29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

TECHNIKA: Jak pohánět letadla?

Tento problém vyřešil (byť jen v legendě) bájný Ikaros, který si vyrobil křídla z ptačího peří, ovšem konstrukce nevydržela sluneční žár a pokus skončil tragicky. Sen o létání však lidstvo neopustil, nápadů byla řada; vzpomeňme třeba Leonarda da Vinciho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 2.11.2021 10:26

A zkusil byste to rovnou přes oceán, nebo jenom po Evropě? ;-D

R. Langer 2.11.2021 10:25

Dočkáme se něčeho konkrétního?

V. Kolman 2.11.2021 10:24

Přestaňte se tu pane Langere zesměšňovat svými neznalostmi a zkuste si najít na internetu fakta. První dopravní elektro-letadla jsou už nasazována na krátké tratě. Že o tom vy nevíte - je druhá věc;-D;-D;-D

R. Langer 2.11.2021 10:23

No, prostě bezva hračka. ;-D

R. Langer 2.11.2021 10:21

Nepleťte si technické novinky s reálně upotřebitelným výrobkem. Technických novinek například v oblasti akumulátorů tady máme 10 do roka, ale kupodivu za posledních 30 let jsem se s žádným v regálu v obchodě nesetkal. A tak je to se vším. Doporučuji vám proto držet se raději při zemi a nespoléhat na podivné nápady, které většinou vznikají pouze v hlavách tupých technických analfabetů, kteří neumí ani trojčlenku, jako je místní Zelený magor Rada, nebo přímo zlodějských dotačních podvodníků,kteří si z toho udělají továrnu na peníze, jako třeba v případě OZE.

Kromě toho, vy máte evidentně také "jasno", jenom to jaksi nemáte podložené čímkoliv reálným, na rozdíl ode mě. Já rovnou říkám, že to neexistuje. A ty kydy o tom, že něco neznám, si laskavě odpusťte, až budete jednou znát to, co znám já, tak budete na dnešek vzpomínat jako na dobu, kdy jste byl blbý a naivní. :-P

V. Petr 2.11.2021 10:19

Ono se to dá propočítat.

B-29 mělo běžný provozní výkon motorů 5 MW (8800 HP, ale neběžely úplně na plný výkon). Prázdné letadlo vážilo 35 tun, plné 55 tun a maximálně 61 tun. Pokud by mělo mít elektřinu na hodinu letu, pak by při 250 Wh/kg musely baterie vážit 20 tun, s tím by se letadlo tak tak vzneslo. Při cestovní rychlosti 400 km/hod by doletělo 400 km.

Skutečné letadlo uvezlo cca 5 tun na vzdálenost 5000 km.

V. Kolman 2.11.2021 10:17

Gossamer Albatross ukázal slepou uličku vývoje pohonu aeroplánů, ale zároveň nastínil možnosti vývoje super-ultralajtů a jejich pohonu (pochopitelně nemám na mysli pedály a výkon sportovce - aby mě tu někteří staromilci nechytali za slovo;-D).

V. Kolman 2.11.2021 10:13

ANO, pane Genauere a velmi rád. Bohužel, nikdo mi to nenabídl.;-D;-D;-D

P.S. - Za slovíčko "doň" - jednička s hvězdičkou:-):-):-)

R. Langer 2.11.2021 10:06

Cože? Jaká a kde? Co je to za blbost? 8-o

V. Kolman 2.11.2021 10:05

Vidím, že máte pane Langere apriorně negativistické stanovisko k technickým novinkám. Neodsuzujte šmahem podivné nápady - mohou být pravdivé.

"Miluji" lidi, kteří mají ve všem jasno a vyslovují kategorické soudy i o věcech, které neznají;-D;-D;-D

P.S. - ..... parní motory se v letectví neuchytili?:-)?

R. Langer 2.11.2021 10:04

Ano, to je jiná věc. Dotace na perpetuum mobile už také byla přidělena.

https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/vynalezce-dostal-od-kraje-stedrou-dotaci-na-perpetum-mobile-270224

R. Langer 2.11.2021 10:02

I tak je to zase jenom další podvod na investory. ;-)

Takových už bylo, ale pokud vím, ani jeden se zatím do vzduchu nezvedl. Nemluvě o tom že kolmý start je energeticky násobně náročnější, než u klasického letadla. Takže hned od začátku slepá ulička.

R. Langer 2.11.2021 9:59

Nepleťte si experimentální hračky s reálně použitelným strojem, ŽÁDNÝ TAKOVÝ NEEXISTUJE, a díky fyzikálním zákonům ani EXISTOVAT NEMŮŽE. To prostě nemůžete žádným způsobem okecat. Veškeré parametry jsou dostatečně známé, aby to bylo naprosto jasné. Nicneříkající bláboly o bratřích Wrightech na tom nic nemění, aerodynamika je od těch dob stále stejná. :-P

J. Ganaur 2.11.2021 9:58

Větroně, rogalla....Solární letadla experimentálně létají....Ale sedl byste si doň a letěl?8-o8-o8-o

M. Valenta 2.11.2021 9:55

Doufáte marně, malá dopravní letadla jsou už k mání a v provozu.

J. Ganaur 2.11.2021 9:54

Letoun je na vodík!:-)

R. Langer 2.11.2021 9:53

Jo, a také jsou odborníci optimisté v tom, že OZE pokryjí veškerou spotřebu elektřiny. A přitom to jsou úplně ti samí lháři a zloději. ;-)

M. Rohovský 2.11.2021 9:52

Jenom pro upřesnění, litr Jet fuelu obsahuje 10,8kWh. Takže pro kanystr je to 270kWh. Zřejmě již počítáte s účinností motoru.

V. Kolman 2.11.2021 9:51

Ach jo:

"Žádný ROZUMNÝ! člověk přece nemůže tvrdit, že by mohly padat kameny z nebe!!"

To neprohlásil žádný prosťáček, ale vážený člen slovutné vědecké společnosti té doby.

Experimentální solární aeroplány pane Langere už létají - to není fyzikálně nemožná blbost.

První (motorový) "Flayer" bratří Wrightů také nejdřív dělal "směšné" několik desítek dlouhé skoky. Zpočátku byly aeroplány považované za v praxi nepoužitelné hračky několika málo podivínů.

V. Petr 2.11.2021 9:49

Neexistuje hovadina, kterou by se Brusel nesnažil zrealizovat. Zejméno, pokud je to sice blbost, ale nějak trochu to funguje...

R. Langer 2.11.2021 9:49

Ano, jak já bych mu přál, aby takhle mohl pár set kilometrů cestovat. ;-D

R. Langer 2.11.2021 9:48

Reálně žádné normálně použitelné letadlo na elektromotor neexistuje, a z principu ani existovat nemůže, ty jeden Zelený technický analfabete. ;-D

R. Langer 2.11.2021 9:46

Ty jsi vážně tak blbý, jak daleko vidíš, co, Zelený bolševiku? ;-D

M. Rohovský 2.11.2021 9:46

A to pan Rada ještě ve svých níže uvedených příspěvcích nezmínil projekt Gossamer Albatross, který jasně dokázal, že létat se dá i na lidský pohon.

R. Langer 2.11.2021 9:45

Protože to odporuje fyzikálním zákonům, Zelený bolševiku. ;-D

R. Langer 2.11.2021 9:43

Jo, a to letadlo už někdy někdo viděl? Vy jste vážně schopen věřit takové naprosté hovadině? ;-D

V. Petr 2.11.2021 9:42

Popsal jsem to výše. Převážnou část nosnosti letadla zabere baterie a ta stejně moc dlouho nevydrží!

R. Langer 2.11.2021 9:41

No, plést si letadlo s papiňákem také jde, ale parní motory se v letectví neuchytili. Stejně jako se tam nikdy nemohou uchytit ty elektromotory. Oboje je to zcela nepoužitelné. ;-)

R. Langer 2.11.2021 9:39

Je to NAPROSTÁ BLBOST! :-P

R. Langer 2.11.2021 9:39

Věcně - prolhaný Zelený bolševiku.

Energetická hustota benzínu je cca 13000 Wh/kg, u nejlepších dnešních akumulátorů je to cca 250 Wh/kg.

Už ti došlo, co tady zase meleš za nesmysly, prolhanče? ;-D