14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

EVROPA: EU jako největší šance?

Ne, nebyl to pro stoupence Evropské unie lehký rok. Nahromaděné problémy (řecký bankrot, přetrvávající vysoká nezaměstnanost v jihoevropských zemích, reálná hrozba Brexitu, nadále se rozevírající ekonomické nůžky mezi severem a jihem eurozóny, všeobecně sílící odpor proti bruselské byrokracii atd.) záhy převrstvila největší politická krize Evropy za posledních několik desítek let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Rechnovský 28.12.2015 10:50

Re: Obehraná písnička...

Imigrační politika je v kompetenci Rady (tedy členských států). Komise ev. pouze navrhuje řešení. http://www.europarl.europa.eu/ftu/pdf/cs/FTU_5.12.3.pdf Jinými slovy Komise nemá kompetence - jak jsem psal.

Dvojí metr je realita. To máte pravdu. Ne že bych s tím souhlasil. Bohužel je to tak v každém spolku, že kdo financuje očekává jisté ohledy. KOmise by měla být arbitrem aby to nepřesáhlo akceptovatelnou mez. Jenže ono to přesáhlo, ale Komise je poplatná členským státům a nemá sílu to řešit. Viz demokratický deficit.

Vystoupit můžeme. Současný stav je neudržitelný. Já však věřím ve vznik politického národa EU na základě společných hodnot. V posledním roce si je začínáme konečně uvědomovat a sílí i ochota za ně bojovat. Jsem tedy pro reset EU.

J. Jurax 28.12.2015 1:01

Re: Proboha co to ŽVANÍTE??!! Legální československá

Tak či onak: ani v ČSSR v r. 1968 ani v MLR v r. 1956 nešlo o dobrovolně povinné přijetí tisíců extrémně problematických přistěhovalců; šlo jen o "dobrovolné" přijetí desititisíců, možná statisíců vojáků okupačních vojsk.

EU naštěstí nemá armádu ... jinak bychom nejspíš čuměli jak joja ...

J. Jurax 28.12.2015 0:53

Re: Obehraná písnička...

K poslednímu odstavci - EU nemá mandát? Vždyť jednotlivé státy EU jsou POVINNY dodržovat mnohé - slavnostně to kdysi víceméně dobrovolně podepsaly; jiná věc je, že ty velké na to kašlou (kdože to první porušil závazná kriteria pro euro - inu, Německo a Francie, a nic se samozřejmě nestalo).

Mezi jiným mají hraniční státy POVINNOST chránit hranice - jak to, že tak nečiní a že z brusele na ně za to nedští oheň a síru a neuvalují sankce či nehrozí vypuzením za takové vážné ohrožení bezpečnosti? Jak to že bruselští pitrýskové nežádají hlavy neschopných politiků hraničních států, které nebrání své hranice, pouštějí invazi do Evropy a lifrují ji dál do vnitrozemí? Jak to, že bruselští pitrýskové nežádají hlavu frau Merkel za její bezprecendetně hovadné pozvání invazorů do Němec a vůbec za její proinvazní politiku?

Možná se při formulaci závazků na sankce pro sichr zapomnělo, aby bylo jednodušší je v případě potřeby nedodržet - jak bruselské! Zato vlna kritiky se vyvalila na Maďarsko, které učinilo sice bezzubý, ale přece jen pokus o obranu stavbou pouhého drátěného plotu - opět jak typicky bruselské, pro EU charakteristické!

A naopak má EU mandát na přistěhovalecké kvóty, což je jediné, na co se tváří v tvář invazi zmohla? Tedy kromě toho, že za půl roku bude o problému rokovat znovu?

A směl by vůbec v EU hraniční stát skutečně bránit své hranice - natáhnout ostnatý drát, položit miny, zbudovat kulometná hnízda a přes checkpointy vpouštět dovnitř po náležitém prověření jen ty, kdož mají právo na azyl, případně jen ty, u nichž je rozumný předpoklad rychlé asimilace (tedy zpravidla nikoliv muslimy) a kteří mohou být pro Evropu přínosem - tedy lidi vzdělané, znalé žádaných profesí a odborníky? Vždyť by takový stát ti rudozelení blbečkové, co EU šéfují, jako jeden soudruh odsoudili jako rasistický, fašistický a náckovský (bez ohledu na pravé významy slov), xenofobní, nehumánní a vůbec odpudivě neevropsky vlastenecký ...

J. Jurax 28.12.2015 0:31

Re: Obehraná písnička...

Jenže to, čemu Vy říkáte reset a hezky popisujete, je svrchovaně nereálné, ba nemožné. Kapři si sami rybník nevypustí. A pokud by snad došlo k rozvolnění okovů a nějakým reformním krokům, skončilo by to jako se SSSR - rozpadem.

Nadnárodní politické strany jsou chiméra - strany mohou fungovat jen uvnitř jednoho politického národa, který v Evropě není a po mém soudu v horizontu století nebude. Pořád je jeden napřed Němec, Francouz, Řek, Čech, Moravan, Slovák - a pak teprve Evropan, a to ještě ve smyslu geografickém, ne politickém. Mimoto doba stran s masovým členstvem a jednotící nosnou ideou zdá se pominula - stranu dnes tvoří papaláši, aparát a něco málo prostých členů, pokud nějací (proč taky platit příspěvky, když z toho jeden nic nemá, že ano); a tahle skvadra jen programem a sliby - hlavně sliby - ohlupuje voliče, aby jí dali hlas. A běžný Řek, Francouz či Angličan nebude volit nějakou cizáckou partaj s ústředím v Německu nebo co já vím Polsku.

EU je jistě nejlepší společný projekt v historii Evropy, ovšem jedině proto, že žádný jiný realizován nebyl, nepočítáme-li tažení dobyvatelů od Karla velikého přes Napoleona po Hitlera. BYL možná velkou příležitostí pro budoucnost, ale ta už byla zmarněna.

J. Jurax 27.12.2015 23:59

Re: Právě naopak, to není blábol,

Ani tam ne, akorát ten nesprávný je ohodnocen trestní sazbou ... ne tak dávno bylo i u nás ...

J. Zima 27.12.2015 23:29

Re: Obehraná písnička...

Tak to se mýlíte. Lisabonskou smlouvou byla ustavena jednotné imigrační politika EU a v rozhodování ztratily členské státy právo veta, které bylo nahrazeno kvalifikovanou většinou.

Komise EU má právo udělovat sankce za nedodržování evropského práva, v čemž ale v praxi uplatňuje dvojí metr. Na menší a zejména východoevropské státy se hrozí sankcemi a pokutami za hovadiny typu plot u cigánských baráků, ale když Německo nebo Francie nedodrží maastrichtská kritéria o euru nebo když Německo kašle na imigrační zákony a Dublinskou úmluvu, tak je ticho po pěšině.

Je nejvyšší čas z tohoto spolku, kde jsou si někteří rovnější vystoupit.

J. Rechnovský 27.12.2015 22:08

Re: Obehraná písnička...

Máte pravdu, že není. Jsem však přesvědčen, že právě teď začíná vznikat...

J. Rechnovský 27.12.2015 22:05

Re: Obehraná písnička...

Úplné zrušení a znovuzaložení EU by bylo drahé a nepraktické. Psal jsem reset. Myslím tím v podstatě evoluční proces, jehož výsledkem bude vznik nadnárodních politických stran a jejich účast v EU volbách. V programu by měly mít témata jako sestavení Komise politickými stranami dle výsledků voleb do Parlamentu, Rada EU jako druhá komora Parlamentu, přímá volba prezidenta EU...atp. Tím resetem pak bude kodifikace uvedených systémových požadavků v nové ústavě EU.

Chválit EU je dnes nepopulární. Kritika je často oprávněná, ale ve spoustě případů přehnaná, prozrazující nízkou úroveň znalostí kritiků o jejím fungování. Časté je přeceňování vlivu Bruselských úředníků na fungování EU. Jinak je EU stále nejlepší společný projekt v historii a je velkou příležitostí pro budoucnost.

"EU se nesnaží nic řešit" No to je právě ten problém! Ona totiž může řešit jen to, na co má mandát od členských států. Např. v otázce migrantů nemá prakticky žádný...

M. Prokop 27.12.2015 20:53

Re: Právě naopak, to není blábol,

Jen v Rusku ... :-P

M. Prokop 27.12.2015 20:51

Re: Obehraná písnička...

Tak to asi zrušení.

Federace by chtěla eunijní politický národ a ten prostě není.

Což vysvětluje i všechny vaše body.

J. Jurax 27.12.2015 20:39

Re: Nacistické Německo bylo krajně antisemitistický stát

No a?

J. Jurax 27.12.2015 20:35

Re: Obehraná písnička...

Takže - zrušení celého projektu a začít znova. Lépe, s poučením z chyb, které vedou nynější EU ke krachu.

Cesta k federaci podle bruselských pitrysů jsou akorát horečnaté sny eurohujerů. Federace musí vznikat vůlí od jednotlivých subjektů hodlajících se spojit ve federaci, ne nátlakem shora z eurocentra, jež sní o rozšíření své moci. K federaci musí být hlavně vůle voličů, ne jen některých politiků.

A že je v článku spousta kritiky - no bodejť, za co chcete EU chválit? A řešení je jste vyslovil i Vy sám - není to koneckonců nic objevného - zrušení celého projektu a začít znova.

A ještě - pravíte "V EU se ČR nebere vážně, protože se nestaží nic řešit. Pouze kritizuje". No, připusťme na chvíli, že máte recht - ale potom podle téhož mustru tuplem nelze brát vážně ani EU - nesnaží se nic řešit (účinně, ne jen urputným žvaněním a tvorbou komisí) a pouze kritizuje, že si někdo dovolí označit hovadiny z ní prýštící za hovadiny.

J. Jurax 27.12.2015 20:20

Re: Právě naopak, to není blábol,

On jeden názor na cokoliv není ani tady :-)

P. Vaňura 27.12.2015 19:50

To je sice pravda, ale při "dobré vůli" to stačilo

Četl jsem dokonce názor jednoho historika, že podpora národů, chtějících z RU odejít, byla odvetou Dohody za Němci spunktovanou VŘSR...

P. Vaňura 27.12.2015 19:34

Re: Nacistické Německo bylo krajně antisemitistický stát

A víte, jak vypadala REALITA, pokud se někdo chtěl "dát k Němcům." Byly i případy, kdy se otec v zájmu kariéry "dal k Němcům" a pro syna, který o to ani nestál to znamenalo narukovat do Wehrmachtu.

P. Vaňura 27.12.2015 19:29

Myslíte si, že v USA kolem roku 1900 existovaly

nějaké "nezbytné finanční transfery" mezi jednotlivými státy unie????

J. Rechnovský 27.12.2015 17:00

Obehraná písnička...

1.Česko nikdo nenunutil do EU vstupovat. 2.ČR představuje pouhá 2% EU. Může však znásobit váhu svého hlasu např. přes Visegrád. Proč není jejím motorem? 3.V EU se ČR nebere vážně, protože se nestaží nic řešit. Pouze kritizuje. 4.EU musí bý politický projekt, protože mj. společný trh vyžaduje společná pravidla, nadřazená těm lokálním.

V článku je spousta kritiky a žádné řešení. Navíc hlavní problém nebyl zmíněn vůbec. Tím je demokratický deficit. A co hůře - obecně přijímaný! Projevuje se tak, že "nezávislé" instituce EU (mimo Rady) jsou zcela pod vlivem národních vlád, nemají reálný mandát od voličů a v některých oblastech ani kompetence. Ukázkovým příkladem je třeba problém s migranty. Průměrného voliče témata EU neoslovují a volí (pokud vůbec) podle lokálních preferencí. SOUČASNÁ TRISTNÍ REALITA JE POUZE VÝSLEDKEM TOHOTO STAVU.

Takže. Řešení jsou 2. Buď zrušení celého projektu nebo reset EU a cesta k federaci. Článek je obvyklou snůškou pivních keců národovce.

B. Rybák 27.12.2015 16:07

Re: Ano,

Děkuji Vám za Vaše uznání. Pan prezident Beneš nemohl (ani kdyby chtěl) ignorovat "Mnichovskou zradu", která otřásla celým národem. Vámi zmíněná smlouva byla podepsána v r. 1943 (2 roky po podpisu obdobné smlouvy britsko-sovětské). Je nutno ji chápat jako projev Benešovi politické předvídavosti!

Stalinovi nás "západ" prodal nejpozději na "Jaltě" (i s Polskem, k vůli němuž oficiálně do války vstoupil a které obdobnou smlouvu nikdy nepodepsalo)!

http://zdenkuvblocek.blog.cz/1212/smlouva-o-vzajemne-spolupraci

F. Navrátil 27.12.2015 13:33

Re: Ano,

Pane Rybák, velmi mě potěšil váš příspěvek, podle mého názoru máte pravdu v tom, že jsme byli prodáni, ale již v roce 1942, kdy náš bývalý president Beneš podepsal smlouvu o vzájemné pomoci a spolupráci se Stalinem, který se od Hitlera líšil pouze v počtu umučených a zavražděných. Na svoje vlastní uši jsem slyšel jak svým sonorním hlasem při jednom z jeho projevů k národu říká, že "my musíme spolupracovat se Sovětským svazem". Je důležité si uvědomit, že mezi nacismem a komunismem nikdy nebyl a nebude žádný rozdíl!

M. Prokop 27.12.2015 11:45

Re: Právě naopak, to není blábol,

Formulovat se dá ledacos a v USA asi není jen jeden názor na vše.

L. Šarina 27.12.2015 11:14

Re: CR a EU.

Je tragédií tohoto národa, jeho čecháčkovství a myšlenka o tom, že jsme pupkem světa!! Nejsme, jsme jen národ ve střední Evropě, kde nejcenější není tento ,plebejský národ(střední třídu jsme od roku 1948 soustavně likvidovali, chytré jsme vyháněli ,emigrace 1949,1953,1968,ale území!!Kdo hovoruje o tom , pryč z EU, tak musí říci a co dál?? Rusové se nikdy nesmířili se ztrátou svých "satelitů)a dělají a budou dělat vše pro návrat před rok 1989 a k tomu jim dopomáhej Bůh??Ne!! Naše 5. kolona a že jich je dost,všichni co přišli o moc, prebendy, jenom v KSČ bylo s rod.příslušníky 3,5 milionu lidí! dále různé ROH, SSM, SČSP, a že jich bylo.MY!!!!!jsme jako jediní pohřbili socialismus poslední a to za vydatné pomoci studentů kteří běhali po fabrikách a přemlouvali. Když vystupoval Havel ve městech tak ta praskala ve švech , město co město a dnes? par svíček a šmitec !! Máme Zemana ,Klause a návrat do normalizace a směr Rusko ??.

K. Janyška 27.12.2015 10:03

Tzv. evropská integrace je nemožná. Je marná stejně,

a ze stejných důvodů, jako výchova sovětského člověka. Ale ti, kdo to všechno organizují znovu a znovu, tedy zločinní rudočerní socialisté, si říci nedají. Jejich víra v možnost zorganizovat nezorganizovatelné, tedy lidský svět ve svůj prospěch je nebetyčná. Je tristní, že u černých jde o postup proti dílu Božímu, tedy přirozenosti... Dzp.

J. Karel 27.12.2015 8:52

Re: to si ani SSSR

Legální vláda může vzejít pouze ze svobodných voleb, u nás poslední částečně svobodné volby byly v r. 1948. Legální bylo i Hitlerovo Německo. Je to hra se slovíčky, v totalitním systému nemůže být legální vláda, proto byl přijat zákon o zločinnosti komunistického režimu. Takže v období 48 _ 89, byly vlády legální a zároveň zločinecké.

J. Jurax 27.12.2015 0:21

Re: Nacistické Německo bylo krajně antisemitistický stát

Jednak neměli - přečtěte si Heydrichův projev - jen ti správně smýšlející a rasově dobří.

Pomuslimení je jednodušší ...

J. Jurax 27.12.2015 0:19

Re: Právě naopak, to není blábol,

No, nevím. Dal by se formulovat názor, že rozpad EU by nebyl amíkům tak úplně proti mysli. Divide et impera.

Zas na druhé straně lze říci, že EU s těmi rudozelenými pitrysy, co jí šéfují, se dokáže efektivně zničit sama i bez cizí pomoci. Zvlášť když v čele Německa je mutter Merkel a Francie Hollande. Amíci by jen zbytečně vynakládali peníze.

M. Prokop 26.12.2015 23:55

Re: Právě naopak, to není blábol,

Zkuste Hanlonovu břitvu ...

Blbnutí soudruhů z Brusele Amíkům nic nepřináší.

P. Skokan 26.12.2015 23:49

USA je demokratictejsi v tomto

Nedavno tam probehla podobna diskuze a guverneri nekolika statu chteli hnat pripadne vnucene imigracni kvoty ze strany Washingtonu k ustavnimu soudu. Staty v USA maji garantovane svobody v techto otazkach na urovni statu. To se meli EU urednici inspirovat. Jinak to totiz fungovat demokraticky nemuze.

Z. Lapil 26.12.2015 23:14

Re: to si ani SSSR

Legální vláda je vláda vzešlá v souladu se zákonem. Je to trapné, ale i Národní fronta (v r. 1945 stanovený seznam povolených politických stran; nepochybuji, že vy to víte, ale jsou i další) byla definována zákonem, Gottwaldova vláda v r. 1948 vznikla v souladu se zákonem a věřím, že ve volebních urnách bylo 99,9% platných hlasů pro strany Národní fronty (jak by ne: jiné strany, v souladu se zákonem, neexistovaly a škrtnuté lístky nebyly(?) platné).

Mezi námi asi došlo ke zmatení jazyků: počínaje rokem 1948 byly československé vlády v souladu se zákonem, čili legální. Možná s kratičkou přestávkou po 21. 8. 1968. Tyto vlády však nebyly legitimní: přes oněch 99,9% v legálních volbách nebyly ustanoveny v souladu s přáním občanů.

Z. Lapil 26.12.2015 22:58

Re: Proboha co to ŽVANÍTE??!! Legální československá

Budiž. Nepředstírám, že znám podrobnosti. Opravdu si ale nemyslím, že je de iure možné zatknout vládu cizího státu; podle mě to nemůže jen tak učinit ani policie, předpokládám-li správně, že všichni členové vlády byli zároveň poslanci. A troufnu trvat na tom, že se v obou případech jednalo o vnitrostátní konflikt řešený zvenčí. Takže prosím - nejdřív uvažujte, a pak teprve používejte silná slova.

Tak či onak: ani v ČSSR v r. 1968 ani v MLR v r. 1956 nešlo o dobrovolně povinné přijetí tisíců extrémně problematických přistěhovalců. Věta "to si ani sověti nedovolili" (cituji přibližně) je proto naprosto mimo.

Čímž nechci naznačit, že BY si to nedovolili, kdyby ucítili potřebu. Různá Stalinova stěhování národů a koneckonců odsun sudetských Němců k tomu mají nepříjemně blízko.

J. Svoboda 26.12.2015 22:37

Re: Právě naopak, to není blábol,

Moc do toho nevidím, i když bych chtěl. Ale že by všichni soudruzi z Bruselu byli až takoví blbci, se mi přece jen nechce věřit. I slib může být úplatkem a navíc se říká, že jím nikoho neurazíš.