18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza z podhůří 22.3.2007 13:11

Re: Re: Re: Malé srovnání poplatků

neboj, nepošli - dalo by se to přežít, jen s menší mírou komfortu :-)

Jenda 22.3.2007 13:26

Re: Re: Re: Re: Malé srovnání poplatků

A casto taky jenom na socialnich davkach. Ovsem to je samozrejme lepsi nez kdybyste jezdil delat do Prahy a smrdel tady dubovymu muzickovi.

oakman 22.3.2007 13:41

Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání poplatků

To jsem neřekl - máme P+R, hlídá tam policajt, stojí to pakatel, ale neukážete pražákům svou novou lízu.... tady nejde o ty, co dojíždějí z nutnosti - ti jedou vlakem nebo autobusem, tihle jsou jen líní jet "sockou", to se na maloměstě nedělá!!!

oakman 22.3.2007 11:40

Bečení autojehňátek

o vzrůstu podílu ojetin je srandovní. Autoprůmysl dnes funguje jako Windows. Bezcenným z hlediska vývoje se jeví ten trend, kdy se na stejném letitém systému mění šusplechy, kraviny v kokpitu, ptákoviny, které dělají z dopravního prostředku sociální šidítko a obejvák (většina "slev" je v podstatě jen dovybavení auta všemi kravinami, které berou naši pozornost a zvyšují možnost řidičské chyby). Většina automobilů je pak stavěna tak, že se neopravují, jen vyměňují komponenty takže kupovat nové auto je vlastně blbost. Ceny škodovek v bazarech jsou takové, že na Feldu má každý, kdo má na Trabanta. A kromě toho, pánové výrobci musí počítat s tím, že když nastavili módu na rychlou konzumaci, každý rok se holt objeví hromada odlíznutých ojetin ve slušné kondici. Proč platit dealerovi a líze, když auto momentem koupě a odjezu ztratí 15% ceny a "zajetý" TDI po lízingu (ne prasetem) stojí po třech letech polovinu ceny? Automobilový průmysl zase jenou kousl do vlastního ocasu a dělá politikum, protože to živí kdekoho. On je hospodářský rozdíl mezi tržbou státu, kde každý jezdí sám služebákem a státem, kde místo 220 oktávek jede jeden vlak.

Ladislav N. 22.3.2007 11:47

Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

A těch "220 oktávek", nutno podotknout, nejede stejným směrem, jako onen pomyslný 1 vlak, ale každá jinam a v čase a trase podle potřeby. ;-)

oakman 22.3.2007 11:53

Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Jojo to vidím každý den už osd Průhonic na dálnici!! Do ktrýže Prahy centra tihle všichni joudové cestují, aby blbě zaparkovali, doběhli do 9 do práce, poté vytočili nejméně sto lidí tím, jak parkují, po šichtě si dojeli na priferii pro odtažené auto, zaplatili pokutu a parkovné a SVOBODN9 jak ptáci se jednotlivě odsunuli do pryč. V Holandsku, Německu je běžné nechat svou limošku na nádraží Sbahnu a po cestě si přečíst ty noviny, zavolat milence, to vše, co se za jízdy za volantem nesmí a neotravovat lidi ve městě svým autem, parkováním, když jsem jen líný chodit.

Ladislav N. 22.3.2007 11:56

Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

A vy byste chtěl jejich individuální rozhodování nějak "řídit shora"? ;-P

Kotec 22.3.2007 12:22

Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Ano. Já mám jednoduché a prosté řešení. Zvýšení spotřební daně na paliva a zrušení silniční daně. Kombinace těchto dvou faktorů povede k tomu, že každý zaplatí opravdu tolik, kolik propálí a kolik vyprodukuje CO2. Jednoduché, rychlé, administrativně nenáročné...

Ladislav N. 22.3.2007 12:31

Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Vám nestačí, že daně odvedené státu tvoří víc než polovinu ceny spotřebitelských cen ropných paliv?8-o

Kotec 22.3.2007 12:38

Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Samozřejmě že ne. Měly by tvořit nejméně 70%, spíš ale tak 80%. To myslím vážně, protože automobilismus je jeden z největších nešvarů moderní společnosti. Kromě naprosto bezprecedentního pálení neobnovitelných zdrojů, ze kterých se dají vyrábět suroviny pro chemický průmysl, léky apod., se leckterý člověk za volantem automobilu se stává někým jiným, vyšším, kdo musí spěchat za každou cenu a na úkor ostatních. Do výčtu toho, co nás silniční doprava stojí nepřímo, započtěte ještě nehodovost, resp. náklady na léčbu pacientů, ušlé daně ze zemřelých (ročně 1000 - 1300 lidí = 1-1,3% všech zemřelých, velmi často v mladém produktivním věku)... Dále řízení dopravy, dopravní policii, semafory, značky, jízdní pruhy... To vše si železnice platí sama. Navíc železnice platí v motorové trakci spotřební daň taky, pravda jejich nafta je levnější, neboť je bez marže prodejců a distributorů (cena se pohybuje kolem 21-22 Kč/l).

Ladislav N. 22.3.2007 12:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Hlavní tahy ČD jsou elektrifikované - spotřební daň = 0 Kč

Jenda 22.3.2007 13:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Prohlaseni ze "to vse si zeleznice plati sama" me opravdu pobavilo. Dotace se nepocitaji, ze?

Občan 22.3.2007 16:46

Peníze ze spotřební daně na pohonné hmoty jdou je z části na dopravu

jako takovou a část té části se dokonce dává na železnici. Automobilisté si tak platí VÍC, než stát dává na silnice, a ty silnice NIKDO nedotuje, právě naopak.

Jediné, s čím lze souhlasit je značný počet dopravních nehod, z nichž část jde na konto nekvalitní silniční sítě. Ovšem trávit život v přecpaných prostředcích MHD a čekáním na ně, není o co stát. Léta jsem dojíždě hodinu a půl tam, hodinu a půl zpátky a tak vím o čem mluvím.

Málokdo jezdí autem tam, kam vede metro. Ale i v Praze jsou trasy typu "autem za 20 minut, MHD za hodinu a půl.

Stredocech 22.3.2007 17:10

Lidé by měli disciplinovaně žít ve "venkovských komunách" a nikam

necestovat a nic od nikud nevozit. Takový "ráj" jsme tady měli za Tří mušketýrů a intelektuálům, kteří si od tom čtou ve svých vytopených a klimatizovaných pracovnách se po tom stýská.

Jaksi zapomínají, že by v té oslavované době žití "v souladu s přírodou" REÁLNĚ patrně nepřežili ani měsíc. V té době např. reálně umírali lidé hladem v množství několik procent obyvatelstva na jeden hladomor (ještě za Ludvíka XIV).

Fajfka 22.3.2007 18:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Takže podle Tebe máme všichni bydlet ve městech v dosahu MHD? Někdo taky musí žít a udržovat venkov. Platy máme poloviční ceny v obchodech vyšší Špitál 35 i víc km Bez aut jme tu v háji nikam se nedostaneš Plkáš a nic neznáš (Y)

Ladislav N. :-))) 23.3.2007 0:29

Re: udržovat venkov

Hehe, "venkov" se udržuje sám, žádné lidi na to nepotřebuje... ;-D

oakman 22.3.2007 12:42

Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Je v tomto započítán náklad státu na pořízení a provozování silniční sítě jako zásadní podmínky možnosti používání zboží - auta, vyrobeného partikulární privátní právnickou osobou (kterou částečně vlastní vlastní odbory skrzevá zemskou socanskou vládu k tomu) to je učebnicová ukázka demagogie!! To je jako uhlí - tam také vidíme, jak okamžitě po vytěžení ložiska uvede Mostecká Uhelná vše do "původního" stavu. Je to ideální přírodní jeviště pro Dark Side of Moon od Pink Floyd - deprese bez drog:-P

Ladislav N. 22.3.2007 12:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Začínám mít dojem, že jste právě intoxikován... :-/

oakman 22.3.2007 13:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Ne, jen mluvím o kvalitě života v místech, kde sedlli na lep inženýrům - Mostecko a okolí každé "odhlučněné, do terénu zapuštěné, na lokální prostředí ABSOLUTNĚ vliv nemající" dálnice, která teda odněkud někam  vede... pražská magistrála a okruh budiž příkladem. Taky najezdim hodně, ale nevidím důvod v autě sedět jako součást stylu. Pokud chci rychle ke známým do Černošic, nenapadne mě jet, ale dám si to z Wilsona 25 minut v Elefantu, přečtu noviny, obvolam co třeba a dám si klidně pivo - neřídím. Ty nervy v autě s křupany s ambicí projet Prahou za minutu, to už nemusím. 

Jenda 22.3.2007 13:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Hezka predstava. A napadlo vas,ze obcas se taky nekdo potrebuje dostat nekam jinam nez do Cernosic? Nekam kam jedou dva autobusy denne? Ono to obcas neni dojit si na nadrazi a do pul hodky odjet.

oakman 22.3.2007 14:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Tomu věřim, ona je Praha a Praha. A hlavně my jsme rozmazlení, pražská "socka" vozí tolik lidí, že si může dovolit jeden z nejlepších systémů, jaké jsem poznal. samo, Není nad Švýcary, tam je to opravdu luxus. Tady také byl, v možnostech doby, jen 40 posunu uhlí a rudy bez koruny investice do osobky to je holt jako o těch dálnicích na mapách, co už padesát let neplatí.... a dálnice nejsou. Pokud mají občané oprávněné námitky k tomu, že leckerá místa nejsou servisována vůbec, nezle se divit, že generalizace "línou sockou" je občas hloupá, je nesmysl nahrazovat autobusy výstavbou tratí, jsou i tratě, které dnes nikam nevedou, důvod k provozování pominul. Ale je tu stále jedna věc - když funguje správně, jezdí dráha i v podmínkách, kdy silnice stojí. A to občas zachrání život.

oakman 22.3.2007 13:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Je v tomto započítán náklad státu na pořízení a provozování silniční sítě jako zásadní podmínky možnosti používání zboží - auta, vyrobeného partikulární privátní právnickou osobou (kterou částečně vlastní vlastní odbory skrzevá zemskou socanskou vládu k tomu)???????????

Teď je to správně...

jk 23.3.2007 18:36

Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Ta volnost pohybu, kterou poskytuje automobil, je opravdu velmi drahý luxus, za který platí celá společnost svou pochybnou budoucností. Husté osídlení řeší nepochybně hromadná doprava. My ovšem musíme okopírovat všechny chyby až do hořkého konce./ Dnes např. výstavba obřích sportovišŤ./  Na Větší vzdálenosti je třeba snížit spotřebu. Vlak to splňuje a na střední vzdálenosti může v rychlosti konkurovat i letadlu. Noční expres bude schopen bez výrazné ztráty času zvládnout i 2-3OOO km. Investice do železničních koridorů jsou investice do budoucnosti. Osobní auta mají smysl při cestách na kratší vzdálenosti na odlehlá místa. Pohon bude hybridní. Vysoká cena je na místě.

Bezpečnost nepřipouští zvyšovat rychlost aut.

oakman 22.3.2007 12:28

Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Ne jen zavedu mýtné na vjezdu, zˇonové parkování už nepomáhá, protože pokud platím radnici 30 tisíc za parkování v zóně, chci v ní nemít každé ráno dvacet oktávek odjinud. Žiju v Praze a vůbec mne nezajímají důvody těch, kteří sem jezdí po jednom ze svého hezkyčesky venkova vydělávat prachy. Taky mne nezajímá osud cestovního dealerského kašpara na cestě za bonusem - pokud jeho stát nestaví okruh a nutí nás opravovat naše ulice rozježděné a ucpané pinďoury, kteří městem stovkou ojebávají okruh na cestě z Hradce do Plzně nebo jinam a svými bouračkami totálně brzdí život města, tak já chci, aby platitli a nebo lépe vypadli. Chcete okolo prahy? Není vaším cílem? Postavte si okruh, do města nepáchnete. Víte, my tu nehodláme chcípnut, abyste vydělali vaše peníze. 

Fajfka 22.3.2007 18:15

Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Je fajn vědět co si o nás venkovanech myslí obyvatel Prahy alias PRAŽÁK Ale neboj my Vás máme taky moc rááááádi.

oakman 22.3.2007 11:23

To ladislav

Mluvíš jako autofanoušek. To, že železnice je drahá a pomalá - to je realita českého postsocialismu. V ostatních zemích postkomunistického světa (s vyjimkou Polska) jsou služby železnice i se stejně sarým vozovým parkem a bez koridorů lepší než u nás. Z hlediska dnešního článku je pak úplná demagogie, rozdíl mezi 1000 tunami nákladu vezenými buď 30 kamiony nebo jednou el. lokomotivou - to je čítankový příklad rozdílu dopravy čisté a špinavé. Pokud je ta el. energie pohánějící lokomotivu z jádra nebo vody, není už vůbec o čem diskutovat. Při zvýšení kultury a rychlosti osobní i nákladní dopravy je tato naopak rychlejší a levnější pro všechny kromě ministra financí. Nebudeš rychleji z Prahy ani v Budějicích - rychlík jede od zhlaví Wilsonky 120, od hranic Prahy 160 pluynule, jn v průjezdech zhlavími zpomalí na 120, v autě budeš na začátku dálnice, když rychlík bude u Čerčan. Jediná  cena je lístek nemusíš kupovat auto, platit známku..... O výhodnosti nákladní dopravy není nutno diskutovat.. Náklady na stavbu VRT jsou totožné nákladům na dálnici, údržba je řádově levnější, kolik mrtvol ubyde na silnicích, to už vůbec neřeším....

Ladislav N. 22.3.2007 11:34

Re: Železnice

Ale tohle jsme přece už diskutovali mnohokrát, kdo u toho byl, ví, že železnice skutečně dražší je a že je pomalejší, to je jasné také každému, kdo si uvědomí, jak je nutno s nákladem přepravovaným z místa A do místa B s pomocí železnice složitě manipulovat.

Trh o železniční dopravu zájem nemá, jinak už by stály fronty (!!) dopravců u každého nádraží a ČD by musely nakupovat nový vozový park, aby stačila uspokojit poptávku... ;-P

oakman 22.3.2007 11:49

Re: Re: Železnice

Není to pravda, to by musel stát cpát do obnovy tratí tolik, kolik cpe do silnic, i když je na to výběr z mýta a flastrů. Dokud dopravce musí platit za koleje, ale kamion jede za poplatek ani ne poloviční, tak se samozřejmě nedalo soutěžit. Ono se teprve za rok ukáže, kolik bude stát Pha Ost kamionem, až bude mýto na všech silnicích. Složitost manipulace je výmluva atolobby, stejně jako státem umyté ručičky přehozením lokále na kraje bez vlastních daní. Naže železniční síŤ je stará jako Franz Jozef, i tak pomalá, dokážu si vzpomenout na jízdu na Moravu bezD1, tak nesrovnávej nesrovnatelné. Celá socialistická západní Evropa má problém se železnicí, která bere práci nejen řidičům, ale i dělníkům v hlavním Evropském strojírenském odvětví. Zájem autovýrobce, zájem odborů, zájem distribuce to vše je víc než selský rozum. Vlaky jsou nuda, káry jsou móda, nikdo se nemůže vytahovat plackartou do 1. třídy, ale nový Bávo... to je jiná.

Ladislav N. 22.3.2007 12:01

Re: Re: Re: Železnice

Do silnic "cpe stát" malou část toho, co jejich provozem vydělá na daních. Železnice státu nic nevydělá, musí být dotována z daňových výnosů silniční dopravy. Tudíž vaše tvrzení: "...to by musel stát cpát do obnovy tratí tolik, kolik cpe do silnic..." z ekonomického hlediska naprosto nesmyslné. Železnice prostě JE DRAŽŠÍ a méně efektivní, než silniční doprava.

Kotec 22.3.2007 12:28

Re: Re: Re: Re: Železnice

Není pravda. Silnice 2. a 3. tříd zastarávají, jsou nedostatečně opravovány, místy je jich stav přímo příšerný. Kraje nemají peníze na jejich opravy. Podfinancovanost oprav se odhaduje na 800 mld. Kč. Každý rok ta částka roste. Proč? Protože pokrok se měří na množství nově postavených dálnic, ne na množství opravených silnic. Na silnici může vjet každý bl*ec, použití silnice je zdarma, s výjimkou směšně nízkého poplatku za použití dálnice. Železniční doprava prospívá státu nepřímo - výrazně snižuje náklady na léčbu respiračních chorob (produkce PM10, uhlovodíků), likvidaci starých staveb (NOx), kyselé deště (rovněž NOx a SO2), omezování zemědělské produkce (všechny možné plyny), hlukové zatížení, fragmentaci krajiny (přejít dálnici vs. přejít železniční koridor), zábor veřejného prostranství (a to i zábor vozidly, každé auto, i když stojí, zabírá kus prostoru, pokud není zrovna v podzemní garáži) apod. Kolik činí tyhle výdaje?? Kdo je platí??