4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 27.12.2006 10:54

Re: Re: Re: Jeje, :-)

Nejvyšším představitelem katolické cirkve je papež Sídlí v bohatém Vatikánu v přepychu. Používá titul Svatý otec, neprotestuje proti tomu,že ho v médiích označují jako zástupce Boha na zemi. Je to skromnost a pokora?

georg 27.12.2006 10:25

Re: Re: Re: Autor je patrně padlý na hlavu

Vidím, že jste odborník. Mám problém s archou Noema. Bavili jsme se o tom, jak zachránil třeba klokany a medvídky koala?  Oni přeplavali oceán, aby se 40 dní mohli povozit na jeho arše a pak plavali zpět do Austrálie? Prosím, odpovězte.

georg 27.12.2006 10:21

Re: Důvod je prosty...

Tu návštěvnost si vymyslel nějaký náboženský fanatik - srovnej počet obyvatel. Vánoce - starý svátek  keltů oslavující slunovrat. Ty statistiky jsou ošemetné. Krasavici Parkanovou označili také nejoblíbenější političku. Havel, další oblíbenec. Jako mladý, jsem také chodil na půlnoční, ale duchovní rozměr jsme tam nehledali, ale spíše holky.

RomanL 27.12.2006 10:13

Re: Co je to "cirkev"?

To je kvalitní názor! R^

RomanL 27.12.2006 10:12

Re: Re: Re: Autor je patrně padlý na hlavu

...pche...

doktor 27.12.2006 10:06

Re: Dnešní člověk má více informací?

Jerry, kdo chce, MŮŽE si konečně koupit nebo vypůjčit a přečíst knížky,nebo na internetu, v rozhlase či televizi se dozvědět vše o nových poznatcích věd, proti kterým, mimochodem, se moudře nestaví ani katolická církev (jiné je to s některými nekatolickými, zvláště s protestanty v USA a s vyznavači islámu).Ty "vyčpělé" nádherné rituály, probouzející naše emoce,jsou na každé víře to nejpřitažlivější a nejcennější. Naopak t.zv. duchovní hodnoty bývají proměnlivé a sporné.

Jirka13 27.12.2006 9:55

Re: Re: Církev nemá žádné mlhavé vidiny.

Teda srovnávat církev s našimi politiky, na to musí být velká fantazie. Nestudoval jste VÚML?

Netřeba 27.12.2006 9:49

Re: Vy jste kouzelnej, ne já.

Jestli někoho dostala nějaká ideologie, tak to nejsem já, ale všichni kdo si myslí, že církev nebo politici jsou určení k tomu, aby dělali život obyčejného člověka šťasnějším. Pokud se někdo pod komunistickou nebo náboženskou ideologií cítí šťastný, je ve stavu podobný vlivu drogy. Byť i obyčejného alkoholu. Jestliže se kdokoliv vymaní z vlivu drogy ( ideologie),  vždycky zjistí, že byl před tím pěkný pitomec.

Jenže život pod vlivem drogy (ideologie) je vždycky jednodušší, růžovější, perspektivnější, náboženství (ideologie, droga) má tu moc, že člověk opakovaně uvěří planým slibům, takže slabí jedinci to bez drogy nevydrží a vrátí se do její laskavé náruče. Někdo vymění skutečnou drogu, někdo náboženství, někdo stranu.

Šumavák 27.12.2006 9:47

nojo, ale co když ti lidé o vánocích

tam jdou hlavně kvůli těm vyčpělým rituálům ??

( a to nemluvím o zástupném důvodu ke zdravotní procházce po opulentní žranici...)

Šumavák 27.12.2006 9:43

z obchodů, kde nedostali koupit to, co chtěli......

jerry 27.12.2006 9:20

Re: Re: Jeje, :-)

Církev nezakazovala nic, zakazovali lidé. A ti jsou často nedokonalí a zpátečničtí. Vy jste se tak krásně nechal oblbnout marxismem! Jako z příručky. Vás číst, to je pro mně zdroj poznání o myšlení lidí. Ano náboženství přináší takové blbosti jako lásku, pokoru,skromnost,pochopení pro druhého.

jerry 27.12.2006 9:16

Re: Re: Autor je patrně padlý na hlavu

Lituju ateisty.Smutný život. I když -tak do 16 let jsem jím byl taky,pak jsem tak poslouchal ty ,,vědecké nesmysly "ve škole a řekl jsem si proč to tak má být? Jen proto, že to nějakej šílenej vědec někdy řekl?  A to bez jakýchkoliv důkazů? Vědecký světový názor je ve skutečnosti nevědecký, žádné důkazy - předpokládá jen bezduchou víru. A to víru v nic, v temnotu. Proto nechápu lidi, kteří jej vyznávají.

jerry 27.12.2006 9:11

Re: Důvod je prosty...

Naprosto souhlasím. Vánoce jsou o tom , přinášet druhým lidem radost. Proto dárky, proto dobré jídlo. Tohle vychází z evangelia - lidé si přejí hezké svátky, jsou k sobě milejší, kupují si dárky.Takže z čeho vycházejí i tzv. moralisté?

jerry 27.12.2006 9:04

Re: Co je to "cirkev"?

No není třeba o tom psát tak složitě-každá církev je tvořena lidmi -a ti jsou nedokonalí. Žádnáý člověk nemá tady na to, aby poznal celou pravdu o našem světě. Je to ten Platónův člověk v jeskyni sedící  zády k ohni a vnímá jen odlesky plamene na stěnách.

jerry 27.12.2006 9:01

Re: Re: Církev nemá žádné mlhavé vidiny.

Vy jste kouzelnej.Jistě rád nadáváte na komunisty a na marxismus a přitom je vidět, jak Vás jejich protináboženská ideologie dostala.;-)

jerry 27.12.2006 8:58

Dnešní člověk má více informací?

Ano , ve škole do něj bušili imbecilní marxisticko-leninskou pavědeckou teorii. Jinak ale souhlasím, církev musí lidem dnes nabídnout víc, než už vyčpělé rituály. Zmodernizovat se, přiblížit se dnešnímu člověku a položit důraz na duchovní hodnoty,které jsou trvalé.

jurist 27.12.2006 8:34

Alois Kánský

Alois Kánský coby zdroj informací - to je ten farář, co podepsal spolupráci s StB, a ani se za to moc nestydí, že ano? Díky soudruhu autore, že jsi  mi připomněl, že náboženství  je opravdu, ale opravdu opium lidstva.

Alofns 27.12.2006 8:03

Re: Re: Církev nemá žádné mlhavé vidiny.

Církve naprosto zřetelně nabízejí POSMRTNÝ blahobyt. Politici vybízejí k aktivitám, které mají přinést blaho ještě za života, ale když se jim jde po krku odsunou to na dvě generace.

Netřeba 27.12.2006 7:57

Re: Církev nemá žádné mlhavé vidiny.

Má naprosto konkrétní cíle jako politici - nahrabat si co nejvíc. Obě skupiny k tomu používají stejný prostředek - plebs, který si myslí, že uctíváním jednoho (bůh a spol) nebo účastí ve volbách si zajistí lepší budoucnost. Někteří kolem toho nadělají dost rámusu. Než zjistí, že je to blbost, zemřou.

Politici a církev tolik rámusu nedělají a když, tak jenom v rámci divadýlka pro plebs. Oni totiž tiše dělají to, o co jim jde - nahrabat si co nejvíc.

Alfons 27.12.2006 6:55

Odmítněte mlhavé vidiny církví

a přijměte reálné vidiny politiků. Po čase ale zjistíte, že mlhavé vidiny církví jsou reálnější než ateisické vidiny politiků. Jejich sliby radostné budoucnosti se standardně odkládají pro plebs do horizontu 2 generací, tj. asi 60 let. Až se prý obmění generace a vyrostou noví lidé. To je pozdě. Mezitím už budete v nebi. Politici tu radostnou budoucnost ale prožívají už v současnosti a to proto aby si sami na sobě vyzkoušeli radostnou budoucnost a věděli co vlastně poddaným slibují.

honzak 27.12.2006 6:35

Re: Autor je patrně padlý na hlavu

to je velmi povedený komentář!!!!:-D. Už vidím svíčkové báby, jak mžourají v ponurém osvětlení gotického sálu kolik mají ještě kreditu.

Jinak mě autor překvapil střízlivým postojem. Jako ateista mu neporadím, nicméně snaha je chvályhodná.

Netřeba 27.12.2006 6:31

Marně se ptám kolem sebe.

Pořád mi nevychází, že by každý čtvrtý občan vč. nemluvňat byl o Vánocích v kostele. Pane Havlíček, opravdu nepíšete o Vatikánu? Jste si naprosto jist, že počet návštěvníků v procentech odpovídá  České republice?

Fafa 27.12.2006 6:19

Trne:

ad stredovek - goticke katedraly; lode schopne transoceanske plavby; zruseni otroctvi ve vetsine Evropy

ad francouzska revoluce - treba pan Lavoisiere toho uz po revoluci moc nevyzkoumal

ad veda - treba genetika postoupila docela dobre. Jenze Gregor Mendel byl opat augustinianskeho klastera. Byl to podle Vas vedec nebo jenom oblboval lid?   

Mil_Kra 27.12.2006 5:16

Co je to "cirkev"?

Kdyz nejaka cirkev neni zalozena na, dejme tomu, Bibli, tak takova muze nabizet co chce, co si prave vymysli a dobre to "zduvodni". Kdyz ale nejaka cirkev vychazi, dejme tomu z Bible, tak uz neni co vymejslet, tam to uz vsechno je. Potud by to bylo logicky srozumitelne a prijatelne.

Ale potiz okamzite nastava tehdy, kdyz nejaka cirkev zalozena, dejme tomu, na Bibli zacne rikat, ze ta jina cirkev, rovnez zalozena na Bibli, si tu Bibli vysvetluje spatne a ze jenom oni sami si ji vysvetlujou spravne. A kazda z nich si rika "vyvolena" a jenom ti, co nasleduji jejich vyklad (a plati za to desitky ze sveho prijmu) budou spaseni a dostanou se do nebe, aby tam naveky veku nedelali nic.

Takove cirkve si rikaji "krestanske" a je jich registrovano na zemekouli nejakejch 350! A pritom mezi nima neexistujou ani dve takove, ktere by navzajem souhlasili se svyma doktrinama.

Mozna bychom si meli uvedomit starou vzdycky platnou pravdu: "kdyz se dva nebo vic prou, tak pravdu ma jenom jeden - NEBO ZADNY!!! A tak je to i s tim nebem a chozenim do kostela poslouchat bludy a lez vymyslene pro materielni prospech cirkvi. Tak je to i s Vanocema, Velikonoci, Panenkou Marii a vsim tim ostatnim bludem. "Krestanske" cirkve tohoto sveta nejsou pravde o nic blize, nez Islam, Budhismus, Harakrisnanismus ci Konfucianismus nebo Judaismus. Vsichni se prou a pravdu nema ZADNY Z NICH!

Proto hledejte pravdu kazdy sam a nenechte se obalamutit lstive vymyslenyma doktrinama. Kdyz na to mate, tak ji najdete. Kdyz na to nemate, alespon nebudete podvedeni jinyma a nebude vam to pocitane za vasi vlastni chybu. Pak se ani nemusite bat posmrtniho zivota. Zadny mit nebudete.

Olinka 27.12.2006 4:33

Důvod je prosty...

mnoho lidi si uvedomuje duchovni rozmer Vanoc, proto ta navstevnost...nemusim byt praktikujicim katolikem na to, abych ctila nase krestanske koreny!!!

P.S. Mnoho mravokarcu a moralistu horekuje nad konzumni spolecnosti...ale co je spatneho na dobrem vanocnim jidle a na vzajemnem obdarovavani se?!:-)

V. H 27.12.2006 4:07

Re: Re: Jeje, :-)

Krajne nerad suhlasim s Paskom, ale v tomto musim, mate v tom gulas. Keby cirkev ponukala len mlhave spasenie po smrti, tak sa na nu vacsina ludi vykasle aj v tom stredoveku. V rannom a strednom stredoveku bola nositelom a podporovatelom vzdelanosti prave katolicka cirkev. V muslimskych statoch spravovanych podla nabozenskych zasad zazivala veda a kultura v stredoveku mimoriadny rozmach.  A vami spominani Americania su vo velkej vacsine veriaci. Proste, gulas.

J.G. Pašek 27.12.2006 3:15

trne, máš v tom guláš . . .

.

J.G. Pašek 27.12.2006 3:13

Sub sole nihil novi est = to je nic nového pod Sluncem.

.

latiník 27.12.2006 2:47

Re: Jeje, :-) sub sole

trn 27.12.2006 2:23

Re: Jeje, :-)

Cirkev nikdy nic nenabizela, nez to mlhave spaseni po smrti, o kterem nam zadny mrtvy neprisel nikdy rict, jak to vlastne je. Naproti tomu po staleti brzdila, ba zakazovala jakykoliv pokrok, hlavne ve vedeckem badani. Co se podarilo vybadat za cely strdovek, kdy za prohlaseni, ze zeme je kulata, nebo ze se toci riskovali vedci upaleni? A co veda dokazala za pouhych necelych dveste dvacet let, od francouzske revoluce, ktera oddelila prvni stat od cirkve, a hlavne ji vzala monopol vzdelavani. Cili uz cirkev nemohl oblbovat lid kazanim, ze vsechno svoril buh a ze to musi zustat tak, jak to stvoril. Dnes oblbuje chudy lid v nevivinutych zemich a oblbuji jej take imamove, protoze Arabove museji nejmin tech dvestedvacet let dohnat, aby se mentalne dostali na uroven Evropanu a Americanu.