22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EVROPA: Proč nikdo vážně nejedná o míru na Ukrajině?

Válka na Ukrajině trvá už sedm týdnů. Různí „znalci“ dokonce naznačují, že může trvat měsíce, ne-li roky. Tyto lehkomyslné výroky nemohu akceptovat. Umírají lidé, přibývá důkazů o vraždění civilistů a zajatých vojáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 16.4.2022 9:12

Pane Mařák, málokdy s vámi takto souhlasím. Asi proto že je to skutečně nad nebe jasné, jen si tu pořád někdo něco namlouvá, nebo nemá informace.

S. Ševeček 16.4.2022 8:59

Budeme za USA bojovat do posledního Ukrajince !

/aby nakonec za fait accompli nebyla celá jihovýchodní Ukrajina od Oděssy po Mariupol.

D. Mach 16.4.2022 9:00

Nějak vám tam chybí nácková z Russka, kteří Ukrajinu bombardují, zabíjejí, znásilňují a kradou.

J. Pankovic 16.4.2022 9:08

..ti chybí akorát Machovi ;-)

F. De Winter 16.4.2022 9:26

A klidně i do posledního Poláka nebo Čecha.

J. Ptáček 16.4.2022 8:57

S meritem věci moje poznámka nemá nic společného, ale Ilja Erenburg byl rozporuplný spisovatel nejen politicky. Ani o jeho mimořádných kvalitách si nejsem jist, průměr mně k němu pasuje lépe. Stačí jeho "postřeh" z roku 1931:

"ČSR je zemí, kde milují amerikanizmus a knedlíky se zelím a vyvážejí do světa Čapkovy spisy a Baťovy výrobky. To druhé svět potřebuje, to první si mohou nechat, každá země má Čapků dost."

Mně to svědčí o povrchnosti a dokonce jistém primitivizmu, byť si tento miláček sovětské avantgardy hrál na jejího praporečníka.

Tento Erenburgův postřeh (kolik toho asi od Čapka přečetl?) střílí vedle. Jako skoro pokaždé.

T. Kohout 16.4.2022 9:01

Lidé roky život, ve 2 knihách, stojí za to přečíst. Kdo to nečetl, stěží může o Erenburgovi diskutovat.

P. Nešvara 16.4.2022 8:50

Mírové jednání je naprosto o ničem. Máte zde 4 strany konfliktu - Ukrajina, Rusko, EU a USA.

Ukrajina ani Rusko se území Krymu ani Donbasu nevzdají za žádných okolností mimo totální porážky, takže dohoda je vyloučena. EU je naprosto mimo, víme, jak se vyjádřila Victoria Nuland, když jí řekli již v roce 2014, že se to nebude líbit EU. "F*ck EU". Názor EU není ani zajímavý, ani důležitý. Takže dohoda Rusko - USA? Proč by to Američané dělali? Jejich zájem je maximální oslabení Ruska a - pokud a dokud jsou Ukrajinci ochotni umírat a EU tuto válku financovat tak přeci nebudou škodit svým vlastním zájmům? Zvláště když na té válce opět znamenitě vydělávají.

D. Mach 16.4.2022 8:57

Když jsou EU a USA úplně mimo, jak sám píšete, proč je zahrnujete mezi 4 strany konfliktu? Jde jen o Russko a Ukrajinu, přičemž cílem Russka je obnova Sovětského svazu.

V. Církva 16.4.2022 9:09

Tak co se týká území Ukrajiny, dle Ukrajiny, EU a Ruska, ekonomiky a USA to je celkem pravda. USA na ukrajinském konfliktu tolik neprodělávají (i když že nedávno brali ruskou ropu a Biden stopnul ropovod z Kanady víte, že?).

Bohužel jste zapomněl, že pokud Putinovi ujede ruka bude to konec i USA!

Hlavně ale, kdyby jste byl Ukrajinec, zabili by Vám známé, příbuzné, vzali zem kde jste se narodil, opravdu by jste si přál aby nějaké USA rozhodly, že Rusko dostane nejen Krym a Donbas ale celé Azovské pobřeží, možná i celé pobřeží Černého Moře, ale především zavede cenzuru, vraždy novinářů, politické vězně?

Jako křesťan nevím jestli není lepší zamezit vraždění na Ukrajině i za cenu velkých ústupků. Být ale Ukrajinec, řekl bych, že cena je obrovská a je třeba bojovat.

P. Pepax 16.4.2022 9:15

R^ souhlas.

F. De Winter 16.4.2022 9:47

R^R^R^

J. Novotny 16.4.2022 8:46

Putin je ochoten jednat jen o kapitulaci. A ukrajinci radēji padnou, než by byli otroky Ruska.

Z. Jiroušek 16.4.2022 9:20

Dost hloupé a naivní.

J. Kulheim 16.4.2022 8:45

„J. Kulheim 16.4.2022 7:36 Částečně jsem okopíroval „Případ Ukrajina od roku 1990 Tak šel čas s Ukrajinou. Generál Pelz vytáhl data. Zbytek na čtenáři.“

Pan „M. Moser 16.4.2022 8:12 mě odpověděl: „Tyto lži byli 100x vyvráceny. Tak jen krátce: ad poslední bod: řekněte mi b kterem case svého projevu toto prohlásil? Já ten projev viděl celý a řekl cca toto "byla chyba vzdát se jaderných zbraní výměnou za sliby, které nebyli dodrženy". Ani slovo o tom že si jaderné zbraně chtějí pořídit. A zbytek toho vašeho blábolu je na podobné úrovni. “

Každý čtenář si může udělat závěr, jaký uzná za vhodný.

--16. 7. 1990 – Deklarace státní suverenity Ukrajiny....1990 – při rozhovorech o sjednocení Německa se presidentovi SSSR Michailu Gorbačovovi dostává ujištění o tom, že NATO.....5. 12. 1994 - Konference OBSE v Budapešti; přistoupení Běloruska, Kazachstánu a Ukrajiny k Smlouvě o nešíření jaderných zbraní. 24. 3. 1999 – Bez rozhodnutí RB OSN začíná NATO pod vedením USA bombardovat Srbsko,.... 2 - 4.4.2008 – Summit NATO v Bukurešti rozhoduje o přijetí Chorvatska a Albánie.. ...5. 9. 2014 – „Minsk I“ jednání mezi ukrajinskou vládou a představiteli doněcké a luhanské oblasti pod záštitou představitelů OBSE, Německa, Francie a Ruska --- 12. 2. 2015 – „Minsk II“. Poté, co Minsk I nebyl plněn, došlo k další dohodě..... 2017 – Černá Hora v NATO 2017 – USA počíná vyzbrojovat Ukrajinu účinnějšími zbraněmi, např. protitankovými střelami Javelin. 2. 2019 – USA odstoupily od smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního doletu (INF) 2020 – Severní Makedonie v NATO, 20. 11. 2020 – USA odstoupily od smlouvy o otevřeném nebi... 19. 2. 2022 – President Zelenský na bezpečnostní konferenci v Mnichově prohlašuje, Ukrajina zvažuje odstoupit od smlouvy o nešíření jaderných zbraní; jinými slovy zvažuje získat jaderné zbraně. ....

Pane Mosere, já jsem u těch jednání nebyl.. Vás přesvědčovat nebudu. Věřím víc panu Peltzovi než vám. https://www.youtube.com/watch?v=S_XFhyGgx-M

T. Kohout 16.4.2022 8:58

Clinton začal bombardovat Srbsko poté, co prohlásil, že Miloševič nedodržuje Daytonské dohody...

D. Mach 16.4.2022 8:59

Jak sám uvádíte, Russko se mnohokrát zavázalo k respektování hranic Ukrajiny, a nikdy své závazky nesplnilo. Proč by se tedy Ukrajina nemohla rozhodovat jako samostatný suverénní stát a nakupovat zbraně tam, kde je to výhodné?

J. Kulheim 16.4.2022 9:19

Víte kde jsou hranice Ukrajiny? Domnívám se, že je nikdo nevytýčil.

Podkarpatskou Rus sebral Stalin a připojil ji k Ukrajině resp. k SSSR. Myslím, že by bylo solidní od Zelenského nabídnout toto území pod správu Česka a Slovenska.

V. Církva 16.4.2022 9:24

Nějak tam vypadla okupace Krymu a východu Ukrajiny Ruskými zelenými mužíčky (feťáci tím označují skřítky) nebo i majdan kdy se střílelo na lidi a sochy Lenina bořily teprvé poté!

Pak je logické že se Ukrajina začala vyzbrojovat a chtěla do NATO. No a že Ukrajinci radši EU než ruskou despocii s vraždami novinářů. No, kdo má alespoň trochu rozumu, tak to chápe.

A ti ostatní to je jen šlendriánství v neuplatňování paragrafů § 309 až § 322

F. Kusák 16.4.2022 9:39

Jenže si myslím, že současné NATO už moc jistoty pro jednotlivé členy nepředstavuje. Já vím, nic lepšího nemáme, jenže i členské státy NATO by měli přemýšlet o tom, jak věci dělat efektivněji a lépe. Jak vážně to myslíme s EU a s její obranou. Jak by měla vlastně EU vypadat. Atd. atd. To bych chtěl slyšet a o tom by se měla vést diskuze. A pak, tím příchodem Ukrajinců do střední Evropy jsme získali úplně jiné postavení v rámci EU. To bychom si měli uvědomit a podle toho se chovat. Přál bych si to. Oni ať si nechají své muslimy, a nic proti nim, my zase naše Ukrajince. Co myslíte, že je lepší pro naší budoucnost?

V. Církva 16.4.2022 8:44

Hezké pane Klausi, určitě nikdo rozumný v EU nechce válku. Jistě, trochu bychom měli nenávist k Rusku a válečnou retoriku mírnit. Vždycky se má jednat.. Že máme rádi Ukrajince protože nenávidíme Rusy, to už se ale Klaus pomátl. Je lidské slabší podporovat. Ti lidi jdou z války ignorante!

O čem a s kým chcete ale jako jednat?! Pomátl se ten Klaus, ani to nevysvětlil. Rusko je rozhodnuto odtrhnout Ukrajinu minimálně ke Krymu. Válku už odstartovalo, bez výsledku ji snad ani objektivně zastavit nemůže! Pak Rusko uvidí, jestli bude nějak okupovat Ukrajinu celou, nebo půjde dál, nebo pak bude jednat....Klaus si nevšiml, že na Ukrajině byl rakouský předseda, Macron telefonuje jak vzteklý.

Klaus Rusko a Putina nechápe. To je problém všech libertariánů. Myslí si že lidé jsou jako my, logičtí, pragmatičtí, konstruktivní a nedestruktivní, že Rusko mělo reálný důvod k okupaci, ne jenom fobii. Kolikrát už se takto libertariáni spálili, Hitler, mafie, komunismus....

A nakonec, proč pořád do toho pletou USA. Svět rozdělený na bloky ruské zájmy a americké zájmy sice i dnes mají USA tendenci nastavovat, ale už jim to nefunguje. Západ prostě Irák ani Sýrii ani Maroko, ani Lybii, ani Afghánistán pod svá křídla nedostal. USA a NATO možná chtěli základny na Ukrajině. A Čína si mezitím koupila Afriku, teď Afghánistán, Latinskou Ameriku.

Především ale Ukrajinci chtěli žít "Západně". Taky mne žádný Mnichov, ani Jalta o nás bez nás nezajímá. Takové hňupoviny ať si strčí mocnosti do zadku. Nechci být ve sféře Ruska a nechce to ani Ukrajina. Proto bojují a my jim můžeme poslat zbraně.

Pak by se ale mělo vážně jednat o míru.

R. Tichý 16.4.2022 8:38

Rusko zautocilo na Ukrajinu. V prvnim kroku se rusaci utreli zadek s dohodou o akceptaci Ukrajiny z roku 1994!

Jakekoliv zatahovani jinych statu jako "pricin valky" je pouze mlzenim!

Ukazuje se, ze rusky stat je agresivni vztekly pes.

V. Církva 16.4.2022 8:48

Tak myslel jsem že už i liberálové pochopili, že s Hitlerem to prostě po dobrém nešlo! Nepochopili.

Rusko a Putin nejsou snad úplně na úrovni Hitlera a německého nacismu, ale v mnohém se podobají. Především ideologií Ilyina založené na německých "protonacistech", nacistickým Duginem i dávným velkoruským nacionalismem. Pýcha je tam nad materiální statky...

F. Kusák 16.4.2022 8:36

Mně to nějak připomíná tu běžnou a v poslední době stále uplatňující systém válčení Západu. Dlouhý a obě strany vysilující střet, kdy nakonec z něj vyjdou výrazně oslabeny a vítězem je někdo třetí. Ukrajinců je mi upřímně líto, protože takový konflikt nikam na Ukrajině nevede. Zásah dostala také Evropa, hlavně ta střední, kde Češi a Poláci dopadají nejhůře. Ovšem nyní, ale pro budoucnost je to pro nás dobré. Získáme schopné lidi, kteří ekonomiku jen posílí. Jen se musí překonat současné potíže. Ukrajinci se musí co nejrychleji zapojit. Takže zatímco Západ má své muslimy, no-go-zóny a teroristy, my budeme mít sukrajinské elity.

P. Pepax 16.4.2022 9:21

Souhlas, ale s těmi ukrajinskými elitami to není tak jisté.

F. Kusák 16.4.2022 9:27

Ale je to trochu nadsázka, a jistě že nepřišli jen elity. Ale fakt, kde by byla naše ekonomika bez ukrajinských řemeslníků, dělníků ve výrobě, zemědělců, nemocničního personálu a Ukrajinců v sociálních a dalších službách. Ruku na srdce a přiznat barvu.

P. Pepax 16.4.2022 9:39

Tak stavebnictví se už dávno bez Ukrajinců neobejde. Tak mě napadá kdo v Ukrajině provede jakousi obnovu zničené země, když tolik miliónu Ukrajinců z ní dlouhodobě odchází, má tato velká zem nějakou perspektivu?

F. Navrátil 16.4.2022 8:33

O míru se nejedná, protože konflikt na Ukrajině vyhovuje USA a Číně. Cílem je oddělit Rusko a EU tak, aby spojením západních technologií a ruského nerostného bohatství nevznikl ekonomický a mocenský konkurent. Poraženými v tomto konfliktu mají být EU a Ukrajina, která se stala státem na jedno použití.

V. Církva 16.4.2022 8:55

Tak samozřejmě že na tom vydělá Čína a jednoznačně prodělá Evropa a Rusko! Stejně tak na Hitlera a jeho válčení doplatila nejvíc Evropa (a z ní nakonec nejlíp dopadlo Západní Německo)!!!

Proto se dnes především Německo jednoznačně snažilo s Ruskem spolupracovat. A Rusko je podrazilo.

Tak to řekněte Putlerovi. Nezdar Putler!

V. Petr 16.4.2022 8:32

Takže "jednat" má Rusko (Hitler), Čína (Mussolini), EU (Chamberlain) a USA (Daladier). Československu ehm Ukrajině se výsledek pouze oznámí...