11.5.2024 | Svátek má Svatava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel 4.2.2008 14:39

Re: jádro ano, ale...

No, taková prdlá vodní elektrárna dokáže zabít přes 10 000 lidí (už se to stalo, tuším, dvakrát). Kam se hrabou atomovky.

Mimochodem, na vyprodukovanou MWh mají atomovky bezkonkurenčně nejměnší počet obětí, i když započítáte ty přemrštěné odhady mrtvých způsobených Černobylem.

liberal shark 4.2.2008 10:42

chyba

Schopnost rychlých reaktorů lépe využít jaderné palivo nikterak nesouvisí s provozní teplotou. Navíc rychlé reaktory (přesněji reaktory na rychlých neutronech) představují jen jednu z vývojových větví programu Generation IV.

Ivan Brezina 4.2.2008 11:06

Re: chyba

To s tou provozni teplotou a vyuzitim paliva je samozrejme skolacka chyba, omlouvam se. Pri editovani textu mi tam proste skocilo neco, co nemelo, a prehledl jsem to.

liberal shark 4.2.2008 13:51

Re: Re: chyba

Vždyť já vám to nevyčítám ;-)

Vladimír Wagner 4.2.2008 13:10

klasické reaktory, množivé reaktory, jejich využití, provozní teplota a využití všeho uranu i thoria

O populární popis možností využití klasických, množivých reaktorů a urychlovačem řízených transmutačních systémů a tedy využití i U238 a thoria 232 jsem se pokusil v článečku http://www.osel.cz/index.php?clanek=2993

JE 4.2.2008 10:34

Kdepak je Anděla, kampak se poděla?

pavel 99 4.2.2008 13:11

Re: Kdepak je Anděla, kampak se poděla?

připojí se, až začne foukat;-D

Milda 4.2.2008 10:05

Chudáci zelení

„Chceme mít k dispozici bezpečné zdroje energie,“ - takové pravdy se zeleným neříkají!

krkavec 4.2.2008 9:50

Dalsj atomove PRako, urcite opet jen z presvedceni

Dalsj atomove PRako, z pera pana Breziny. Urcite opet jen z cireho presvedceni. Stejne jako ty clanky pana Breziny, ktera jako inzeraty otiskovala spolecnosti CEZ ;-D

Trotl 4.2.2008 10:03

Re: Dalsj atomove PRako, urcite opet jen z presvedceni

Jo, další pako co má energie v zásuvce dost, že?

Pumprlidentlich 4.2.2008 10:16

Re: Dalsj atomove PRako, urcite opet jen z presvedceni

To jste dokázal vymyslet sám? To musela být fuška. Pořád jste nedokázal vysvětlit, od koho bude ekologické Rakousko kupovat emisní povolenky. Jistě to jako velký odborník na ekologii víte. Jste opravdu tak inteligentní nebo to jenom hrajete?

Beldor 4.2.2008 10:27

Re: Re: Dalsj atomove PRako, urcite opet jen z presvedceni

Hlavne od koho bude ekologicke rakousko dovazet polovinu spotreby elektriny:-DR^

Pepa z depa 4.2.2008 10:20

Re: Dalsj atomove PRako, urcite opet jen z presvedceni

Klid. Podle IP adresy jde o jisteho Miroslava Sutu, zkrachovaleho toxikologa, byvaleho placeneho zamestnance Greenpeace a dnes PRmana jejich ruznych kampani.

Jura Jurax 4.2.2008 11:40

Re: Re: Dalsj atomove PRako, urcite opet jen z presvedceni

No, a podle textu jde o krkavce hlupce.

vita 4.2.2008 12:40

Re: Re: Dalsj atomove PRako, urcite opet jen z presvedceni

Ale ale, přímo pan Šuta, který mě na BL nařknul, že jsem anonym, ačkoli jsem tam vystupoval pod plným jméne a příjmením?

Opravdu, pane "Šuto"? Až tak hluboko jste klesl, vy toxický exexperte?

Karel 4.2.2008 8:48

Jen aby

V temelíně je pro další reaktory připravena betonová plocha. Dokud se na ní nezačne stavět, budeme žít v nejistotě.

Bursík a jeho nohsledi jsou největším nebezpečím ne pro svoje názory, ale pro způsob, jakým tato banda prosazuje svůj prospěch na úkor ostatních. Dejte si do políčka pod Neviditelným psem Drábová a stiskněte hledej.

Mimochodem - víte, že uhelné elektrárny ve světě produkují ročně radioaktivitu stejnou, jako unikla při katastrofě v Černobylu? Ono to uhlí není vždy zcela čisté.

Neházejte však do jednoho pytle ochránce přírody a vedení Strany Zelených spolu s některými organizacemi, které nedostatek znalostí nahrazují agresivitou.

Delfin 4.2.2008 9:42

Re: Jen aby

Zadna pripravena betonova plocha tam neni. Rozestavenost bloku 3 a 4 skoncila u zakladovych spar.

Karel 4.2.2008 9:51

Re: Re: Jen aby

Díky za upřesnění

Talián 4.2.2008 22:48

Re: Jen aby

Pokud spalujete energetické uhlí z oblasti Krušných hor, záleží na tom, kam bagr hrábne. Někdy je to ucházející ale někdy až hrůza. Pokud spalujeme v kotli s aplikací mletého vápence, naváže se na něj kromě síry také celá sbírka toxických a radiaktivních látek, které se palovacím procesem zkoncentrují. Potom se takto vzniklý popílek musí stahovat z odlučovačů do sil a v uzavřených vagónech vozit do bývalých šachet. To, co tento odpad někdy obsahuje by bohatě stačilo na špinavou bombu.

Karel 5.2.2008 8:19

Re: Re: Jen aby

Souhlasím, jen pro doplnění:

Uhlí obsahuje často těžké kovy i uran (o tom je diskuze), nejen hnědé. Halda dolu Čs Armády u Kladna byla jednou z nejradioaktivnějších u nás. Ze škváry se tu vyráběly panely pro domy, lidé v nich stále bydlí. V radvanicích u Trutnova se uhlí těžilo jako zdroj uranu, pak se těžilo jako energetické.

A pro ukázku logického myšlení - na Temelín byly podány dvě žaloby. Jedna proto, že způsobuje vyšší vlhko a druhá proto, že způsobuje sucho.

Petr Kohout 4.2.2008 7:22

Ono Greenpeace (jak je jejím zvykem) tak trochu lže.

Stavěly se plovoucí jaderné elektrárny (jaderné ponorky a letadlové lodě). Stejně jako tvrdili, že dodavatel Temelína Westinghouse už celé roky nedodával jadernou elektrárnu (... jenom ty pro válečné lodě).

krkavec 4.2.2008 9:53

Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Palivo od Westinghouse v Temeline je dikazem toho, jak to hosi zpackali. Ted bude brat CEZ jaderne palivo jenom z RUSKA. Asi jako prispevek k mensi zavislosti na Putinovi :-D

Delfin 4.2.2008 10:18

Re: Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Nevim ceho ma byt dukazem, ale v soucasnosti se zavazi konstrukcne upravene VVANTAGE 6, ktere maji snizene mechanicke deformace. Mimochodem i TVEL mel s timto problem. Zde je alespon nazorne videt, ze jaderka muze celkem pruzne menit sveho dodavatele paliva.

Pepa z depa 4.2.2008 10:24

Re: Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Ale no tak, pane Suto... Kdopak asi plati ceskou pobosku Greenpisss (ktera platila i vas) ta ten krik proti radaru? Vstavaj strana agromnaja...:-))

vita 4.2.2008 12:49

Re: Re: Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Šuta mě doslova dostal, když na BL dštil oheň a síru na zlou atomovou energii, která nás vrhá v náruč ještě zlejšího Ruska, plival tam po komunistickém poslanci, který si pochvaloval, že energetický mix je (díky Temelínu) slušně namixován - načež vylezl s tím, že je třeba přejít na... a teď se držte... ZEMNÍ PLYN!

No, není to drzost nehorázná, přímo chucpózní? Já bych řekl, že definici chucpe plní s přehledem...

Beldor 4.2.2008 10:25

Re: Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Hlavni duvod zmeny dodavatele od roku 2010 nebyly technicke problemy ,ty byly jiz vyreseny,ale to ze Rusaci nabidli o takrka 20% lepsi financni podminky a na to CEZ logicky slysel;-PRv

liberal shark 4.2.2008 10:38

Re: Re: Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Těch 20% je silně pochybných, jinak souhlas.

Beldor 4.2.2008 13:24

Re: Re: Re: Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Mno ja to cislo nekde cetl na webu zamestnancu dukovan,ale jiste to bohuzel nevim,maj to ve smlouvach,no..

liberal shark 4.2.2008 13:54

Re: Re: Re: Re: Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Mno, bohužel, v tiskovinách ČEZ jsou uváděny propagandistické bláboly firmy AMI Communications, které mediálně zastupuje i koncern TVEL. Realita je značně odlišná :-/.

liberal shark 4.2.2008 10:37

Re: Re: Palivo od Westinghouse v Temeline

Současné palivo od Westinghouse, VVANTAGE-6 Phase 1X, je zcela v pořádku a žádné problémy s ním nejsou.