Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BLÍZKÝ VÝCHOD: Salónní pacifismus aneb Hraběcí rady
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
já 25.7.2006 18:56woodward nebyli kulturně napřed. Nositelé této kultury byli především zbytky podmaněných národů, a hodně často židé, i když psali, kvůli svým pánům, arabsky. Navazovali na kulturu dobytých zemí - antickou zemí blízkého východu a severní Afriky, , perskou, indickou. Tato kultura nebyla ale dále rozvíjena a zanikala. Islám si vážil bojovníků, ne kultury. Jeho zaostávání přivodila nemožnost dobývat a stravovat další kulturně - ekonomicky bohaté civilizace...Velký rozdíl ve srovnání s Evropou, kde se na sever od Alp vystřídalo ve vlnách několik etnik, a začínalo prakticky od nuly. pokud chceme srovnávat na poli demokracie, umění, tolerance, ekonomiky, bezpečnosti v zemi, vztahu k přírodě - prostě čeho chceme, stačí srovnat Pákistán a Indii, rozdělili se po válce. Zcela jednoznačně vyhrává Indie. |
Jura Jurax 25.7.2006 12:55Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, A jakou kulturu má? Co vynalezli islámští učenci v posledních 200 letech? Nevzpomínám si na nic, ale nemusím vědět všechno - máte o islámské kultuře vevidentně větší přehled - poučte mne. |
woodward 25.7.2006 12:58Re: Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, nauč se číst. mluvím o kulturních kořenech, ne o tom, co vymysleli islámští učenci v posledních dvou stech let. |
MF 25.7.2006 13:57Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, Máte pravdu ale ta kultura tehdy byla směs kultur, převzatých z Byzance a staré Persie. Rozvinula se jenom v maurském Španělsku a to jenom proto, že byla daleko od náboženských fanatiků. Jakmile tam ale vtrhli Almohávidé a Almorávidé, t.j. náboženští fanatici, byl i tam konec. |
woodward 25.7.2006 14:20Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, to je přece hloupost, každá civilizace přebírala podněty od svých přechůdců, nic originálního na světě neexistuje. a bagdádský chalífát byl svého času opravdovým centrem muslimské civilizace. že to všechno moc dlouho netrvalo, je jiná věc, ale vcelku je zřejmé, že oblast Levanty a Blízkého východu byla ve středověku oproti západní Evropě daleko napřed. jestli na světě existuje oblast, která kulturně prakticky odjakživa téměř výhradně "těží z cizích zdrojů", je to právě náš kousek světa obývaný slovany. A například Němci měli kliku že žili dlouho na samém pomezí impéria a blízkost římské civilizace se jich nemohla nedotknout, takže proti nám mají jistý časový náskok - ovšem ani oni nepatří k těm, kdo by sami zářili, jen intenzivně "využívali světla ze sousedství". Celá křesťanská civilizace za svůj zrod vděčí právě židům a řekům. všechno potom jsou už jen modifikace a derivace. a islám - to jsou v tomto smyslu naši příbuzní. |
MF 25.7.2006 15:04Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, No jo, já nepopírám že každá kultura něco převzala ale arabové v Bagdádu toho mimo pohádek a perfektních harémů moc nového nepřinesli. |
Jura Jurax 25.7.2006 17:48Re: Re: Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, Kulturní kořeny jsou dnes na dvě věci - skutečná kultura není omílání manter a chlubení se něčím z raného středověku či odkud, případně připomínání zašlé slávy, ale to, co chci vypíchnout - cože to islámští učenci v posledních dvou stech letech vymysleli, jsouce tak festovně podšprajcováni svou vírou? A odpovím si sám, když Vy nechcete rozumět - vymysleli kulové. |
Majjkl 25.7.2006 15:42Re: Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, Fajn. Má kulturu. On i Hitler měl kulturu ( a miloval svou fenu...). Zkus si v té kultuře chvilku žít, bude se ti to moc líbit. Nekulturní ale je, že tu svou kulturu prohlásili ti jejich fanatici za jedinou možnou a chtějí to prosadit násilím. |
Lada.Haksna 25.7.2006 12:38Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, Starověké spisy nejsou z Cordoby, to je blbost a proto ani arabové z Cordoby se o nic nezasloužili. A tak dále, ale je to marný, protože jsi nemehlo. |
Lucifer 25.7.2006 12:45Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, Avicena byl Peršan! Pěkná ukázka, o čem píše A. S. Pergill |
doxa 25.7.2006 13:46Re: Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, sorry, nevšiml jsem si, že už jste na to upozornil |
doxa 25.7.2006 13:44Avicenna nebyl Arab Avicenna byl Peršan, resp. Tádžik |
jakovy 25.7.2006 15:14Nehádejte se o Avicennovi. Re: Avicenna nebyl Arab Bol to Slovák. |
já 25.7.2006 15:02avicenna nepůsobil DÍKY ISLÁMU, ALE JEMU NAVZDORY |
Peterka 25.7.2006 22:51Re: Re: V Libanonu se bojuje o to, Matematické spisy byly překládány z indického jazyka (odtamtud pochází nejdůležitější číslo_ nula) filosofické spisy z řečtiny překládali křesťané, Avicena nebyl Arab, pocházel z Kazachstánu - syn uředníka sloužícího okupantům - mohamedánům..!!! |
patejl 25.7.2006 14:54Re: V Libanonu se bojuje o to, jsi smesny arabofob, jdi se lecit |
me 25.7.2006 15:48Re: V Libanonu se bojuje o to, konecne to nekdo rekl bez obalu a na plna usta jak to opravdu je s araby a islamem.diky |
já 25.7.2006 19:37Re: V Libanonu se bojuje o to, |
Jiri 25.7.2006 23:10Re: V Libanonu se bojuje o to, Jenom abych to upresnil - nechci znit jako puntickar - nicmene: 1,4 miliardy Arabu a 7 Nobelovek (jedna Arafat), 12 milionu Zidu = 169 Nobelovek. |
alex koenigsmark 25.7.2006 12:10naprosto souhlasím - je to tak. |
PaT 25.7.2006 12:06Informace o Libanonu, velmi fundované a podrobné Naprosto vyčerpávající informace o válkách v Libanonu, kořenech a vývoji tamních konfliktů, bohatá fotogalerie. http://www.cedarland.org/war.html |
woodward 25.7.2006 12:17Re: Informace o Libanonu, velmi fundované a podrobné v této souvislosti doporučuji vynikající knihu amerického novináře Thomase Friedmana "From Beirut to Jerusalem (1979-89)". Autor působil pět let jako dopisovatel UPI v Bejrútu, zažil dlouhodobé bezvládí, kdy v Libanonu válčily místní frakce a OOP "každý proti každému" a od roku 1984 pracoval v Izraeli jako korespondent New York Times. O genezi blízkovýchodního konfliktu se člověk dozví úplně všechno, včetně zajímavých podrobností, např. ohledně vývoje vztahů mezi Arafatem a Palestinci na okupovaných územích. pokud vím, kniha zatím nevyšla česky, přestože Friedman někdy v polovině devadesátých let vydal aktualizovanou verzi. sám jsem nabízel její překlad v několika vydavatelstvích, bohžel neúspěšně. |
PaT 25.7.2006 14:08Re: Re: Informace o Libanonu, velmi fundované a podrobné To je škoda, že to dosud nevyšlo. Taky už jsem o té knize leccos slyšel. Snad teď, v souvislosti s událostmi, se zvedne vlna zájmu o Libanon, a nakladatelé změní názor. Ale asi to nebude tak lehké, kniha není zrovna mainstreamově "politicky korektní". |
woodward 25.7.2006 14:36Re: Re: Re: Informace o Libanonu, velmi fundované a podrobné to bych neřek. hlavně jde o to, že čeští nakladatelé (aspoň v době, kdy jsem jim nabízel, že to přeložím to tak bylo) usoudili, že českej čtenář by si tak obsáhlé (cca 500-600 str.) zpracování problematiky konfliktu na blízkém východě nekoupil. Spíš je tu prý zájem o ucelené dějiny židovského národa, resp. dějiny státu Izrael nebo dějiny Blízkého východu - to všechno už v češtině vyšlo. ale možná, že do toho nakonec někdo půjde. potíž je v tom, že mezitím uplynulo dalších deset let, která v knize pochopitelně chybí. |
Dana Mentzlová 25.7.2006 11:58levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce mluvili hned jinak, když někdo útočil proti komunistům. Osobně jezdili bojovat do Španělska. A když Hitler napadl SSSR, vznikl dokonce komunistický odboj. Doporučuji zajímavé úvahy o pacifismu v knize Glossy od Emila Soboty (srovnání první a druhé světové války). |
woodward 25.7.2006 12:06Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce "levicoví intelektuálové" především málokdy mají ponětí o podstatě věci, ať už jde o cokoliv. již dlouho mám podezření, že s výjimkou mladých nadšenců zůstávají na straně levice jen hlupáci nebo ti, kdo od toho očekávají osobní prospěch. Inteligentní slušný člověk středního a staršího věku ví, že představy o ideálním státě, který všechno moudře řídí a zařídí nemají s realitou nic společného. |
Vilém 25.7.2006 12:10Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce Dokonce v knize IQ and the wealth of nation se uvádí, že Lenin, Castro, západoevropští socialisté jsou lidé s klinicky nízkým IQ, neschopní pochopit fungování tržní ekonomiky. Jinými slovy, inteligentní člověk je patrně stoupencem pravice a chápe neomezenou tržní ekonomiku jako cestu k blahobytu. Přitom se praktickými zkušenostmi nenechá jako typicky inteligentní člověk vůbec ovlivnit a na několika primitivních formulkách trvá, i když ODS dovede zemi do ekonomické krize. |
dejmal 25.7.2006 12:20Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce No, neni to uplen pravda, Castro vystudoval West Point s vyborny prospechem. |
woodward 25.7.2006 12:22Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce zapomeň na ods. v téhle zemi žádná pravicová ani liberální politika neexistuje. komu se nestejská po komundírech, tomu se stejská po "socialismu s lidskou tváří". což přesně odpovídá mojí teorii, protože kdyby tahle země nebyla plná hlupáků a prospěchářů, vypadalo by to tady jinak. |
Vilém 25.7.2006 12:34Re: Re: Re: Re: levicoví intelektuálové nejsou vždy proti válce Již komunisté chtěli jiné, lepší obyvatelstvo. Dokonalejší lidé by totiž bývali určitě byli nezištnější a pracovali by stejně nadšeně i bez odměny. Nicméně i nespokojenost s výsledky pravicové politiky např. na Slovensku je důvodem k obviňování obyvatelstva - většina je líná a neschopná, tudíž právem chudá a neúspěšná. Jen lidé nejsou zas tak blbí, aby s tím ještě souhlasili, darebáci. |