7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L.Metelka 29.1.2010 14:21

Re: Dotaz

To je zoufalství... To už fakt nic lepšího nemáte?

Podle Jonese už nemají původní data. Opravená a homogenizovaná ano.

Ivan Nový 29.1.2010 14:23

Re: Dotaz

No a z kterých se počítalo?

bono 29.1.2010 14:28

Re: Dotaz

:-) no comment

Ivan Nový 29.1.2010 14:30

Re: Dotaz

No základem eskamotérství je, že se divákúm něco ukazuje, co by zaujalo jejich pozornost, a mezitím se dělá něco jiného. Předpokládám, že takto to funguje i v klimatologii - vědecké magii :-)))

Mirek Šejna 29.1.2010 15:01

Re: Dotaz

homogenizovaná data vznikla z těch původních meteorologických nehomogenizovaných. Ta se ztratila. Samotné grafy vznikly z homogenizovaných dat. Ta se neztratila.

Nehomogenizovaná data, která se ztratila, teď CRU znovu shromažďuje od meteorologických narodních institucí.

Ještě něco nechápete?

Ivan Nový 29.1.2010 15:22

Re: Dotaz

No já to chápu, ale eskamotérovi se místo na klobouk raději dívám na prsty. Tedy mě nezajímá co eskamotér ukazuje, ale co skrývá. A nevěřím, že umí skutečná kouzla, i když je vidím na vlastní oči a na způsob, kterým mě oblafnul jsem nepřišel. To víte, podezřelý byl už Mann, když z hlediska klimatologie publikoval zcela zbytečné grafy ve varu hokejky.

Kremlik 29.1.2010 16:04

Re: Dotaz

Ja jsem to prepocital a vyslo mi, ze Ruzyn-Turany-Mosnov za leta 2000-2007 vykazuji od normalu o tepleni o 0,18°C vyssi nez republika jako celek. To je prakticky 0,2°C rozdil - pulka globalniho oteplovani. CRU ovsem z neznamych duvodu tyto teploty srazila dolu, takze jim vysla odchylka od republikovych dat vlastne nula.

Viz dodatek k memu clanku: http://kremlik.blog.idnes.cz/c/119542/Climategate-CZ-Proc-nam-NASA-a-CRU-ohrivaji-republiku.html

Takze a) vyber stanic je opravdu zkreslujici a to silne, b) CRU jsou poctivci a jsou z obliga. Aspon pro Ceskou republiku... pokud si ovsem tyto seriozni udaje nevycucali z prstu teprve nyni po Climategate.

A na to se prave ptam. Ze vam poslali jakysi soubor v excelu... to bych umel taky.

L.metelka 29.1.2010 16:09

Re: Dotaz

Tak by ještě stálo za to vysvětlit, proč za období 1970-2000 ten výběr zkreslující není a za roky 200-2007 podle Vás je.

Kdyby si vycucávali data z prstu, tak si je takhle dobře nevycucají...

Pavel 29.1.2010 15:43

Re: Dotaz

Prosímvás neříkejte? A jak se tak přesně trefili?

Kremlik 29.1.2010 16:09

Re: Dotaz

Pro me je to taky zahada. Kdykoli vyberete nejaky jiny vzorek ci jine obdobi, vzdy vam vyjde rozdil tu 0,1 tu  0,2 nahoru ci dolu. V CRU vsak maji odchylku 0,0neco.

Pavel 29.1.2010 14:02

Ukázalo se, že nekvalitní stanice ukazují NIŽŠÍ oteplování.

http://climateprogress.org/2010/01/28/watts-not-to-love-new-study-finds-the-poor-u-s-weather-stations-tend-to-have-a-slight-cool-bias-not-a-warm-one/

Ivan Nový 29.1.2010 14:11

Re: Ukázalo se, že nekvalitní stanice ukazují NIŽŠÍ oteplování.

Stanice, ale žádné oteplování nemohou ukazovat, oteplování může prokázat jen model klimatu a realita, pokud taková nastane. Trend odvozený z měření se může v budoucnosti libovolně změnit. Není to důkaz. Protože budoucnost neznáme, a nedisponujeme takovým popisem fyzikálních zákonů, který by tu teplotu umožňoval přímo vypočíst.

Pavel 29.1.2010 15:34

Re: Ukázalo se, že nekvalitní stanice ukazují NIŽŠÍ oteplování.

Článek se týká manipulace dat.

Ivan Nový 29.1.2010 15:38

Re: Ukázalo se, že nekvalitní stanice ukazují NIŽŠÍ oteplování.

Aha.

knihovnik 29.1.2010 15:41

Re: Ukázalo se, že nekvalitní stanice ukazují NIŽŠÍ oteplování.

genius promluvil - a jak zjistime realitu? teplomerem. novi oni jsou zrejme nejvetsi genyjus v cesku. mysli ze jsou moudrejsi nez profesor Klaus.

Ivan Nový 29.1.2010 15:52

Re: Ukázalo se, že nekvalitní stanice ukazují NIŽŠÍ oteplování.

No například tak, že dojde ke zvednutí hladiny moří, jakou klimatologové přepovídají. A podle míry nutné adaptace. Pokud ta míra adaptace bude taková, že si jí nikdo v běžném životě nevšimne, přestože třeba budou budovy, kvůli ní, konstruovány jinak, nebo, že se budou přímořská letoviska stěhovat s postupující hladinou, tak je celé GO zbytečný humbuk.

AKUBES 29.1.2010 13:58

NE CENZUŘE

Bohužel, skutečnost je taková, že Čína nás válcuje nejen ekonomicky, ale i exportem politické kultury. Svoboda slova? Ano, jistě, ale nesmí být v rozporu s čímkoliv, co není povoleno. Takovou svobodu jsme ovšem měli i v komunistickém Československu. V té době jsem hltal příspěvky ze samizdatových Lidovek i jiných zdrojů a sám pomáhal šířit informace mezi ostatní. Že zrovna noviny s tradicí Lidovek se zpronevěří odkazu svobody projevu a budou hlásit k tomuto odkazu řízené svobody z dob komunismu, je hodně ostudné. To, že ve společnosti existují sprostí hulváti, přece všichni víme. Jejich příspěvky můžeme svobodně ignorovat, číst a rozčilovat se nad nimi, podivovat se, že vůbec takoví lidé existují. Sociologové mohou nad obsahem skutečně svobodných názorů dělat vědecké závěry - prostě cokoliv. Je mi velmi líto, že se na základě cenzury po Lidových novinách, budu muset rozloučit i s Neviditelným psem, ale je to věc principu.

Antonín Kubeš, Brno

P.S.

A ještě něco vážení potenciální registrovaní diskutující. Dříve než tak učiníte, povšimněte si prosím podmínek, zejména bodu 6 [ 6. Poskytnutím údajů k registraci návštěvník souhlasí s tím, aby MAFRA, a. s., ve smyslu § 4 písm. e) zákona č. 101/2000 Sb., jím poskytnuté údaje zpracovávala, a to za účelem jejich interního využití, jakož i pro marketingové účely své vlastní a/nebo osob, s nimiž tvoří holding.] a odstavce v Zásadách nakládání s osobními údaji uživatelů webových služeb společnosti MAFRA, a.s. na odstavec [Upozorňujeme uživatele, že údaje o jejich jménu, příjmení a adrese mohou být za účelem nabízení obchodu a služeb předávány společnostem, tvořícím s MAFRA holding, není-li v podmínkách konkrétní služby uvedeno jinak. Případný nesouhlas s tímto předáváním je nutné vyjádřit písemně. Předáním informace o své e-mailové adrese udělujete MAFRA souhlas k zasílání obchodních sdělení elektronickými prostředky, není-li v podmínkách konkrétní služby uvedeno jinak.]

bono 29.1.2010 13:49

IPCC

...to udělala špatně....měla od r.1990 "vyhlásit" ochlazování a to byste viděli jak by zde "známé firmy" bojovali za oteplování...jim nejde o fakta ale o ten boj:-)

občan 29.1.2010 13:57

Re: IPCC

přesně tak, byly by to ty samé firmy a chtěly by ty samé peníze na ty lži.

bono 29.1.2010 14:06

Re: IPCC

Vy za ten klimaskeptismus berete peníze? Kolik vám platí za jeden článek?

Ivan Nový 29.1.2010 14:12

Re: IPCC

No klimalarmisti mu berou peníze, s každým kilowattem, který spotřebuje.

ps 29.1.2010 14:14

Re: IPCC

Určitě ne tolik, kolik dostávají zelení a jejich firmy za "poradenství" či "zelenou elektřinu".

Omar 29.1.2010 13:46

Docela by mne zajímalo...

....., jestli se někdo pokusil teplotu na těch letištích adjustovat napr. na objem letecký dopravy na nich. Ta po roce 1990 přinejmenším na Ruzyni vzrostla určitě 10x, podobně tak v okolí letiště je dnes 10x více budov než tenkrát.

A musím se přiznat, že úplně přesně nechápu, proč mirnichs zrovna stanice na letištích představují representativní vzorek teplot v CR  

L.Metelka 29.1.2010 13:51

Re: Docela by mne zajímalo...

No, pokud by se podobné vlivy měly nějak "adjustovat", tak asi hlavně na stanicích, které vykazují nejrychlejší oteplování. Tedy třeba Lysá hora, Svratouch, Přimda, Churáňov... :-)

Peta 29.1.2010 13:54

Re: Docela by mne zajímalo...

Kecy v kleci. Členové CRU si pro ta data jezdí osobně, tak aby to neměly daleko! :-D

Peta 29.1.2010 13:54

Re: Docela by mne zajímalo...

Fuj tajxl! ... NEMĚLI ...

Mard 29.1.2010 14:14

Re: Docela by mne zajímalo...

Já vám nevěřím. Když uděláte hodnoceníí dat od 1.1.1998, 00:00 do 31.12.2009 12:59 na Churáňově, tak vám vyjde rostoucí trend? A jak to dokážete? Napište ten trick, ať se pobavíme.

Mirek Šejna 29.1.2010 14:43

Re: Docela by mne zajímalo...

Období, které jste popsal, zahrnuje 12 let. Aby byl trend přehlednější, rozdělím Vám toto období na tři čtyřleté periody a do závorky Vám uvedu přůměrnou teplotu na Churáňově v těchto 4-letých periodách:  1998-2001 (+5,2°C), 2002-2005 (+5,1°C), 2006-2009 (+5,6°C). A teď mi povězte jakým trikem lze dokázat, že tam oteplující trend není. Já ho vidím i bez tricku.

Mard 29.1.2010 14:45

Re: Docela by mne zajímalo...

Nebo ještě lépe, dejta ta data k dispozici na web, ať to můžeme statisticky zhodnotit sami. Možná tomu nebudete věřit, ale na rozdíl od Vás zde chodí lidé, kteří studovali Matematiku mnoho semestrů a to nejen jednu, ale různé.

BTW, pro ostatní: hlavně ta LA mě lezla krkem, přechod od báze k bázi, od docenta Maška byl nechutný záhul.

Mirek Šejna 29.1.2010 14:52

Re: Docela by mne zajímalo...

Jak je libo. Zde jsou roční průměry od roku 1998 do 2009:

5.0,  5.1,  5.9,  4.8,  5.7,  5.5,  4.7,  4.5,  5.7,  5.6,  5.5,  5.5