24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

EVROPA: EU ztracena v překladu pomazánkového másla

Evropská unie na překlady a tlumočení vydává ročně asi 1,5 miliardy eur (38 miliard korun). To abychom si navzájem rozuměli. V říjnu, jak známo, odsoudila Evropská unie Českou republiku k přejmenování pomazánkového másla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vovák 3.7.2013 13:01

Re: Díky za skvělý článek

Ehm, poněkud nechápu váš příspěvek. Co jste tím chtěl říci?

J. Kuka 3.7.2013 12:50

Re: Pane Machu, nebudte směšný!

Pokud vas nezajima ani to co jite , tak vas lituju .

L. Novák 3.7.2013 12:41

Re: Jak řekl klasik

Já si pamatuju na Pyrrhose... :-)

J. Stejskal 3.7.2013 12:33

No, já nevím,

ale všechny uvedené překlady vyjadřují jen to, že je to název opravdu zavádějící, tvrdící, že jde o máslo. A navíc je hnusné.

V. Vovák 3.7.2013 12:33

Re: Angličané mají výjimku na motýly?

ano, britský párek je nádhernou ukázkou boje Britů proti nešvarům EU. (Ano pane ministře)

L. Novák 3.7.2013 12:33

Chlebíčková kultura 70. let a pomazánkové máslo?

Pamatuju si "pomazánkové máslo" jako cestu k řešení nedostatku čerstvého másla na trhu a možná jakýsi marketingový tah. Emulzi másla s vodou a přísadami lze vydávat i za "zdravotně prospěšnou" sníženým obsahenm tuku.

Fakt je, že jsem měl pomazánkové máslo vcelku rád, právě pro jeho "tvarohovou" chuť a snadnou roztíratelnost. Ono se pak ale taky ukázalo, že toho pomazánového člověk nakonec sbaští víc, než kdyby si namazal obyčejné máslo. A taky nesmělo zmrznout, protože vykrystalizovaná voda pak vytekla jako "syrovátka" a zbylo cosi, co už mělo drobivou a špatně roztíratelnou strukturu.

Po pádu komunistického režimu se začaly prodávat různé rostlinné tukové emulze podobající se pomazánkovému máslu, prý zdravější... Nakonec jsem tyhle srajdy přestal jíst úplně a existence pomazánkového másla je mi celkem fuk.

Hádání o pomazánkové máslo je spíš o blbosti nařízení EU a nesmyslném diktátu, než že by mělo nějaký podstatný výzmnam. Určitý dohled nad výrobky a jejich složením však nutný je, protože, jak se tak koukám po obchodech a zboží, neustálé zřeďování obsahu a různé další fígle výrobců a obchodníků oblbnout zákazníkovu pozornost a schopnost posoudit přiměřenost a srovnatelnost ceny je donebevolající a vidíme to i z některých výsledků kontrol obsahu dodávek i od velkých výrobců. Z půlkilových jogurtů se staly 400gramové (za stejnou cenu) a neustálé zmenšování dávek v obalu nakonec vede k tomu, že samotný produkt (obsah) tvoří jen nepatrný zlomek prodejní ceny, hlavní jsou obchdodní marže, náklady na obal, reklamu a distribuci.

Rád bych se dožil toho, že si pravý meruňkový džem (zásadně jiná chuť od průmyslově zpracovaného) a bílý jogurt nakoupím přímo od výrobce a smíchám si doma sám po vytažení z lednice... Bez barviv, bez přísad, které nechci, a s chutí, která odpovídá přírodnímu původu výrobku. Ale ne BIO! Na tohle značení jsem alergický a dělá se mi vyrážka už od pohledu... :-)

J. Barto 3.7.2013 12:32

Re: Díky za skvělý článek

Tak tak, český vyčůránek by tak do výšky překonal toho bruselskýho chlapečka !

V. Vovák 3.7.2013 12:30

Re: Díky za skvělý článek

Ideálním řešením by bylo nedávat do Brusele nic a z Brusele dostávat jenom ten rozdíl.

V. Vovák 3.7.2013 12:29

Re: Jak řekl klasik

nojo, s tvrdým. To býval zamlada. To víte, věk je neúprosný a teď už je to jenom Pirrhus

J. Barto 3.7.2013 12:29

Re: Díky za skvělý článek

Nás zatím nestojí nic. Pořád dostáváme více, než vkládáme.

Zákonitě ke svému konci spějeme všichni.

P. Han 3.7.2013 12:15

Re: další nekorektní názvy:

No a představte si, jak by mě šlehlo, omastit si brambory burákovým máslem nebo si dát do kafe pleťové mléko! Jo, kdo je totálně pitomej, musí na to mít předpis...

Z. Švrček 3.7.2013 12:08

Re: další nekorektní názvy:

Takže chudáci důchodci z Rakouska, Německa, Polska, či Maďarska (Slováky snad vyjímaje), kteří si k nám masivně jezdí nakupovat levné pomazankové máslo, jak ti se museli rozčilovat...  

P. Scheck 3.7.2013 11:53

Re: Bouře ve sklenici vody

Pane Lyčko, samozřejmě že máte pravdu, ale kdyby šlo jen o Čechy, žádný problém by se řešit nemusel.

V. Hajková 3.7.2013 11:50

Díky za skvělý článek

Lépe   se  nedalo  popsat   -  že  EU  -  zákonitě  spěje  ke  svému  konci !   Ovšem-  že  se  bude   50  tisíc   bruselských  vyžírku  bránit    zuby  nechty-  to  je  také  pravda!   A  to  již  se  těší  další-  kteří  si  po  volbách  pujdou  do  Bruseli  - nahrabat!  Chtělo  by  to  dnes  a  denně-  našim  eurohujerum  připomínat-  že  1bruselský  poslanec   nás  stoji   měsíčně  1/2 milionu  korun!!!!  

P. Scheck 3.7.2013 11:47

Re: pomazánkové máslo?

Asi záleží na povaze. Já nestojím o to, aby mě někdo vymáchal v diskuzi jak malého kluka a abych se případně drbal na hlavě za nějaké plácnutí úplně vedle. Byť, jak říkáte, jsme tu všichni víceméně anonymní.

P. Scheck 3.7.2013 11:41

Re: další nekorektní názvy:

To ano, pane Han, ale namažete právě proto, že víte, že je to máslo pomazánkové. Pochybuji, že si na pom. máslo namažete třeba ještě med nebo marmeládu. Ani rozpuštěné pom. máslo na žemlovce by asi nebylo to pravé...

P. Scheck 3.7.2013 11:36

Re: EU je už dávno mrtvá.

Máte, pane Gramblička, docela pravdu. A to, že můžeme svobodně diskutovat je opravdu docela podstatné. Jinak s vámi souhlasím jen napůl. Přímo v diskuzi téměř nikdo nikdy neuzná porážku. Nicméně, pokud někdo plácnul hodně vedle a leckdo se mu za to vysmál, je naděje, že si dá příště pozor a trochu si rozmyslí, co říká. Čili i diskuze může být přínosná.

P. Han 3.7.2013 11:34

Re: pomazánkové máslo?

Termix je z tvarohu. Kdoví, co jste koupil.

P. Han 3.7.2013 11:33

Re: další nekorektní názvy:

Já si klidně z pomazánkového másla pomazánku udělám. Nemám s tím žádný podstatný problém.

P. Han 3.7.2013 11:31

Re: EU je už dávno mrtvá.

Jestli myslíte, že se ceny stanovují nařízením shora... Jo, bylo to tu cca 40 let, ale taky bylo howno k dostání.

P. Scheck 3.7.2013 11:28

Re: Pane Machu, nebudte směšný!

Pane Kuka, vy asi máte hodně času a jste asi velký čtenář. Promiňte, ale mně se nechce u všeho pročítat ta drobounká písmenka, jestli místo nadepsaných fazolí si nenabírám sóju, nebo místo čaje tam není jen namleté listí...

R. Gramblička 3.7.2013 11:27

Re: EU je už dávno mrtvá.

příznivci viděj spíš výhody, odpůrci zejména nevýhody, i proto diskuze většinou nikam nevedou. Ale aspoň si užívejme že si tady můžeme plkat svobodně a nic nám za to nehrozí. Časem se to (opět) může změnit...

R. Gramblička 3.7.2013 11:23

Re: pomazánkové máslo?

napsat něco do diskuze chce odvahu? Nikdo vás nezná, nic vám nehrozí, maximálně vás jiní diskutéři sprdnou. Na to odvahu nepotřebujete

P. Scheck 3.7.2013 11:20

Re: Angličané mají výjimku na motýly?

Pokud budou, pane Vítku, Angličané za své věci bojovat (a oni jistě budou), pak mají naději na výjimku u lecčeho. Tedy ne jako Češi, kteří řvou, když už je po všem a o vlastní vině a šlendriánu nechtějí nic slyšet.

P. Scheck 3.7.2013 11:14

Re: Zvykněme si konečně

Nebuďte, pane Hrbku, naivní. O špekáčky jsme museli se Slováky tvrdě bojovat (ještě jsme nebyli v EU, tak to šlo přes evropské soudy) a zrovna tak jsme měli tvrdě bojovat o pomazánkové máslo. Jenže nebojovali...

Teprve když bylo pozdě a náš stát prošvihl lhůtu k tomu určenou (ta je prostě dána), našla se spousta těch, co si na tom začali přihřívat svoji politickou polévčičku. A když viděli, jak to dokonale u národa zabírá, pokračovali dál, i když mnozí znali pravdu, na které by u svých voličů zrovna moc nevydělali. Kolik novinářů o tom takhle napsalo??

P. Scheck 3.7.2013 10:59

Re: EU je už dávno mrtvá.

Ano, pane Gramblička, i vaši pravnuci budou mít možnost z EU vystoupit. Třeba si například řeknou, že už je to levné volání po celé Evropě nebaví a že by bylo zajímavější, kdyby si každý operátor mohl počíhat na vaši neopatrnost a pěkně vás odrbat za volání, když jste zrovna přejel hranice. Třeba se jim zasteskne...:-)

P. Scheck 3.7.2013 10:52

Re: další nekorektní názvy:

Pane Nováku, toho by se dalo ještě najít. Bavorské vdolečky nejsou z Bavorska, o španělském ptáčku nemají Španělé ani ponětí, Rusové o ruském vejci, Poláci o polské omáčce, Maďaři o segedinském guláši, Italové o milánských špagetách a z francouzkých brambor by měli Francouzi určitě neobyčejnou taškařici.

Jenomže o tom to právě je. Nejsou to základní přísady, které byste potom dával do pokrmů nebo namazal na chleba.

P. Lenc 3.7.2013 10:46

Re: Me...

Většinou užiteční idioti, je to jejich možnost seberealizace.A jsou tak "pokrokoví".

P. Scheck 3.7.2013 10:42

Re: pomazánkové máslo?

Pane Šejna, vy jste byl v minulém životě nejspíš toreador. Takhle zamávat pár lidem červeným praporem před očima, to chce odvahu!

Jinak máte samozřejmě pravdu. Kdyby si výrobce udělal tu legraci a nechal na obalu jen "České pomazánkové" se stejným typem písma, 99% nakupujících by si ničeho nevšimlo a jelo by se dál.