22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dag Badman 11.2.2010 13:00

Re: Mně nejde do palice,

Aha, to mně nedošlo. Rafinovaný :-)

hans w 11.2.2010 12:38

Re: Mně nejde do palice,

správně, za vším vždy něco a někdo je.

Pavel 11.2.2010 12:48

Re: Mně nejde do palice,

Děda mý ženy byl Němec, bojoval jako partizán proti Němcům, kteří ho pak zastřelili neznámo kde, nemá svůj hrob, jen památník, takže jakápak kolektivní vina nebo symbolická pomsta, po té tpuží jen krysy za pecí.......

žaba(k) na prameni 11.2.2010 13:08

Re: Mně nejde do palice,

Lemberk je původní polský název města Lvov.  Zřejmě dědu zmastili v nynějším Bělorusku. Češi žádné Rudé gardy neměli.  (Kromě tehdy osvoboditelské Rudé armády - gardové jednotky Rudé armády). A pokud dědu pověsili Češi na československém území, byl s ním veden soud. Rozsudek by se měl dát dohledat. Dá to ale práci.

A jinak. V Čechách, tehdy ovšem v Československu platí zákon 115/1946 Sb. POZOR, to je Zákon Národního shromáždění (dnes = parlamentu), nikoli nějaký dekret ! A ten v §1 praví, že v době od 30.8.1938 do 28.10.1945 nejsou trestné činy jinak trestné, pokud byly spáchány proti okupantům, nebo jejich pomahačům,  nebo pokud  byly spáchány jako akt spravedlivé odplaty.  Většina zabitých sudetských Němců patřila do této kategorie - uměli česky i německy, zaměstnání na Gestapu či protektorátních  úřadech pro sudeťáky  bylo velice atraktivní, atd., atd. Může se pak někdo divit, že rozzuřené české obyvatelstvo vzalo spravedlnost do svých rukou?? Téměř každé české rodině  někoho Němci popravili.....

Ano - do 1/2 roku po válce bylo možno beztrestně zabít třeba sudetského udavače, či ho zmlátit zcela beztrestně. Musela být ovšem splněna podmínka daná zákonem č. 115/1946 Sb.

Pokud se ale tak stalo, řešily to tehdejší soudy. V archivech se toho najde hromada.

Což  panu diletantovi Doležalovi zřejmě (záměrně ?) uniklo.

R.J. 11.2.2010 14:03

Re: Mně nejde do palice,

Tak proč Vám vadí třeba "Norimberské zákony " ? Také to byl zákon schválený poslanci. Díky vaší logice a výkladu práva bude jednou rehabilitován i Hitler a všichni SS.

figura 11.2.2010 12:31

Pane Doležale...

...výjimečně souhlas. Nevím, proč by neměli mít tito lidé hroby. Ať byli zastřeleni právem či neprávem. Dnes to můžu já těžko soudit. Nežil jsem v té době a nepoznal její slasti a strasti. Znám jen z vyprávění mého dědečka a tatínka.

Jenže když píšete: "(předseda byl během popsané národní veselice údajně internován ve své kanceláři)", dovolil bych si upozornit, že vášníte a rozséváte další zrníčka nenávisti i po mnoha letech a s historickým odstupem. Žádná národní veselice. Jen v Boru se lidi zbláznili, chtěli se pomstít nebo i zakrývali své černé svědomí z předchozí doby. Ale obyvatelé Boru a ta jakoby armáda NENÍ národní veselice.

Laskavě nepište tak hloupě. Psát umíte i chytře. Ale možná je to Váš záměr znejistit mladší generaci, která se o příčinu nezajímá.

Konsekventně s Vaší metodou bych mohl napsat, že koncentráky, vybíjení civilního obyvatelstva, válčení apod. je německou národní veselicí. Líbí se Vám to?

hans w 11.2.2010 12:33

Re: Pane Doležale...

ten kdo poukazuje na ,,české´´ chování, ten nenávist nerozsévá. ale chápu, že kritika bolí.

Dag Badman 11.2.2010 12:39

Re: Pane Doležale...

Tak ona to asi ani ta "veselice" nebyla. Jako že by se tam tančilo, bavilo se, zpívalo...

figura 12.2.2010 9:33

Re: Pane Doležale...

Milý Hansi W,asi jste nečetl první odstavec a nebo k Vám nedošel. Kritika ať si bolí jak chce. Já jen vím, že jsem dobu popisovanou neprožil, možná ani vy ne a tak lze těžko soudit chování těch lidí, kteří ji prožili.

hans w 11.2.2010 12:24

češi

Jo češi, celou válku zalezlí se sklopenými hlavami drželi hubu a krok, mnozí kolaborovali a po válce tihle zbabělci mučili a zabíjeli nevinné německé civilisty. Hnus

Mirek F. 11.2.2010 12:26

Re: češi

Jo a pak, do tady uplatňuje kolektivní vinu, jestli my nebo vy. Němci se za Hitlera či Honcekera chovali,, pro zajímavost, jak?

hans w 11.2.2010 12:31

Re: češi

mezi němci bylo víc odbojářů, než mezi vámi.  v přepočtu na počet obyvatel, samozřejmě.  ale vy jste tím přece proslulí, ne?  nejdřív se chovat jako lokajové, pak se proti svému,, pánu´´ otočit a zaůtočit na něj..když už vám nic nehrozí.

NevericiTomas 11.2.2010 12:31

Re: češi

No jiste!!A strileli jste do vzduchu :-D

Mirek F. 11.2.2010 12:32

Re: češi

Jen se vztekej, holt jste to v roce 1945 pros... . Teď ovšem nemyslím všechny Němce, kteří jsou dnes povětšině naprosto OK, nýbrž nedobité ýbrmenše tvého typu. Takže můžeš chrlit nesmysly dál.   

hans w 11.2.2010 12:35

Re: češi

se nevztekám, jsem naprosto klidnej a náckama nic společnýho nemám, český vlastenče.

Mirek F. 11.2.2010 12:38

Re: češi

Jasně, to je vidět z tvých příspěvků, včetně inteligence, ani nejsi schopen logicky myslet. Sám jsi přiznal, že jak mezi Čechy tak mezi Němci byli mezi pasívními i  odbojáři, ale kupodivu paušálně pliveš pouze na Čechy. Trochu mysli, jsteli ti to tvůj lokalführer dovolí.

hans w 11.2.2010 12:39

Re: češi

jsi naprosto skvělej, tvoje logika je zábavná, ale i o mnohém vypovídající.

Mirek F. 11.2.2010 12:44

Re: češi

Klidně ji vyvrať, bát se nemusíš.

hans w 11.2.2010 12:46

Re: češi

myslím, že diskuse s tebou je v duchu ,, házení perel sviním.  tím tě nechci urazit, to je rčení z bible.  aprpopo, prase je užitečné domácí zvíře.

Mirek F. 11.2.2010 12:49

Re: češi

Tak jo, vidím, že vedle argumentů nepostrádáš i kuráž :-)). Holt vy, jak nejdete ve čtyřstupech a nevyřváváte na povel něco ve stylu Tschechische Schweine, tak jste při pokusu samostatně vést debatu brzy naprosto ztraceni .-))

Pavel 11.2.2010 12:54

Re: češi

Mirku F. nezlob se jsi PAKO

Mirek F. 11.2.2010 13:03

Re: češi

Argument hodný vaší psýchy.

Pavel 11.2.2010 12:51

Re: češi

Hansi, máte bohužel pravdu

JF 11.2.2010 12:41

Re: češi

Co autor článku vlastně chce? Omluvit se za vyhrocené reakce Čechů vyvolané Němci? Já ho považuju za špínu a nedivil bych se, kdyby mu někdo ručně vysvětlil, kdo začal válku a kdo ji vyhrál a za jakých podmínek se vše odehrávalo. Do člověka jako on se takové informace musí vkládat mimořádnými prostředky.

Abraham 11.2.2010 12:33

Re: češi

Zabíjení nevinných neobhajuji.

Jo němci, celou válku se vztyčenými hlavami chtěli ovládnout svět. I nevinné německé děti oblékli do uniforem. Hnus.

hans w 11.2.2010 12:34

Re: češi

hnus. vzpomeň si na svazáky.. hnus

Abraham 11.2.2010 12:35

Re: češi

hnus. vzpomeň si na hitlerjugen.. hnus

hans w 11.2.2010 12:37

Re: češi

jo, je to hnus, ale někteří se se svou minulostí vyrovnali, u vás jsou ale komunisté parlamentní stranou. hnus

Abraham 11.2.2010 12:38

Re: češi

s minulostí se nevyrovnal nikdo

Mirek F. 11.2.2010 12:39

Re: češi

Protože u vás nácky zakázali vítězní Spojenci. Ale stačí se podívat do bývalé NDR, tam jsou úspěšní komouši i náckové. Takže nejdřív zkus trochu sebekritiky.