Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
TECHNIKA: Jak pohánět letadla?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
R. Langer 2.11.2021 10:26A zkusil byste to rovnou přes oceán, nebo jenom po Evropě? |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 10:25Dočkáme se něčeho konkrétního? |
![]() |
V. Kolman 2.11.2021 10:24Přestaňte se tu pane Langere zesměšňovat svými neznalostmi a zkuste si najít na internetu fakta. První dopravní elektro-letadla jsou už nasazována na krátké tratě. Že o tom vy nevíte - je druhá věc |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 10:23No, prostě bezva hračka. |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 10:21Nepleťte si technické novinky s reálně upotřebitelným výrobkem. Technických novinek například v oblasti akumulátorů tady máme 10 do roka, ale kupodivu za posledních 30 let jsem se s žádným v regálu v obchodě nesetkal. A tak je to se vším. Doporučuji vám proto držet se raději při zemi a nespoléhat na podivné nápady, které většinou vznikají pouze v hlavách tupých technických analfabetů, kteří neumí ani trojčlenku, jako je místní Zelený magor Rada, nebo přímo zlodějských dotačních podvodníků,kteří si z toho udělají továrnu na peníze, jako třeba v případě OZE. Kromě toho, vy máte evidentně také "jasno", jenom to jaksi nemáte podložené čímkoliv reálným, na rozdíl ode mě. Já rovnou říkám, že to neexistuje. A ty kydy o tom, že něco neznám, si laskavě odpusťte, až budete jednou znát to, co znám já, tak budete na dnešek vzpomínat jako na dobu, kdy jste byl blbý a naivní. |
![]() |
V. Petr 2.11.2021 10:19Ono se to dá propočítat. B-29 mělo běžný provozní výkon motorů 5 MW (8800 HP, ale neběžely úplně na plný výkon). Prázdné letadlo vážilo 35 tun, plné 55 tun a maximálně 61 tun. Pokud by mělo mít elektřinu na hodinu letu, pak by při 250 Wh/kg musely baterie vážit 20 tun, s tím by se letadlo tak tak vzneslo. Při cestovní rychlosti 400 km/hod by doletělo 400 km. Skutečné letadlo uvezlo cca 5 tun na vzdálenost 5000 km. |
![]() |
V. Kolman 2.11.2021 10:17Gossamer Albatross ukázal slepou uličku vývoje pohonu aeroplánů, ale zároveň nastínil možnosti vývoje super-ultralajtů a jejich pohonu (pochopitelně nemám na mysli pedály a výkon sportovce - aby mě tu někteří staromilci nechytali za slovo |
![]() |
V. Kolman 2.11.2021 10:13ANO, pane Genauere a velmi rád. Bohužel, nikdo mi to nenabídl. P.S. - Za slovíčko "doň" - jednička s hvězdičkou |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 10:06Cože? Jaká a kde? Co je to za blbost? |
![]() |
V. Kolman 2.11.2021 10:05Vidím, že máte pane Langere apriorně negativistické stanovisko k technickým novinkám. Neodsuzujte šmahem podivné nápady - mohou být pravdivé. "Miluji" lidi, kteří mají ve všem jasno a vyslovují kategorické soudy i o věcech, které neznají P.S. - ..... parní motory se v letectví neuchytili |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 10:04Ano, to je jiná věc. Dotace na perpetuum mobile už také byla přidělena. https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/vynalezce-dostal-od-kraje-stedrou-dotaci-na-perpetum-mobile-270224 |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 10:02I tak je to zase jenom další podvod na investory. Takových už bylo, ale pokud vím, ani jeden se zatím do vzduchu nezvedl. Nemluvě o tom že kolmý start je energeticky násobně náročnější, než u klasického letadla. Takže hned od začátku slepá ulička. |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:59Nepleťte si experimentální hračky s reálně použitelným strojem, ŽÁDNÝ TAKOVÝ NEEXISTUJE, a díky fyzikálním zákonům ani EXISTOVAT NEMŮŽE. To prostě nemůžete žádným způsobem okecat. Veškeré parametry jsou dostatečně známé, aby to bylo naprosto jasné. Nicneříkající bláboly o bratřích Wrightech na tom nic nemění, aerodynamika je od těch dob stále stejná. |
![]() |
J. Ganaur 2.11.2021 9:58Větroně, rogalla....Solární letadla experimentálně létají....Ale sedl byste si doň a letěl? |
![]() |
M. Valenta 2.11.2021 9:55Doufáte marně, malá dopravní letadla jsou už k mání a v provozu. |
![]() |
J. Ganaur 2.11.2021 9:54Letoun je na vodík! |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:53Jo, a také jsou odborníci optimisté v tom, že OZE pokryjí veškerou spotřebu elektřiny. A přitom to jsou úplně ti samí lháři a zloději. |
![]() |
M. Rohovský 2.11.2021 9:52Jenom pro upřesnění, litr Jet fuelu obsahuje 10,8kWh. Takže pro kanystr je to 270kWh. Zřejmě již počítáte s účinností motoru. |
![]() |
V. Kolman 2.11.2021 9:51Ach jo: "Žádný ROZUMNÝ! člověk přece nemůže tvrdit, že by mohly padat kameny z nebe To neprohlásil žádný prosťáček, ale vážený člen slovutné vědecké společnosti té doby. Experimentální solární aeroplány pane Langere už létají - to není fyzikálně nemožná blbost. První (motorový) "Flayer" bratří Wrightů také nejdřív dělal "směšné" několik desítek dlouhé skoky. Zpočátku byly aeroplány považované za v praxi nepoužitelné hračky několika málo podivínů. |
![]() |
V. Petr 2.11.2021 9:49Neexistuje hovadina, kterou by se Brusel nesnažil zrealizovat. Zejméno, pokud je to sice blbost, ale nějak trochu to funguje... |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:49Ano, jak já bych mu přál, aby takhle mohl pár set kilometrů cestovat. |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:48Reálně žádné normálně použitelné letadlo na elektromotor neexistuje, a z principu ani existovat nemůže, ty jeden Zelený technický analfabete. |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:46Ty jsi vážně tak blbý, jak daleko vidíš, co, Zelený bolševiku? |
![]() |
M. Rohovský 2.11.2021 9:46A to pan Rada ještě ve svých níže uvedených příspěvcích nezmínil projekt Gossamer Albatross, který jasně dokázal, že létat se dá i na lidský pohon. |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:45Protože to odporuje fyzikálním zákonům, Zelený bolševiku. |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:43Jo, a to letadlo už někdy někdo viděl? Vy jste vážně schopen věřit takové naprosté hovadině? |
![]() |
V. Petr 2.11.2021 9:42Popsal jsem to výše. Převážnou část nosnosti letadla zabere baterie a ta stejně moc dlouho nevydrží! |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:41No, plést si letadlo s papiňákem také jde, ale parní motory se v letectví neuchytili. Stejně jako se tam nikdy nemohou uchytit ty elektromotory. Oboje je to zcela nepoužitelné. |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:39Je to NAPROSTÁ BLBOST! |
![]() |
R. Langer 2.11.2021 9:39Věcně - prolhaný Zelený bolševiku. Energetická hustota benzínu je cca 13000 Wh/kg, u nejlepších dnešních akumulátorů je to cca 250 Wh/kg. Už ti došlo, co tady zase meleš za nesmysly, prolhanče? |
![](http://1gr.cz/u/IWEB31.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=-uSSrRDyBLxR3YQ&p=Hb2AhN5w%7c-o7CsHTlR1%7cOLhRCaUTnR%7cx28j2IwEThI1e1Ee5I%7cOTp6-qFHn%7cIbRLg6UrG4&x=pF_s3q)