2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
oakman 22.3.2007 12:35

Re: Řešení je nasnadě - go box do každého auta.

Pro upřesnění - vím o čem  mluvim, sám najezdim okolo 45 tis ročně:-P

oakman 22.3.2007 12:34

Řešení je nasnadě - go box do každého auta.

Veřejná doprava bez goboxu, zbytek ať každý platí ze svého - kolik ujede. Za jednotlivou jízdu to bude stát pakatel, nikdo nebude moci kňučet, že na to nemá, ale na všech silnicích státem stavěných a provozovaných - 1 třída a R, D, mýto pro každého. Jdedš po slnici? používáš službu - plaŤ! Podle ujetého. Jako ti, co se jízdou živí. Opotřebení silniční sítě je při počtu kusů férovým dealem mezi nákladem a osobní přepravou, polovina autoparku slouží stejně výrobě, tak každé osobní auto v odpisu by mělo mít gobox. Pak to bude rovina.

Kotec 22.3.2007 12:32

Re: Re: Malé srovnání poplatků - LEŽ: Automobil? Vše placeno z daní i těch skoro 7 milionů, kteří auto nemají.

Jak je silniční doprava zatížena daní??

Ladislav N. 22.3.2007 12:31

Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Vám nestačí, že daně odvedené státu tvoří víc než polovinu ceny spotřebitelských cen ropných paliv?8-o

Kotec 22.3.2007 12:28

Re: Re: Re: Re: Železnice

Není pravda. Silnice 2. a 3. tříd zastarávají, jsou nedostatečně opravovány, místy je jich stav přímo příšerný. Kraje nemají peníze na jejich opravy. Podfinancovanost oprav se odhaduje na 800 mld. Kč. Každý rok ta částka roste. Proč? Protože pokrok se měří na množství nově postavených dálnic, ne na množství opravených silnic. Na silnici může vjet každý bl*ec, použití silnice je zdarma, s výjimkou směšně nízkého poplatku za použití dálnice. Železniční doprava prospívá státu nepřímo - výrazně snižuje náklady na léčbu respiračních chorob (produkce PM10, uhlovodíků), likvidaci starých staveb (NOx), kyselé deště (rovněž NOx a SO2), omezování zemědělské produkce (všechny možné plyny), hlukové zatížení, fragmentaci krajiny (přejít dálnici vs. přejít železniční koridor), zábor veřejného prostranství (a to i zábor vozidly, každé auto, i když stojí, zabírá kus prostoru, pokud není zrovna v podzemní garáži) apod. Kolik činí tyhle výdaje?? Kdo je platí??

oakman 22.3.2007 12:28

Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Ne jen zavedu mýtné na vjezdu, zˇonové parkování už nepomáhá, protože pokud platím radnici 30 tisíc za parkování v zóně, chci v ní nemít každé ráno dvacet oktávek odjinud. Žiju v Praze a vůbec mne nezajímají důvody těch, kteří sem jezdí po jednom ze svého hezkyčesky venkova vydělávat prachy. Taky mne nezajímá osud cestovního dealerského kašpara na cestě za bonusem - pokud jeho stát nestaví okruh a nutí nás opravovat naše ulice rozježděné a ucpané pinďoury, kteří městem stovkou ojebávají okruh na cestě z Hradce do Plzně nebo jinam a svými bouračkami totálně brzdí život města, tak já chci, aby platitli a nebo lépe vypadli. Chcete okolo prahy? Není vaším cílem? Postavte si okruh, do města nepáchnete. Víte, my tu nehodláme chcípnut, abyste vydělali vaše peníze. 

Ladislav N. 22.3.2007 12:28

Re: Malé srovnání poplatků - LEŽ: Automobil? Vše placeno z daní i těch skoro 7 milionů, kteří auto nemají.

Vaše tvrzení je na první pohled NAPROSTO LŽIVÉ a je uměle vykonstruovanou "zelenou fikcí". Proč, to už jsem napsal v předešlých příspěvcích - a nejenom já - viz daňové zatížení silniční dopravy.

Ladislav N. 22.3.2007 12:24

Re: Re: Re: Až budou ceny za přepravu zboží narovnány...

Opět jenom připomenu, že tuhle problematiku jsme už dávno a opakovaně diskutovali. Silniční doprava je pro stát (daňové inkaso porovnané s výdaji) silně zisková. Škody z havárií a jejich následky jsou hrazeny z pojistného (povinné pojištění vozidla na způsobené škody). Léčba - dtto. Ekologické škody? Jak něco tak obtížně definovatelného chcete vyčíslit a vyúčtovat?

Možná jenom netušíte, že nejméně 50% maloobchodní ceny nafty a benzínu tvoří daně odváděné státu.... ;-)

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 12:23

Re: Re: Re: Poněkud lobbystický článek

Vůbec nic. Co to má ale společného s dilematem: vyhodit 66 miliard eur z našich kapes a zhoršit si životní prostředí, nebo řešit problém biopalivy za pětadvacetkrát nižší cenu?

Kotec 22.3.2007 12:22

Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Ano. Já mám jednoduché a prosté řešení. Zvýšení spotřební daně na paliva a zrušení silniční daně. Kombinace těchto dvou faktorů povede k tomu, že každý zaplatí opravdu tolik, kolik propálí a kolik vyprodukuje CO2. Jednoduché, rychlé, administrativně nenáročné...

oakman 22.3.2007 12:20

Malé srovnání poplatků

Letecká doprava: cena letadla, cena paliva, spotřeba paliva, cena za infrastrukturu (letiště, ŘLP), cena obslužné práce. To vše je řádově vyšší než u zbytku - takže byznys pro boháče.

Železnice - to samé v menším měřítku

Automobil? Práce pro spoustu lidí ve výrobě aut, servisu, prodeji, administraci provozu, řízení provozu, výstavbě a udržování infrastruktury. Nízká cena produktu, individualita, zdánlvě nízké náklady na rozsah možností. Možností pro majitle auta (u nás 3,5 mil obyv. Vše placeno z daní i těch skoro 7 milionů, kteří auto nemají.

Pokud budeme podléhat autolobby jako socan v minulých letech socialistickou podporou autoprůmyslu, dopustíme se naprosto nehorázného socialismu i v případě automobilistů. Na úkor komfortu veřejných služeb v dopravě tak podporujeme soukromou činost, které navíc odepisujeme i více a více půdy.  D3 je typický příklad naprostého selhání státu, protože trasa kopíruje katastrální mapu vlivových záborů pozemkových státních vexláků, zničí to rekreační zázemí Prahy, vede to nikudy, takže se vyhodí spousta peněz za nové přivaděče, přistaví se jen druhá komunikace k té, po které ojebávají řidiči dálniční poplatky. Vše v dvoupruhu, takže další D1, kerá jede jen když jsou optimální podmínky. On totiž socan netuší, co je to E XX na cedulce. Pro českého ořecha znamená E55 prostituci, pro evropské logistiky dálnici ze Skandináve do Itálie....Takže všechny fandy "ekonomického rozvoje" z míst, kde touží po svobodě pohybu autem srdečně zvu v ranních hodinách do Prahy - Braníka, aby pohlédli do tváře budoucnosti.... plynovou masku s sebou . 

Antonín Hrbek 22.3.2007 12:17

Re: Re: Poněkud lobbystický článek

Něco jiného je snad dovoz a něco jiného jsou emisní limity při technických kontrolách. Co brání tomu povolávat na emisní kontroly starší auta mnohem častěji?

Ladislav N. 22.3.2007 12:17

Re: Re: Re: Až budou ceny za přepravu zboží narovnány...

Ale v obchodech je JINÝ než čínský, ale je o dost dražší. Pokud většina zákazníků nakupuje ten levný z Číny, pak se obchodníkovi drahý česnek možná jen nevyplácí držet na skladě. ;-)

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 12:16

Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin...

Obecně vzato ano, ale .. Někdy je třeba akcentovat národní zájem. Pokud bude možné vyvézt cokoliv kamkoliv - kdo si myslíte, že bude levné staré ojetiny kupovat? Ekonomicky slabší východ unie. Navíc pokud se toto opatření doprovodí ještě růstem cen nových vozů o +- 100 000 korun, efekt se ještě posílí. A to je o bezpečnosti na silnicích, životním prostředí obecně i lokálně. Ano, volný pohyb zboží je dobrá věc, avšak toto omezení emisí je kontraproduktivní blábol. Namísto těch sto tisíc lze stejný efekt dosáhnout investicí čtyř tisícovek na auto - rozdíl 96 000 je hodnota politického kapitálu "ekologické" Evropské komise...

Astor 22.3.2007 12:12

Re: Re: Až budou ceny za přepravu zboží narovnány...

Já bych ten česnek z Číny nekupoval, kdyby byl ovšem nějaký jiný.

Narovnáním ceny dopravy rozumím to, že se sečtou celé roční náklady na dopravu a provoz : roční údržba silnic a dálnic ve sjízdném stavu (nemyslím tím sjízdnost D1 a podobných, ale třeba silnice v Německu)  +  investice  do  obchvatů  obcí a měst  +  náklady na výjezdy záchranných služeb, vrtulníků  +  léčba zraněných  +  ekologické škody  +  ...   a z toho se uřčí např. mýtné. A jestli ta přeprava vyjde drahá, tak ať, je tu přece konkurence a třeba se zlepší i kvalita zboží, když se nebude přepravovat několik dní, naplněná látkami pro "výdrž".

Honza z podhůří 22.3.2007 12:08

Re: Re: Až budou ceny za přepravu zboží narovnány...

Ladislave N., v tomhle si dovolím nesouhlasit - pokud  v obchodě jiný česnek než ten "ne z ČR" není, musím koupit ten čínský - nemám tolik času, abych lítal po městě a hledal česnek z ČR. Zřejmě skutečně není doprava moc drahá, když můžeme mít v obchodě stolní víno z Kalifornie levnější než z Moravy atp. Tím narovnáním zřejmě myšleno zohlednění poškozování silnic těžkými náklaďáky - např. platbou dle zatížení na nápravu - ale opět dle počtu najetých km, nikoliv paušál na rok nebo tak nějak (platím tolik, kolik najedu).

Ladislav N. 22.3.2007 12:01

Re: Re: Re: Železnice

Do silnic "cpe stát" malou část toho, co jejich provozem vydělá na daních. Železnice státu nic nevydělá, musí být dotována z daňových výnosů silniční dopravy. Tudíž vaše tvrzení: "...to by musel stát cpát do obnovy tratí tolik, kolik cpe do silnic..." z ekonomického hlediska naprosto nesmyslné. Železnice prostě JE DRAŽŠÍ a méně efektivní, než silniční doprava.

Ladislav N. 22.3.2007 11:56

Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

A vy byste chtěl jejich individuální rozhodování nějak "řídit shora"? ;-P

Ladislav N. 22.3.2007 11:55

Re: Až budou ceny za přepravu zboží narovnány...

Kdyby lidé "česnek z Číny" nekupovali, nikdo by jej sem nevozil. Totéž ostatní komodity.

A jak to souvisí s "narovnanými" cenami dopravy? Co považujete za "narovnání cen přepravy"?

oakman 22.3.2007 11:53

Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Jojo to vidím každý den už osd Průhonic na dálnici!! Do ktrýže Prahy centra tihle všichni joudové cestují, aby blbě zaparkovali, doběhli do 9 do práce, poté vytočili nejméně sto lidí tím, jak parkují, po šichtě si dojeli na priferii pro odtažené auto, zaplatili pokutu a parkovné a SVOBODN9 jak ptáci se jednotlivě odsunuli do pryč. V Holandsku, Německu je běžné nechat svou limošku na nádraží Sbahnu a po cestě si přečíst ty noviny, zavolat milence, to vše, co se za jízdy za volantem nesmí a neotravovat lidi ve městě svým autem, parkováním, když jsem jen líný chodit.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 11:51

Re: Re: Dobre napsane

Děkuji všem.

Ladislav N. 22.3.2007 11:50

Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin...

Není tohle ale spíš dobrý KLADNÝ PŘÍKLAD fungování EU, na rozdíl od diskutovaných emisí? ;-)

oakman 22.3.2007 11:49

Re: Re: Železnice

Není to pravda, to by musel stát cpát do obnovy tratí tolik, kolik cpe do silnic, i když je na to výběr z mýta a flastrů. Dokud dopravce musí platit za koleje, ale kamion jede za poplatek ani ne poloviční, tak se samozřejmě nedalo soutěžit. Ono se teprve za rok ukáže, kolik bude stát Pha Ost kamionem, až bude mýto na všech silnicích. Složitost manipulace je výmluva atolobby, stejně jako státem umyté ručičky přehozením lokále na kraje bez vlastních daní. Naže železniční síŤ je stará jako Franz Jozef, i tak pomalá, dokážu si vzpomenout na jízdu na Moravu bezD1, tak nesrovnávej nesrovnatelné. Celá socialistická západní Evropa má problém se železnicí, která bere práci nejen řidičům, ale i dělníkům v hlavním Evropském strojírenském odvětví. Zájem autovýrobce, zájem odborů, zájem distribuce to vše je víc než selský rozum. Vlaky jsou nuda, káry jsou móda, nikdo se nemůže vytahovat plackartou do 1. třídy, ale nový Bávo... to je jiná.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 11:48

Re: Re: Nezabývejte se prkotinami.

Prosím přečtěte si text ještě jednou - navrhuji v něm opatření, jak emise snižovat více než tou directivou a levněji. Napadám populismus Komise. Snažím se upozornit na podstatné zhoršení právě lokálního životního prostředí, pokud by tato "ekologická reforma" vstoupila v platnost.

Ladislav N. 22.3.2007 11:47

Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

A těch "220 oktávek", nutno podotknout, nejede stejným směrem, jako onen pomyslný 1 vlak, ale každá jinam a v čase a trase podle potřeby. ;-)

Astor 22.3.2007 11:45

Re: Re: Re: Lokálně

Takže z toho jsem pochopil, že si prostě budu muset zvyknout a dál se při každodenní cestě do zaměstnání opájet omamnými výfukovými plyny, jež pochází ze stále rostoucího automobilového provozu, který je známkou vyspělosti naší země a nezbytným příjmem státního rozpočtu. A co se týká dovozu a přeprav zboží, tak to je kapitola sama pro sebe. Levná doprava tady zlikvidovala už pěknou řádku lokálních producentů a obchodníků (viz česnek z Číny, který se nedá žrat, jadlka z Polska, plýtké víno z Jižních států atd.). Až budou ceny za přepravu zboží narovnány, tak se i místním producentům povede lépe.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 11:41

Re: Poněkud lobbystický článek

"Obavy Svazu průmyslu a dopravy, že vše bude mít tragický dopad na trh ojetých vozů jsou trochu zcestné. Stačí přece stanovit národní emisní limity pro všechny automobily" - mýlíte se, nestačí, nebo spíše nelze. Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin dle emisní normy a stáří z důvodu nutnosti umožnit volný pohyb zboží. Komise je výrazně odolná proti všem pokusům direktivu obejít a  regulace zpětně zavést.

oakman 22.3.2007 11:40

Bečení autojehňátek

o vzrůstu podílu ojetin je srandovní. Autoprůmysl dnes funguje jako Windows. Bezcenným z hlediska vývoje se jeví ten trend, kdy se na stejném letitém systému mění šusplechy, kraviny v kokpitu, ptákoviny, které dělají z dopravního prostředku sociální šidítko a obejvák (většina "slev" je v podstatě jen dovybavení auta všemi kravinami, které berou naši pozornost a zvyšují možnost řidičské chyby). Většina automobilů je pak stavěna tak, že se neopravují, jen vyměňují komponenty takže kupovat nové auto je vlastně blbost. Ceny škodovek v bazarech jsou takové, že na Feldu má každý, kdo má na Trabanta. A kromě toho, pánové výrobci musí počítat s tím, že když nastavili módu na rychlou konzumaci, každý rok se holt objeví hromada odlíznutých ojetin ve slušné kondici. Proč platit dealerovi a líze, když auto momentem koupě a odjezu ztratí 15% ceny a "zajetý" TDI po lízingu (ne prasetem) stojí po třech letech polovinu ceny? Automobilový průmysl zase jenou kousl do vlastního ocasu a dělá politikum, protože to živí kdekoho. On je hospodářský rozdíl mezi tržbou státu, kde každý jezdí sám služebákem a státem, kde místo 220 oktávek jede jeden vlak.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 11:38

Re: proc se automobilky brani pokroku?

To je jen PR. Oni by stejně ty náklady navíc přehodili na zákazníka - v podstatě by jim to mohlo být jedno. Jde o to, že tohle není pokrok, jen buzerace. Pokrok je biolíh, nakupovaný od farmářů ze střední Afriky, kteří teď umírají hladem a čekají na balíky prošlých konzerv - kvůli politice WTO a "ochranným opatřením" vůči trhu vyspělých zemí. Pokrok jsou investice do výzkumu materiálů, maziv, vývoj pneumatik s nižším valivým odporem. Pokrok je také zlepšení infrastruktury - lepší průjezdnost městy by uspořila téměř trojnásobek těch 11,4 mil. tun CO2. Pokrok ale není vybrat si z pozice moci bohatého nepřítele a třískáním zeleného politického kapitálu mu pustit žilou. A dosáhnout naprosto zanedbatelného posunu ve věci. To je přesně ta demagogie, o níž se tu hovoří.

Ladislav N. 22.3.2007 11:34

Re: Železnice

Ale tohle jsme přece už diskutovali mnohokrát, kdo u toho byl, ví, že železnice skutečně dražší je a že je pomalejší, to je jasné také každému, kdo si uvědomí, jak je nutno s nákladem přepravovaným z místa A do místa B s pomocí železnice složitě manipulovat.

Trh o železniční dopravu zájem nemá, jinak už by stály fronty (!!) dopravců u každého nádraží a ČD by musely nakupovat nový vozový park, aby stačila uspokojit poptávku... ;-P