29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

VĚDA: Náboženství v lidech posiluje zlo

Proč je lepší být ateistou? S menší pravděpodobností zneužijete dítě a uříznete hlavu rukojmímu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 12.11.2015 9:24

Re: Tento výzkum v podstatě ukázal, že ateisti mají větší

Ateista má naopak chuť komunistu (a ostatní věřící) poslat někam, kde ho nebudou otravovat. Ale takoví skoro neexistují.

R. Langer 12.11.2015 9:23

Re: Tento výzkum v podstatě ukázal, že ateisti mají větší

Komunista není ateista. Je to komunista.

R. Langer 12.11.2015 9:23

Re: Děláte si asi legraci

Klidně se vsaďte. Ale s realitou to nemá nic společného.

R. Langer 12.11.2015 9:22

Re: Děláte si asi legraci

Stalin a Mao byli jedni z největších věřících, jaké lidstvo poznalo, a sami se stali svatými. Jenom holt věřili na něco jiného, než vy. Smiřte se s tím.

J. Novotny 12.11.2015 9:21

Tento výzkum v podstatě ukázal, že ateisti mají větší

sklon ke komunismu.

To, že si dítě nechá víc samolepek, když je mu specificky řečeno, že může, není neetické. Důvodem může být, že se snaží podělit všechny stejně a zbytek si nechá pro sebe, nebo případné další děti, které v tu chvíli nejsou přítomny. Navíc, pokud si nechá více samolepek, tak není závislé na tom, že mu někdo jiný nějaké dá, ani takové očekávání asi nemá v té míře, jako ateisti. Přehnaný altruismus, rozdat se za každou cenu, tedy asi není taky optimální.

Druhá část je taky zřejmá - větší sklon k dodržování pravidel, či menší tendence k toleranci eticky špatného chování (alespoň u druhých) špatná asi není, i když ta islámská pravidla nejsou pro mě.

Jinak u křesťanů je obrovský rozdíl mezi katolíky a nekatolíky. Je to vidět i na míře korupce v zemích s katolickou tradicí a s tradicí protestantskou.

R. Langer 12.11.2015 9:20

Re: ach jo

Sám nacismus je "náboženství", není potřeba ho na něco nabalovat.

R. Langer 12.11.2015 9:19

Re: Mýtus, že "věřící jsou automaticky mravnější než ateisté"

Samozřejmě, inteligentní člověk si musí být vědom toho, že víra s morálkou ani s rozumem naprosto nijak nesouvisí. A je to naprosto logické.

R. Langer 12.11.2015 9:18

Re: "Je lepší být ateistou"

Přesně tak!

J. Sova 12.11.2015 9:17

Je zarážející,

jak vyloženě křesťanské státy se mohly v krátké době změnit v totalitní. V Německu bylo před válkou 95% obyvatel v křesťanských církvích. V carském Rusku u snad ještě více. Stačí číst nějakého ruského klasika 19. stol.

Co fašistická Itálie, Slovenský štát, chorvatští ustašovci. Příklon některých jiho- a středoamerických států, předtím a někdy i v současnosti silně katolických, k levicovým ideologiím.

R. Langer 12.11.2015 9:16

Re: No nevím,

Nesouhlas!

R. Langer 12.11.2015 9:16

Re: No nevím,

Velký omyl! Lenin, Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot nikdy žádní ateisté nebyli. Naopak byli velmi silně věřící, a sami se stali svatými! Jenom holt věřili na něco jiného, než vy. A dokud to lidé nepochopí, nebude klid ani rozum.

R. Langer 12.11.2015 9:14

Re: vědec vybádal

O tom nepochybuji.

R. Langer 12.11.2015 9:14

Re: A navíc, až teď jsem si všimnul,

Tak nás dovzdělejte, kde je chyba?

R. Langer 12.11.2015 9:13

Re: ach jo

Kdo je podle vás ateista? ;-)

Komuš, nácek nebo Zelený?

Špatně!

V. Šiška 12.11.2015 9:09

Re: No nevím,

Naprostý souhlas.

J. Sova 12.11.2015 9:02

Amir zabil Rabina

protože mu to přikázal Bůh. Bush před vstupem do Iráku: "Bůh mně řekl, udělej to."

To vyvrací Dostojevského "pokud neexistuje Bůh, je vše dovoleno".

Viz kniha MUDr. Františka Koukolíka "Proč se Dostojevskij mýlil".

http://www.galen.cz/idistrik/vydav/?module=katalog&page[book]=3201

P. Lenc 12.11.2015 9:02

No nevím,

znám hluboce věřící hluboce mravní, lidské, ale i věřící, zlodějě a podvodníky.Těm většinou "odpustí" zpověď.Ale totéž se dá říct o ateistech, nemluvě o tom, že supervrahové jako Lenin, Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot byli ateisté.Samozřejmně, že někdo mně opraví a poukáže na náboženské války ve středověké Evropě.Jenže dnes máme 21 st. a jediná nynější válka, která se tváří jako náboženská je válka islámu.Ale islám je především politikum a teprve potom náboženství. A islám nemá institut zpovědi a odpuštění, nemá toleranci pro "nevěřící".Zná pouze jedno, otroctví pro jinověrce, nebo smrt pro pro ateisty.

V. Šiška 12.11.2015 9:01

Re: To je nesmysl.

Tedy s věřícími ... zatím žádného muslima jsem nepotkal :-)

R. Langer 12.11.2015 8:59

Re: Kacíř

Tak určitě! :-D

R. Langer 12.11.2015 8:59

Re: To je nesmysl.

Ale jinak s věřícími žádnou opačnou zkušenost nemám. :-)

R. Langer 12.11.2015 8:58

Re: To je nesmysl.

Ano, ateistou není prakticky skoro nikdo. Vtip o poznání a důvěře lidí je hlavně o tom, poznat v co ten druhý člověk vlastně věří. ;-)

J. Sova 12.11.2015 8:56

Re: ach jo

Hitler byl katolík, nacisti neuznávali evoluční teorii, pouze kreacionismus. I víra hrstky nacistů v nějaké pohanské bohy není ateismus. Naprostá většina nacistů byli protestanti nebo katolíci. V Norimberském procesu jen čtyři obžalovaní udali, že jsou bez vyznání.

Stalin byl student bohosloví, Pol Pot chodil na francouzskou školu École Miche vedenou katolickými misionáři. Kim Ir Sen byl v mládí křesťan.

R. Langer 12.11.2015 8:56

Re: Ale, ale, pane Brezino,

Přesně tak, proč vůbec dělat nějaké vědecké závěry, když přece stačí věřit! :-D

V. Šiška 12.11.2015 8:55

To je nesmysl.

Osobně mám úplně opačnou zkušenost. Kromě toho definice "ateisty" je u nás velmi vágní. Většina tzv. ateistů jsou "něcisti", tj lidé, věřící na "něco": vyšší princip mravní, něco mezi nebem a zemí, Přírodu atp. I když do sčítacího dotazníku uvedli "já už nevěřím vůbec na nic" :-)

R. Langer 12.11.2015 8:54

To je snad všeobecně známé.

Tedy samozřejmě kromě věřících. :-D

I. Brezina 12.11.2015 8:49

Re: Kacíř

Upálit!

S. Kalužík 12.11.2015 8:47

Re: A navíc, až teď jsem si všimnul,

Jo, jo, dostihy neinformovaných primitivů, no comment. Zkuste se alespoň trošinku vzdělat, rozhodně vám to prospěje!

S. Donát 12.11.2015 8:21

Re: "Je lepší být ateistou"

Náboženství a víra jsou dvě dosti rozdílné věci. Proto může být víra náboženská. A taky nemusí.

A. Reček 12.11.2015 8:20

Re: "Je lepší být ateistou"

Diskutér Szewczyk má "vyšší" vzdělání a odborné znalosti oproti prof. Halíkovi.

M. Baloun 12.11.2015 8:02

Jean Decety

hledal,až našel Kanta :-)