5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
haui1 5.4.2008 21:12

Re: Re: S tímhle autor nemůže projít u "AndyO". Bude rozdrcen.

A proč ho potom ukřižovali? ;-(;-P

AndyO 5.4.2008 21:34

Re: Re: Re: S tímhle autor nemůže projít u "AndyO". Bude rozdrcen.

protože zlobil ???

Luděk 5.4.2008 23:30

Re: Re: Re: S tímhle autor nemůže projít u "AndyO". Bude rozdrcen.

Velice dobrá otázka ! Janovo evangelium 11. kapitola 48. verš. :-D

Sýček 5.4.2008 21:35

Mytí rukou před jídlem je v Izraeli zákon Boží přijatý Mojžíšem.

Kdo ho za toto trestal těžko říci. Ale máte dost extrémní názor na vztah člověk - vina, člověk - Bůh, Ježíš - rodiče. Řekl bych, že se blížíte pojetí muláhů nebo Jana Žižky. Termíny "vina" a "odpuštění" jsou v českých zemích po staletí chápány bez lásky k bližnímu.

AndyO 5.4.2008 21:40

Re: Mytí rukou před jídlem je v Izraeli zákon Boží přijatý Mojžíšem.

neřešte mé názory. Řešte problém, zda je správné trestat fyzicky děti.

Navíc Ježíš prožíval dětství v podstatě stejně jako jiné děti. Jaké měl Jan Žižka, starý loupežník, pojetí Boha, to vážně nevím- vy ano?

Sýček 6.4.2008 7:27

Re: Re: Mytí rukou před jídlem je v Izraeli zákon Boží přijatý Mojžíšem.

"Jaké měl Jan Žižka... pojetí Boha, to vážně nevím- vy ano?" No mám o tom jisté ponětí, trochu jsem o tom četl. Zajímavé je, že se na jeho charakteristice shodovali kališníci i katolíci až do začátku třicetileté války.

A k těm fyzickým trestům - ano jsem pro. V určitém věku jsou srozumitelné i účinné. Každý trest (i nefyzický) musí být přiměřený. Rozzlobení ano, afekt ne. Facka ne, na zadek ano. Výchovnou silou nemá být bolest, ale jasné a srozumitelné sdělení, že toto se nedělá. Ve výchově je nutné rozdělit chování na vyžadované a tolerované. Mezi vyžadované patří třeba to co chrání zdraví dětí - i čištění zubů nebo ochranná helma na kolo. Fyzický trest není za nevyčištění zubů (děti si po leta nepamatují a je třeba jim mnoho věcí opakovaně a trpělivě vysvětlovat), ale za opakované odmítání si je vyčistit (a pár na zadek není proto, že se to dejme tomu dotklo rodiče, ale aby si nezničily zdraví). Vyplácí se mi toto, jednám se svými dětmi jako s dospělými, ale přijímám je jako děti. Rozhodně nevyžaduji absolutní poslušnost - děti se mají cítit svobodně. Máme dvě děti (9 a 12 let) a plácnutí na zadek pocítily obě méně než padesátkrát. Za poslední dva roky vůbec. Nemyslím si však, že je to univerzální návod, ke každěmu dítěti je třeba přistupovat samostatně a hlavně je třeba mu věnovat svůj volný čas. Stačí?

AndyO 6.4.2008 8:04

Re: Re: Re: Mytí rukou před jídlem je v Izraeli zákon Boží přijatý Mojžíšem.

jistě, díky za odpověď.

Ač jsem toho přečetla spousty, přiznávám, že Žižka nikdy nebyl v okruhu mých zájmů a jeho názory byly v historické literatuře, kterou znám dost málo popsány, jevil se jako voják, který vše řešil silou a pokud se pro něco nadchl, chtěl to hned, bez ohledu na následky.

S tím vskutku nemám nic společného a nevím, co si to dovolujete posuzovat mne, ať už tak či jinak. Neznáme se.

Sýček 6.4.2008 11:56

Tak mi to promiňte,

špatně jsem vás pochopil a špatně reagoval. Promiňte.

AeroKarel 5.4.2008 0:22

Co se Džamily týše,

nelze než vzpomenout staré české "střez se lidí s dobrými úmysly".

Tedy pokud její úmysly jsou jen dobré a ne blbé.

Sam 5.4.2008 11:05

Re: Co se Džamily týše,

Nový zákon děti brání,

nesmíš fracku dát pár facek.

Až z fracka vyroste klacek

kdo rodiče bude chránit?

richard 5.4.2008 11:31

Re: Re: Co se Džamily týše,

Ohýbaj ma mamko,

dokud ja som Janko,

až ja buděm Jano,

něohneš ma , mamo.

Dávná říkanka, objevil jsem ji ve zpěvníku pro ZŚ 1920 až 1925, naši předkové dobře věděli, oč kráčí, ti kteří chtějí naši solečnost zničit, to ale vědí také.

vasekpav 6.4.2008 18:30

Re: Re: Re: Co se Džamily týše,

Dr. František  koukolík  " Vzpoura  Deprivantů " Čtěte  o  dětech  a potažmo  Dospělých  !!!!!>-