.10.2009 19:47

Re: Obětem nacizmu

Pořád mám v paměti, jak nám v  2003 ověsili všechny balkony vlajkami míru na protest proti válce v Iráku. A když někdo vyvěsil naschvál americkou vlajku, div ho míruobránci neukamenovali. Ty různobarevné pruhy pak nechali po měsíce na dešti a slunci, až se z nich staly špinavé potrhané hadry. Symbolicky?

http://it.wikipedia.org/wiki/Bandiera_della_pace

Harpyje 23.10.2009 19:53

Re: Obětem nacizmu

Nevím, jestli je to srovnatelné. V tehdejší době byl tento postoj jakousi alternativou. Dnes je to už pouze marnivost.

Harpyje 23.10.2009 19:55

Re: Obětem nacizmu

Tou dobou mám  samozřejmě na mysli léta, která následovala 2. světovou válku.

Informace 23.10.2009 20:01

Re: Obětem nacizmu

V tehdejší době v Itálii to bylo jakési sčítání obyvatelstva: kdo jde s námi, kdo nejde a kdo jde proti. Málokdo měl tu odvahu vyvěsit americkou vlajku, někdo vyvěsil italskou.

Přes celou fakultu pověsili ohromný kus té pruhované pestrobarevné látky, co měla symbolizovat postoj proti americké agresi a samozřejmě ta se také zašpinila a ztratila púvodní barvy a sundali ji až když se na jednom konci utrhla a div nepřizabila kolemjdoucího.

Harpyje 23.10.2009 20:36

Re: Obětem nacizmu

68 - léta jsme přežili. Pokud se nemýlím, tak jsme o tom kdysi mluvili. ;-D Jsem si si jistá,  že Evropa zdolá i Lisabonskou smlouvu! Bude nás víc, nebudeme se bát vlka, nic.

Was uns nicht tötet, macht uns nur noch härter!

Informace 23.10.2009 22:02

Re: Obětem nacizmu

Tady si nikdo problém LS nekladl a neklade. Parlament a Senát ji odhlasovaly svorně a jednohlasně, prezident ji ratifikoval a občas mluví o nutnosti evropské integrace. Se sousedy si Itálie problémy vyřešila a v EU se vždycky ozve, když jde o její zájmy. Všichni se soustřeďují na vnitrostátní otázky, občas jsem o situaci něco napsal do příspěvků.

Doufejme, že si problémy vyřeší i ČR.

hlava22 23.10.2009 16:06

A co s tím kostlivcem bude dál ?

Co bylo je zde v diskuzi popsáno dostatečně. Ale co bude ? Německo se pomalu ale jistě stává hegemonem EU a byli to jeho občané, kteří byli odsunem postiženi. Jestli si někdo myslí, že klausův dodatek zabrání uplatňování sudetských nároků, je hodně naivní. A že se na nás celá EU vyprdne je taky jisté.  Máme to schovaný jako v rajfajzence.

Pete Brich 23.10.2009 16:29

Vyměň si trenýrky, hlavo, ať do Reichu nejdeš s hnědou mapou.

PB

Emil XX 23.10.2009 18:17

Re: A co s tím kostlivcem bude dál ?

Pak se můžeme obrátit na Rusko. To nepřipustí "revizi výsledků WW2." Jinak, Německo nebude hegemonem Evropy. Nedovoluje to populační situace v Evropě jako takové.

hlava22 23.10.2009 18:41

Re: A co s tím kostlivcem bude dál ?

spíš tím hegemonem bude, Německo je nejlidnatějším a ekonomicky nejsilnějším státem EU, tohle je smysl i důvod LS. A Rusko udělá jen to, co pro něj bude výhodné, o nějaké nezištné pomoci se nedá uvažovat. Holt to není žádná sranda.

Pedro 23.10.2009 15:33

Plošné vysídlování a vyvlastňování je evropským kostlivcem ve skříni.

Začátkem nuceného přesídlování obyvatelstva německého původu „ve velkém“ byl rok 1939. Dne 23. července 1939 byla v Berlíně podepsána základní smlouva o vystěhování Němců z jižních Tyrol do říše. Ze severní Itálie odešlo asi 75 000 Němců, tj. asi 70 procent.. Po skončení války se většina z nich vrátila zpět do jižních Tyrol.

 Zásadní význam pro politiku deportací mělo podepsání paktu Ribbentrop – Molotov. Hned v říjnu 1939 začalo přesídlování Němců z baltských zemí. Do května 1940 se do říše vrátilo asi 12 900 estonských Němců. Souběžně s akcí v Estonsku probíhal transfer Němců z Lotyšska. Do 15. prosince 1939 se podařilo z Lotyšska odvézt 47 810 Němců, tedy téměř všechny. Transfer Němců z Litvy začal počátkem února 1940. Do března 1941 území Litvy opustilo celkem 53 000 osob. Další Němci byli evakuováni z polských oblastí v sovětské zájmové sféře. Na západ se tak vydalo 57 000 německých zemědělců z východní Haliče, 67 000 lidí z Volyňska a Polesí a dalších 11 000 osob z Białystoku a údolí řeky Narev. Většina z nich byla usídlena ve Velkopolsku a také v župě Gdaňsk-Západní Prusko.    

Na sovětskou armádou okupovaných územích Bukoviny a Besarábie se nacházelo 122 400 Němců. Část z nich byla soustředěna v Přístavu Galac a na parnících přepravena do severní Jugoslávie. Odtud byla odvezena vlaky do okupovaného Polska. Druhá část, asi 42 000 osob ze severní Bukoviny, byla také do Polska přepravena po sovětské železnici přes západní Ukrajinu. Ze západní Ukrajiny bylo odsunuto domácí německé obyvatelstvo v počtu 120 000 obyvatel. Nepatrná německá menšina v Bulharsku (něco málo více než 2 000 osob), byla nuceně přestěhována do lublinské oblasti Generálního gouvernementu. Odsunuto bylo též 156 000 Němců ze severní Dobrudži.

 

Pedro 23.10.2009 15:34

Re: Plošné vysídlování a vyvlastňování je evropským kostlivcem ve skříni.

„Domů do Říše“ měli jít také příslušníci půlmilionové německé menšiny v Jugoslávii. Velká část jugoslávských Němců žila v Chorvatsku, které se stalo loutkovým státem Nezavisna  država Hrvatska – NDH. Ti měli možnost se rozhodnout, zda chtějí zůstat nebo se vystěhovat. Většina, 170 000, se rozhodla zůstat, 20 000 odešlo do okolí Lodže. Většina ze 120 000 banátských Němců také nemusela opustit své domovy. Banátští Němci později tvořili základ mužstva divize Waffen SS Prinz Eugen a tisíce dalších sloužilo v jednotkách pomocné německé policie. Jugoslávii opustilo v této fázi zhruba 15 000 krajinských Němců, 18 000 Němců z Bosny a 2 900 ze Srbska.

Bizon 23.10.2009 15:59

Re: Plošné vysídlování a vyvlastňování je evropským kostlivcem ve skříni.

Koncem války snad dokonce Hitler vydal nějaký Befel s názvem "Neron", podle kterého se měli Němci stahovat z okupovaných zemí do Německa pod dost drakonickými tresty .... takže on ten "odsun" může být dost relativní ....

Emil XX 23.10.2009 18:25

Re: Plošné vysídlování a vyvlastňování je evropským kostlivcem ve skříni.

Hitler se koncem války definitivně zbláznil. Naštěstí jeho rozkazy generálové většinou neuposlechli. 

KKK 23.10.2009 15:29

Souhlasím, s tím,že

" Plošné vysídlování a vyvlastňování je ovšem evropským kostlivcem v evropské skříni". Mělo se tenkrát postupovat Stalinovou metodou :  je člověk - je problém, není člověk - není problém. Dneska by byl klid a nikdo by proti dekretům neprotestoval.

Pete Brich 23.10.2009 16:23

Ano, odsun lze chápat též jako humanitární akci.

PB

certik 23.10.2009 17:09

Re: Souhlasím, s tím,že

No samozrejme, bez degenerovane genocidni chatry od televize, piva a backor se zadna diskuze na Psu obejit nemuze.

Emil XX 23.10.2009 18:23

Re: Souhlasím, s tím,že

No, situace ve Východním Prusku se tomuto schématu dost blížila.

Rudá armáda se podílela i na "divokém odsunu" Němců z Brna. Je možné, že o tom rozhodl Stalin osobně, protože sovětský velitel v Rakousku, který o ty Němce nestál dostal přímý befel z Moskvy že je musí přijmout.

Tomáš Krystlík 23.10.2009 15:19

Podle historika Ivana Pfaffa

počítaly plány cs-armády s obsazením Weinviertelu, Vídně a do týdne s dobytím Berlína.