28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
loula 10.7.2007 7:31

Re: loulo,

Tak docela bych nesouhlasil. Jeden extrém by byl, že by se lidi po domluvě vrhli jedním směrem, a potom by se ukázalo, že ta domluva stála na špatných předpokladech (lhostejno, zda umyslně nebo nevědomky). Druhý extrém je, že jedna skupina - obvykle finančně nebo mocensky silnější - tu druhou prostě zadupe do země (viz katolicismus ve středověku nebo komunismus v době nedávné). Myslím, že ani v jenom případě nehrozí vyhubení lidí jako druhu, vždycky to někdo přežije,  ten špatně zvolený směr odumře sám, ovšem zanechá za sebou často obrovské škody.

Ivan Nový 10.7.2007 9:13

loulo,

ano.

ok 10.7.2007 8:57

Re: Tyto tahanice

Loulo, v pozadí je skutečně kšeft, třeba prolomení těžebních limitů, jízda po dálnici bez rychlostních limitů (a tedy s vysokou spotřebou - já při dodržení 130km/hod jezdím za 4.7 l/100km).

Ekologové které znám jsou naivkové, kterým jde skutečně o zachování pěkné přírody, kšeftem opovrhují.

Ladislav N. 10.7.2007 9:11

Re: Re: Tyto tahanice

Ovšem to, co vy obhajujete, není žádná ekologie.

Honza42 10.7.2007 9:30

Re: Re: Tyto tahanice

To je toho. Kdybyste jezdil 80 km/h bylo by to ještě lepší. A vůbec. máte sedět na zadeli doma.

A.S. Pergill 10.7.2007 6:56

Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

jak většinou s jeho autorem a vydavatelem nesouhlasím, tak má nejspíš pravdu v tom, že je idiotština zakazovat klasické žárovky a současně ponechávat na trhu přístroje, které vyžadují standby režim (= pokazí se, pokud je budeme vytahovat ze zásuvky nebo vypínat zásuvku).

Takže asi povinnost výrobců, aby přístroj po roce běžného provozu ustál týdenní vytažení ze zásuvky by mohla znamenat podstatně vyšší úsporu než náhrady žárovek "úspornými".

loula 10.7.2007 7:02

Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

Je to nějaké divné, výrobce musí přeci předpokládat, že někdy "vypadne" proud, takže standby režim to musí  sutát. Ano, mohou vypadnout některé přednastavené hodnoty, ale zařízení musí zůstat funkční stále.

Hajaja 10.7.2007 7:39

Re: Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

Ano, pan Šimůnek by měl sdělit, který že je to přístroj vyžadující neustále standby režim jinak se pokazí. Pokud takový nezná, a myslím že ne, tak je to jen bohapusté žvanění

dvd 10.7.2007 7:34

Milá plísni

(nebo snad kropenko?). Které běžně rozšířené zařízení nepřežije vypnutí?

Yowda 10.7.2007 8:43

Re: Milá plísni

manželka...

krmič 10.7.2007 11:38

Re: Milá plísni

Stačí když se vymažou předvolby. Pro starší méně technicky erudované lidi je takové zřízení nefunkční, tedy vadné, dokud jim to nepřijde někdo znovu nastavit = opravit. Myslím to naprosto vážně, je to opravdu problém a takové výrobky by neměly být na trhu. A standby u starších nebo levnějších výrobků skutečně spotřebovává hodně energie. S tou úsporou žárovek to může být v některých případech (krátká doba svícení) docela srovnatelné.

JJ 10.7.2007 8:49

Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

EU chce zavest pravidla na stand-by, ale to je jeden z prikladu "omezeni", proti kteremu pan Mach tak broji a tvrdi, ze tim brani nasi svobodu.

loula 10.7.2007 8:54

Re: Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

Myslím, že technické normy by se měly sjednocovat, a to třeba i byrokratickým nařízením. Samozřejmě, hrozí nebezpečí korupcí a pod., ale lidová tvořivost v této oblasti vede např k tomu, že v Evropě je asi 7 různých rozchodů železnic, z technického pohledu naprosto nezdůvodnitelně.  Na druhou stranu se mi velmi líbila diskuze v OSA někdy v 60tých letech na téma jednotný světový jazyk, kde vystoupil čínský delegát s neprůstřelným argumentem: "Tímto jazykem musí být mandarinská čínština, tou mluví miliarda lidí".

krmič 10.7.2007 12:21

Re: Re: Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

OT, ale že považujete železnice za folklór (lidová tvořivost), to je docela zábavné :-) Jistě víte, že Němci za svého postupu do SSSR za války předělávali železnice na evropský rozchod. Když se směr pohybu fronty zase obrátil, tak to Sověti dali zase zpátky. A ten standardní rozchod je opravdu optimální, vědecky zdůvodněný? Ten byl prý určen podle rozchodu anglických kočárů té doby. Jak vznikl ten ruský rozchod, to je taková urban legend, kterou jistě znáte. (Nebo je to fakt?)

baltahsar 10.7.2007 8:59

Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

Broskvovina, mistře, jedna žárovka vám za hodinu propálí stejně elektřiny, jako stand-by za celej den .. a obvykle jich lidi mají víc a svítěj dýl. Potřeba je obojí, ale je to nepřípustný byrokratický omezování trhu, a jak praví Mach, omezovat se přece kvůli nějaký blbý teplotě nebudem.

Ladislav N. 10.7.2007 9:08

Re: Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

Vy se třeba jděte bodnout, ale ne*erte se ostatním do života!

baltahsar 10.7.2007 9:16

Re: Re: Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

A vy se zas třeba po*erte, soudruhu -- dneska máte evidentně peristaltiku skvěle nastartovanou už po ránu :-)))

krmič 10.7.2007 11:56

Re: Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

Opravdu? Žárovka 60 W x 1 hodina = 0,06 kWh. Stand-by staršího přístroje 5 W x 24 hodin = 0,12 kWh. A obvykle mají lidi takových přístrojů víc...

Samozřejmě, že stand-by režim není hlavním odběratelem energie v domácnosti, ale není to zase tak úplně zanedbatelné.

kritik 10.7.2007 13:26

Re: Re: Zajímavý článek (včetně diskuse) na téma šetření CO2 vyšel ve Zvědavci

ono se to zdá ve srovnání se žárovkou, ale přece to jde do peněz, počítejte:

20 W za 24 hodin = 480 Wh za 30 denní měsíc = 14 400 Wh = 14,4 kWh a ta je po 3, 50 Kč takže to máme za měsíc 50,50 Kč a za rok  606 Kč.

Můžu to tak nechat?

Ava 10.7.2007 5:45

Globální expert

Doporučuji kliknout si na odkaz na Centrum pro ekonomiku a politiku, uvedený v závěru článku. Hned se vyjasní odborná erudice autora ;-P.

eTony 10.7.2007 6:28

Re: Globální expert

a což takhle nekádrovat a vyjádřit se k řečenému a uvedenému, nic ? Proč ?

Ava 10.7.2007 22:49

Re: Re: Globální expert

Proč? No já jsem jen obyčejnej kandidát fyzikálně matematických věd, moje specializace není klimatologie, geofyzika ani astrofyzika vztahu Slunce - Země. Problematika mě zajímá, ale je tak složitá, že nehodlám zvyšovat hluk vydávaný globálními experty jako je autor článku nebo šéf toho jeho Centra, jistý ekonom a politik Klaus. Proto.

marv 10.7.2007 6:54

Re: Globální expert

k tomu, abych zjistil korelaci (tj. vazbu, závislost) dvou veličin - zde sluneční aktivita a GW - nemusím být klimatolog. Používat metody matematické statisiky se učí na VŠ všech typů (dokonce i na některých humanitních ;-) a k pochopení stačí do značné míry selský rozum. Mnoho lidí se ale nedostane dál. než k "protažení" konce grafu do budoucnosti, což je sice také matematika (extrapolace), ale tímto způsobem můžu např. vhodným výběrem intervalu dat "vytvořit"  hokejek kolik je libo (viz "špagetové" grafy v IPCC)

Milan Kralovic 10.7.2007 5:09

Kde je ten CO2?

"Ano, CO2 je skleníkový plyn, který pomáhá ohřívat planetu,..."

Tato veta nie je pravda a je to dokazane. Molekula CO2 je tazsia, ako molekula O2, ci molekula N alebo O3 a pod. Ked je vypustena napriklad z komina, tak je zvycajne teplejsia, ako okolita zmes plynov tvoriaca vzduch. preto stupa nahor len potial, pokial sa neochladi na teplotu okolia. Potom zacne klesat a klesne az tam, kde je rovnako tazka, ako molekuly jej okolia. Okolo zemskej atmosfery teda neexistuje ziadna trvale sa tam vznasajuca slkenikova vrstva CO2.

O sklenikovej vrstve mozno hovorit len v suvislosti so smogom, ktory sa nachadza za istych poveternostnych podmienok nad uzemim, ktore produkuje CO2 a ine plyny spolu s pevnymi casticami. Tam je len mozne hovorit o sklenikovom efekte, teda o zabranovani ochladzovania a samocistenia atmosfery nad tym uzemim. Ale ako vidno, aj s takymi uzemiami si priroda s jej schopnostou regeneracie dokaze poradit.

Ziadne globalne oteplovanie ani ziadne klimaticke zmeny sposobene clovekom neexistuju. Teoria (hypoteza) o potrebe kontrolovat a regulovat ludsku cinnost nevznikla preto, aby sa globalne zlepsilo zivotne prostredie cloveka, ale preto, ABY SA STALE VIAC A VIAC MOHOL RIADIT A KONTROLOVAT JEDNOTLIVEC, SKUPINA LUDI I CELA SPOLOCNOST - INOU SKUPINOU LUDI, KTORA MA AMBICIE VLADNUT NAD CELYM SVETOM. Pod zamienkou zabranenia znecistovania atmosfery splodinami horenia fosilnych paliv uz sa coskoro zakaze spalovat aj produkty ropy a aby sa taky zakaz dal realizovat (vynutit), musia prist vsetky loziska ropy na zemeguli do ruk len jednej skupiny ludi.

Ked sa pozriete z tohoto zorneho uhla na Blizky Vychod, hned sa vam oci otvoria a pochopite, preco sa tam deju tie veci, ktore sa tam deju. Nebude dlho trvat a aj Africke ropne loziska tam pritiahnu vojska, ktore tam pridu "chranit ludske prava".

bruner 10.7.2007 6:38

Re: Kde je ten CO2?

je skutečně pravda, že molekula CO2 stoupá vzhůru, když je teplejší (zřejmě než okolí)? A proč?

Trotl 10.7.2007 7:31

Re: Re: Kde je ten CO2?

Asi proto, že teplá voda odjakživa klesá  dolů..... A proto horký vzduch, je vždy u země.... Tak za tohle bych vyletěl z fyziky. Ani bych se nerozkoukal.

Tokamak 10.7.2007 7:41

Re: Re: Re: Kde je ten CO2?

No s tou vodou to není tak jednoduché, nejtěžší je při teplotě cca 4 °C, takže z té fyziky ...

jepice 10.7.2007 6:46

Re: Kde je ten CO2?

Jasně, už chápu. Je to spiknutí BUSH-GORE. První obstará vojska a obsazení světových ropných polí a ten druhý světu vysvětlí, proč tam zastavili těžbu. Logické.:-)))

loiz 10.7.2007 7:39

Re: Kde je ten CO2?

cela atmosfera je promichana. Vas argument je tedy zcela mimo.

Tokamak 10.7.2007 7:44

Re: Re: Kde je ten CO2?

Zrovna jsem chtěl napsat, že by to platilo, pouze pokud by nedocházelo v atmosféře k proudění