Pátek 14. listopadu 2025, svátek má Sáva
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

EVROPA: EU jako největší šance?

Ne, nebyl to pro stoupence Evropské unie lehký rok. Nahromaděné problémy (řecký bankrot, přetrvávající vysoká nezaměstnanost v jihoevropských zemích, reálná hrozba Brexitu, nadále se rozevírající ekonomické nůžky mezi severem a jihem eurozóny, všeobecně sílící odpor proti bruselské byrokracii atd.) záhy převrstvila největší politická krize Evropy za posledních několik desítek let.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JR

27. 12. 2015 17:00
Obehraná písnička...

1.Česko nikdo nenunutil do EU vstupovat. 2.ČR představuje pouhá 2% EU. Může však znásobit váhu svého hlasu např. přes Visegrád. Proč není jejím motorem? 3.V EU se ČR nebere vážně, protože se nestaží nic řešit. Pouze kritizuje. 4.EU musí bý politický projekt, protože mj. společný trh vyžaduje společná pravidla, nadřazená těm lokálním.

V článku je spousta kritiky a žádné řešení. Navíc hlavní problém nebyl zmíněn vůbec. Tím je demokratický deficit. A co hůře - obecně přijímaný! Projevuje se tak, že "nezávislé" instituce EU (mimo Rady) jsou zcela pod vlivem národních vlád, nemají reálný mandát od voličů a v některých oblastech ani kompetence. Ukázkovým příkladem je třeba problém s migranty. Průměrného voliče témata EU neoslovují a volí (pokud vůbec) podle lokálních preferencí. SOUČASNÁ TRISTNÍ REALITA JE POUZE VÝSLEDKEM TOHOTO STAVU.

Takže. Řešení jsou 2. Buď zrušení celého projektu nebo reset EU a cesta k federaci. Článek je obvyklou snůškou pivních keců národovce.

0 0
možnosti

J. Jurax

27. 12. 2015 20:35
Re: Obehraná písnička...

Takže - zrušení celého projektu a začít znova. Lépe, s poučením z chyb, které vedou nynější EU ke krachu.

Cesta k federaci podle bruselských pitrysů jsou akorát horečnaté sny eurohujerů. Federace musí vznikat vůlí od jednotlivých subjektů hodlajících se spojit ve federaci, ne nátlakem shora z eurocentra, jež sní o rozšíření své moci. K federaci musí být hlavně vůle voličů, ne jen některých politiků.

A že je v článku spousta kritiky - no bodejť, za co chcete EU chválit? A řešení je jste vyslovil i Vy sám - není to koneckonců nic objevného - zrušení celého projektu a začít znova.

A ještě - pravíte "V EU se ČR nebere vážně, protože se nestaží nic řešit. Pouze kritizuje". No, připusťme na chvíli, že máte recht - ale potom podle téhož mustru tuplem nelze brát vážně ani EU - nesnaží se nic řešit (účinně, ne jen urputným žvaněním a tvorbou komisí) a pouze kritizuje, že si někdo dovolí označit hovadiny z ní prýštící za hovadiny.

0 0
možnosti
KJ

27. 12. 2015 10:03
Tzv. evropská integrace je nemožná. Je marná stejně,

a ze stejných důvodů, jako výchova sovětského člověka. Ale ti, kdo to všechno organizují znovu a znovu, tedy zločinní rudočerní socialisté, si říci nedají. Jejich víra v možnost zorganizovat nezorganizovatelné, tedy lidský svět ve svůj prospěch je nebetyčná. Je tristní, že u černých jde o postup proti dílu Božímu, tedy přirozenosti... Dzp.

0 0
možnosti
PS

P. Skokan

26. 12. 2015 23:49
USA je demokratictejsi v tomto

Nedavno tam probehla podobna diskuze a guverneri nekolika statu chteli hnat pripadne vnucene imigracni kvoty ze strany Washingtonu k ustavnimu soudu. Staty v USA maji garantovane svobody v techto otazkach na urovni statu. To se meli EU urednici inspirovat. Jinak to totiz fungovat demokraticky nemuze.

0 0
možnosti
JS

26. 12. 2015 22:33
Tisíceré díky!

Vážený pane Valento, tak dobrý a politicky nekorektní článek se vyskytuje velmi málo kdy.

0 0
možnosti
BR

26. 12. 2015 22:03
Výborný článek!

S jeho obsahem zcela souhlasím!

Pouze dodávám, že ještě důležitější než rozdílnost ekonomik států v EU (V Eurozóně byla záměrná!) je neexistence politického EU-národa, který by zahrnoval jakékoli dva významné státy v EU, protože jenom politický národ může odsouhlasit nezbytné finanční transfery ke slabšímu z nich!

Jinými slovy řečeno, bez politického národa lze vytvořit jenom nedemokratickou měnovou unii, v níž ti slabší musí držet "hubu a krok"!

0 0
možnosti
PV

27. 12. 2015 19:29
Myslíte si, že v USA kolem roku 1900 existovaly

nějaké "nezbytné finanční transfery" mezi jednotlivými státy unie????

0 0
možnosti
PK

26. 12. 2015 21:37
Evropská Unie je

Evropská Unie je geniální myšlenka - ale katastrofické provedení.

Přerostlo to v podstatě v socialistickou diktaturu.

Je na čase EU zrušit a začít znova.

S autorem souhlasím.

0 0
možnosti

J. Žitný

26. 12. 2015 21:21
To je zase blabol,

pate pres devate. Pokud Cesi chteji vystoupit z EU, myslim, ze je nikdo postradat nebude.

Potom zase mohou vsem ukazat, jak umi lezt do ruske p.dele a 'sami si efektive spravovat' sve zalezitosti - tak jako to ukazali na podzim 1938, v kvetnu 1946, v unoru 1948, v srpnu 1968 a srpnu 1969, za normalizace, kdy smelili s Rusakama naftu a televize Sileris.....

0 0
možnosti
BR

26. 12. 2015 21:39
Re: To je zase blabol,

V tom tehdejším šmelení se nejspíš úžasně vyznáte. Inu, kdo umí, umí. Ale jinak... (nechci být neslušný)!

0 0
možnosti
ŠH

26. 12. 2015 21:18
Máte pravdu pane Valento.

Pokud vzepětím morálních elit na lokální úrovni jsou červené trenýrky místo presidentské standarty.

Pokud vzepětím morálních elit na bruselské úrovni je konstatovaní, že občan se zařadí za "někoho", který tvrdí, že je "uprchlík".

Pak se těšme! A do toho podporovatelé dvou výše zmíněných blbostí káží, že hrozí "nějaká hrůza, která udělá pořádek".

Ach jo. Zkráceno, zjednodušeno.

0 0
možnosti
BR

26. 12. 2015 21:34
Re: Máte pravdu pane Valento.

S Vaším zkrácením a zjednodušením plně souhlasím!

0 0
možnosti
VP

V16l70a95d63i33m58i95r 52P

26. 12. 2015 15:43
Co třeba nacistické Německo?

"Něco takového si vůči svým „spojencům“ nedovolil ani Sovětský svaz..."

...S těmi eurofobními lunatiky je tu někdy docela sranda.

0 0
možnosti
MP

26. 12. 2015 17:14
Re: Co třeba nacistické Německo?

Jo, zvlášť když se objeví nějaký ten EUroHujer.

0 0
možnosti
PH

P. Horak

26. 12. 2015 15:16
CR a EU.

Staci se porozhlednout kolem sebe a soudny clovek si musi vsimnout ze Ceska Republika, jak ve velkych mestech tak i v malych vesnicich proziva nejvetsi prosperitu v dejinach teto casti sveta. Uz asi nekteri z vas zapomneli na katastrofalni stav budov, silnic, zeleznic, automobiloveho parku, znecisteni zivotniho prostredi a technologickou zaostalost vetsiny prumyslovych podniku osmdesatych let. Bez nasi participace v Evropske Unii by se to pravdepodobne jeste zhorsilo a byli bychom na tom asi tak jako Ukrajina. Talentu na korupci se na to zda u nas byt dost.

Jsem tudiz prekvapen krajne negativnim tonem mnohych pisatelu do NP, jakoz i odezvy ktere se od nekolika desitek komentatoru dostava. Pohrobci Klementa Gotwalda se z techto nenavistnych vypadu proti EU jiste raduji.

0 0
možnosti
MP

26. 12. 2015 15:39
Re: CR a EU.

Pohrobci Klementa Gottwalda jsou v socialistické EU jak ryby ve vodě.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz