17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 23.2.2009 12:41

Re: Dovoluji si presentovat část proslovu Goebelse..... Ale co Gottwald ???

No, nemám Klausův projev za nepřípustně blbé kecání, naopak; a objektivní diskuze se ovlivňuje (doufám) vždy jen řečmi, argumenty - tedy "kecáním" ... a soudíte, že nepřípustné je to, co nabourává kýženou jednotu názorů? Tohle už u nás relativně nedávno bylo, čtyři desetiletí to trvalo a za nepřípustné názory byl kriminál ... :-/

Jenda 23.2.2009 13:37

Re: Dovoluji si presentovat část proslovu Goebelse..... Ale co Gottwald ???

par mega euro na objektivni diskuzi? Pan je vtipalek! EU ma pripraveno par mega na propagandu, vyplach mozku a sireni strachu z izolace.

mirek 23.2.2009 11:39

Re: Dovoluji si presentovat část proslovu Goebelse..... Ale co Gottwald ???

To, co prýští z Bruselu, je zřejmě odpovídající tomu, kdo tam zasedá. Když tam jsou bývalí i současní komunisté a svázaci, či svazačky, jako jsou Ransdorf, Železný, Bobošíková a další z Čech i ostatních zemí, tak se nelze divit, vždyť takoví lidé budou se vším, co smrdí socialismem a státními zásahy do všeho, vždy souhlasit.

Jinak, když si přečtete starého Vlka i starého Klause, i  irského Ganleye, tak všichni jsou pro jednu společnou Evropu, to jen někteří doslova Hujeři, jako Bobošíková a Železný, potřebují na negativní kampani dojet znova do Bruselu a živit se tam dalších pět let, takže podkuřují svým potenciálním voličům.

Chce to pořádně číst a nepapouškovat. Evropa společná, doufám, bude, ale v jaké formě, to si musíme ovlivnit sami. Ne ale s pomocí výše jmenovaných "europoslanců", to chce normální a pracovité lidi, ne mediálně vytvořená falza poslanců.

Jura Jurax 23.2.2009 12:42

Re: Dovoluji si presentovat část proslovu Goebelse..... Ale co Gottwald ???

to chce normální a pracovité lidi ... hm, ale tací do politiky nejdou,natož do brusele ;-(:-D

Cyril 23.2.2009 21:19

Re: Dovoluji si presentovat část proslovu Goebelse..... Ale co Gottwald ???

A Klem en t to vymyslel již  Moskvě /neví se , zda sám/.Vždyť centrlisace -to je on o . Ale  kdo provedl plány na mapu naší země , I to se ví .Na zakázku KSČ provedla ... a tečka .Zdraví Cyril.

Marcela 23.2.2009 8:47

Super, pane Vlku,

jde to opravdu říct jednoduše, aby tomu lidi rozuměli. R^

ver 23.2.2009 8:59

souhlas a dovolím si parafrázi

jde to opravdu říct jednoduše, aby  lidi rozuměli , že tomu  nerozumí , že tomu nelze rozumět

kritik 23.2.2009 8:39

k informaci, že

maďarský parlament údajně odhlasoval Lisabonskou smlouvu dřív, než byla přeložena do maďarštiny je možný i výklad, že si to všichni dovedli přečíst v originále, to by se v našem parlamentu nedalo předpokládat   :-D

honzak 23.2.2009 8:51

Re: k informaci, že

vsadil bych láhev dobrého pití, že to většina maďarských soudruhů v originále (FR?, AN?) nečetla.

toogood 23.2.2009 8:51

Re: k informaci, že

v jakem originale???!!!!!??? original je snad v kazde zemi ten mistni, v lokalnim jazyce, ne? Nebo se snad podepisuje nejaky 'nemecky original' nebo 'francouzsky original', ze ktereho se pripadne mohou vyhotovit nezavazne preklady pro negramoty, aby si i oni mohli precist, co to vlastne podepsali?

Jenda 23.2.2009 13:34

Re: k informaci, že

To by krome te anglicitny nebo francouzstiny museli ovladat taky rychlocteni a stravit tim nekolik bezesnych noci.

záboj 23.2.2009 8:35

souhlas

jednozačně

Zebra 23.2.2009 8:35

Zcela rozumný apel nepodepisovat něco, čemu nerozumím,

bohužel znehodnocený ničím nepodloženým autorovým předpokladem, že tomu (LS) nerozumí nikdo. Stačí se podívat na komentáře pod výplodem – samej expert přetékajících příklady strašlivých následků podpisu jako senkruvna před vyvezením.

Další požadavek, sepsat smlouvu (asi LS) tak, abychom jí my (autor, jeho rodina, u nich v ulici, ve městě, v Česku ?) rozuměli už zdaleka tak racionální není. Čím šířeji to „my“ pojme, tím více lidí neschopných pochopit ani ten nejprimitivnější text se v něm octne. A smlouvy obsahující jen citoslovce a zvukomalebná slova nebudou mít příliš smyslu, obávám se.

No a pokud autor myslí našimi odborníky ústavní soud, z čeho usuzuje, že ten „tomu“ nerozumí ?

Kritik 23.2.2009 8:50

Re: Zcela rozumný apel nepodepisovat něco, čemu nerozumím,

LS nahradila původní Evropskou ústavu, takže obsahově Lze LS napsat srozumitelně. Navíc i nesrozumitelnou LS lze podat v konsolidovaném znění, které ale během schvalování nebylo k dispozici, tak kde jsme??? Fakticky náš parlament schválil paragrafové znění, protože EU odmítla vydat konsolidované znění v národním jazyce, na což ale dle pravidel EU máme právo...

jm0 23.2.2009 10:36

Re: Zcela rozumný apel nepodepisovat něco, čemu nerozumím,

ve skutečnosti té LS možná ani není třeba se snažit porozumět. *pokud* je to skutečně záměrně napsáno tak, aby to bylo co nejnesrozumitelnější (jak se *prý*, nemohu citovat, vyjádřili někteří autoři), pak už tento úmysl sám by mi úplně stačil k odmítnutí: nemusím studovat nuance všech drobných podrazů v díle založeném na zlém úmyslu.

hlava22 23.2.2009 8:26

Svoboda.

Základním smyslem ústavy je ochrana toho dole před vrtochy vrchnosti. Tak si sami odpovězte na otázku, zda podle dosavadních zkušeností nám Brusel přinesl víc svobody a demokracie.

gerontusinza 23.2.2009 8:17

Inu musím jenom souhlasit........

R^R^

zoch 23.2.2009 8:13

KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

To se také mezi lidmi říká a je třeba říci ,že oprávněně. Moje pozice a pozice autora článku je přibližně totožná ve věci podrobné znalosti smlouvy. Moje první orientace v problému se odvíjela od toho,kdo už podepsal. Když všichni antagonisté v zásadě skončili  na stejném břehu,byl  to první signál. Stejně vypovídající je pro mne skutečnost,že pokud někdo nemá umíněnost toho našeho šaška,tak se nerad ocitá stejně jako já v izolaci.  Jemu třeba nevadí,že je  exot,ale  mne takový pohled  z hlediska obchodu vadí. Autor článku i moje maličkost máme naprosto stejnou možnost se informovat u lidí,kteří se v problematice lépe orientují. Pro mne byl více určující Telička než např. Roithová nebo Hybášková.  Nikdo po mně nemůže chtít,abych nabyl důvěry vůči největšímu zloději a jeho zkrachovalé bobohvězdě. Potom ještě z té jejich party mohu naslouchat eurokomunistům,ale to snad opravdu ne.......

Tak co,milý autore ? Izolace nebo konstruktivní spolupráce v houfu ? Tlaky budou totiž působit na všechny stejně ať na velké nebo malé.Velcí budou částečně vydělávat na trzích všech tšch malých a malí budou zase brát z kasy na infrastruktury atd......  Může to docela fungovat a za pokus to stojí. Je to jistě přijatelnější cesta,než válka o trhy. Je to opravdu největší humanitární projekt historie lidstva. 

" Může bejt,že jim to ta jejich hlava nebere " stejně jako tomu exotovi,ale je to tak a pokud se v budoucnu vlivem nějakého nového finančního pnutí budeme muset s touto konstrukcí svobodně rozloučit,budeme se vracet k podmínkám trhu někdy po II.světové válce. Kterak by se to ale mohlo stát netuším,když  tady bude ekonomicky silná Čína i dálný východ......  Pokud se podívám takto dopředu,ptám se,komu a čemu slouží úvahy z tohoto článku ?

Justin Case 23.2.2009 8:27

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

Tak tohle je zamotané, jako ta smlouva sama.

Tx 23.2.2009 8:36

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

A vy tomu rozumíte?

3.    Odchylně od odstavce 2 mohou před přistoupením orgány Unie přijmout opatření uvedená v čl. 6 odst. 2 druhém pododstavci, odst. 6 druhém pododstavci, odst. 7 druhém a třetím pododstavci, odst. 8 druhém a třetím pododstavci, odst. 9 třetím pododstavci, článcích 21 a 23, čl. 28 odst. 1, čl. 32 odst. 5, čl. 33 odst. 1, odst. 4 a odst. 5, článcích 38, 39, 41, 42 a 55 až 57 aktu o přistoupení, v přílohách III až XIV uvedeného aktu a v protokolu 2, v článku 6 protokolu 3, v čl. 2 odst. 2 protokolu 4, v protokolu 8 a v článcích 1, 2 a 4 protokolu 10 k tomuto aktu připojených. Tato opatření vstoupí v platnost pouze s výhradou a dnem vstupu této smlouvy v platnost.

Zatím ta spolupráce v houfu vypadá tak, jak to nechtě vypadlo ze Sarkyho: francouzská auta se mají vyrábět ve Francii a ne aby nám Češi brali práci. Pak to sice byl v rámci politické korektnosti nucen odvolat, ale venku už to bylo. Mimochodem, LS taky předpokládá (kromě asi 67 dalších "jednotných" věcí) "jednotnou energetickou koncepci". Přeloženo do češtiny: už nám EU zlikvidovala v rámci kvót cukrovarnictví, teď nám třeba nařídí odstavit Temelín a postavit 10000 větrńíků a 200 km2 solárních panelů (až si to zelení prosadí). A budeme s elektřinou v bruseli. Doslova i přeneseně. Takže bych se opravdu neukvapoval, EU zatím funguje i tak a není kam spěchat. Pokud p. Klaus mluvil v EP o deficitu demokracie, měl naprostou pravdu. V EU není snaha protivníky přesvědčit, ale dehonestovat a ukřičet. Kdo není pro LS i s chlupama, je "protievropský".  Což není pravda. Jsou 2 tendence: EU ve stavu v podstatě současném, do něhož jsme vstupovali a pro který p. Klaus je. Nebo v podstatě jako jeden stát, kde místní parlamenty mohou akorát stanovit poplatek za psa.  Obě možnosti mají pro a proti. Ale není fér, když se místo argumentace píše o "šašcích", "exotech" atd. Pro mne nejsou určující ani Telička (který zvoral co mohl), ani ostatní. V LS jsem se dost rýpal a je to síla. Viz ukázka.

honzak 23.2.2009 9:10

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

Dikce LS silně připomíná Jízdní řád ČSD za komančů - spousta "krásných" údajů, při bližším studiu ale skutek utek. Je to hrůza!

zoch 23.2.2009 9:19

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

Zdravím !

Do takových detailů bych já nikdy nešel.Považoval bych to za ztrátu času. Že jste si počínal nerozumně,když jste šel do takového samostudia,Vám nyní  trošíčku objasním.Chci-li obložit koupelnu,zavolám si obkladače.  Nebudu se shánět po nějakém zedníkovi,protože bych mohl práci svěřit např. fasádníkovi,který ji čapne,protože nemá v zimě co dělat a méně mu bude záležet na tom,že to neumí tak jako obkladač. U nás také každý člen parlamentu za každou politickou stranu se smaží na úkor ostatního rozumět LS. Přitom je to jenom politik a nikoli specialista na "Brusel".A o tom to je !!!  Potom plácá každý páté přes deváté.... Je třeba vidět,že kdo chce psa bít,hůl si najde. Ten šašek svého času hlasitě plédoval pro turecké členství. Proč asi  ?  Přece aby se  vneslo ještě více neshody a zmatků..... Doufám,že se mnou souhlasíte ve věci přesvědčování.   Na počátku cesty přesvědčit tolik národů s někdy odlišnou historií v dem. diskusi znamená ztratit s touto diskusí celé desetiletí. A to je argument těch,kteří hledají hůl a nechtějí bez demokratické diskuse udělat cokoliv.

Vy jste ale jistě rozumný člověk a proto víte,že Bulhar se s Holanďanem dohodne tak ještě na  květinách a to je v začátku vše. Čili : musí zde být někdo,kdo stanovuje  většinovou platformu. Pro sportovce : kdo stanoví postavení na startu. Dalším vývojem se dospěje do další podoby.  A to je to,co našim izolacionalistům nedochází.  Že totiž vlivem vývoje již není EHS a podmínky se mění i vůči těm,za kterých jsme podepisovali přidružení.  A za pět či patnáct let zase budou trošku jiné. Je to vývoj !!! Umím si ale představit,že některým našim a nejen našim politikům     vězícím hluboko nohama v blátě minulého století je toto nepochopitelné a některým mj. proto,že se dostáváme daleko od jejich moskevského živitele nebo ruského strejdy.

Jsme ve středu Evropy a proto se zapojujeme do tomu odpovídajících struktur. A měli bychom se přizpůsobit ? No SAMOZŘEJMĚ !!Obohatíme je i tak stejně jako oni nás.

Jura Jurax 23.2.2009 9:27

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

Že totiž vlivem vývoje již není EHS a podmínky se mění i vůči těm,za kterých jsme podepisovali přidružení. Celkem máte pravdu. Opomněl jste ovšem dodat, že ty podmínky, co nastavuje LS, ze mění pro nás k horšímu. Přečtěte si výše výňatek z projevu Josepha Goebellse - ten by v bruseli sklidil mezi eurohujery jistě aplaus. A u našich eurohujerů taky.

zoch 23.2.2009 9:34

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

Každá drobná změna pozice přece nemůže vyhovovat okamžitě všem. Ta organizace je a vždy bude živý organismus.

Pravda :  pro mne ve svých detailech ( jak uvádí kolega ) někdy až nepochopitelně složitý.  Struktuře DNA ale také nerozumíme všichni a nakonec ono poznání akceptujeme. Věříme totiž těm specialistům - věříme vědcům.

Věřme i v tomto případě specialistům a nedloubejme se v tom jako v .něčem smradlavém.

Jura Jurax 23.2.2009 9:40

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

Jenže považovat naše i evropské politiky za specialisty v čemkoliv jiném než v získávání výhod pro sebe, v dojení veřejných peněz, v udržování si výnosných koryt a v hrabání pod sebe, jakož i v ve vymýšlení hovadin od reality odtržených je neobyčejně odvážné a celkem nebezpečně naivní.

zoch 23.2.2009 10:29

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

Nepoužil jsem slovo "politici". Použil jsem slovo "specialisté". Je z toho patrný rozdíl ?

Jura Jurax 23.2.2009 12:36

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

Jenže tohle je věc navýsost politická, pročež případní specialisté (snad) vypracovali dílo na politickou objednávku a do toho díla ještě politikové vrtali. Takže je zaručeno, že výsledné dílo je na dvě věci; pomněte ostatně tvotbu zákonů u nás ... ;-P

Jenda 23.2.2009 13:28

Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

"ztratit touto diskusi cele desetileti" ... tak tak .. je potreba vybudovat sajuz okamzite. Vite co se stane kdyz moc tlacite na pilu?

gerontusinza 23.2.2009 8:46

Pane Zochu.... nesouhlasím s vámi Re: KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ,TAK DO TOHO NEKECEJ

"Pokud se podívám takto dopředu,ptám se,komu a čemu slouží úvahy z tohoto článku ?"    Vy to nevíte? všem lidem co mají mrazení v zádech z až nelidské blbosti našich zástupců a hurá činitelů napříč spektrem... V těchto věcech jsem zásadně pro referendum... důvod? aby si vůbec dal někdo z těch co jsou za to placeni námi, práci, a udělal analýzu LS a sdělil svůj (oficiální ) názor k porovnání s vlastním náhledem lidí......  jímá mě hrůza z idiotů současné vlády, kteří jsou schopni vypustit větu, že jako oni jsou schopni vzít na sebe zodpovědnost za radar ( ani si nedovolili tuto zodpovědnost vyslovit před volbami  :-/) a z druhé strany opozice, která je schopna (ale ta to aspoň prezentovala pře volbami) vše odsouhlasit v LS pomalu demonstrativně.....  Obě strany mají svou pravdu, ale pokud něco není skutečnou výhodou pro lidi této země ( a tč. ještě se k nám chovají tak jak se chovají - nechci to rozpitvávat, stačí ukázat na okolní země) nemá smysl se do toho pouštět a o to jde..... V tom dávám Klausovi zapravdu....

Kalamajka 23.2.2009 9:03

LS není smlouvou na dobu určitou, je to na FURT

Schválit LS není normármální zákon, který lze  nahradit nebo zrušit, když nebude fu¨ngovat. LS není smlouvou na dobu určitou, je to na furt!  Kromě toho smlouvou dáváme všanc republiku, kterou jsme zdědili po svých předcích. Poslanci, NEMAJÍ  PRÁVO rozhodovat o tak závažné věci jako je postavení státu. Je to kupční s republikou? Žádná politická reprezentace, ani ta komunistická nedala republiku je tak. Vždy´t v minulosti podepisovali takové smlouvy státnici jen pod hrozbou tanků, zbraní a ohrožení celého národa násilím. Dnes v demokracii, bez hrozby tanků, zbraní, JIDÁŚI zrazuji lid , kterému tato země patří!