29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

VĚDA: Náboženství v lidech posiluje zlo

Proč je lepší být ateistou? S menší pravděpodobností zneužijete dítě a uříznete hlavu rukojmímu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sova 12.11.2015 16:10

Re: Evropská civilizace

Ateisté sem vozí miliony muslimů? Kteří?

Islám je abrahamovské náboženství. Text II. vatikánského koncilu:

„Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, již prohlašují, že se drží víry Abrahámovy, a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit."

B. Binka 12.11.2015 16:08

Re: Dobrý

Přečtěte si po sobě svůj příspěvek a zkuste si odpovědět následující otázky: Psal ho člověk tolerantní nebo netolerantní? Psal ho člověk, pro kterého je dobrota zásadní hodnotou? Psal ho člověk, který si druhých lidí váží? A to je tak asi vše :-) ...

Ś. Svobodová 12.11.2015 16:06

Re: A ten výzkum šel z grantu norských fondů

To ano. Ale je-li vytržena z kontextů a zasazena do spekulací, nelze o vědě hovořit.

J. Sova 12.11.2015 16:01

Re: Evropská civilizace

Rovnost před Bohem je metafyzická a v tomto světě zcela k ničemu.

Z. Frys 12.11.2015 15:59

Dobrý

a potřebný článek. Jen potvrzuje slova významného ateisty a nositele Nobelovy ceny S. Weinberga:

S vírou nebo bez víry, dobří lidé konají dobro a špatní zlo. Ale aby dobří lidé konali zlo, k tomu potřebují víru.

Memetika vidí náboženství jako úspěšné ultrasobecké memy, jejichž cílem je co nejvíc se rozšířit v hlavách svých hostitelů. A lidé, zasažení nějakou mutací takového viru jsou prakticky bez šance se ho zbavit. Vidím kolem sebe spousty lidí infikovaných nějakou variantou kolektivistického (socialistického) viru, od komunistů po fašisty či křesťanské poplety.

Ś. Svobodová 12.11.2015 15:58

Re: Může mi někdo říct, co je na bodě 1

Pan Brezina tuto studii nevydal :-) Jen mylně interpretoval její výsledky.

Ś. Svobodová 12.11.2015 15:56

Re: lidé přemýšlejte,

Nebojte, není to o pronásledování křesťanů. To jste si jen vyvodil z textu a z interpretace autora článku.

J. Kulheim 12.11.2015 15:55

Re: Evropská civilizace

Prč jste reagoval na příspěvek pana Vintra a obvinil ho s překrucování pravdy, když jste nepředložil žádné argumenty? Nutil vás k tomu někdo nebo to děláte v něčím žoldu?

Ś. Svobodová 12.11.2015 15:54

Studie a manipulace.

Nemám ráda takové studie. Připadají mi "na zakázku", aby podpořily nějaký trend. Samy o sobě toho příliš nevypovídají, ale dají se následně interpretovat různě. Z této bychom mohli učinit nejméně 4 závěry: Muslimské děti jsou nejhorší. Náboženství vychovává sobce. Křestané jsou horší než atheisté. Dětem neprospívá výchova k náboženství. A určitě i další. I když nic takového autor studie nenapsal.

J. Vintr 12.11.2015 15:52

Re: Evropská civilizace

Ateisté mohou za to, že do Evropy pouštějí (ba dokonce aktivně vozí) miliony vyznavačů ideologie, která je pravým opakem křesťanství a kterou se už jednou podařilo díky křesťanství, které sjednotilo odpor, z Evropy vytlačit. A tvrdí nám, že o nic nejde, protože "víra" je přece zcela nepodstatná věc.

J. Novotny 12.11.2015 15:51

Může mi někdo říct, co je na bodě 1

neetického, když si dítě nechá víc samolepek? Pan Březina se zcela určitě o vše dělí s každým na potkání, když vidí etické selhání dítěte v tom, že si nechá nějaké nálepky pro pozdější či osobní použití. Takového rovnostáře aby člověk pohledal.

J. Vintr 12.11.2015 15:48

Re: Evropská civilizace

Rovnost před Bohem a individuální lidské právo je totéž. Ježíš řekl, že Bůh nerozlišuje mezi králem a posledním žebrákem. Tohle před ním (ani dlouho po něm nikdo neřekl).

R. Langer 12.11.2015 15:48

Re: Evropská civilizace

Jasně, za to, že se mezi sebou řežou pomatení fanatici mohou ateisté. To fakt nemá chybu. :-D

R. Langer 12.11.2015 15:45

Re: Evropská civilizace

Hm, tomu bych fakt docela divil. Pokud vím, tak Ježíš přišel hlavně s rovností před Bohem. O individuálních právech toho myslím moc nehlásal. Řekl bych, že to by asi hodně rychle skončil. Ale to byste měl vědět lépe než já.

J. Vintr 12.11.2015 15:45

Re: Evropská civilizace

Vymlouvat mi to nemusíte, ale chcete tvrdit, že Evropa nebyla po několik předcházejících století prakticky bezvýhradně křesťanská?

J. Novotny 12.11.2015 15:43

Re: Tento výzkum v podstatě ukázal, že ateisti mají větší

Jsou různé typy komunistů, ve Vašem podání je ateistou pouze nihilista. Komunista možná věří, ale není to víra ve smyslu náboženství s osobou Boha. Přestože některé rituály komunisti úspěšně převzali.

J. Sova 12.11.2015 15:43

Re: Tento výzkum v podstatě ukázal, že ateisti mají větší

Vždy je na tom, kdo tvrdí, že něco existuje, aby to dokázal.

J. Vintr 12.11.2015 15:41

Re: Evropská civilizace

Teď to spíš vypadá, že už za pár let budeme žít ve společnosti, kde se bude několikrát za den povinně mlátit čelem o zem a za podobnou debatu by nás všechny popravili. A můžou za to ti, kteří nevidí rozdíl mezi křesťanstvím a ideologií, zvanou Islám - tedy převážně ateisté. A pokud nepomůže Bůh, bude to navždy (tedy do doby než se lidé navzájem pozabíjejí a vymřou hlady).

J. Novotny 12.11.2015 15:40

Re: Evropská civilizace

Proč by se Bůh do toho lidem pletl, když chtějí otroky, či být otroky?

J. Novotny 12.11.2015 15:39

Re: Tento výzkum v podstatě ukázal, že ateisti mají větší

Věří, že co nelze prokázat, na co si nemůže šáhnout, to neexistuje. A z této jeho víry pramení jeho víra, že Bůh neexistuje. Přestože to může prezentovat (zejména pro sebe) jako logickou věc, prvotní je víra, že na co si "nešáhne", co "nevidí", to není.

J. Kernal 12.11.2015 15:38

lidé přemýšlejte,

reprezentativní vzorek 1 100 dětí ve věku 5 - 12 let z pěti zemí čítající teměř 2 miliardy lidí.Morální úpadek společnosti vede i k takovým to vědeckým objevům.Pronásledování křesťanů nikdy  neskončilo a naopak se začíná stupňovat a i takovýto výzkum k tomu přispívá, viz diskuze. Držme se Ježíše. 1P2,22 On hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest. Když mu spílali,  neoplácel spíláním,když trpěl, nehrozil, ale vkládal vše do rukou toho, jenž soudí spravedlivě.

Ś. Svobodová 12.11.2015 15:37

Re: Profesor Decety nic takového netvrdí.

Komentuji pouze tento článek a tuto studii.

k vašemu odkazu: většina studií pracující se statistikami má sporné výsledky. Takové studie vedou k závěrům typu:" Kdo jí chleba, umře."

R. Langer 12.11.2015 15:35

Re: Evropská civilizace

A já vám říkám, že s křesťanstvím to nemá nic společného. Ale vám to těžko vymluvím. :-)

J. Vintr 12.11.2015 15:35

Re: Evropská civilizace

Budete se divit, ale s myšlenkou individuálních práv člověka (kterou dodnes na většině naší planety vůbec neznají), přišel poprvé Ježíš Kristus. V době, kdy se o něčem takovém nikomu ani nesnilo. Pravda, trvalo to dost dlouho, než se tato myšlenka na části světa stala samozřejmou a na té cestě bylo plno omylů a zvratů, ale bez těch Kristových slov by třeba vůbec nevznikla. Odporuje totiž živočišné podstatě tvora Homo Sapiens a jeho individuálním zájmům.

R. Langer 12.11.2015 15:33

Re: A ten výzkum šel z grantu norských fondů

Ano, tak to je.

R. Langer 12.11.2015 15:32

Re: Evropská civilizace

Naopak, to bych si velmi přál, žít v takové společnosti. A doufám, že za pár století se to lidem i podaří.

J. Novotny 12.11.2015 15:32

Re: V roce 1952

Komunisti věděli, že se lépe domluví s křesťany, než s ateisty.

Víra byla sice kádrovým škraloupem...

....

To jsou vaše výroky, nebo ne? Být ateistou škraloupem nebylo.

H. Balzám 12.11.2015 15:28

Re: A ten výzkum šel z grantu norských fondů

Plus mnou už jednou zmiňovaný a dle mého velmi důležitý aspekt, že víra dá často člověku alibi, že to, co činí, činí z popudu vyšší autority.

J. Novotny 12.11.2015 15:27

Re: Profesor Decety nic takového netvrdí.

Negativně ve smyslu sekulárního chápání sobeckosti a etiky vybudované na křesťanských základech.

J. Vintr 12.11.2015 15:26

Re: Evropská civilizace

Křesťanů a lidí, ovlivněných (třeba i druhé generaci) křesťanskou výchovou, je zatím v našem světě dost, aby vypadal tak, jak vypadá. Ovšem nejde zaručit, že se to dramaticky nezmění, až těchto lidí (generační výměnou nebo cizími vlivy) podstatně ubude ..