29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Marat 7.12.2009 12:52

Re: Neschopní zákonodárci

K volbám chodí voliči, kteří věří i tomu, že pohádky pro děti jsou nezpochybnitelným  historickým faktem.

Marat 7.12.2009 12:50

Re: Tak sodovka mě již nesmí do baráku, sichr je sichr.

Kdyby to byla jen sodovka, různé limonády. Také pivo pění proto, že má v sobě rozpuštěný CO2. Dokonce v sektu, šampusu v minerálce je také mnoho CO2. Dokonce ani chleba, buchty, vdolky se nadájí upécí, tedy nevykyne bez CO2. Prostě život bez CO2 se neobejde.

Dnes je doba taková, že se ani pes které sežere dítě nesmí utratit, ale dá se do útulku a provozovatelé těch útulku mají zajiětené slušné žibvobytí a pejsánečci i ti nejvzteklejší a nejnebezoečnější mají zachován život. Co nevidět zaplaví Europu smečky pejsánečku.

vltava 7.12.2009 12:50

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Podobné otázky (zda je lepší udusit nebo zlomit vaz) jsou čistě scholastické. Pokud se Vám to jednou stane, už se žádné diskuze nezúčastníte, abyste se o zkušenosti podělil.

Na druhou stranu, i takové věci jako způsob smrti bývají otázkou módy, aspoň pro sebevrahy.

vltava 7.12.2009 12:44

Re: Článek správně poukazuje na principiální problém lobbysmu

Ne. Lobbysmus jen využívá principiální neschopnost parlamentu. Pokud by parlament přijímal jen ty zákony, kterým většina poslanců rozumí, a nekecal do věcí, kterým nerozumí, tak by lobbysta neměl šanci.

Bohužel, stát je organizované násilí, parlament pak jen jedna z forem vlády lidu - a lid je dobrý sluha, ale zlý pán. Proto se zákony v demokraciích mění ze dne na den, co bylo včera trestné dnes už není a naopak. Proto jsou zákony na všechno, včetně zabíjení myší.

R.J. 7.12.2009 12:41

Tak sodovka mě již nesmí do baráku, sichr je sichr.

J. Ryba 7.12.2009 12:39

Re: už jsem se v životě dusil a je to pěkně bolestivé svinstvo

Nenadávejte mi do aktivistů, notabene ekologických. To v žádném případě nejsem. Na rozdíl od Vás jsem se nedusil z nudy, ale z nedostatku kyslíku.

Sab. 7.12.2009 12:32

Re: Otrava CO2 je různá

Máte pravdu, lidi jsou strašně ovlivnitelní. Jde z toho až strach.

míra 7.12.2009 12:29

Že zvíře je res znali už před křesťanstvím

antičtí Římané, takže nesvádějte to automaticky na křesťanství. Neživit se masem, tak bychom asi ještě dřepěli někde v jeskyni. ;-D

Zephir 7.12.2009 12:28

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Ne, je to demagog, který se předmět diskuse snaží zlehčovat, když už nenalézá podporu v argumentech. Nikdo se tady přece nějakou dušičkou zvířat nezabývá.

Zephir 7.12.2009 12:25

Re: Článek správně poukazuje na principiální problém lobbysmu

Kdy jeden odborník veřejnost systematicky a cíleně manipuluje ve prospěch určité skupiny. Proto si myslím, že k odborným otázkám by se veřejnost vůbec neměla vyjadřovat, dokud se neseznámí s názory opačné strany.

http://data.idnes.cz/mfdnes/kavarna/pdf/2009/kavarna-20090110.pdf

V.ladimír 7.12.2009 12:23

Re: Pí Pavle B.

Křesťanství je zaměřeno na lidi. Zabít např. mouchu, aby nebyla narušena harmonie je "zločinem" v jiném náboženství, nevím přesně v jakém. Já osobně preferuji přiměřenost a tu postrádám jak u odpůrců, tak i zastánců.

Argon 7.12.2009 12:22

Re: Použití argonu

Pane Zephire, souhlas, až na to, že řezník na jatkách s "porážecí pistolí" (správně upoutaným projektilem) po kotci něběhá (snad jen při domácích zabijačkách), používí se fixační box a pokud je volný výběh, používají se velké "elektrické kleště", t.j omračuje se elektrickým proudem.

Zephir 7.12.2009 12:21

Re: Otrava CO2 je různá

Např. v Toskánsku je jeskyně zpola naplněná CO2 a když do ní za vámi vběhne pes, udusí se ani o tom neví. Ale na youtube jsou videa prasat udušených CO2 a ta v klidu rozhodně nebyla, protože věděla že je zle. Je to také otázka koncentrace - pokud budete vdechovat velmi čistý plyn, upadnete do mdlob okamžitě, pokud bude ale ten plyn mixovaný se vzduchem / kyslíkem, asi se budete trápit. Myslím, že argon, který není vůbec cítit je lepší, problém je ovšem v ceně.

Čili problém není vůbec v nějakých ekoligistech a ochráncích zvířat, ale v podmínkách, za kterých lze plynování v reálném provozu zajistit. Pan Petr je naivní demagog - ovšem jeho blog má vysokou návštěvnost právě proto, že mu na jeho povídání pivních kmotři, který tvoří většinu našeho národa bez problému skočí. Ty lidi si vůbec neuvědomujou, co je na jeho žvanění špatně, pro ně je celej článek něco, co o čem v životě neslyšeli - takže nemají šanci k tomu zaujmout jiný postoj, než si autor článku přeje.

vltava 7.12.2009 12:18

Neschopní zákonodárci

Článek správně poukazuje na principiální problém demokracie, a to kvalitu zákonů přijímaných parlamentem.

K volbám přijde průměrný volič a zvolí průměrné politiky. Tedy průměrné jen v tom lepším případě, pokud jsou to stranické kádry tak se jedná o podprůměr. Většina poslanců asi nebudou vědci se zkušenostmi z práce v laboratořích. Takže většina hlasuje o zákoně, o kterém nic neví a kterému nerozumí. Jak hlasuje? Většinou podle stranické příslušnosti předkladatele, v lepším případě podle jeho výřečnosti a schopnosti zaujmout. Podle toho to ale vypadá.

V jiných specializovaných oborech je to stejné.

Z těchto důvodů se nedá očekávat, že sněmovna přijme jakýkoli rozumný odborný zákon.  Je otázkou, může-li přijat kvalitní obecný zákon, já osobně pochybuji i o tom.

silvatax 7.12.2009 12:07

humánní smrt?

Nějaké nové nařízení EU snad nařizuje zabíjet zvířata (např. při domácí zabijačce) humánním způsobem. Nevím jestli zabíjení lze rozdělit na humánní a nehumánní. Tradiční řeznické postupy při zabíjení prasat, ovcí, slepic, kaprů atd. jsou v praxi osvědčené a je zřejmé, že při nich zvíře hyne rychle. A je jedno, jestli pašíka omráčím jateční pistolí nebo pantokem. Všelijací rádobyochránci zvířat, zhusta vegetariáni, nevědí o jateční praxi ani zbla a vymýšlejí a "zdokonalují" něco, co už zdokonalit nejde.  Osobně dávám přednost masu z domácího chovu a masu takových zvířat kteří žijí pod širým nebem. Tedy raději zvěřinu, skopové, hovězí než drůbeží nebo vepřové. Ale proti domácí slepici nebo krůtě nic nenamítám. Maso a mléko  jsou  přirozenou součástí stravy Evropanů - jsme holt potomci árijských pastevců. Jiné je to např. u Číňanů, kteří např nemají vyvinut enzym pro trávení mléka.

Anubis 7.12.2009 12:01

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Pokud Vás zajímá tato otázka, je třeba rozdělit proces OMRÁČENÍ  a proces vedoucí ke SMRTI. Plyn CO2 se používá k OMRÁČENÍ, a v omráčení se provede proces usmrcení. Z hlediska anestezie, je proces ztráty vědomí plynem rychlý a bezbolestný, jinak je tomu při procesu usmrcování, kdy už si to ale organismus neuvědomuje, a to je to oč tu běží. Jakýkoliv mechanický proces usmrcení má "zpoždění" před vědomím, tudíž bytost má čas si smrt uvědomit. Trochu jinak je to při zmiňované střelbě do týla, kdy náraz projektilu na lebeční kost provede zprvu omráčení a vzápětí usmrcení. Okamžitá smrt souběžně s omráčením je možná například pod rychlým lisem, kdy jediným úderem dochází k omráčení a rozdrcení mozku, nicméně stres z přibližujícího se předmětu, očekávání konce aj. nejsou vůbec uklidňující procesy.

Sab. 7.12.2009 11:59

Re: ?

kvalitní článek - bez čárky

Sab 7.12.2009 11:58

Re: ?

To máte dost nízkou laťku. Jestli považujete tuto vpodstatě nevyváženou agitku  za kvalitní, článek vědeckého pracovníka..

Sab. 7.12.2009 11:52

Re: madonna mia!

Váš příspěvek vypovídá jen a jen o vás.

Sabrina

Karlos 7.12.2009 11:51

Jako vždy

dobrý článekR^ Jen tak dál :-)

Anubis 7.12.2009 11:50

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Z hlediska fyziologie je rozdíl, kdy zvířa ztrácí vědomí a kdy dojde ke smrti a také jaký stav lze smrtí nazývat. Aplikací CO2 používaného na jatkách dochází k OMRÁČENÍ

honzak 7.12.2009 11:48

madonna mia!

co to je  - Sab IP: 90.179.165.xxx ???? Není to kačena biomasa na mateřské dovolené? S laktační psychózou?

Sab. 7.12.2009 11:38

Re: "STRŽENÍ" VAZU

ty jsi mystik jako noha

Sab 7.12.2009 11:34

Re: "STRŽENÍ" VAZU

Všichni lidé, alespoň co jsem četla, popisovali otravu CO2 jako bezbolestné až euforické upadnutí do bezvědomí. Zatímco zlámaný vaz nemusí vůbec vést k rychlé smrti-také zkušenosti lidí. Já osobně bych jednoznačně dala pro sebe i svého psa přednost smrti za pomocí CO2 než pomocí lámání páteře. 

Autorovi samozřejmě nejde o blaho laboratorních myší, ale rýpnutí si do ochranářů, zatímco rýpat do vlastních vědeckých řad (pokusníků) samozřejmě nebude,  v rámci vyvážené objektivity, tam je asi vše v pořádku. 

Sabrina

Honza42 7.12.2009 11:20

Re: "STRŽENÍ" VAZU

No nejjistější je pořád střelba do týla - okamžitá likvidace mozkového kmene.

Uškrcení taky není nic nepříjemného - nedokrvení mozku při dostatku kyslíku v plicích. Žádné pocity dušení. Kdo někdy upadl do bezvědomí může podat reference (na rozdíl od těch střelených do vazu) 

Zephir 7.12.2009 11:18

Re: už jsem se v životě dusil a je to pěkně bolestivé svinstvo

Přestaňte ze sebe dělat trapného ekologického aktivistu, při dušení dusíkem nebo argonem ztratíte vědomí, ani nevíte jak. Jednou jsem si z nudy pouštěl do obličeje dusík z bomby. Probudil jsem se s rozbitým nosem na stole, ani jsem nevěděl jak.

mystik 7.12.2009 11:15

Re: "STRŽENÍ" VAZU

a teďkonc si ještě představme, že má zvířátko třeba nějakou tu dušičku, která se ještě pěkně dlouho ochomýtá kolem hasnoucího tělíčka a neskutečně strádá, že už se nemá kam vrátit. A uvažoval někdo několika procentní menšině schizofrenních myší či kuřat, ve kterých bydlí duše dvě ?

Zakládám nadaci za záchranu, zejtra už je pozdě ...

J. Ryba 7.12.2009 11:11

Re: "STRŽENÍ" VAZU

To je jistě správná otázka do diskuse. Zatím mi vaz nikdo nezlomil, tak na to neumím odpovědět. Ale už jsem se v životě dusil a je to pěkně bolestivé svinstvo a užijete si při tom hrůzy dost. Oni ekologisti mají zvláštní schopnost vymyslet tu největší blbost.

J. Ryba 7.12.2009 11:08

Re: Sabrino,

Doporučuji Vám obnovit Stranu mírného pokroku v mezích zákona, která jak známo měla ve svém programu i rehabilitaci zvířat.

MLOK 7.12.2009 11:07

"STRŽENÍ" VAZU

Již delší dobu zažívám pochybnosti o tom, jestli je "stržení" vazu tou nejlepší a nejhumánější metodou smrti. Hned nastíním proč. Mám obavy, že přerušením míchy jsou sice přerušena nervová spojení a zvíře tudíž nemůže reagovat křikem a "obrannými" pohyby. Ale jste si jisti, že necítí žádnou bolest a jeho mozek ještě nějakou dobu nepracuje???