29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EVROPA: Kosovské mýty

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
xxx Kubeš 29.1.2008 17:12

Názor

Nejsem historik, dívám se na věc ze současné doby. Kosovo má právo na samostatnost, Srbové to u mne prohráli svými barbarskými činy v nedávné minulosti, a tím, že se spojují s Rusy, kteří si z nás po dobu 40ti let udělali svou kolonii a kdyby mohli, pokračovali by i nadále. Už proto fandím občanům Kosova.

Mirek F. 29.1.2008 17:30

Re: Názor

Boha jeho, takovéto uvažování , jaké předvádite, na to se s odpuštěním hodí přirovnání jenom k Pavlovovu psovi. Prostě podmíněný reflex, stačí vyslovit slovo Rusko a už vás mají na provázku. Kolik jste tady za čtyřicet let zažil útlaku a teroru z ruských rukou? Ty miliony bolševiků, milicionáři, estébáci, to všechno pocházelo z domácích zdrojů, drtivou většinu obětí kromě 100 zabitých za invaze 1968 mají na svědomí Češi a Slováci.

Vládnoucí komouši se rekrutovali ze všech národů východního bloku, zatímco obyčejný občan- Rus, Ukrajec, Čech, Maďar - akorát tak musel držet ústa.

A přesně to sedí na vaše povídání o Srbsku. Z národů bývalé Jugoslávie nemá čisté ruce vůbec nikdo, zločiny se dály na všech stranách, jenomže vám stačí papouškovat tehdejší oficiální propagandu o zlých Srbech a hodných Chorvatech, Muslimech, Albáncích - prostě se jen řekne klíčové slovo. Fakt jste ideální občan  sen každé vlády:-).

 

Kobylka Lajda 29.1.2008 17:49

Re: Re: Názor

RvRvRv(Y)(Y)(Y);-O

vita 29.1.2008 17:52

Re: Re: Názor

Přesně!

Někomu halt stačí reflexní oblouk...

Mirek F. 29.1.2008 18:09

Re: Re: Re: Názor

Jo, Kobylka Lajda se už sama iniciativně  hlásí jako další názorný příklad. :-)

ps 29.1.2008 18:58

Re: Re: Názor

Jasně, němci tak nemůžou za 2SV, vždyť Hitler byl rakušák.

Každopádně, z historických zkušeností plyne, že  reflex ve formě otevřené kudly při vyslovení slova "rus" je veskrze pozitivní a pochopitelný.  

Mirek F. 29.1.2008 19:04

Re: Re: Re: Názor

Ale, Hitler se v Německu dostal k moci jen za cenu kruté občanské války? A naproti tomu byli bolševici v Rusku demokraticky zvoleni?  Zkuste sem nějaké ty historické zkušenosti hodit, ať je o čem diskutovat, ať nejste za pouhého národnostního xenofoba.

EW 29.1.2008 20:02

Re: Re: Názor

Jojo, za druhe svetove si tam davali vesele po cuni vzajemne. Tito se domnival, ze nejakych 40 let miroveho souziti to spravi - ale seredne se spletl. Ale ciste ruce tam nema nikdo a nejmin uz Albanci. R^

Béďa 29.1.2008 17:00

Urban

ten bude lhát a lhát jak američani.On by přestal,jakmile ho za to nebudou platit.Táta říkaval "hajzl zůstane hajzlem".

Kobylka Lajda 29.1.2008 17:50

Re: Urban

Ano, to je správné heslo a nejvíc sedí na komouše a socany!;-D;-DRv(Y)

Hafuska 29.1.2008 17:00

Autor je bezcharakterní demagog

Článek je  hrubá demagogie, tak např. už v prvním bodu autor píše "Kosovo BYLO částí Srbska jen....". Pane, Kosovo JE stále ještě částí Srbska, dále je zřejmě Kosovo (oblast velká jako středočeský kraj) zcela energeticky na Srbsko provázané. Ve třetí části argumentuje, že my (ČR) také nepožadujeme na Rakousku tzv. Moravské pole (s odkazem na Přemysla Optakara II.) a je  to stejný problém Srbsko nic od nikoho nepožaduje ono mu to patří a jen nechce připustit odtržení své části.  To jsou  hned na začátku 2 zcela evidentní nelogičnosti, nemůžete prohlásit za shodné tyto situace.

Nám to nejvíc ze všeho může hodně připomínat Mnichov, zvenčí podněcovaný nacionalismus, který se tak snadno rozdmychává a obětování celistvosti státu pro "zachování míru", což byla zrada na Československu, která stejně neodvrátila následný rozsáhlý konflikt (2. sv. válku).

Kdo tu potřebuje rozdrobenou a nejednotnou Evropu a posilování náboženských rozbrojů? . 

Ostuda je, že se v národě, který podobné manévrování mocností zažil na vlastní kůži najdou takoví bezcharakterní rektální alpinisté, jako je autor tohoto pamfletu!

doktor 29.1.2008 16:59

Pan Urban lže.

Pokračování: Hlavní kosovský terorista, Hashim Thaci, velitel UCK a válečný zločinec, se stal nedávno kosovským premiérem. Jan Urban a další amerikanofilové (na příklad organizace Člověk v tísni) stáli od počátku na straně albánských a bosenských muslimských zločinců a proti křesťanským Srbům. Kdo podporuje vrahy, je také vrahem! A místo, aby byl poslán do vězení nebo psychiatrické léčebny, jeho lži tiskne český tisk, včetně NP. Hanba.

Kobylka Lajda 29.1.2008 17:46

Re: Pan Urban lže.

Právě jsem se z pera slovutného doktora dozvěděla, že jsem VRAH!!! S článkem p. Urbana souhlasím, je přehledný a plný dobrých argumentů. Je však zbytečné předkládat je lidem předpojatým, fanatikům, neznalým historie, lenivým v myšlení, starým strukturám atd. - sterjně jako je zbytečné házet perly sviním! Aspoň máte svůj adrenalinový sport, Vy zastáni komunisticko-srbských zvěrstev, nic Vám to nebude platné!;-D;-D;-D;-D;-D;-D

doktor 29.1.2008 17:59

Re: Re: Pan Urban lže.

O problematiku a historii národů Balkánu se dlouhodobě zajímám. Přivedl mne k tomu zájem o balkánský folklor. Navíc jsem konečně v důchodu, a mám mnohem víc času na mimomedicinské koníčky. Proto o historii těchto zemí (včetně Byzantské říše) něco vím. Právě to zkratkovité spojení Srb = komunista vedlo ke zvěrstvům, kterých se ve vzájemných sporech dopouštěly OBĚ strany. Nikdy nediskutuji o věcech, o nichž nemám ponětí. Že se tak jednostranně vyjadřujete právě vy, mne překvapuje a mrzí.

vita 29.1.2008 18:12

Re: Re: Pan Urban lže.

Ty, Kobylko Lajdo, nejseš vrah. Na tebe se jen vztahuje to o reflexním oblouku...

Takže se nepokoušej určovat co je dobrý argument - je to zcela mimo tvé mentální schopnosti. Klidně si opakuj "Štyry nohy dobrý, dvě nohy špatný!" - na víc stejně zjevně nemáš...

Ostatně o tobě hodně vypovídá i nadužívání xichtů.

EW 29.1.2008 20:04

Re: Re: Pan Urban lže.

Blba, blba blba. Nic jineho se na to neda rict.

doktor 29.1.2008 16:58

Pan Urban nebo do psychiatrické léčebny,

lže v každém ze svých devíti bodů. To snad už není jen soustavná demagogie a propaganda, ale duševní nemoc! Kosovo definitivně obsadil srbský vládce Štefan Nemanja 1180, a až do porážky - neporážky Srbů na Kosově poli 1389 Kosovo patřilo (200 let) Srbům, bylo centrem srbského království a Prizren střídavě s Prištinou hlavním městem. I po bitvě na Kosově poli Srbové s přestávkami vládli Kosovu až do roku 1455 (dalších 70 let). V žádné ze zemí, kde vládl islam, NESMĚLI věřící jiné víry, a to ani církví "Knihy" (křesťané, Židé) stavět chrámy ani kláštery, provádět misionářskou (náborovou) činnost, mít funkce ve státní správě, vlastnit větší majetky, a museli platit zvláštní, vysoké daně. Pravoslavní během několika generací prakticky vymizeli z měst, a zůstali jen na venkově jako nevolníci. Později proběhly dvě velké vystěhovalecké vlny, kdy se statisíce pravoslavných, většinou Srbů, nastěhovaly do dnešního Chorvatska (Srbská Krajina a Vojvodiína), odkud je terorem před 12 lety vyhnali Chorvati a Bosňáci. Mluvit o nějakém středověkém národě je nesmysl. Národy v našem pojetí vznikly až v 19. století. Titova Jugoslávie na kosovské Albánce trvale doplácela. Ti měli před rokem 1989 v Kosovu tak rozsáhlá autonomní práva, že prakticky utlačovali tamní Srby i jiné národy. Jejich snem bylo spojení s komunistickou Albánií Envera Hodži. Jejich prostředky, jak toho dosáhnout, byly těsně před Miloševičem pogromy na nealbánské obyvatele, ničení starodávných pravoslavných kostelů a klášterů a teror jak proti Srbům, tak proti Albáncům, kteří odmítali samostatnost Kosova. Prostředky na tuto občanskou válku získávali zločineckou činností v rámci celé Evropy (drogy). Když proti zločincům ve své vlastní zemi zasáhla policie, a později vojáci (proti teroristickým "vojákům" UCK), zasáhly USA pod rouškou NATO bombardováním civilních cílů a obyvatel v Srbsku. Pokračování...

Kobylka Lajda 29.1.2008 17:55

Re: Pan Urban nebo do psychiatrické léčebny,

Těžko uvěřit tomu, že by většinový národ se nechal ve společném státě utiskovat, právě naopak. Tyto argumenty neobstojí. Spíše necitlivá politika vůči nesrbským menšinám je vehnala do touhy o připojení k Albánii. Vedení kosovských Albánců (muslimů) bylo velmi umírněné a k jejich vystoupení došlo až poté, když už Srbsko "pacifikovalo" celou federaci! Neříká Vám nic jméno Rugova?

čtenář 29.1.2008 18:15

Re: Re: Pan Urban nebo do psychiatrické léčebny,

Ale proboha "Lajdo", o tom, co se děje ve vztazích mezi Albánci a nealbánci (že to tak musím říkat) v Kosovu, vysílal již na konci 70.let 20. století Hlas Ameriky. O tom, jak kosovští komunističtí pohlaváři budovali z Kosova stát ve státě. Jak na lidi nealbánského původu uplatňovali zastrašování (požáry, zničení úrody, domácího zvířectva apod...............................

Mirek F. 29.1.2008 18:16

Re: Re: Pan Urban nebo do psychiatrické léčebny,

Nenechal, ovšem zasáhlo NATO coby letecké křídlo UCK - organizace dříve označované v USA jako teroristé.

vita 29.1.2008 18:23

Re: Re: Pan Urban nebo do psychiatrické léčebny,

Ano - další jasná ukázka, že žvaníš o něčem, o čem nemáš nejmenší ponětí. Pro Gotta, nezkoušej "logicky usuzovat" na základě svých neznalostí - nemáš z čeho a nemáš jak usuzovat!

Srbové nebyli utlačováni v Bělehradě - ale v autonomním Kosovu, kde se albánská menšina (ovšem na tom místě většina) zmocnila místní policie a veškerých autonomních struktur, tam utlačováni byli. Od 60. ket probíhala tichá etnická čistka, kdy bylo Srbům doporučováno se odstěhovat ("Srbe, tady hodně hoří - a ten tvůj barák..."), případně prodat (za nesmyslně nízkou cenu) to pole - "stejně, Srbe nesklidíš..." Nesklidil. Sklidili Albánci - a zastání hledat kde? U albánské policie? Ostatně jeden z ubohých albánských uprchlíků se o podobné zacházení pokusil i v Česku. Havel ho omilostnil, jinak by si za loupež a ublížení na zdraví odseděl pár let. Nehodilo se to do tehdejší propagandy.

Když Srbové před Miloševočovou návštěvou proti útlaku demonstrovali, rozmlátila je albánská policie tak, že nějaký 17.11. na Národní byla proti tomu hospodská strkanice. A jako reakce na toto albánské násilí Miloševič slíbil kosovským Srbům "Už vás nikdo nebude bít!" a zrušil albánskou autonomii. A Albánci, zvyklí být v Kosovu nadobčany, povstali.

Jenže kde by se k takovým informacíém dostala Kobylka Lajda - a stejně by je prohlásila za propagandu. Proč? Protože nezapadají do reflexního oblouku... Jak jednoduchý život.

Chris Kelvin 29.1.2008 16:50

Vždycky když se dostanu do palby...

...zcela protichůdných argumentů (a to je přesně tento případ), snažím se používat osvědčenou metodu tzv. Occamovy břitvy.

Kdo vyhrál volby v Kosovu? Byl to nějaký radikál? Nikoli, byl to velmi umírněný politik Ibrahim Rugova. Volby vyhrál s přehledem a při velké účasti voličů. Jenže díky šílené Miloševičově politice ztratil vliv a převládly radikální skupiny.

Karel 29.1.2008 17:01

Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Obávám se, že většina diskutujících odmítá připustit, že Srbsko vedli dlouhou dobu váleční zločinci.

Chris Kelvin 29.1.2008 17:52

Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

To jste napsal moc hezky.

Mirek F. 29.1.2008 18:35

Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

A humanitární bombardování jim nějakou dobu pomohlo u moci se udržet, on Miloševič zas tak populární nebyl, ale nálety dokážou vnitřní spory odsunout.

Karel 29.1.2008 18:58

Re: Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Vlastně tedy stačilo počkat do příštích voleb;-D 

A máte pravdu, že Miloševič zas tak oblíbený nebyl. Například v Haagu ho rovnou odsoudili.R^

Mirek F. 29.1.2008 20:28

Re: Re: Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Mioševič byl v Haagu odsouzen? Prozraďte mi výši trestu.

Streit 30.1.2008 9:43

Re: Re: Re: Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Vyfasoval trest smrti bez rozsudku. A Clinton, Solana a Clarke si běhají po svobodě. To je ta mezinárodní spravedlnost vítězných agresorů.

vita 29.1.2008 18:29

Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Rugova byl "umírněný" politik asi tak jako Jásir Arafat když zestárnul.

Rugova požadoval totéž co Thaci - úplnou nezávislost Kosova. Akorát nezřídil teroristickou organizaci UCK.

Chris Kelvin 29.1.2008 18:52

Re: Re: Vždycky když se dostanu do palby...

Jo.... Vy jste sním mluvil, ne.....? ;-)