Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Zákaz tělesných trestů v širších souvislostech
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jitka 5.4.2008 23:59Re: Re: Kdo miluje...Kdo šetří hůl,nenávidí svého syna Už dlouho čtu Bibli,ale tato slova tam nečtu.Jsem přesvědčená,že každé dítě(člověk) je originál a osobnost.Proto nekoho stačí plácnout,ale někdo potřebuje vařechou na zadek.Není určitě dobré trestat řozčíléný a hlava nehlava.Každé dítě by mělo poznat trest i odpuštění. |
Ske pticus M aximus 6.4.2008 16:08Trestání bez rozčílení je zvlášť úchylné. |
Ske pticus M aximus 6.4.2008 16:06Napištšte to příště správně Přísloví 13,24 (EKUM) 13,24 Kdo šetří hůl, nenávidí svého syna, kdežto kdo jej miluje, trestá ho všas. |
Jitka 6.4.2008 20:47Re: Napištšte to příště správně Vaše názory a způsob komunikace mi ukazují,že nemáte k sobě moc úctu.Je mi líto,když lidé ztrácejí k sobě úctu.To je velké mínus i pro výchovu dětí.Už i způsobem jednání vychováváme.Nechtěla bych být být od Vás potrestána. |
Mílinka 5.4.2008 21:30Zelený spolek Ta pidistrana to ale dopracovala. Má spoustu ministrů, ale za něco stojí jen ten nestraník - ministr zahraničních věcí. Džamila - co nápad nebo vystoupení, to klenot k zapsání. Škoda, že už neexistuje Dikobraz. To by paní Džamila byla samé prachy. Další do počtu je ublížená demonstrantka, která v zájmu zviditelnění si na pochybnou demonstraci vzala i děti. O bývalé člence vlády (myslím tu jihočeskou matku) je škoda mluvit. Nepovedlo se jí vůbec nic, jen prosazením naší lyžařské reprezentantky do vedení přípravy mistrovství v Liberci způsobila rozpad party zkušených organizátorů. A mladý pán ve školství? Jmenováním s prominutím sežral všechnu moudrost. Alespoň tak usuzuji z jeho "zasvěceného" vyjadřování ke všem možným i nemožným tématům. Celé této straně gratuluji k vynikajícím ministům. |
AeroKarel 5.4.2008 22:08Re: Zelený spolek Jo, chtělo by to většinový volební systém. Ten by mohl trochu omezit potřebu takových exotů. Lidovci nejsou o nic lepší. |
Ludva 6.4.2008 9:30Re: Re: Zelený spolek Já bych to viděl opačně. Čistě poměrný systém bez hranice 5%, ať se lidé nebojí volit mimoparlamentní strany. Aspoň by se ti zabetonovaní ve sněmovně museli zase začít mrskat. |
EW 6.4.2008 20:57Re: Re: Re: Zelený spolek Presne tak. System dvou stran zabetonuje politickou scenu tak, ze i kdyz uz obcani maji obou stran plne zuby, neni moznost vzniku nejake jine strany nebo hnuti zezdola. A volby tak nabyvaji charakteru vyberu mezi morem a cholerou... |
glosátor 5.4.2008 20:20smyčec S láskou a respektem vzpomínám na svého učitele malotřídky v pohraničí. Byl tehdy v šedesátých letech ještě stará škola, několik málo roků před důchodem. Vzdor všem moderním pedagogickým poučkám praktikoval výuku a tresty tak, jak byl zvyklý celý život a jak se mu osvědčily. Ve třídě byla oslovská lavice a stálo se v koutě - ti byli vyvoláváni nejvíc . Protože jako každý správný kantor hrál na housle, měl svůj smyčec neustále v pohotovosti a používal jej i jako ukazovátka. Ve chvílích krize, kdy hrozil ze strany nějakého rozjiveného žáčka úpadek kázně, lety nacvičeným švihem jej bez varování vzal smyčcem přes špičku ucha. To bylo červené ještě odpoledne a všímaví otcové nám po návratu ze zaměstnání vrazili ještě jednu, protože věděli, že pan učitel je moudrý muž. Velmi si vážím toho, že nás naučil , byť způsobem z pohledu dnešní doby svérázným, avšak jasným a srozumitelným , znát hranice. |
Veronika 6.4.2008 3:09Re: smyčec Moji rodicia boli ucitelia na dvojtriedke v malej obci s osadou. Hrali na husle a ako obcasny vychovny prostriedok posobil vrbovy prut, otcom zvany "Makarenko", ktorym sme s bratom - ako ostatni ich ziaci - dostavali svoj podiel. Nemyslim, ze by nas to bolo poskodilo telesne ci dusevne a nepamatam, ze by sa niektory rodic bol niekedy stazoval. Co pamatnici, este teraz si - a to zartom - spominame, ako ktory z nas kedy dostal "poza usi". Dvere nasej skoly boli kazdemu obcanovi otvorene v ktoromkolvek case. Rodicia v obci zostali na dochodku a tam aj zomreli. Po ich smrti si obcania vymohli, aby im na skolu pripevnili pamatnu tabulu. Visi tam dodnes. |
Jaka 5.4.2008 19:04Ať jde Džamila se svými "dobrými úmysly" k šípku, taky jsem si zažila "léta vzdoru" a o nějaký záhlavec nebyla nouze. Že to bylo v pořádku jsem uznala teprve při výchově vlastních dětí. Skoro jsem prosila kantorku, když si mi po týdnech zlobení stěžovala na syna, aby ho místo tohoto opožděného "žalování" vytáhla na chodbu a dala mu záhlavec. Určitě by to mělo okamžitý účinek, zato když jsem s ním řešila po rodičáku kantorčiny nářky, choval se vzpurně a "na nic si nepamatoval a jen tvrdil, že ona na něm sedí a vymýšlí si". Tvářil se přitom otráveně a dával najevo, že tohle mu nic neříká. Ať jdou všichni k šípku s nějakými "právy", když k tomu závoveň nedaj k podpisu všem "frackům" nutné povinnosti. Každý člověk je individualita a na každého platí něco jiného, proto s kolektivistickými zákazy absolutně nesouhlasím. |
Yarda 5.4.2008 19:00V knize "Hvězdná pěchota" jsou na toto téma úvahy které IMHO stojí za zamyšlení. |
Pavla B. 5.4.2008 15:30Běžte se svými Božími zákony k šípku na to se v souvislosti s výchovou dětí bohužel nedá nic jiného říct.... |
hudry 5.4.2008 16:08Re: Běžte se svými Božími zákony k šípku Vy nevíte, že chodit k šípku je zákonem zakázáno a nabádat k porušení zákona je rovněž trestná činnost?!? Pokud dítě něco provede, tak před tím, než ho začnete slovně kárat, tak mu musíte napřed přečíst jeho práva a přítomnosti právníka?!? A jenom drobná poznámka: zkuste si jenom cvičně odmyslet toho Boha a dumat jenom nad pouhou podstatou diskutované výchovy. Není totiž až tak signifikantní KDO to říká, ale CO říká. A nad tím diskutujte. Jestliže komunista bude tvrdit, že poslanci odvádějí za velmi hodně peněz velice špatnou práci, tak ho za tyto archiacké komunistické názory také pošlete k šípku? |
AeroKarel 5.4.2008 22:10Re: Re: Běžte se svými Božími zákony k šípku Jo. Komunistu vždy. A neudělám chybu. Děti vychovávám dle svého a nebude mi do toho kecat ani Džamila, ani Drápal. |
hudry 5.4.2008 23:53Re: Re: Re: Běžte se svými Božími zákony k šípku Jste naivní náfuka, protože výchova dětí není jenom váš soukromý problém. Např. stát vám do toho kecá a bude kecat ať se vám to líbí nebo nelíbí ... |
pozorovatel123 6.4.2008 6:22Re: Re: Běžte se svými Božími zákony k šípku Komunisté a jiná chamraď vznikli právě jako důsledek výchovy, kde nepoznali hranice svých práv. Proto když se dostane levice k moci je tolik mrtvých z politických důvodů. U nás tomu nakonec nebude jinak. |
janoryna 5.4.2008 14:44nemyslím si, žev naší ateisitické společnosti jejíž názorový základ byl stejně přijat z křesťansko- židovskýzákladů evropské kultury se musíme odvolávat na boží zákony. stačí se podívat do přírody: tamtaké neposlušná mláďata dostanou z výchovných důvodů nějakou tu ránu. a takové medvídě by mohlo vyprávět, stačí se jít podívat do zoo. Mluvíme sice o lidksých právech ale nic o povinnostech. chápu, že povinnost vůči ostatním má kolektivisticko-levicový nádech. ty povinnosti jsou pakvyjádřeny v pravidlech chování. a i individualista se náhle dovolává nebo dokonce pasivně spoléhá na pravidla.na př., připrovozu na silnici, zejména ze strany ostsních účastníků provozu... |
Ludva 5.4.2008 14:56Re: nemyslím si, žev naší ateisitické společnosti jejíž názorový základ Pokud se týká práv zvířat, tak v bibli byly bohem jednoznačně určeny za potravu pro člověka. Desatero je třeba si přečíst a zjistíte, že se dnes nedá dodržovat. Jinak máte pravdu, naše fenka štěněti hezky roztrhla ucho, když ji vlezlo do misky. Pak už to neudělalo. |
Pavla B. 5.4.2008 15:31Re: Re: nemyslím si, žev naší ateisitické společnosti jejíž názorový základ Lidé komunikují přece jenom trochu sofistikovaněji než pomocí natrhnutí ucha. Respektive mohou komunikovat, stačí chtít. |
Ludva 5.4.2008 16:05Re: Re: Re: nemyslím si, žev naší ateisitické společnosti jejíž názorový základ Právě že všichni ne, pro takové je zákon určen. Bylo by to v pořádku, kdyby se ovšem u nás většina dobrých úmyslů neobrátila proti těm slušným. |
Sýček 5.4.2008 21:45Nečetl jste Bibli dost pečlivě. O vztahu k domácímu zvířectvu je ve Starém zákoně nejen zmínka. Desatero lze dnes dodržovat, ale to je jen základ. Pokud nelze dle vás Desatero dodržovat, co si počnete s občanským a trestním zákonníkem? Když se Ježíše ptali na rozlukový lístek (starozákonní rozvod) poukázal na tvrdost srdce. Dodržovat Desatero (alespoň se o to snažit) je základ k pokojnému soužití ve společnosti. Ale ani to nstačí: plnit desatero je třeba s láskou k Bohu a s láskou k bližnímu. Je to volba. Je to dobrá volba. Jestli k tomu najdete odvahu, jistě to poznáte sám. |
EW 6.4.2008 20:58Re: nemyslím si, žev naší ateisitické společnosti jejíž názorový základ nezapominejte porad na antickou kulturu - ta nas ovlivnila vic nez cela zidovska. |
Ludva 5.4.2008 13:29Nejlepší je dostat "na pamětnou" Dříve sedlák přivedl dědice k hranici pozemku a seřezal ho, aby si zapamatoval, že tato půda je jejich. Opravdu to funguje. Kdo dostal v dětství občas zaslouženě výprask, nikdy na to nezapomene. V britských školách bývalo dříve používáno bičování a nebylo to nic ponižujícího. Jsem pro přiměřené fyzické tresty, už proto, že ne každý se dá vychovávat jen přesvědčováním. A hlavně jde o to, abychom nakonec z dětí neměli malé práskače, typu Pavlíka Morozova, které si na každé domácí plácnutí půjdou stěžovat paní učitelce. Ale možná, že velkému bratru jde právě o toto. |
Pavla B. 5.4.2008 15:33Re: Nejlepší je dostat "na pamětnou" Vy jste to bičování v britské škole zažil, že o něm tak zasvěceně hovoříte? |
Ludva 5.4.2008 16:08Re: Re: Nejlepší je dostat "na pamětnou" Zažil jsem veřejné zfackování svých spolužáků učiteli na základní škole. A všichni to přijali jako spravedlivé. Nemyslím, že by to někomu uškodilo, právě naopak. |
vasekpav 6.4.2008 17:45Re: Re: Nejlepší je dostat "na pamětnou" Byla to rákoska |
Ccecil 5.4.2008 12:49Právo totiž musí být provázeno povinností a odpovědností Není-li tomu tak, pak pak není určena hranice, kde končí práva jednoho a začínají práva druhého. V extrému je to tak, že matka může své dítě bezdůvodně zabít potratem, ale jakmile se narodí, nesmí se ho dotknout, aby ho vychovala. Prapodivná logika. |
Pavla B. 5.4.2008 15:36Re: Právo totiž musí být provázeno povinností a odpovědností Tak to máte pravdu, jenže autor článku pokud vím zastává právě opačná stanoviska - potrat ne, bití ano. IMHO je špatné obojí.... |
RZ 5.4.2008 16:23Re: Re: Právo totiž musí být provázeno povinností a odpovědností Výraz "bití" je v této souvislosti trochu zavádějící. A dále - jestliže autor zavrhuje potrat (zabití to v podstatě je) a souhlasí s výchovným plácnutím přes zadek, nezastává opačná stanoviska. |