5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mueller 15.4.2008 21:30

Takze jinymi slovy,

momentalne dendrochronologie nefunguje, ale pro minula staleti ano, tak jste to myslel ? To ty stromy ted rostou jinak nez pred nekolika malo sty lety nebo jak je to ?

L.Metelka 15.4.2008 21:45

Re: Takze jinymi slovy,

Dokážete pochopit, že letokruhy těsně pod kůrou mají jiné vlastnosti, než letokruhy hodně uvnitř kmene?

mueller 15.4.2008 21:49

To me tesi,

ze cihate u diry. Jak je to s temi ledovci (viz nahore), o kolik pribyva Antarktida ve srovnani s temi "tajicimi" 0.3 % ? Jak se vlastne v roce 1870 merila ta globalni teplota v Pacifiku, Antarktide, Jizni Americe, Atlantiku, uprostred Sibire ?

EW 16.4.2008 15:35

Re: Re: Takze jinymi slovy,

Nojo, jenomze tenkrat pri vzorkovani v osmdesatych letech byly ty letokruhy taky mlade  a zapadaly do teorie. To ty dnesni mlade nezapadaji. A stran vaseho vysvetlovani - od dendrologu jsem jako vysvetleni Divergence Problem nic takoveho necetla. Naopak spise naznaky smerem k tomu, ze ani ty stare letokruhy nebyly jen teplotne zavisle, ale merily i dalsi vlivy. Tedy zadny vylucny drevoteplomer, ale taky srazkomer, k tomu vliv zmeny okolniho porostu v prubehu tech staleti...

Surfer 15.4.2008 16:27

Newtonovy zákovy o expertech

 William York uveřejnil na Silvestra velmi pěkný článek. Přeložil jsem vám pro pobavení alespoň začátek - http://www.onlineopinion.com.au/view.asp?article=6812 : Tvrzení , že vědecká debata o změně klimatu  je uzavřena, porušuje nejdůležitější z Newtonových zákonů. Toto porušení se netýká proslulých zákonů pohybu, ale málo známého souboru odvozených pravidel, Newtonových zákonů o expertech, hlavní příspěvek k porozumění sociální dynamice. Newtonovy zákony pohybu mohou být jednoduše uvedeny takto:

První zákon: každý objekt setrvává ve svém stavu, v klidu nebo rovnoměrném pohybu, pokud na něj nepůsobíme vnější sílou;  druhý zákon: velikost změny hybnosti je přímo úměrná aplikované síle; a třetí zákon: ke každé akci existuje stejně velká reakce s opačným znaménkem. Odvozená pravidla - Newtonovy zákony o expertech - jsou následující:

První zákon: každý expert setrvá ve svém názoru, pokud na něj nepůsobíme externím grantem;  druhý zákon: stupeň změny názoru je přímo úměrný aplikovanému grantu; a třetí zákon: ke každému expertovi existuje stejně významný expert  s opačným názorem. První zákon o expertech je dobře známý a může být prokázán v nespočetných univerzitách, institutech a výzkumných ústavech.

První zákon: každý objekt setrvává ve svém stavu, v klidu nebo rovnoměrném pohybu, pokud na něj nepůsobíme vnější sílou;  druhý zákon: velikost změny hybnosti je přímo úměrná aplikované síle; a třetí zákon: ke každé akci existuje stejně velká reakce s opačným znaménkem. Odvozená pravidla - Newtonovy zákony o expertech - jsou následující:

První zákon: každý expert setrvá ve svém názoru, pokud na něj nepůsobíme externím grantem;  druhý zákon: stupeň změny názoru je přímo úměrný aplikovanému grantu; a třetí zákon: ke každému expertovi existuje stejně významný expert  s opačným názorem. První zákon o expertech je dobře známý a může být prokázán v nespočetných univerzitách, institutech a výzkumných ústavech.

Surfer 15.4.2008 16:27

Re: Newtonovy zákovy o expertech

Existují dva hlavní vlivy.  První, potřeba vypadat důležitě k potřebám společnosti, znamená angažovat se ve velkých sporných otázkách dne. Toto bylo způsobeno dobře míněnou, ale zavádějící politikou, která považuje za samozřejmé inovace, finanční, technické nebo jiné,  v hojné míře vznikající z akademického výzkumu a kde společenské potřeby by měly určit oblasti výzkumného zájmu. Druhý a mnohem víc znepokojující vliv přichází ze spojení politiky a vědy. Akademik má přirozené levicové sklony, protože jeho povolání je svrhnout staré myšlenky a vytvářet nové ideje a znalosti. Jestli toto je spojeno se záchranou planety a má dát vznik lepšímu světu, pak je tam silná rezonance mezi politikou a akademickým světem. V současné době existují tři otázky, které rezonují nejméně s částí vědecké obce: změna klimatu,  geneticky  upravené organismy a jaderná energie. V každém případě je prokazatelné, že porozumění vědeckému problému je na straně politiků výběrové, opakovaně ignorantské a často prezentované v termínech, které vyděsí veřejnost. V důsledku toho vlády, často mající sklon k okrajové politice, vytváří příležitosti k nekonečným žádostem o granty  na jakýkoliv výzkum, který vypadá, že se týká těchto sporných otázek. Jako další výsledek, akademická obec reagovala zakládáním nových odborných ústavů nebo univerzitních oddělení a, se znalostí dostupnosti velkých výzkumných grantů, požadovala a přijímala financování.

honzak 15.4.2008 17:27

Re: Re: Newtonovy zákovy o expertech

našel jsem jen jednu stylistickou chybičku. Jinak BINGO!!!!!!

EW 15.4.2008 18:32

Re: Re: Newtonovy zákovy o expertech

akademická obec reagovala zakládáním nových odborných ústavů nebo

univerzitních oddělení a, se znalostí dostupnosti velkých výzkumných

grantů, požadovala a přijímala financování.

Na tom neni nic spatneho. jen si vzpomente na leta 50.-60., kdy se podobne oblibe studenovalecnych politiku tesil zakladni vyzklum ve fyzice a z toho odvozene astronomie a kosmicke lety. Z toho byl docela slusny uzitek jak pro vedu, tak pro verejnost. 

Bohuzel, soucasna orientace na prilis aplikovane vysledky spolu s principem poredbezne opatrnosti asi tak plodna nebude.

ok 15.4.2008 16:06

Březina je pouhý demagog

Březina je pouhý demagog. Nic víc. Ostatně Neff se mu svými bláboly o zdravotnictví úspěšně přibližuje. Jen by mě zajímalo, zda jsou tak hloupí, nebo placení Public Relations "profesionálové". Má tenhle stát opravdu zvláštní "elity".

Neviditelný pes je na nic.

Jura Jurax 15.4.2008 16:23

Re: Březina je pouhý demagog

No, ale on ten Březina ohledně globálního přiteplení má pravdu - může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je vše co můžete :-D

Lájoš B. 15.4.2008 17:00

Re: Re: Březina je pouhý demagog

Březina má na věc nějaký názor, to s pravdou nemusí mít společného nic.

RZ 15.4.2008 17:11

Re: Re: Re: Březina je pouhý demagog

I může. Pan Brezina upozorňuje na názory fundovaných lidí, podložené korektní statistikou. Brezinovy názory jsou jen v pozadí.

Lájoš B. 15.4.2008 17:22

Re: Re: Re: Re: Březina je pouhý demagog

Má to chybku, moc z těch fundovaných lidí se od toho distancuje s poukazem na to, že jejich slova jsou sestříhána do dezinterpretace.

RZ 15.4.2008 16:36

Re: Březina je pouhý demagog

Je-li na nic, čtěte něco jiného. Dobré prý jsou Haló noviny.

honzak 15.4.2008 17:28

Re: Březina je pouhý demagog

no a ty jsi pouhý debil - grafoman. A čti něco jinýho mudrlante!

Drobné plus za absenci hrubých chyb.

hulwat 15.4.2008 18:34

Re: Re: Březina je pouhý demagog

Pene učytely bješte do řyty! :-P

Jája 15.4.2008 22:21

Re: Březina je pouhý demagog

Máte pravdu, že Brezina je demagog, máte pravdu, že Neff není o nic lepší, ale nemyslím, že neviditelný pes je nanic. Je dobré vědět o tom, jak se projevuje lidská a novinářská spodina. Mě osobně vždycky pobaví Brezinovy finty. Třeba se pamatuju, jak jednou psal o nějakých lidech, svých protivnících a u každého z nich dodal - mimochodem nominovaný na Ropáka. Vypadalo to efektně a byla to pravda, ti lidé skutečně byli navrženi na Ropáka. Brezina ovšem nějak zapomněl dodat, že je navrhl on sám...

MK 15.4.2008 15:47

Nevyvážený pořad, jako obvykle.

Asi tak. Bylo by to až k smíchu, kdyby to ovšem nebylo k pláči. Naše veřejnokamarádská televize ve vlastnictví kamarádů pravdy a lásky, kterou nedobrovolně platíme, se opět vycajchnovala.

Lájoš B. 15.4.2008 17:02

Re: Nevyvážený pořad, jako obvykle.

To se pletete hošánku, to bylo na osobní přání Václava Klause :  "Bylo by bezvadné, kdyby to koupila naše kina a některá z našich televizí," poznamenal Klaus na projekci, kterou zorganizovalo s ním spřízněné Centrum pro ekonomiku a politiku (CEP).

Steve 15.4.2008 15:29

Nejvíc mi vadí skrytá cenzura v našich médiích...

...Great Global Warming Swindel uvedou pod podivným názvem a k tomu pouze dokument VB,

reprízu nejlépe po půlnoci... všechno potichoučku, aby to náhodou někdo neviděl. Co kdyby náhodou většina národa slyšela, že existují také vědci, kteří mají na věc jiný názor! I kdyby Durkinův dokument obsahoval některé nepřesnosti (film Al Gorea taky trpí některými prohřešky), zarážející je tak silná snaha o likvidaci plurality názorů v tak závažných otázkách. Představme si, že by nebyl k dispozici internet! Hrůza pomyslet! Nemohu si pomoci, ale  při dalším pokračování tohoto trendu má demokracie namále.

Toni 15.4.2008 15:37

Re: Nejvíc mi vadí skrytá cenzura v našich médiích...

Taky jsem hledal v dnešních novinách nějaký ohlas na Durkinuv dokument. Nenašel jsem nic. Kolega poznamenal, že se na dvojku dívá málo lidí. Tak nevím. Jinak Březina nemluví zcesty. 

JJ 15.4.2008 15:45

Re: Re: Nejvíc mi vadí skrytá cenzura v našich médiích...

Ucinkujici vedci zrovna s tim dokumentem moc souhlasu nevyjadrili. Ono Durkinovi jde akorat o natoceni verohodne senzace, coz se da pri trose dobre vule a pri dobrem strihaci vyrobit skoro ke vsemu. Myslim, ze slovo "manipulace" je na miste.

To, ze se diky tomu VK objima se starym marxistou je krasny paradox.

Jura Jurax 15.4.2008 16:21

Re: Re: Nejvíc mi vadí skrytá cenzura v našich médiích...

Na dvojku - původně určenou náročnému a menšinovému divákovi - se dívá hafo lidí, ale jen když jsou tam nějaká gladiátorská utkání; a ty jsou tam víceméně furt - třeba včera v osm místo tradičního dokumentu (a že je jich na dvojce sakra málo)  tam byl zas jakýsi hokej ;-€;-O

Lájoš B. 15.4.2008 17:05

Re: Re: Re: Nejvíc mi vadí skrytá cenzura v našich médiích...

Tak to si k tomu hokeji najdi sledovanost, ty neokrajovej chytráku. (Y)

Pepikk 15.4.2008 15:23

Můžete se stavět

na hlavu,a pořádat tisíce panelů,globální změny klimatu na zemi probíhaly,probíhají a probíhat budou.Do skonání světa.Tož tak.

milan007 15.4.2008 15:54

Re: Můžete se stavět

To snad nikdo nepopírá, jen je otázkou , zda za to může produkce CO2

Pavel 15.4.2008 17:34

Re: Re: Můžete se stavět

Je obecně známo, že metan má 20 x vyšší účinnost jako CO2. Množství metanu uvolňovaného převážně z mořského dna neumí nikdo spočítat  a  existuje jen jakási studie z oblasti Bermudského trojúhelníku.  Stále víme velmi málo abychom mohli rezolutně  prohlásit ¨, že za vším je CO2.

Lájoš B. 15.4.2008 15:14

ČT pod vlivem Hradu nebo jde Březina Klausovi po krku ?

Klaus uvedl film popírače klimatických změn. "Bylo by bezvadné, kdyby to koupila naše kina a některá z našich televizí," poznamenal Klaus na projekci, kterou zorganizovalo s ním spřízněné Centrum pro ekonomiku a politiku (CEP).

ČT2 přání VK vyplnilo a tak se ptám, jde za to Březina Klausovi po krku nebo se Janeček plazí před hradním pánem ?

Jano B 15.4.2008 18:32

Re: ČT pod vlivem Hradu nebo jde Březina Klausovi po krku ?

Lajoši ,,B" tvůj opačný, či kritický názor na každý jiný názor zde projevený mi napovídá, že jsi asi stejný chytrolín jak pan Zaorálek, po ostravsku řečeno CYP. Dej si alespoň jiný pseudonym.

Lájoš B. 15.4.2008 19:06

Re: Re: ČT pod vlivem Hradu nebo jde Březina Klausovi po krku ?

Až ODS ozřejmí původ černých peněz ve stranické pokladně, přestanu ho používat. Po tolika letech mi ještě nedali šanci se ho vzdát. Se Zaorálkem a ostatními bolševíky všech barev nemám nic. V tom jste se jako CYP projevil Vy.