22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EVROPA: Proč nikdo vážně nejedná o míru na Ukrajině?

Válka na Ukrajině trvá už sedm týdnů. Různí „znalci“ dokonce naznačují, že může trvat měsíce, ne-li roky. Tyto lehkomyslné výroky nemohu akceptovat. Umírají lidé, přibývá důkazů o vraždění civilistů a zajatých vojáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Brabenec 16.4.2022 3:27

Pan Klaus preferuje rozum a chladný pragmatismus. Dobře i rozumí různým nenávistím. Zato něco jako láska je mimo jeho rozlišovací schopnost. Láska je pro něj něco nenormálního, zástupného. Nějak mi to připomíná definici psychopatie.

M. Krátký 16.4.2022 2:55

Má pravdu, předsedo !!!!!! Absolutní Nuly nás všechny vedou do záhuby - jsou to Šašci, kteří si hrají na vojáky i vojandy - a pí Pekarová - Adamová rozkrádá státní majetek v dražbě, aby bylo na patrony !!!!!!

M. Grundmann 16.4.2022 2:52

Naprosto souhlasím s tímto názorem pana profesora. Říká se však, že je zlomyslnost ta nejčistší radost, a Rusy ve východní Evropě nemá rád nikdo. Rusku se nedaří a většina lidí z východní Evropy z toho má upřímnou radost. Ale zbytek Evropy tuto zlomyslnou radost necítí a vidí tuto válku tak, jaká je. Že není v zájmu žádného Evropana, že by se měla co nejrychleji ukončit a že situace by se měla co nejrychleji vrátit do normálu.

Na návrat do normálu však nemají zájem úplně všichni. USA nemají s Ruskem žádný průsečík společných zájmů. Rusko neumožňuje americkým firmám bohatnout z ruského nerostného bohatství a nic jiného užitečného pro USA v Rusku není. Rusko se navíc nechce podřídit pravidlům, která se USA snaží ve světě prosadit. Rusko sice není pro USA hrozbou, ale je určitou nepříjemností, která USA trvale znepříjemňuje život, aniž by přinášela cokoliv pozitivního. Proto také USA a Rusko v podstatě nemají objektivně o čem spolu jednat a válka může dlouho pokračovat.

J. Hrdlička 16.4.2022 4:58

Jestli je pro vás normálem to, že Rusko bude diktovat, s kým se nezávislá země může kamarádit, tak doufám, že pro většinu lidí to nikdy normálem nebude.

M. Grundmann 16.4.2022 11:59

Pro většinu lidí je určitě normální reagovat, když se nějaká skupina jiných lidí chce spojit proti nim, aby jim škodila. Je to úplně normální a přirozená reakce. NATO je vojenská aliance oficiálně namířená proti Rusku, rozšiřování NATO tedy spadá pod tuto situaci.

J. Joudová 16.4.2022 13:44

Tak NATO je vojenská aliance oficiálně namířená proti Rusku? Můžete prosím uvést zdroj této informace?

M. Grundmann 16.4.2022 14:51

Pokud není NATO namířeno proti Rusku, proti komu je namířeno ? Každá vojenská aliance je namířena proti někomu ...

J. Joudová 16.4.2022 17:08

Aha, takže zdroj informace nemáte, zřejmě je to jen Váš názor. V tom případě by bývalo bylo vhodnější napsat „NATO je vojenská aliance namířená proti Rusku“ a vynechat to slovo „oficiálně“, které se snaží vyvolat dojem, že to je uvedeno někde v té alianční smlouvě. Chápete ten rozdíl?

NATO je (aspoň podle mě) obranná aliance, která není primárně namířena proti žádnému konkrétnímu státu, nýbrž proti potenciálnímu agresorovi vůči některé z členských zemí, ať už je jím kdokoli. Že je v současné době této roli nejblíže zrovna Rusko, je dáno jen a pouze paranoidní a svinskou povahou tamního vedení, zejména pak Putina.

M. Grundmann 16.4.2022 20:13

NATO není obranná aliance, protože v roce 1999 napadlo Srbsko, aniž by Srbsko jakkoliv napadlo či ohrožovalo kterýkoliv členský stát NATO.

J. Joudová 16.4.2022 22:53

Ok, to taky nebylo úplně v pořádku. Nicméně to vůbec nijak nelegitimizuje dnešní chování Ruska. Howgh!

M. Grundmann 16.4.2022 23:54

To samozřejmě ne. Ale ukazuje to, že NATO není obranná aliance a že může být nebezpečím pro ostatní státy. Tato událost i podobné další události nic nelegitimizují, ale vysvětlují. V okamžiku, kdy NATO není obranná aliance, může být viděno jako skutečná bezpečnostní hrozba pro ostatní.

V. Kučer 16.4.2022 20:33

Do NATO jsme vstupovali aby se neopakoval rok 1968, nikdo jiný nás neohrožoval.

F. Žůrek 16.4.2022 2:47

Člověk musí žít i s křivdou...

Je záhadou, proč V. Putin začal válčit...

Je špatné zbrojit a válčit...

Je na čase takové zlo ukončit...

Smrt je zlá, i když jsou Velikonoce...

Všichni si to uvědomme. Zdař Bůh!

U. Uziv 16.4.2022 1:29

Škoda, že Klaus nežil za Hitlera. Poradil by Britům, Rusům a Američanům, aby se vzdali, a II. sv. válka vůbec nemusela být.!

R. Langer 16.4.2022 5:33

Hm, že by? :-P

R. Langer 16.4.2022 5:34

Škoda že jim to někdo neřekl, než ten Hitler obsadil půlku Evropy, že? :-P;-€

J. Hrdlička 16.4.2022 6:01

A proč si stěžujete? Přece nejdřív nechtěli rozdmýchávat konflikt, válka je přece zlo. Copak nefandíte Mnichovské dohodě:-/?

P. Dvořák 16.4.2022 6:18

Jistěže Mnichovská dohoda měla přinést pro západní Evropu blaho. Vždyť o tom vlastně V.K. píše:

Podepsali ji lidé, kteří měli snahu a nyní i možnost, aby „Trust for the Destruction of Europe“ zničil střední a východní část Evropy. Konec konců, tuto část Evropy ti na jejím západě nikdy moc nemilovali.

J. Hrdlička 16.4.2022 6:27

Takže ušlechtile usilovali o mír. Co jim vytýkat? Přece nechtěli přilévat olej do ohně jako teď ti nezodpovědní, co si drze dovolují pomáhat napadené Ukrajině. Vždyť už mohla dávno kapitulovat a žádná válka by nebyla. A pka si to zopakovat s Pobaltím, Polskem až nakonec i my zase budeme v ruské sféře vlivu a falešní pacifisté budou spokojeni, přece bude mír.

P. Dvořák 16.4.2022 7:12

Vážně jste ovládaný obavou, že se Putin proválčí k branám Reichstagu nebo až k Vítěznému obouku? 8-o

Čistě můj soukromý názor a neberte to že mu fandím. Podle mého by mu stačilo, kdyby měl zajištěný koridor na Krym. Na víc prostě nemá a v situaci, v jaké dnes je, pro to udělá všechno.

J. Hrdlička 16.4.2022 8:08

Jak by mě mohlo napadnouát, že mu fandíte? 8-o

Ano, obavy mám. Protože se tady najde dost jeho fandů, kteří volí politiku ústupků s falešným heslem míru. A jak známo, ústupky agresory povzbuzují.

J. Jaroš 16.4.2022 7:51

Inu, přečtěte si od W. CH. Druhou světovou válku nebo alespoň první díl. Tam se dočtete, že II. WW. Vůbec nemusela být. Stačilo projevit trochu rozumu bohužel od politiků nebyl použit.

Co mne děsí na současné situaci je absence politiků EU. Očekával bych od nich jednotné stanovisko k situaci něco jako,, válečné,, cíle. Situace je..... a proto navrhujeme toto řešení. Vodítkem by pak mohli být,, evropské hodnoty,, Stranu konfliktu která je bude respektovat budeme podporovat. Připomenu, že se mnozí odborníci do dnešních dnů přou zda zveřejnění Morgenthaůova plánu posílilo německou obranu jako čtyři či dokonce pět tankových divizí.

K. Machala 16.4.2022 1:13

Válku začal a nechce ukončit Putin, nikoliv Ukrajina a už vůbec ho nenapadl Západ. Kroutit to naopak je nepravdivá verze. Putin obsazuje území, což je zřejmé i při pohledu do Moldovy, Gruzie, takže Ukrajinou to fakt není.

M. Dvořák 16.4.2022 6:01

Máte TO trochu, ale spíš hodně pomotané. Škoda.

O. M. 16.4.2022 1:09

Samozřejmě, že JDE o válku Ruska se Západem, protože Ukrajina se "drze" rozhodla netáhnout to s Ruskem a směřovat k Západu.

O. M. 16.4.2022 1:10

... ale směřovat k Západu.

R. Langer 16.4.2022 5:36

Ano, i když její ekonomika a byrokracie jako kdyby vypadla z Afriky, co? :-P

J. Kočvar 16.4.2022 16:17

Minimálně armádu nemají tak rozkradenou jako Rusko.

O. M. 16.4.2022 1:07

A jak byste, Václave, Ukrajince v čele s prezidentem Zelenským, přesvědčil, že pod záštitou EU mají okamžitě začít jednat o míru? Začal byste to na ně házet z druhé strany?

F. Žůrek 16.4.2022 0:25

Ano, dobré ráno!

Zbožňujeme Zelenkého, to je ono...

Zdař Bůh!

PS: V. Putin udělal chybu, tak prohraje...