2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 22.3.2007 13:12

Re: Re: Re: Zdanění ropných paliv...

Napřed si ověřte, kolik že je ta vaše daň z lihu "200%". Nějak mi ta vaše definice není moc jasná, neb není stanoven základ, z něhož by se měl výpočet provést. ;-)

Honza z podhůří 22.3.2007 13:11

Re: Re: Re: Malé srovnání poplatků

neboj, nepošli - dalo by se to přežít, jen s menší mírou komfortu :-)

Jenda 22.3.2007 13:11

Re: Re: Re: Re: Dovedná demagogie: "špinavou" technologii, která je navíc účinností z doby průmyslové revoluce."

Jiste, volsky potah ;-)

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 13:09

Re: Re: Re: 7 Trabantu

Ne., Evropská homologace se nevyskytuje ani v textu, ani v příspěvku. Co se tam vyskytuje, je ekvivalent české STK a modelový příklad Německa, kde roli STK zastává TÜV. Takže jednodušeji: máte li třeba v Německu vůz z platnou obdobou naší STK, můžete s ním po čr jezdit libovolně. Chcete li ho zaregistrovat u nás, stačí vám doklad o tom ekvivalentu STK a technický průkaz. Zní to sice děsivě, ale je to tak. A v praxi se to i běžně děje - zkuste si zavolat na libovolný úřad a na registrace se dotázat.  

Jenda 22.3.2007 13:09

Re: Automobilky

Nikoly velkych. Drahych. Coz neni to same. A opravdu bych byl nerad abysme dosli k tomu, ze vetsi rodina pojede na dovolenou k babicce ve dvou uzasnych malych 115g/km CO2 uvolnujicich autickach, misto v jednom odpornem hnusnem velkem 135g/km.

Honza z podhůří 22.3.2007 13:09

Re: Re: Re: Řešení je nasnadě - go box do každého auta.

Milý pane, nějakou dobu už tu žiju takže si nedělám iluze, že peníze z mýtného skončí v opravě silnic (ale moc rád bych se mýlil).

oakman 22.3.2007 13:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Ne, jen mluvím o kvalitě života v místech, kde sedlli na lep inženýrům - Mostecko a okolí každé "odhlučněné, do terénu zapuštěné, na lokální prostředí ABSOLUTNĚ vliv nemající" dálnice, která teda odněkud někam  vede... pražská magistrála a okruh budiž příkladem. Taky najezdim hodně, ale nevidím důvod v autě sedět jako součást stylu. Pokud chci rychle ke známým do Černošic, nenapadne mě jet, ale dám si to z Wilsona 25 minut v Elefantu, přečtu noviny, obvolam co třeba a dám si klidně pivo - neřídím. Ty nervy v autě s křupany s ambicí projet Prahou za minutu, to už nemusím. 

Jenda 22.3.2007 13:06

Re: Re: Re: Článek mne inspiruej k typicky českému řešení

Kdyby automobilky podmazly toho spravneho komisare a par euredniku pod nim tak by to proslo naprosto v pohode.

Ladislav N. 22.3.2007 13:05

Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Jenomže já se nepotřebuji dopravit Stuttgartu do Hamburgu, ale právě jenom třeba z Brna do Jeseníku. ;-P

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 13:04

Re: Re: Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

Můj zájem to je. Mých kolegů také. Lidí, které znám také. Kdo je národ? Ti kteří na nová nemají? To je demagogie. Naším zájmem nejsou ani nová ani stará auta ale čisté životní prostředí a bezpečnost na silnici. To něco stojí. Smyslem textu bylo poukázat, že někdy zbytečně moc. Což nám přes dobrý úmysl v důsledku uškodí. 

RomanL 22.3.2007 13:03

Re: Re: Dvě technické otázky

A kde je energie na vypálení lihu? Byl jste v palírně? Čímpak tam topili?

AAA 22.3.2007 13:00

Re: Re: 7 Trabantu

Ano, certifikat TUV = evropska homolagace a tu maji vozy az od urcite doby. Trabanty urcite ne.

oakman 22.3.2007 12:59

Re: Re: Řešení je nasnadě - go box do každého auta.

Už teče 10 mld. mýtného za kvartál, až budou vybírat i na jedničkách poteče těch mld odhadem 50 za kvartál, to by mělo jít....

AAA 22.3.2007 12:58

Re: Re: 7 Trabantu

Taky s nim ovsem nelze bez omezeni jezdit v bezne provozu.

oakman 22.3.2007 12:56

Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Mnichov - Hamburg?, Stuttgart - Berlín? V noci - konkrétně od 21.00 do 05,30 a pak kolem oběda - budete tam o hodinu později než Sbahnem na letiště a letadlem. Až dodělají ICE do patřičného stavu, tak i to ICE bude rychlejší. To se nebavíme o četnosti Stau po těžké bouračce ve velké rychlosti. Najezdil jsem po těhle dálnicích pře sto tisíc, tak se klidně pobavím o realitě, ne o letákových kecech z dálniční promobuňky. Zavolejte si do Student Agency, ať vám řeknou, koli linek musí "obíhat" bouračku, kolik linek zůstane "viset"? A pamatujte, že pokud stojí ve štrůdlu autobus, stojí v něm i každý, kdo tam zrovna jel. Na závěr: Kolik mrtvol přinesou evropské silnice ročně do statistiky?? Najděte mi prosím méně častý důvod úmrtí (kromě války)!

oakman 22.3.2007 12:49

Re: Re: Zdanění ropných paliv...

DPH se přičítá ke všemu, já se bavím o dani adresné... to číslo prosím?!

Ladislav N. 22.3.2007 12:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Začínám mít dojem, že jste právě intoxikován... :-/

Patrick Leppelt 22.3.2007 12:49

Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Autor: Ladislav N. IP: 83.240.8.xxx Datum: 22.03.2007 10:34Nesmysl. Železniční doprava je drahá a pomalá.

Zkuste se jakymkoliv jinym zpusobem dostat ze Stuttgartu do Hamburgu rychleji a levneji.

oakman 22.3.2007 12:49

Re: Re: Malé srovnání poplatků

U vás v podhůří byste bez auta pošli. U nás ve městě (Praze!!) má auto jen každý druhý obyvatel, to je statistika. Mohu tě ujistit, že v krajských městech je to také tak. Ti, co to mají do práce , na úřad , do školy a k doktorovi pár minut pěšky nebo dvě stanice sockou auto nepotřebuje.

Ladislav N. 22.3.2007 12:47

Re: Zdanění ropných paliv...

Najděte si to v zákoně o spotřební dani a nezapomeňte k ní přičíst + 19% DPH. ;-P

Honza z podhůří 22.3.2007 12:47

Re: Řešení je nasnadě - go box do každého auta.

Fajn, ale pak chci jet všude po stejně kvalitní silnici!

Ladislav N. 22.3.2007 12:46

Re: Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

"Národní zájem" je blud nacionálních socialistů. Zkuste českým občanům tvrdit, že je jejich "národní zájem" nekupovat ojetiny ze zahraničí, ale naopak drahé nové automobily, na něž nemají peníze. Budou vás mít za vola.

oakman 22.3.2007 12:45

Zdanění ropných paliv...

...je jako zdanění alkoholu a cigaret - lidé to dělají masově, tak se dá na celkem malém násobení reálné ceny -u cigaret je náklad na cigaretu cca Kč 0,83, stát jí prodává za Kč 1 - 3,70 dle značky. Daň z lihu je 200%, kolik je daň z ropných produktů???

Honza z podhůří 22.3.2007 12:43

Re: Malé srovnání poplatků

Co to meleš? 7 milionů, kteří auto nemají??? Pokud to beru tak jak to je, nemůžu říct že auto mám doma jen já a moje žena a děti ne!!! Takže brzdi! Těch co auto nemají (tj. nepoužívají) je tak málo, že to skoro nestojí za řeč

oakman 22.3.2007 12:42

Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Je v tomto započítán náklad státu na pořízení a provozování silniční sítě jako zásadní podmínky možnosti používání zboží - auta, vyrobeného partikulární privátní právnickou osobou (kterou částečně vlastní vlastní odbory skrzevá zemskou socanskou vládu k tomu) to je učebnicová ukázka demagogie!! To je jako uhlí - tam také vidíme, jak okamžitě po vytěžení ložiska uvede Mostecká Uhelná vše do "původního" stavu. Je to ideální přírodní jeviště pro Dark Side of Moon od Pink Floyd - deprese bez drog:-P

Ladislav N. 22.3.2007 12:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Hlavní tahy ČD jsou elektrifikované - spotřební daň = 0 Kč

Ladislav N. 22.3.2007 12:39

Re: Re: Re: Malé srovnání poplatků - LEŽ: Automobil? Vše placeno z daní i těch skoro 7 milionů, kteří auto nemají.

Račte si přečíst předchozí příspěvky o zdanění ropných paliv.

Kotec 22.3.2007 12:38

Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Samozřejmě že ne. Měly by tvořit nejméně 70%, spíš ale tak 80%. To myslím vážně, protože automobilismus je jeden z největších nešvarů moderní společnosti. Kromě naprosto bezprecedentního pálení neobnovitelných zdrojů, ze kterých se dají vyrábět suroviny pro chemický průmysl, léky apod., se leckterý člověk za volantem automobilu se stává někým jiným, vyšším, kdo musí spěchat za každou cenu a na úkor ostatních. Do výčtu toho, co nás silniční doprava stojí nepřímo, započtěte ještě nehodovost, resp. náklady na léčbu pacientů, ušlé daně ze zemřelých (ročně 1000 - 1300 lidí = 1-1,3% všech zemřelých, velmi často v mladém produktivním věku)... Dále řízení dopravy, dopravní policii, semafory, značky, jízdní pruhy... To vše si železnice platí sama. Navíc železnice platí v motorové trakci spotřební daň taky, pravda jejich nafta je levnější, neboť je bez marže prodejců a distributorů (cena se pohybuje kolem 21-22 Kč/l).

Ladislav N. 22.3.2007 12:37

Re:Silnice zastarávají...

Ale za to, že socialistický stát neinvestoval peníze do údržby a rozvoje silnic, na nichž vydělává nejméně 100 miliard ročně, nemohou automobilisté. Prožrali je voliči KSČSSD, ale i ODS, KDU-ČSL a dalších partají. Mně se to nelíbí, ale  v tomhle zkorumpovaném státě není síla, která by to změnila.

oakman 22.3.2007 12:36

Re: Re: Řešení je nasnadě - go box do každého auta.

a služebák je služebák - bnez ohledu, komu k čemu slouží!;-P