26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
loula 21.5.2008 8:09

Re: Okurky...banány...

A co byste získala EU normalizací v této oblasti. Měla byste jistotu, že všichni EU pánové jsou stejní a tudíž zeměnitelní, a kde by bylo dobrodružství objevování ( a překvapení nebo zklamání...).Na druhou stranu, když je nějaký předpis, tak musí být ověřitelný, takže by určitě vznikly kontrolní komise vybavené měřidly délky, objemu a zakřivení. A slečny a paní by se rvaly o členství v takových komisích.

Ale nezoufejte, za půl roku budeme šéfovat EU a tento námět je velice vhodný jako příspěvek Česka...

Goodbody 21.5.2008 8:15

Re: Re: Okurky...banány...

Pak by se ovšem musela zavést podobná směrnice i pro dámy, aby 1) zařízení byla vzájemně kompatibilní 2) nedocházelo ke genderové diskriminaci. Pak bych se přihlásil do kontrolní komise - měřidlo mám... ;-D

honzak 21.5.2008 8:18

Re: Re: Re: Okurky...banány...

i na zakřivení vnitřní  části? S certifikátem autorizované metrologické laboratoře?

gerontusinza 21.5.2008 8:29

a dostatečně funkční i na roztažnost....? Re: Re: Re: Okurky...banány...

To víte, když tam projde skoro malý meloun ...... dlouhá tkanička jako míra nic neřeší...

Flaskowec 21.5.2008 8:20

Re: Re: Okurky...banány...

Při představě, že mi mou pÍchu měří nějaká Zubatá z městského úřadu, oddělení kontroly kontroly a měření pohlavněrozmnožovacích orgánů, mě napadá, že taková Zubatá by naměřila tak maximálně cosi, co se podobá níže zmiňovaným drahým luxusním okurkám, které projdou tím nejmenším sítem, a navíc ještě hodně zavadlé...

M. Zima 21.5.2008 7:48

Pane Zahrádka, promiňte mi,

ale jestliže Vám na EU nevadí nic podstatně víc, nežli normy na kvalitu banánů a okurek, prozrazujete tím vpravdě kLausovský inteligenční deficit. Nebudu Vám vysvětlovat, jak se na vnějších atributech zemědělských plodin podepsal právě ten kLausovský „tržní přístup “, ani otázku norem umožňujících použití automatických třídiček a baliček, nejspíš byste tomu stejně nerozuměl. Jde totiž o něco jiného: Na těch banánech je podstatně horší, že se prosadil „United Fruit Company – banán“. Tedy produkt pro US trh. To znamená téměř bez chuti, ale velký a opticky oslovující. Výsledkem je, že si ve staré EU můžete koupit skutečně chutné banány pouze ve specielních prodejnách, ke kterým mnohdy lidé jezdí přes 100 km daleko. A tak to je prakticky se všemi zindustrialisovanými zemědělskými produkty.(Ostatně, korunu tomu právě nasazují patenty na GMO, které představují definitivní vítězství kLausovského „svobodného podnikání“). Rozdíl v kultuře stravovaní a v inteligenci přístupu k problému možná pochopíte, když přirovnáte hloupé české kLausovské tirády kvůli geometrickým parametrům banánu k západní iniciativě a požadavku spotřebitelů, „Ať musí Holanďané žrát jejich rajčata sami“. Pochopil jste?

Nordic 21.5.2008 8:08

Re: Pane Zahrádka, promiňte mi,

...žil jsem v Německu v době, kdy tato norma byla zavedena a vím, že jen proto, aby se zmonopolizoval dovoz banánů ze zemí Francouzského společenství (bývalých francouzských kolonií) do EU a tím se na trh v EU omezil "přístup" banánů z Jižní Ameriky - byla to tzv. "banánová válka" mezi EU a USA...

Ty banány z Jižní Ameriky převyšovaly velikosti a chuti ty napr. z Afriky - ale to je "Geschmacksache"...

M. Zima 21.5.2008 8:36

Je to jinak.

Pro Německo je "banán" od časů Adenauera komodita se specielní historií (i daňovou a o tom byla ta "válka"). Ale, co se týká těch norem, ty byly, jak už níže napsal Hnyk zavedeny, na požadavek producentů, prostě za účelem ochrany investic do automatisace. To je také ten rozhodující důvod, proč setrvávají. S banánovou válkou to nesouvisí, a to už proto, že dozrávání a balení banánů podle norem probíhá bez ohledu na dodavetele v Evropě. Co se týká chuti, když nevěříte, vyzkoušejte si to.

zk 21.5.2008 9:40

Re: Pane Zahrádka, promiňte mi,

No, ty okurky a banány jsou pouze příkladem, o kterém vy jste byl schopen napsat svůj dlouhý příspěvek. Bohužel, takových a ještě větších nesmyslů a pitomostí je EU plná. Takže to opravdu nejsou jen ty banány a okurky, chápete?

M. Zima 21.5.2008 9:47

Hele, Vy troubo,

to musíte říct Zahrádkovi, kLausovi a spol. Já jsem to samé napsal v první větě.

loula 21.5.2008 7:45

Myslím, že ty zahnuté okurky není nic nového pod Sluncem.

Vzpomínám, jak před řadou let vypukla diskuze mezi USA a Švýcarama nad tímto problémem. Amíci do hamburgerů dávali mj, ementál, a ten krájeli strojově. A protože ementál je děravej jak.....ementál, tak se stávalo, že ty strojem nakrájené plátky měly různou hmotnost,  a to v rozmezí asi 50%. Prostě jak přišla ta která díra....

A tak Amíci vyvolali jednání, zda by Švýcaři naučili bakterie, aby v tom ementálu dělaly stejně velké a pravidelně rozložené díry. A Švýcaři skutečně dělali nějaké experimenty, ale ty bakterie se ukázaly jako totálně blbé a neschopné nepochopit tento civilizační požadavek. Tak od toho ustoupili. jak Amíci vyřešili krájení ementálu, to nevím.  Možná jim Japonci udělali nějaký sofistikovaný kráječ, který změřil velikost díry, a podle toho nastavil šířku plátku. Ani bych se nedivil.

Ostatně, před lety se pár zoufalců snažilo vypěstovat hranatý melouny, protože trhovci měli problémy, že se jim melouny rozkutálejí. Jinak, zkuste do melounu injekční stríkačkou nacpat flašku rumu a dejte na den do ledničky. Je to bezva zdravá svačinka.

A u banánů je tento požadavek vyvolán výrobci futrálů na banán. Tento futrál na banán byl před měsícem tady presentován, a uznejte, že by bylo blbý, kdyby ten banán byl jinak křivej než futrál.

Flaskowec 21.5.2008 8:11

Re: Myslím, že ty zahnuté okurky není nic nového pod Sluncem.

Ty hranaté melouny nepěstovali zoufalci kvůli tomu, aby se nekutálely trhovcům,ale Japonci, aby se lépe využil přepravní prostor - melounů tvaru krychle se do stejného prostoru naloží víc, než těch kulatých.

Já jsem letos vypěstoval hranaté ředkvičky. Ne proto, že bych je chtěl lépe přepravovat nebo aby se mi nerozkutálely, ale proto, že platí modifikace známého pořekadla o hloupém sedlákovi...

dr Turnovský 21.5.2008 8:34

Re: Re: Myslím, že ty zahnuté okurky není nic nového pod Sluncem.

jo a ty hranaté melouny jsou nekřesťansky drahé....ale japonci nejsou křesťani, že ano.  bylo to snad 10 000 jejich peněz za kus....

jezevec 21.5.2008 20:18

Re: Re: Re: Myslím, že ty zahnuté okurky není nic nového pod Sluncem.

Hranatý meloun vypěstujete velmi snadno i u nás, a zcela zdarma. Stačí v určité gázi vývoje plodu dát ho do dřevěné ohrádky, meloun se natvaruje dohranata, a pak už dozrává hranatý.

PROKOP BUBEN 21.5.2008 7:38

DOUFEJME

Že si přes křivost banánů a okurek  kLausevrové, uvědomí svoje vlastní pokřivení.....

jirka.s. 21.5.2008 9:43

Re: Dneska je ta obsese obzvláště úporná, viď prasečí zube?

Autor: PRASI DENT IP: 88.103.252.xxx Datum: 01.03.2007 17:46

když SE K TOMU PŘIDÁ alergie NA kLAUSE je to zlé....Vím to z vlastní zkušenosti!!

Borek@exil 21.5.2008 7:31

A co takhle, jak to šmakuje?.....To vzal čert.....chutnat to nemusí, hlavně, když je to bumerang.

Rudolf 21.5.2008 7:23

Nejlepší na tom je to,

že eurohujeři sice vědí, jak křivé mají být okurky a banány, ale nedokázali se dosud dohodnout na jednotných pravidlech silničního provozu, takže jich pro "jednotnou Evropu" máme, nemýlím-li se 25 nebo 27.

Že v některých zemích EU nemůžete bez dalšího použít elektrickou zástrčku do elektrické zásuvky je také nepodstatné.

Že lokomotiva, schválená k provozu v Německu nemůže jezdit bez dalšího v Česku (a naopak) je pak jen záležitost pro specialisty.

Konec konců, nejpotřebnějším specialistou v Bruselu je tlumočník......

Mard 21.5.2008 7:30

Re: Nejlepší na tom je to,

To je právě na celé EU to nejvíce tragické. To že by lidé mohli volně studovat a pracovat kde by chtěli možné není, ale idiotské předpisy o vodovodních bateriích pro restaurace na fotobuňku jsou realitou.

Milan 21.5.2008 7:14

RVHP na rozdíl od EU nenařizovalo.

RVHP nevydávala žádná nařízení ani směrnice. Vydávalo pouze vzorové obchodní podmínky, které platili je na mezinárodní úrovni, nikoli vnitrostátně, a aby platily, byl nutný souhlas všech (nebo také platily jen pro ty státy, které s nimi vyslovily souhlas).

RVHP nikdy neřešila takové ptákoviny jako vzhled suvenýrové ovečky nebo vybarvování karafiátů.

Pomlouvání RVHP je velice hloupé, protože hlavním účelem RVHP bylo přesvědčit maďarské, rumunské a bulharské rolníky, že nutně potřebují československé a východoněmecké stroje.

ptakopysk 21.5.2008 7:26

Omyl!

hlavním cílem RVHP bylo přesunout průmyslovou výrobu z rozvinutějších oblastí do méně rozvinutých a tím dodrbat daný výrobek na úroveň absolutní nepoužitelnosti. Namátkou bulharské počítačové disky, slovenské dodávky TAZ, atd. atd.

zubr 21.5.2008 8:23

Re: Omyl!

To co popisujete,jsou jen vedlejší atributy celého procesu.Jinak platilo:Komu není vzájemné rady,tomu není hospodářské pomoci

honzak 21.5.2008 6:51

třídy kvality

a rozměrové třídy jsou asi v pořádku.

Ale šílené se mi jeví měření "vzepětí" oblouku u okurek a banánů. Ono to vzepětí je po dobu transportu a prodeje konstantní? Ono nezávisí na teplotě a vlhkosti vzduchu? Neměla by se měřit i ovalita (odchylka od kruhového průřezu)? případně drsnost povrchu v mikrometrech? Musí na měření ovoce a zeleniny být příslušná šupléra certifikovaná a procházet pravidelnými metrologickými cykly? Jak je definována chyba měření?

dr Turnovský 21.5.2008 6:53

Re: třídy kvality

možná proto se v EU nedají často koupit desítky různých druhů banánů. Včetně těch planých....

jasan 21.5.2008 6:59

Re: Re: třídy kvality

hlavni duvod je necmene ztizit ci znemoznit dovoz (levnejsich) bananu se zemi ktere se s EU tolik nekamaradi.....

ostatne - jak nam ty banany pekne po vstupu zdrazili...

dr Turnovský 21.5.2008 7:02

Re: Re: Re: třídy kvality

samozřejmě, že jde o dovozní kvoty. O tom zdražení, vzhledem k mému místu pobytu vůbec netuším.....ahoj...

dr Turnovský 21.5.2008 6:44

jo a kdybyste se chtěli dozvědět, co to je...

zadní zorné pole traktoristy, přední zorné pole traktorista a dokonce pro fajnšmekry, boční pole traktoristy.....se taky koukněte do norem EU. To byste nevěřili, co tam na těch 15 stránkách popisu vlastně je. Taky to, že okno se musí mýt  a hlavně zvenčí :-))))

honzak 21.5.2008 8:20

Re: jo a kdybyste se chtěli dozvědět, co to je...

na vojně jsme si dělali brusel z c. a k. předpisu vozatajstva, že "kůň se zpařahá zpravidla hlavou ve směru jízdy". To jsme byli nepředvídaví!

Ladislav N. / ČTK 21.5.2008 3:15

Brusel uvažuje o rušení standardů pro zakřivení okurek či banánů

Brusel uvažuje o rušení standardů pro zakřivení okurek či banánů (ČTK - 19.05.2008)

Brusel - Evropská komise uvažuje o rušení standardů, které určují například zakřivení okurek či banánů. V minulosti se právě tyto normy staly součástí několika protievropských kampaní, na nichž jejich autoři ilustrovali údajnou byrokratickou přebujelost EU. Jejich zrušení ovšem nebude tak snadné, celá řada členských států včetně České republiky se na dnešním jednání ministrů zemědělství EU totiž postavila proti této možnosti.

Jednotlivé země se obávají, že zrušení norem by vedlo k podstatnému zhoršení kvality nabízených zemědělských produktů na pultech obchodů. "Nevím jestli si vzpomenete jaká situace nastala před osmi lety, kdy se najednou v obchodech objevily méně kvalitní potraviny, co se týče ovoce a zeleniny. Tomuhle jsme chtěli zabránit," řekl dnes ČTK během jednání ministrů zemědělství náměstek českého ministra Stanislav Kozák.

Podle něj se Evropská komise snažila současných 34 standardů pro kvalitu ovoce a zeleniny nahradit jen jedním předpisem, který byl obecný a nevyjmenovával jednotlivé odrůdy. "Jinou ochranu ale potřebujeme uplatňovat vůči jahodám a vůči broskvoním. Dávat tohle dohromady je poněkud nešťastné," dodal náměstek.

Evropská komise tvrdí, že zvěsti, které se rozšířily například v Česku o zakřivení okurek, jsou mýtem. Není prý pravdou, že standardizované zakřivení okurek má lidem pomoci, aby mohli lépe spočítat, kolik jich je v jedné bedně.  ...

Ladislav N. / ČTK 21.5.2008 3:17

dokončení: Brusel uvažuje o rušení standardů pro zakřivení okurek či banánů (2)

Pravidla, která určují jak má správná okurka vypadat, však skutečně existují a upravuje je regule EK z roku 1988. Nicméně o vytvoření standardů si svého času řekli zástupci průmyslu. Mají jim výrazně zjednodušit obchodování. Lépe se jim totiž díky nim posuzuje kvalita zboží, které kupují v zahraničí a často jej tak nemohou vidět.

Přílišné zakřivení okurky navíc údajně může znamenat několik problémů s kvalitou. Okurka je buď napadená houbovou chorobou, nebo nebyla dostatečně zavlažována a může se tak vyznačovat hořkou chutí.

Podobný případem jsou i banány. "Je pravda, že Evropská unie stanovila normu týkající se velikosti a kvality banánů, která harmonizuje dosavadní nejednotné národní normy, jež komplikovaly obchodování. Neznamená to však, že by se malé banány měly ničit či zahazovat, pouze to, že patří do jiné kategorie než banány velké," uvádí komise na svých internetových stránkách.

Autor: ČTK