28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ludva 24.3.2007 11:35

Re: V co věří pan Grygar

Díky, přečetl jsem řadu takových vyjádření, ale pořád mi připadají nejasné a vyhýbavé. Víru přece je nutno přijmout bez výhrad. Například : Když věřím, že Ježíš je Boží syn, tak bych měl taky věřit, že první lidé byli Adam a Eva, stvořeni z hlíny a žebra ?

jurist 24.3.2007 11:43

Re: Re: V co věří pan Grygar

s tímhle svým názorem byste zaručeně uspěl u Talibanu ;-)

Ludva 24.3.2007 11:56

Re: Re: Re: V co věří pan Grygar

Mimochodem islám to má vyřešeno mnohem lépe : Bůh = Alláh je jediný a nepotřebuje žádného prostředníka typu Ježíše. Potřebuje pouze proroka Mohameda, který jeho myšlenky přetlumočil.

Ludva 24.3.2007 12:07

Re: Re: Re: Re: V co věří pan Grygar

Ještě mě napadlo, kdo vlastně vymyslel funkci tiskového mluvčího ?

jurist 24.3.2007 12:07

Re: Re: Re: Re: V co věří pan Grygar

No vidíte, dejte se k nim, budete mít v životě jasno, nebudete si muset řešit otázky víry a vědy  a budete šťastný až do smrti. :-)

Abonent 24.3.2007 13:17

Re: Re: V co věří pan Grygar, a v co věřím já i Ludva

Vážený Ludvo, zdá se mi, že přes svoje vzdělání zaměňujete pojmy víra, náboženství a církev. To pro Vás může být potenciálně nebezpečné; za svůj život jsem dvakrát viděl, jak byli zaskočeni náhlou erupcí vlastní spirituality lidé, do té chvíle víru a Boha odmítající jako babskou pověru. Mimochodem, oba jsou inteligentní, vzdělaní,oblíbení, ve své profesi úspěšní. Jeden dokonce velmi úspěšný.

Budu předpokládat, že jste člověk, i když na netu jeden nikdy neví, viz http://www.epatric.com/funstuff/dog/ . Tedy, pokud jste člověk, pak máte v sobě víru. Neboť jste jako my všichni potomkem lidí, kteří v tváří v tvář děsivému poznání nevyhnutelnosti vlastní smrti si vytvořili hluboko v mysli obranu : víru ve smysl vlastní existence, garantovaný vyšší bytostí. Víru v naději a lásku, jež přetrvá, víru v konečnou spravedlnost. Lidé bez této schopnosti měli v důsledku nepotlačeného stresu evoluční nevýhodu, proto se jejich geny neprosadily.

Jinak řečeno, každý v něco věří. Někdo v Boha, jiný v bohy, další v božského zpěváka, "nejlepší" fotbalové mužstvo, politickou stranu. Někdo dokonce věří, že v nic nevěří. Nicméně, opakuji, věříme všichni. Viz C.G.Jung : "Víra je antropologickou konstantou".

Co se týče "Adamova žebra" atd. : Křesťanská Bible byla sepsána lidmi, i když inspirovanými hluboce prožívanou vírou. Takže ji nemusíte číst doslovně. Ba i současná katolická církev by mne za tato slova nenechala upálit jako kacíře. Sama hledá způsob, jak "přeložit" biblické texty do jazyka moderního člověka.

Na závěr bych chtěl poznamenat, že v diskuzi s lidmi, vlastnícími  tzv. víru uhlířskou, sám sebe označuji za ateistu. Přeji hezký den.

Ludva 24.3.2007 18:35

Re: Re: Re: V co věří pan Grygar, a v co věřím já i Ludva

Víte Abonente, na operačním stole jsem o tom dost přemýšlel, bral bych třeba nějaké znamení, ale bohužel zatím  v celém mém životě jsem nic takového nezaznamenal. Naopak, to co vidím kolem sebe, mě utvrzuje v atheismu. Ale máte pravdu, může to přijít.

RZ 24.3.2007 14:18

Re: Věří pan Grygar na zázraky ?

V případě "chození po hladině kapalné vody" jste nepoužil vhodný příklad zázraku. Jedná se pouze o otrocký překlad ze starořečtiny, ve skutečnost se jedná o plavání, tenkrát ne zcela běžné umění. Hladinu jste si přidal. V Evangeliích byste jistě našel pro svou argumentaci vhodnější příklady.

jurist 24.3.2007 15:36

Re: Re: Věří pan Grygar na zázraky ?

Mimoto, jak vysvětloval Otec Brown falešnému knězi, jak jej odhalil: "Útočil jste na rozum a to je špatná teologie". ;-)

Abonent 24.3.2007 18:54

Re: Re: Re: Věří pan Grygar na zázraky ?

"...But, as a matter of fact, another part of my trade, too, made me sure you weren't a priest."

"What?" asked the thief, almost gaping.

"You attacked reason," said Father Brown. "It's bad theology."

http://www.chesterton.org/gkc/murderer/bluecross.htm

janoryna 24.3.2007 11:13

to, že einstein byl poštovním úředníkem nebo morse malířem

pokjů neznamená, že úřad nebo malování pokojů je kvlifikací na koryfeje světové vědy a techniky. je to výjimka, nikoli v pravidlo. atak milý autoresvé vývody jeistě dovededete přepsat do angličtiny, kde matamaticky prokážete oprávněnost vašich tvrzení. no a po čase se někdo najde, kdo podobně jak v případě einsteina experimentálně vaše vývody potvrdí. holt, musíte se dát cestou "oficiální" vědy.   

krmič 24.3.2007 12:15

Re: to, že einstein byl poštovním úředníkem nebo morse malířem

Na rozdíl od autorova tvrzení, tedy pokud já vím, tak Einstein učinil své stěžejní objevy v Evropě. Po odchodu do USA už nevybádal prakticky použitelného nic.

Evropan (original) 24.3.2007 11:04

Stejne by bylo zajimave,

az bude mit nekdo z postizenych koule na to, jit se Sisyfem do poradneho soudniho sporu na ochranu osobnosti, pekne s kvalitnim pravnikem, by se dal roztrhat jak papir. Treba ta rodinka jak jim nedavno dum zdemoloval Poltergaist a nekdo ze S. se na kameru vyjadril, ze se urcite ozrali a rozmlatili si to sami. Jejda to by bylo sousticko ;-P

A propos ... jak muze rigidni katolik velet spolku rigidnich ateistu ?

Poltergeist 24.3.2007 14:25

Re: Stejne by bylo zajimave,

Soudní spor, kde se rodinka ožralů soudí se Sisyfem, a dokazuje, že u nich doma řádil duch, by byl nádherným divadlem.

Poltergeisti nejsou ;)

kája 25.3.2007 18:40

Re: Stejne by bylo zajimave,

Jako to dělají nositelé Zelené perly nebo Ropáka?

kdokoli 24.3.2007 10:35

cenzura

Tento článek je potenciálním argumentem pro znovuzavedení cenzury v Rakousko-uherském stylu. Tj. zveřejnit se povoluje jen texty, které neohrožují obecnou mravnost a zdravý rozum ;-)

dvd 24.3.2007 9:59

Autorův postřeh

--Všichni tito skuteční průkopníci vědy ale byli skuteční muži a měli "koule".--

Bohužel, zdá se že autorovi v jeho kouli ruplo.

RZ 24.3.2007 9:44

Obávám se, že ten člověk si z nás nedělá psinu,

ale myslí to vážně. Vyhledejte si, na jaké obskurní stránky přispívá a jaké nesmysly tam blábolí.

zubr.z 24.3.2007 9:33

opravte si...

Po přečtení článku a diskuze tvrdím:

a)žádný absolvent 9.tř.ZŠ není schopen oponovat,natož odhalit cosi nepatřičného.On má problémy s teorií jednozvratné páky.Proč tomu tak je?To je tedy téma diskuze...

b)autor nám názorně předvedl úroveň výuky na mnohých US školách,středních i vysokých...Abychom se nemýlili,většina vývojářů a výzkumníků v Silicon Valley,Ca.,jsou lidé z Evropy a Asie,jen málo je jich rodilých občanů USA.Říkají tomu lov na mozky

c) jako apríl vynikající,jen houšť a větší kapky ;-D;-D;-D

Enik 24.3.2007 9:21

Nebezpečný blázen!

 Pokud bychom měli připustit, že autor má ve své úvaze o gravitaci pravdu, pak by slapové jevy na povrchu Země musely mít periodu 24hod. Jenže ony mají periodu 12hodin, takže úvaha o tom, že gravitace je projev silového stínu je naprostý nesmysl!!! Pokud by měl být autor opravdu absolventem nějaké univerzity, jak píše, pak by mu ta univerzita měla okamžitě odebrat diplom! Fatální trhliny v této demagogii musí odhalit každý žák 9třídy ZŠ. Ten člověk je naprostý blázen! Chocholouška na něj! 

Dement 24.3.2007 9:42

Re: Nebezpečný blázen!

Prihovaram sa za uctivejsi pristup autorovmu majestatu.

Pozrime sa, ako si on sam predstavuje komunikaciu :

V příloze vám zasílám svůj článek Nové dimenze astrofyziky a důsledky v pohledu na vesmír a Zemi, kde vysvětluji některá zásadní východiska svého odlišného pohledu na Vesmír. Můžete mi na něj napsat svůj názor, i když je to psáno popularizující formou.

Autor nam povoluje napisat mu nas nazor, i ked citi, ze to v clanku este nie je ono. Na zaciatok pouzil pre laikov popularizujucu formu.

Zlomyselny Dr. Grygar ho vsak svojim TV vystupenim podrazdil natolko, ze obohatil svet dnesnym nadhernym textom, ktory je natolko inovatorsky, ze osobne neviem do akeho zanru ho zaradit.

hufv 24.3.2007 10:26

Re: Nebezpečný blázen!

periodu 12 hodin nemají. Pokud ano, pak by se nemohly slapové jevy (příliv) posunovat v čase. Navíc slapové jevy nejsou záležitostí jenom měsíce, ale všech nebeských těles (byť měsíc hraje největší roli).

Miro 24.3.2007 12:23

Re: Re: Nebezpečný blázen!

Máš pravdu v tom, že nemají periodu 12 hod. Jsou vázané na Měsíc a proto se opakují s periodou 2x za 24hod 50min. Sluneční příliv (2x 12hod) je mnohem slabší, ale sčítá a odčítá se s Měsíčním, proto výška přílivu kolísá s periodou cca 28 dní.

Angelo 24.3.2007 9:15

Morse

Drobné upřesnění..

Morseovu abecedu vytvořil Alfred Vail jehož otec byl sponsorem malíře Morse. Ostatně prortrét pana Vaila od Morsea patří k Morseovým nejznámějším dílům.

Poději Theodor Vail vytvořil jednu z největších splečností na světě když se ujal pana Bella a dovedl jeho myšlenky do praxe.

Postrach 24.3.2007 9:29

Re: Morse

Ona se myslím v tom článkuku hezky snouví historická a fyzikální přesnost a erudice. To, že si autor ani není schopen spočítat, kdy a jak velké jsou slapové síly (k čemuž stačí fyzika pro střední školy) svědčí také o jeho odborném přístupu.

Enik 24.3.2007 8:58

Tedy Pánové, já zírám!!!

Všechny kalendáře v bytě mi tvrdí, že je dnes 24.března. Podle NP je dnes 1.dubna. Kdepak asi udělali soudruzi chybu? Já se nestačím divit. Že by okurková sezóna začinala letos už tak brzy? Autor článku by měl být rozhodně vyšetřen odborníkem na duševní zdraví. Z obsahu textu se domnívám, že trpí velmi vážnou duševní poruchou, a mohl by se tak stát velmi nebezpečným sobě i svému okolí!

honzak 24.3.2007 8:58

teď jsem koukal

na záznam Bludných balvanů a musím se připojit k doktoru Grygarovi. Obskurní přístroj, napájený patrně z noséé DCF vypadá famózně, ale je to kolosální švindl. Osobně předpokládám, že to obsahuje CMOS obvod 555, který občas (když je dost energie) vyšle pulzík. Pro ty, kteří rádi věří to asi stačí.

Postrach 24.3.2007 9:33

Cosmodisk

Stačí se podívat na reklamy - plastový řetízek o výrobní ceně 10Kč prý ochrání spotřebitele od bolestí kloubů (za lidovou cenu několika tisíc). Nejsmutnější na tom je, že tohle je směrované na důchodce, kteří za tuhle pitomost dají měsíční důchod

Postrach 24.3.2007 8:57

Další texty

I mně se to líbilo. Myslím, že je čas i na jiné teorie z podobného soudku: Hörbringerův ledový svět, Dutozemi,  trisekci, dvojpáku (která má achránit lidstvo před energetickou krizí), Kahudovy Mentiony, a mnoho dalších, na nž si nemohu vzpomenout. A prvního dubna může být na půl roku každý den.:-D

honzak 24.3.2007 9:01

Re: Další texty

Pan profesor Kahuda byl svými mentiony tak posedlý, že je tahal i na členskou schůzi bytového družstva. A to byl prosím za mého mládí MINISTR ŠKOLSTVÍ!!! Nominace paní učitelky Kuchtové je patrně pokračováním trendu obsazování ministerských postů alternativně inteligentními osobami.