17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 22.3.2007 12:37

Re:Silnice zastarávají...

Ale za to, že socialistický stát neinvestoval peníze do údržby a rozvoje silnic, na nichž vydělává nejméně 100 miliard ročně, nemohou automobilisté. Prožrali je voliči KSČSSD, ale i ODS, KDU-ČSL a dalších partají. Mně se to nelíbí, ale  v tomhle zkorumpovaném státě není síla, která by to změnila.

Jenda 22.3.2007 13:19

Re: Re: Re: Re: Re: Železnice

Pouziti silnice je zdarma? A vy tam to auto tlacite?

oakman 22.3.2007 14:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Železnice

Daně sem netahej, ty platí každej, mluvíme o tom, kolik stát nasype do silnic z rozpočtu, když máme mýtné a flastry?? To je jako když platí z daní dluhy zdravotní pojišťovny. Jednou je definován poplatek vázaný na resort dopravy tak minimálně údržba musí jít z rozpočtu ven. Stavět se za státní musí, to by se jinak nic nepostavilo i když na určité úseky se PPP použít dá. Pak je otázka, jestli to nezprivatizovat.

Stredocech 22.3.2007 11:08

Naprostý souhlas, stejný efekt by se dosáhl také dokončením

Temelína na původně plánované čtyři bloky. EU je ovládána hordou nebezpečných šílenců.

jiza 22.3.2007 11:33

Re: Naprostý souhlas, stejný efekt by se dosáhl také dokončením

Eu už chybí jen ustavení SPK( pro mladší čtenáře nechvalně známá státní plánovací komise

z dob realného socialismu)a jako trafiku by jí mohl dostat zelený mozek Bursík

AAA 22.3.2007 10:49

7 Trabantu

a Trabant splnuje emisni normu EURO 3? Coz je momentalne jedina podminka pri dovozu ojetiny (samozrejme musi projit STK). Pokud splnuje, pak ano, muze byt prihlasen. Ale spis mi to prijde jako blbost :)

Ladislav N. 22.3.2007 10:53

Re: 7 Trabantu

Ono nejspíš půjde o nějaké sběratelské aktivity, které vůbec nemá smysl diskutovat.

oakman 22.3.2007 11:12

Re: 7 Trabantu

Automobil ze serie starší než 25 let lze přihlásit jako veterán.....:-P Tam se na E3 nehraje

AAA 22.3.2007 12:58

Re: Re: 7 Trabantu

Taky s nim ovsem nelze bez omezeni jezdit v bezne provozu.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 11:22

Re: 7 Trabantu

Mýlíte se. Dovážené ojetiny nemusí plnit vůbec nic. Pokud jsou zaregistrované v Německu a mají platný certifikát TÜV(obdoba STK), můžete s nimi v ČR jezdit bez problémů. Pokud je budete chtít registrovat, postačí vám doklad od TÜV a technický průkaz. Jde o důsledky nového silniřčního zákona z loňského roku.

AAA 22.3.2007 13:00

Re: Re: 7 Trabantu

Ano, certifikat TUV = evropska homolagace a tu maji vozy az od urcite doby. Trabanty urcite ne.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 13:09

Re: Re: Re: 7 Trabantu

Ne., Evropská homologace se nevyskytuje ani v textu, ani v příspěvku. Co se tam vyskytuje, je ekvivalent české STK a modelový příklad Německa, kde roli STK zastává TÜV. Takže jednodušeji: máte li třeba v Německu vůz z platnou obdobou naší STK, můžete s ním po čr jezdit libovolně. Chcete li ho zaregistrovat u nás, stačí vám doklad o tom ekvivalentu STK a technický průkaz. Zní to sice děsivě, ale je to tak. A v praxi se to i běžně děje - zkuste si zavolat na libovolný úřad a na registrace se dotázat.  

Antonín Hrbek 22.3.2007 10:06

Poněkud lobbystický článek

Snižování emisí z automobilů (nejen CO2) je důležité zejména z hlediska zdraví, ale to není pro automobilky tak důležité.   V současné době se výroba automobilů stále více rozčlěňuje na automobily s nízkou spotřebou (a tedy nízkými emisemi) a automobily s vysokou spotřebou (tedy automobily s vysokými emisemi). Takže je jasné, kdo má na čem zájem. Vše ostatní je jen mlžení.

Limit 120 případně 130 gCO2/km poměrně snadno, bez velkých finančních nároků, splní malá lehká auta, jejichž výroba se nyní rozvíjí i v ČR. Hrozba Škodovky, že se odstěhuje na východ je plácnutím do vody - když se odstěhuje na východ, neprodá ani jedno auto v zemích EU. A za chvilku budou i východní trhy nasyceny. Automobily střední třídy se budou s limitem vyrovnávat již obtížněji, ale rozhodně ne za cenu 100.000 KČ na jeden automobil, zejména, když se poskytne rozumná doba na adaptaci. Problém je tedy především u automobilek vyrábějících automobily vyšších tříd. Tam je dopad neúměrně tvrdý.

Obavy Svazu průmyslu a dopravy, že vše bude mít tragický dopad na trh ojetých vozů jsou trochu zcestné. Stačí přece stanovit národní emisní limity pro všechny automobily

oakman 22.3.2007 10:16

Re: Poněkud lobbystický článek

Taktak, ono nejde tolik o CO2, to je jen další možnost jak relativizovat impakt emisí. Kvůli "sifonu" zapomenme na další komponenty toho smradu a kouře.... Bavme se o neškodnosti CO2, abychom nemuseli mluvit o kancerogenech a prachu. Trochu to připomíná tabákový průmysl.

Stredocech 22.3.2007 11:16

V tom s Vámi souhlasím. Škodlivost emisí aut NENÍ dána

tím, že obsahují CO2. A tady má modernizace smysl. Byl jsem roku 1981 na hlavní třídě Drážďan, kudy šel zároveň hlavní průtah městem a bylo to šílené (NDR = samý dvoutakt).

Ladislav N. 22.3.2007 10:33

Re: Antonín Hrbek IP: 195.39.106.xxx

Neuniká vám, že množství emisí (resp. zde CO2) je přímo úměrné množství spotřebovaného paliva? Co je to za pitomost, zakazovat výrobu automobilů s výkonnějšími motory? Copak jste se všichni zbláznili?

Stredocech 22.3.2007 11:18

Ladislave, my ne. ale EU ano. A toto je jen další projev

jejího šílenství.

oakman 22.3.2007 11:28

Re: Re: Antonín Hrbek IP: 195.39.106.xxx

Láďa rád jezdí rychle.... a samozřejmě jsou nízkoobsahové motory relativně špinavější - on ten úbytek emisí je malý vůči úbytku síly motoru. Ono jde i o kvalitu spalování - tady jsou diesely fatální...on TDI sice spálí jen 5,5 litru paliva, ale emise jsou řádově vyšší než u benzínu.

Stredocech 22.3.2007 11:12

Ta poslední věta je sice pravdivá, ale její aplikace by vyvolala

revoluci. Vy chcete lidem zakázat provozovat auta, která už mají a nutit je kupovat si namísto toho drahá auta, na která nemají. Znám majitele již třetího ojetého Trabantu, zakoupeného loni, když ten předchozí už opravdu musel vyřadit.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 11:41

Re: Poněkud lobbystický článek

"Obavy Svazu průmyslu a dopravy, že vše bude mít tragický dopad na trh ojetých vozů jsou trochu zcestné. Stačí přece stanovit národní emisní limity pro všechny automobily" - mýlíte se, nestačí, nebo spíše nelze. Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin dle emisní normy a stáří z důvodu nutnosti umožnit volný pohyb zboží. Komise je výrazně odolná proti všem pokusům direktivu obejít a  regulace zpětně zavést.

Ladislav N. 22.3.2007 11:50

Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin...

Není tohle ale spíš dobrý KLADNÝ PŘÍKLAD fungování EU, na rozdíl od diskutovaných emisí? ;-)

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 12:16

Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin...

Obecně vzato ano, ale .. Někdy je třeba akcentovat národní zájem. Pokud bude možné vyvézt cokoliv kamkoliv - kdo si myslíte, že bude levné staré ojetiny kupovat? Ekonomicky slabší východ unie. Navíc pokud se toto opatření doprovodí ještě růstem cen nových vozů o +- 100 000 korun, efekt se ještě posílí. A to je o bezpečnosti na silnicích, životním prostředí obecně i lokálně. Ano, volný pohyb zboží je dobrá věc, avšak toto omezení emisí je kontraproduktivní blábol. Namísto těch sto tisíc lze stejný efekt dosáhnout investicí čtyř tisícovek na auto - rozdíl 96 000 je hodnota politického kapitálu "ekologické" Evropské komise...

Ladislav N. 22.3.2007 12:46

Re: Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

"Národní zájem" je blud nacionálních socialistů. Zkuste českým občanům tvrdit, že je jejich "národní zájem" nekupovat ojetiny ze zahraničí, ale naopak drahé nové automobily, na něž nemají peníze. Budou vás mít za vola.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 13:04

Re: Re: Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

Můj zájem to je. Mých kolegů také. Lidí, které znám také. Kdo je národ? Ti kteří na nová nemají? To je demagogie. Naším zájmem nejsou ani nová ani stará auta ale čisté životní prostředí a bezpečnost na silnici. To něco stojí. Smyslem textu bylo poukázat, že někdy zbytečně moc. Což nám přes dobrý úmysl v důsledku uškodí. 

Ladislav N. 22.3.2007 13:17

Re: Re: Re: Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

Pak pište o "Zájmu vašem a vám blízkých osob" a nevydávejte jej za "národní zájem". Já ty, co šermují s pojmy jako "národní zájem", považuji za demagogy a podvodníky, protože když přijde na věc, mají problém stanovit, jaká část "národa" takový zájem skutečně má...

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 17:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

My si asi nerozumíme... národní zájem je čisté životní prostředí. I bezpečnost na silnicích. Tečka. Ironie je zase ironie. Tečka. Aktuální cena ojetin s tím nemá v podstatě co dělat. Dovoz bez omezení jen za účelem mít co nejlevnější auto není sociální služba. Tečka. Nikdo nemá na auto nárok, když si ho nemůže dovolit, musí bohužel jezdit veřejnou dopravou.

Ladislav N. 22.3.2007 18:51

... Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

A proč by taky měl někdo provozovat dovoz jetých aut jako "sociální službu"? Pokud vím, je to docela slušný byznys s vysokou přidanou hodnotou. ;-P

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 20:29

Re: ... Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

S čím to vlastně nesouhlasíte? Nějak se v tom všem slovíčkaření ztrácím:-P

Antonín Hrbek 22.3.2007 12:17

Re: Re: Poněkud lobbystický článek

Něco jiného je snad dovoz a něco jiného jsou emisní limity při technických kontrolách. Co brání tomu povolávat na emisní kontroly starší auta mnohem častěji?

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 12:23

Re: Re: Re: Poněkud lobbystický článek

Vůbec nic. Co to má ale společného s dilematem: vyhodit 66 miliard eur z našich kapes a zhoršit si životní prostředí, nebo řešit problém biopalivy za pětadvacetkrát nižší cenu?