18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J.G. Pašek 26.10.2007 14:08

Autor je šarlatánský Šalamoun jako blb Al Góre . . . .

plašit mraky a strašit děti  . . . .

Běžte už s tím mudrováním do háje . . .

zx 26.10.2007 13:59

hm

V Recku taky casto hori, ale ohen nechaji zakladat spekulanti s pozemky, uz od dob, kdy o globalnim oteplovani nebylo ani slechu, tak nikoho doposud nenapadlo   vymlouvat se  na  oteplovani.

Tak priste uz budou vedet pricinu.

AA 26.10.2007 22:38

Re: hm

klidne to napisu znovu. POCET POZARU SE NEZVISIL!!!!!!!!!!!!

kejki 1.11.2007 10:47

Re: AA

8-oZato počet hrubek už je dost vysoký.

jasan 26.10.2007 12:16

boze to jsou kydy

vono i v te Kalifornii pribyva lidi, masinek a dalsich potencialnich podpalovacu.....

AA 26.10.2007 12:30

Re: boze to jsou kydy

jo, takze od roku 1960 az 1980 lidi ubyvalo, ze ano...

a navic, POCET pozaru se nezvysil... ach jo... proc jen mate pristup k internetu?;-)

Yeanya 26.10.2007 12:43

Re: Re: boze to jsou kydy

Proc mate pristup k internetu vy? Dokladat dlouhodobe trendy na zaklade 50 lete rady je nesmysl a vy to dobre vite. Vzdyt je to obdobi kratsi nez treba 180 lety cyklus Slunecni aktivity.... Ano rozsah pozaru roste, ale jakto, ze klesal od roku 1960 do 1980, kdyz tvrdite, ze pocet lidi neklesal, tak to znamena, ze se asi ochlazovalo, ze?

jasan 26.10.2007 12:46

Re: Re: boze to jsou kydy

ach jo.... Vy jste si neracil vsimnout ze "promorenost" technikou, el. vedenimi a podobne stale roste..?

Ladislav N. :-))) 26.10.2007 12:05

Blábol

Podle autora článku zřejmě každá "vhodným způsobem rostoucí" křivka libovolného jevu je důsledkem "globálních změn klimatu"... ;-D Připomíná mi to žvanění pachatelů novelizovaného silničního zákona v červenci 2006 i několi měsíců později, kteří jeho působnost dávali do přímé souvislosti s "poklesem nehodovosti" na českých silnicích. Jaká to byla pitomost, se ukázalo během  jednoho roku. Tuhle hloupost bylo možné odhalit už dříve - meziroční kolísání ve statistikách v posledním desetiletí bylo tak velké (i bez novely silničního zákona), že loňský vývoj v létě byl spíše dílem počasí ve spolupůsobení s dalšími, těžko vyčíslitelnými faktory, než výhradně známého legislativního nesmyslu.... ;-)

.lucina 26.10.2007 11:41

důsledky GO

zřejmě to oteplování nemá tolik vliv na přírodní podmínky, jako na mozky různých haj.lů, protože většina požárů nejen v Kalifornii, ale i v Evropě byla aspoň zčástli založena žháři, takže vliv člověka na (důsledky) GO je nesporný. Blbost lidstva je nezměrná.

AA 26.10.2007 13:28

Re: důsledky GO

kdyz je to potreba... POCET pozaru nestoupl...

R 26.10.2007 13:38

Re: důsledky GO

Stačí, když se zvýší nad příslušnou mez počet skleněných průhledných flašek nebo počet průhledných PET flašek částečně naplněných vodou.  Za slunečného tepléhu suchého dne už bude nějaká flaška z tisíce položená tak, že vytvoří lupu......:-/

I. Laengsfeld 26.10.2007 11:30

Demagogie...

Proti  argumentaci

"Je to přesně to, co předpovídají klimatické modely"

tedy stylu "bude hur, ja to rikal" neni moc obrany. Zeptejme  se klimatologu, co predpovidaji pro Cesko na dekadu 2010-2020 a pak to v roce 2021 porovnejme. Do te doby bude ucelne  venovat se rozumnejsim vecem :-P

I.L. 26.10.2007 15:50

Re: Demagogie...

V roce 2020 uz budes nastesti, Zahradniku, jen virit prach v urne ;-D

I. Laengsfeld 26.10.2007 17:13

Re: Re: Demagogie...

Uvidime, zlodeji nicku

I.L. 26.10.2007 18:12

Re: Re: Re: Demagogie...

IP adresa 195.113.30.xxx - Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikalni fakulta, katedra matematicke analyzy. Nedelejte slusne fakulte ostudu, soudruhu!!

I. Laengsfeld 26.10.2007 19:17

Re: Re: Re: Re: Demagogie...

Nechme ostatnim na uvazeni, kdo tady dela  ostudu

I.L. 26.10.2007 20:22

Re: Re: Re: Re: Re: Demagogie...

Vzhledem k tomu, ze ty se pripojujes z IP adresy Matematicko-fyzikalni adresy, je to uplne jasne. Navic diskusi na chatu z teto adresy porusujes prikaz dekana. Rv

I. Laengsfeld 26.10.2007 20:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demagogie...

Zkuste napsat  neco rozumnejsiho, pane D.B. ;-P Treba, co ze to vlastne  predpovidate pro leta 2010-2020?

I. Laengsfeld 26.10.2007 20:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demagogie...

oprava, pane D.M.

Surfer 26.10.2007 10:51

Trochu z jiného statistického soudku

    Dnes nemám moc času, možná až po 5.hodině. Zatím se můžete zabavit jinou statistikou - http://www.worldclimatereport.com/index.php?s=Lockwood - jak se otepluje na Neptunu, je to tam i s grafy. Nashle odpoledne.

PP 26.10.2007 12:50

Re: Trochu z jiného statistického soudku

View comment by Nicolas L. on “No man is an (Urban Heat) Island”

Surfer 26.10.2007 17:52

Re: Re: Trochu z jiného statistického soudku

   Přesně, jak jsem předpokládal, reakce byla typická - odkaz na zprofanovaný blog Realclimate.org , kde plácají alarmisti stejné nesmysly jako tady. Pan Nicolas L. se věnuje zpochybňování měření Hammela a Lockwooda, o kterém zřejmě nic neví, a operuje "fakty", že našel jen jednu studii o Neptunu a jednu o Marsu, a tvrdí (mimo jiné) to, že " zdá se, že je vzestupný trend IR záření od roku 1980, ale žádný mezi lety 1950 a 1980 ".   Chtěl jsem oživit diskusi a jen trochu popíchnout - kdyby se o to skutečně zajímal, uvedl by skutečnost, že oběh Neptuna trvá 165 let, a v roce 1960 začalo na jižní polokouli jaro, které trvá 40 let, a léto tam začíná v roce 2005 - a nebylo by co dodat. http://hubblesite.org/newscenter/archive/releases/2003/17  ;-)

kejki 1.11.2007 10:52

Re: Re: Re: Trochu z jiného statistického soudku

To by ovšem předpokládalo znalosti a rozhled, které na ideologických stavbách chybí. 

Al 26.10.2007 9:42

NECHÁPU: Tento autor ukazuje neuvěřitelnou dávku ne-vědecké DEMAGOGIE. JSEM ZDĚŠEN - takovéto lidi mám platit ze svých daní při jejich "ideologickém bádání"???

Aktivní a kariéry jistě lačný mladičký "vědec" pan Ač nám ukázal skutečně zdrcující ukázku a podobu tzv. "vědy" tak, jak si ji představují pravověrní zelení ideologové a vyznavači Zelené Litanie:Z cíleně a manipulativně vybraných statistických dat (tzn. z extrémě krátkého období, ne zcela jasně definovaných parametrů atd.) "vědecky vydedukoval" závěr, že za požáry nejspíš může - co jiného než Global Warming! O hlubším zdůvodnění neřkuli o nástinu možné dokazatelnosti této rádoby-teorie se již tento "vědec" nezmiňuje. Pokud se chcete zamyslet nad problémem požárů racionálně, tak doporučuji výborné články:

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=2931

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=2341

Pro zájemce: to je mnohem zajímavější a komplexnější - a opravdu vědecky velmi zajímavé...;-)

Šokující ale zůstává, že tyto primitivně zkratkovité, nevědecké závěry, založené v podstatě na víře dané již předem PRODUKUJE člověk, který se cítí být vědcem a nadto v oboru klimatologie! Pokud takovou dávku vědecké racionality vykazují i ostatní pracovnící meteorolgických ústavů v Česku a na Slovensku, tak jsem prostě ZCELA ZDĚŠEN;-(

Cricket 26.10.2007 10:01

Re: NECHÁPU: Tento autor ukazuje neuvěřitelnou dávku ne-vědecké DEMAGOGIE. JSEM ZDĚŠEN - takovéto lidi mám platit ze svých daní při jejich "ideologickém bádání"???

Souhlas. První co mne při pohledu na graf, z něhož autor dedukuje drastický klimaticky trend suchých období bylo: odkud nám ten trend před rokem 1960 asi klesal??

BucekS 26.10.2007 10:04

Re: NECHÁPU: Tento autor ukazuje neuvěřitelnou dávku ne-vědecké DEMAGOGIE. JSEM ZDĚŠEN - takovéto lidi mám platit ze svých daní při jejich "ideologickém bádání"???

pan Ač zřejmě nečte a neposlouchá zprávy, kde by se dozvěděl, že za požáry v Kalifornii nemůže globální oteplování, ale docela obyčejní lumpové, kteří tam požár založili. Naštěstí již policie jednoho zastřelila a druhého zatkla a možná že jich bude více. Měli by k zatčeným přidat i pana Goera a pana Ače ? 

Von 26.10.2007 10:10

Re: NECHÁPU: Tento autor ukazuje neuvěřitelnou dávku ne-vědecké DEMAGOGIE. JSEM ZDĚŠEN - takovéto lidi mám platit ze svých daní při jejich "ideologickém bádání"???

Ale - nebuďte zděšen. Ve všech ústavech jsou pracovníci různí, ale nyní jsou prostě v této problematice ve flóru spíše aktivisté než skeptici! A nejhorší je, že aktivisté vlastně převládají na OBOU stranách sporu! Přitom by to chtělo chladné hlavy a zřejmě střední cestu! Přátelé klimatologové - podpořte tento můj názor - děkuji!

Al 26.10.2007 11:00

Souhlasím s vámi s voláním po "střední cestě" a po racionalitě a nezávislé vědě...

Není to ale tak trochu naivní? Pokud je tento spor tak neuvěřitelně a extrémně vychýlen ve prospěch "oteplovacích" aktivistů (viz. správa o stavu ŽP UNEP...) a tito aktivisté jsou navíc VŽDY ve výhodě díky své zjednodušující demagogii, podpoře médiií v touze po alarmujících zprávách a také touze politiků po (laciných) "velkých tématech"...

Takže volání po "střední cestě" je sice správné, ale taka malinko naivní. Myslím, že je třeba tento veskrze zpolitizovaný zápas bojovat na více frontách - a odsuzovat těch pár "aktivistů" na druhé straně, kteří stojí proti většině (ne věců, ale zmanipulované veřejnosti včetně slovutných akademiků, šéfů ústavů aj.).

Právě jsem si dočetl Lomborga ( Skeptický ekolog) - a ten se snaží tyto problémy racionálně rozebrat onou "střední cestou" . Přesto málem skončil "na hranici"... Podobně to platí i pro V. Klause, který bývá "jen" hrubě zesměšňován - přitom volá po racionalitě a co se týká klimatu tak navrhuje i "konkurenční IPCC"...

Von 26.10.2007 11:10

Re: Souhlasím s vámi s voláním po "střední cestě" a po racionalitě a nezávislé vědě...

Ano, i jám mám se zlatou stední cestou problém. /Dokonce v jiné dnešní diskuzi se zmiňuji o známém Buridanově oslovi./ Ale jde mi o to, že většina diskuzních příspěvků /s obopu stran!/ na toto OPRAVDU závažné téma je příliš agresivních atím vlastně kontraproduktivních!