30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Kosovské mýty

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Historik 29.1.2008 11:55

Podotýkám, že etnické čistky ze strany Albánců proti Srbům

začaly ještě za hlubokého komunismu, což vedlo k ustavení přímé vlády ze strany Srbska. Ta kosovsko srbská vláda se paradoxně podílela na rozbití Jugoslávie, když Srbové + Černá Hora + "Kosovo" + Vojvodina odmítli přes snahu druhé strany = Chorvatslo + Slovinsko + Bosna-Hercegovina + Makedonie respektovat tehdy ústavní princip rotace v presidentské funkci Jugoslávie kdy mělo v konkrétním přejít presidentství ze zástupce Srbska na zástupce Chrovatska.

Vinu nesou obě strany konfliktu, protože jsou tady historické reminiscence na vzájemné vraždění.

 

David 29.1.2008 11:33

Vrtá mi hlavou,

co je za tím Urbanovým protisrbském postoji.

Nejde už o nějakou duševní poruchu ?

Petr H 29.1.2008 11:27

Jak k něčemu napíše předmluvu

africký Hitler Mandela,tak to ani nemusím číst,abych věděl,že to bude sviňárna a blábol.

Historik 29.1.2008 11:56

Re: Jak k něčemu napíše předmluvu

R^

gerontusinza 29.1.2008 11:21

Pane Urbane. vy máte strach že budete nazván válečným štváčem což?

Chlape lež z vás a pana Vondry jenom kape.... Jinak pokud tohle učíte na té tzv vaší škole s honosným názvem tak bych tam svým dětem ani nedoporučil studovat..... Víte nemám rád charakterové vývrtky.......:-/ a sv@ině z jakékoli strany mě vždy připadaly jako sv@ině ....  co naděláte....;-D

brblal 29.1.2008 11:12

Kosovské mýty.

Je zajímavé,že sem převážně píší lidé,namající kladný vztah k naší republice,k míru a slušným lidem.Pamatuji na články pana Doležela,kterýv nich pomalu otočil historii jako bychom my napadli Německo.Psal,jak bylo němcům hrozně po válce ubíženo,přitom zapoměl na umučené miliony lidí v koncentrácích.Žádal po nás omluvu němcům,dokonce pro ně udělat sbírku.Monho lidí by se po roce 1938 zřeklo majetků,jen kdyby je němci nechali alespoň žít.NENECHALI ! Aleomluvu a sbírku nám pan Doležal v německý prospěch doporučoval,včetně pokání.                    Pokud jde o pana Urbana,jeto v případě Srbska a srbůpodobné.Že albánci vraždili ze zálohy srbské četníky a vojáky?No a co,že?To si přece každý stát nechá líbit ! Že ti hodní muslimští albánci distribovali do celé Evropy hašiš,heroin a podobná svinstva?Že jsou po celé Evropě známí svým obchodem s bílým masem,s organizovanou prostitucí? To panu Urbanovi nevadí !Nevadí mu vyhnání srbských obyvatel z Kosova,vadil mu jen dobrovolný,manifestační  odchod kosovských albánců za hranice Kosova,aby se vzápětí vrátili zpět.Pan Urban má prostě za největší zlo v oblasti jej a jen srbské etnikum.Naopak muslimské kosovské albánce má za vysoce morální.I s tím Kosovem,že patřilo Srbsku pouhých několik desítek let je nějak mimo.Závěr proto je jediný: čí chleba jíš,toho píseň zpívej,že pane Urbane?

Jura Jurax 29.1.2008 11:10

Mýty často převzaté přímo z nacionalistické propagandy jedné ze stran krize.

Ano. Pan Urban uvedl svůj článek přesně. Píše v duchu mýtů převzatých přímo z nacionalistické propagandy jedné ze stran krize. Albánců.

vita 29.1.2008 12:00

Re: Mýty často převzaté přímo z nacionalistické propagandy jedné ze stran krize.

R^

Není co dodat a mrzí mě, že jsem se na tak stručné a pregnantní zhodnocení Urbanových lží nezmohl sám...

Historik 29.1.2008 13:21

Re: Re: Mýty často převzaté přímo z nacionalistické propagandy jedné ze stran krize.

Je to tak.R^

Jura Jurax 29.1.2008 10:36

k bodům 6 a 4

k bodu 6

Srbsko jistě chtělo vyhnat část Albánců z Kosova - chtělo totiž předejít tomu, aby odtamtud byli vyhnáni Srbové. A to se za asistence mezinárodního společenství stalo.

k bodu 4 (Srbové v Jugoslávii dopláceli na Albánce)

bod nemá být zařazen mezi mýty současnosti, neboť sám autor to ve svém textu popisuje, jak nejen Srbové v Jugoslávii dopláceli na kosovské Albánce; zároveň ovšem píše, že Albánci jakoby jsou bez viny na své nevzdělanosti, nezaměstnanosti a ovšem vysoké porodnosti a kriminalitě, kterou ovšem autor nevzpomíná (nepřipomíná to situaci jistého tuzemského etnika?)

A celkem - jako bad guy bylo zvoleno Srbsko. Takže musí být bad guy i nadále - a článek páně Urbanův tomuto záměru přisluhuje.

Jura Jurax 29.1.2008 10:35

k bodu 9

... Mimo Balkán neexistuje podobná situace, kde by separatistické hnutí mělo tendenci k ozbrojenému odporu na úrovni vyšší než individuálních akcí teroru, neexistuje podobné hnutí s podporou zahraniční moci a neexistuje úroveň vyzbrojení populace, ...

Hm, je pozoruhodné, že takto erudovaný autor pomíjí Baskicko a Severní Irsko. Konflikty tam se sice zdají být v útlumu a v najmě v Severním Irsku panuje nespíš únava z desítek let zabíjení, ale vyhráno není. A navíc  - co není, může být - ve střední a východní Evropě je dost států multietnických natolik, aby zrnko separatismu mohlo vzklíčit, jsouc povzbuzeno právě Kosovem.

Čochtan 29.1.2008 10:32

NATO dokončilo co Hitler začal

Někde jsem četl velice výstižný komentář, ke kterému nemám co bych dodal:

"Po válce měli umožnit návrat lidem, které z Kosova vyhnal Hitler a naopak nacistické přisluhovače, kteří zabrali majetek vyhnaných Srbů měli poslat zpět do Albánie. V Hitlerově díle pak pokračovalo NATO, s jehož ochranou mohly být vyhnány tisíce Srbů z Prištiny a dalších měst. NATO rovněž nečinně přihlíželo vraždění Židů a příslušníků ostatních menšin, nezabránilo ničení kostelů a prastarých památek, které vadily evropskému Talibanu - albánské drogové mafii. To "zda je Kosovo Srbsko či není" je otázkou jen pro ignoranty, kteří neznají nic z historie, případně ji studovali v IDnes"

Mejla 29.1.2008 10:21

Jugoslávie je jako Severní Irsko - nenávist vrostlá do lidí po generace,

která nemá nic společného s rozumem ani s životní úrovní.

Jura Jurax 29.1.2008 10:20

k bodu 2

Ovšem nevěřící psi měli vyšší daně, byli vždy občané druhé kategorie a byli - v závislosti na místě a době - tu relativně svobodní, onde de fakto nevolníci až otroci. Neposlušnost byla tvrdě trestána, odebírání dětí běžnou praxí. Srovnávat to se situací nekatolických křesťanů pod katolickou botou jednoduše nelze a vzpomínat v této souvislosti tolerančního patentu je zcestné. Celý odstavec je tendenční.

jo 29.1.2008 12:46

Re: k bodu 2

tendenčí? jeden odstavec ? vy minimalisto ;-P

Stanislav 29.1.2008 13:33

Re: k bodu 2

Jste velmi mírný, ja bch řekl, co bod to lež jako věž.

Pjotr 29.1.2008 10:09

Humoristický článek

Hezký článek našeho vždy pravdomluvného a neobyčejně bystrým úsudkem vybaveného páně Urbana! Už ten nádherný úvod o té mírumilovné, tolerantní a určitě po všech stránkách skvělé osmanské nadvládě! Upřimně bych panu Urbanovi přál  návrat do těch bájných zlatých časů, například v roli takového galejníka. Třeba by jej knuta  v zásadě velice laskavého a dobromyslného osmanského janičáře svištící po jeho zádech navždy vyléčila od hlásání podobných nesmyslů. 

BM 29.1.2008 10:01

Vidim to inak, Velavazena komisia

Ak sa Vase bohorovne tvrdenie :

"9) Uznání nezávislosti Kosova povzbudí separatismus v celé Evropě a v bývalém SSSR – nebude mít žádný efekt mimo Balkánu."

ukaze ako LOZ, mala by za kazdu obet naslednych etnickych nepokojov ist dozivotne sediet cela Vasa slavna a NEZAVISLA komisia expertov na teplu vodu.

jo 29.1.2008 12:42

Re: Vidim to inak, Velavazena komisia

no to se pak ukáže, že definice Balkánu je v pojetí této komise od Uralu k Pyrenejím ;-P

Marduk 29.1.2008 9:44

Urban píše jako pro Koha ditore

Pane Urban, myslím že lžete jako když tiskne! Takové protisrbské články , jako ten váš se začaly po delší době zase objevovat poté, co se "zadrhla" jednání o "světlé" budoucnosti Kosova. Potom, co se např. profláklo (v českém tisku o tom pochopitelně nebylo ani slovo), že německá BND zadokumentovala , že ctihodný Ahtisaari jako vyjednávač OSN bere desítky mil. eur od kosovské drogové mafie, aby prosadil samostatnost Kosova. Zatímco Ahtisaari byl z mise odvolán, vy píšete dále!

libero 29.1.2008 9:11

Jo, to celkem sedí.

Paranoidnější (a zároveň útočnější) než Srbové už jsou jen Rusáci.

Mistr Jan Hus 29.1.2008 13:11

Re: Jo, to celkem sedí.

Rusové, ne Rusáci. Jako Čechové nebo Češi a ne Čecháci.

Karel 29.1.2008 13:32

Re: Re: Jo, to celkem sedí.

A okupovali nás Rusové, nebo Rusáci?;-D

vita 29.1.2008 15:33

Re: Re: Re: Jo, to celkem sedí.

Sověti, Němci, Poláci, Maďaři a Bulhaři. Snad jsem na nikoho nezapomněl.

Neokupovali nás Rumuni bytostného demokrata a přítele USA, karpatského génia, milovaného soudruha Niolae Ceausescu.

milan 29.1.2008 8:55

Pane Urban

Konečně mi někdo otevřel oči, do této chvíle jsem považoval Kosovské Albánce za tvrdé jádro drogové mafie a UCK za teroristy,teď vidím,jak jsem se mýlil. Kdyby si Srbové něco ještě začali,je třeba je bombardovat,ale humánně,aby nebyly velké ztráty.

libero 29.1.2008 9:12

Re: Pane Urban

Tak tak, to jste celkem vystihl.

Jura Jurax 29.1.2008 10:54

Re: Pane Urban

R^R^R^

je třeba je bombardovat,ale humánně,aby nebyly velké ztráty. - samozřejmě bombardérů. Jsou drahé.

kritik 29.1.2008 8:55

Milí slovanští bratři Srbové,

pamatujeme si, že jste nám drželi palce v r. 1968,  a proto dovolím si vám říci, že většina Čechů nesmýšlí jako pan Urban.

Zvláště pak proto, že nám povýšený přístup velmocí ke Kosovu připomíná sudetskou zradu.

Poklop 29.1.2008 9:15

Re: Milí slovanští bratři Srbové,

Pamatuji se jak Jugoslávci byli s námi v tom 68 roce a jak živili naše lidi  a podporovali s útěkem na Západ.

Honza 29.1.2008 10:40

Re: Re: Milí slovanští bratři Srbové,

Jo, jenomže to byli většinou Chorvati a Slovinci (taky naši slovanští bratři). Schválně si někdy poslechněte, co si o našich slovanských bratrech Srbech myslí naši slovanští bratři Chorvati...